Wysłany: 2016-01-15, 17:44 Dokker silnik 1,6 MPI 84 v 1,6 SCe 100
Witam,
Zastanawiam się nad zakupem Dokkera używanego z silnikiem 1,6 MPI 84 lub (chyba tylko nowego) z 1,6 SCe 100. Czy ktoś może mnie laika naprowadzić co jest lepsze. Najlepiej bez wykresów i mocno technicznych opisów :) Widzę tylko dość sporą różnicę w spalaniu. Autko będzie używane głównie w mieście na krótkich trasach.
Pozdrawiam
Silnik 1,6 MPI 84 to stara sprawdzona i doskonała jednostka. Jest trochę mułowaty ale w zupełności Ci wystarczy na miasto i krótkie trasy, natomiast 1,6 Sce 100 to znana jednostka używana w Nissanach. Dacia z tym silnikiem Sce dopiero wchodzi na rynek i jest stosunkowo mało wiadomo o ich "awaryjności". Owszem, był już sprawdzony w innym aucie, ale nie wiadomo jak się sprawdzi na dłuższą metę, bo z rok na rok wchodzą rygorystyczne przepisy EURO (teraz już jest EURO6).
Jak widzisz sporą różnicę w spalaniu oraz różnicę w cenie to zwróć uwagę pod kątem opłacalności.
Czy wolisz więcej zapłacić za nowy silnik z mniejszym zużyciem paliwa czy mniej zapłacić za stary silnik z większym zużyciem paliwa?
Tylko jedno jest pewne do dziś: 1,6 MPI można bezproblemowo zagazować LPG, natomiast 1,6 Sce to wypowiadają na forach, że jest to problematycznie, ale tak na dobrą sprawę to jeszcze nic dokładnie nie wiadomo.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-15, 19:00
Jak na krótkich trasach to co Ci zależy na spalaniu? 50 zl w te czy w tamtą żadna różnica. Bierz co taniej kupisz. Jak chcesz jeździć w trasy i do tego np z rodziną to bierz diesla i to 90 KM bo mocniejszych nie ma na razie.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-15, 19:29
Sce ma 100 kucyków ale nie znam tego silnika. Druga strona medalu jest taka, że jest to okupione większym spalaniem. Mój 1.6 po rocznym liczeniu średniego spalania pokazał 7,1 l/100 km a to nie tak źle. Generalnie silnik daje radę nawet z pełną paką i przyczepą. Decydując się na Dokkera pewnie wiesz, że nie jest to mistrz na ćwierć mili osobiście brałbym MPI.
Nie mam zamiaru go gazować więc takie dylematy jak przy SCe odpadają.
To ma być samochód bardziej firmowy niż rodzinny. Trasy to tylko w wakacje, czyli sporadycznie.
Trochę przeraziło mnie spalanie MPI w mieście 9,9!
W nowych cennikach widzę, że nie ma już MPI. Czy to znaczy, że nie ma już tych silników w sprzedaży i nie będzie i jeżeli myślę o tym silniku to tylko autko używane? Kiedy one wyszły z gry?
Ostatnio zmieniony przez Ircys 2016-01-15, 20:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-15, 20:44
MPI tylko z gazem i tylko w vanie jak chcesz nowy. W osobowych odpadły jakoś w zeszły roku. Co do spalania to nie sądzę, żeby SCi był lepszy pod tym względem także wybór ciężki kierując się tylko spalaniem.
Co do spalania to nie sądzę, żeby SCi był lepszy pod tym względem także wybór ciężki kierując się tylko spalaniem.
W specyfikacji jest podane:
MPI - SCe
Cykl miejski 9,9 - 7,7
Cykl pozamiejski 6,2 - 5,3
Zużycie w cyklu mieszanym 7,5 - 6,2
więc spalanie jest zauważalnie niższe... przynajmniej na papierze :)
Ostatnio zmieniony przez Ircys 2016-01-15, 22:49, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-15, 22:40
A papier jak wiadomo zniesie dużo Dustery z tym silnikiem trochę mocniejszym palą po 8,5 średnio, mi średnia z 27 tankowań wyszła 7,1 - na bardzo zróżnicowanych trasach i różnym obciążeniem.
Żeby nie było, nie zamierzam przekonywać na silę. Zadowolony jestem z tego mojego spalania, bałem się, że będzie gorzej ale jak dla mnie jest ok.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-15, 23:42
SCE to żadna nowość, miałem go w nissanie 10 lat temu, łańcuch, zmienne fazy rozrządu, solidna, elastyczna, z dobrym dołem bezawaryjna jednostka dająca wiele frajdy z jazdy - zdecydowanie lepszy niż mułowaty francuski a spalanie będzie mniejsze
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-01-15, 23:46, w całości zmieniany 2 razy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-16, 10:07
Co do spalania, to silnik mpi pali dokładnie tyle ile jest napisane w instrukcji. Sprawdzone na dwóch autach. Sce to jeszcze zagadka-zwykle auta palą więcej niż dane techniczne.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
W warszawskich korkach ten mpi na pewno spali więcej niż katalogowo. Na trasie też jest dużo kapeluszników, którzy jeżdżą 70kmh tam gdzie można 90kmh i wtedy mają niskie spalanie.
Chciałem tylko zabrać głos w sprawie danych katalogowych spalania, które są teorią. Bo inne spalanie w ruchu miejskim jest w Warszawie, a inne w Suwałkach. Tak samo spalanie w ruchu pozamiejskim - można jeździć 90kmh, ale również 140kmh i spalanie będzie się mocno różnić.
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-01-17, 20:43, w całości zmieniany 1 raz
@Piitubski: Odpowiedziałem więc na Twoją sugestię po 8 latach i 150 tys. km jazdy 1.6 MPi - nie, ten silnik w warszawskich korkach nie zużywa więcej paliwa niż podano w danych technicznych.
nie powiedział bym . w bwm x3 jest tryb korków gdzie po puszczeniu nogi z gazu od razu hamuje , przy tym trybie +3 litry od razu .
Zresztą większość korków wyznacza rytm świateł gdzie można spokojnie podjechać lub ścigać się w peletonie
Kolejka do świateł to nie korek. Korek jest wtedy, jak mimo zielonego światła nic nie jedzie, bo za światłami też stoją. Czyli jak jest możliwość wyścigów, to nie ma korka, QED, EOT.
Hej.
Z tego co widzę nowe Dokkery w benzynie to już tylko silnik SCe...
MPI pewnie można dorwać jeśli stoją niesprzedane na placu... a to zawsze furtka do negocjacji ceny.
Jeśli robisz duże przebiegi i wiesz, że pojeździsz kilka lat to wziąłbym jednak silnik SCe. To już jest (chyba) 16V więc kultura pracy inna no i jak zauważyłeś niższe spalanie więc i niższe koszty eksploatacji.
Zakładam, że koszta serwisów są porównywalne dla obu silników.
No i nie spodziewałbym się aby te 16KM różnicy zrobiły z Dokkerki wersję "Sporting" ;)
mareckimarekk, jak miałbyś jeszcze trochę kasy to można z silnika 1,6 MPI wyciągnąć ok. 100 KM (zamiast 84 KM) przez firmę tuningową na hamowni bez uszczerbku dla silnika.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum