Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2016-01-18, 13:49 Mocniejsze światła przeciwmgielne
Modyfikacja dla wszystkich tych, którzy załamani są poziomem/jakością doświetlenia drogi podczas mgły przez przednie światła przeciwmgielne. Ja po przesiadce z Omegi B, po prostu doznałem szoku- na minus oczywiście.
Traktujcie to jako informację, jest to alternatywa dla tych, którzy podczas mgły chcą widzieć więcej, a nie być tylko widzianymi...
Zmiana H11 na H9 - https://www.youtube.com/watch?v=jeDI61VpjQk - akurat taki przykład, na światłach mijania, ale nie brakuje filmików dotyczących "front fog lights".
U mnie po tej modyfikacji wszystko z instalacją elektryczną jest ok, halogen posiada szybkę szklaną, więc nic mu się nie stało jak dotąd. Wzrost natężenia światła około 55% w stosunku do H11 (nie uzyskacie tego żarówką typu +120%, itp.).
Niestety, jest jedna niedogodność- trzeba wyjąć halogeny ze zderzaka i wyciąć/poszerzyć w jednym miejscu plastikowy kołnierz, by oprawa żarówki przeszła. Zarówno ta czynność, jak i modyfikacja oprawy żarówki nie stanowi problemu.
PS. Osobiście wolałem i wybrałem tą opcję zamiast zestawu typu "zenon".
Ok. tylko czy to ma sens, przeciwmgielne nie służą do tego aby mocno świecić. Do mocnego świecenia służą dalekosiężne które można zamontować w miejsce przeciwmgielnych, lepiej świecą i mają lepszy rozkład światła. Nie ma obowiązku posiadania przednich przeciwmgielnych. Natomiast przeciwmgielne mają tak świecić (nie oświetlać drogę) aby być widocznym we mgle i samemu nie oślepiać się rozproszonym światłem.
ps. W porszonezie lepiej ;) (mocniej) mi świeciły przeciwmgielne (fabryczne) niż w Dusterze czy Fokusie(te świecą jeszcze słabiej niż w Daci)
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-01-18, 14:30, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2016-01-18, 15:25
Mówiłem, że to trzeba traktować jako ciekawostkę...
Dla mnie nie do zaakceptowania był rozkład światła na żarówkach H11, od razu na myśl przyszedł mi XVIII wiek- świeczki wsadzone do powozowych lampionów...
Ja praktycznie w ogóle nie używam świateł przeciwmgielnych, a przynajmniej nie włączam ich od tak. Od momentu zakupu Dustera użyłem ich tylko dwa razy- raz z zarówką H11 (która w ogóle nie pomogła mi zlokalizować konturu drogi- efekt lampionów powozowych i stwierdzam śmiało, że lampy te robią jedynie za ozdobę w zderzaku), drugi raz już z modyfikacją i mogę powiedzieć, że krawędź drogi widziałem wyraźnie (wcześniej się domyślałem, czy aby na pewno w poświecie "płomyków świec" nie mam zwidów). Granica światłocienia/ odcięcia zarówno na H11 jak i na H9 taka sama. Nikt mi nie mrugał, zresztą było takie mleko, że auta wyłaniały się parę metrów przed maską... Nie zauważyłem, żeby po zmianie na H9 efekt samo oślepiania się pogłębił, za to efekt oświetlenia drogi wyraźnie zauważalny.
Dalekosiężne już mam, dlatego nie szukałem halogenów typu H05 w wersji jako światła długie.
Co do przegrzania, to faktycznie tylko 20% więcej mocy, poza tym świateł używa się tych kiedy raczej na dworze nie panują upały, parę razy w roku, a zawarta w powietrzu mgiełka wodna skutecznie przyczynia się do odbierania ciepła...
Moim zdaniem trzeba brać poprawkę na producentów, bo już dawno te lampy nie służą do tego, do czego zobowiązuje je nazwa... Taka Toyota do swoich wozideł- osobówki jaki i terenówki- nie wiem, czy Renault w nowych modelach też już nie pakuje żarówek H8 (a konstrukcja halogenu jest ta sama od wielu lat, tylko wiązki elektryczne co raz cieńsze).
Choć lampa straciła homologację, to uważam, że ta przeróbka jest rozsądniejsza niż taki zenon, czy led. Ludziska w usa wszystkie te możliwości przerobili- wszystkie prowadzone dyskusje prześledziłem- i ostatecznie zostali przy modzie z żarówką h9.
Pozdrawiam.
Ps. Nick mnie trochę zobowiązuje... Cały czas czegoś szukam, jak uznam za słuszne, to modyfikuję.
W sprawie żarówek do halogenów przypominają mi się lata osiemdziesiąte ubiegłego wieku starsi członkowie portalu na pewną będą pamiętali. Wymiana żarówek świateł mijania i drogowych na H-4 one też miały ok 20% więcej mocy, ale na światłach mijania się obowiązkowo jeździ więc to było posunięcie racjonalne. Natomiast użytkuję daćkę już blisko dwa lata i może ze dwa razy jechałem na przednich przeciwmgielnych.
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2016-01-18, 23:53
To tak jak ja Józef i szlag mnie trafił. Pewnie wrzuciłbym awaryjne, jebn.ł drzwiami i poszedł z buta, gdyby nie to, że wracałem z rodziną do domu i jechać "musiałem", bo pora późna, itp.
5 lat jeździłem Omegą zanim zmuszony byłem zmienić samochód na młodszy (niekoniecznie lepszy) i pewnie nie więcej jak 4 razy używałem świateł przeciwmgielnych..., ale to była zupełnie inna bajka.
Jest lepiej na tych H9, ale do tego co oferował poczciwy Opel nadal daleko... Światło było skierowane na boki (uwarunkowane już przez samą zabudowę reflektorów) i choć szkło było ryflowane, a żarówki OEM z roku 99, to światło było białe, takie jak być powinno i dokładnie w miejscu gdzie być powinno.
Co do ekonomiki, kupiłem na portalu all... H9 Helli w cenie 24 zł szt., więc tragedii specjalnej nie było. Tutaj czy Philips, Osram, Hella, Narva i inne, to nie ma różnicy- tylko w cenie, wiadomo (jakieś aspekty techniczne jak geometria bańki/jakość pomijam, bo tych świateł używa się sporadycznie i w określonych warunkach). W każdym bądź razie nie ma żarówek H9 +xxx% światła. Wszystkie mają 65W i oferują zbliżoną ilość lumenów.
Amen :)
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2016-01-19, 00:08, w całości zmieniany 2 razy
To tak jak w polonezie, też szkło ryflowane, żarówki H3 i świeciło b.dobrze - nisko i na boki. Jak wsiadłem do fokusa i zapaliłem przeciwmgielne to musiałem wyjść i sprawdzić czy świecą ;)
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ja dodam, że za mocne przeciwmgielne tylko oślepiają podczas mgły.
mnie już klika razy zdarzyło się w życiu , że podczas KONKRETNEJ mgły jechałem tylko na przeciwmgielnych i postojówkach. Wyłączałem w ogóle światła mijania i dużo lepiej widać było drogę.
Podobny efekt zresztą można zaobserwować podczas silnych opadów (duże płatki śniegu).
Też zbyt mocny snop światła potrafi oślepić kierowcę nie poprawiając wcale zasięgu widzenia.
Zupełnie dziwnym dla mnie jest, gdy widzę kierowców, którzy podczas takich warunków włączają jeszcze "długie" myśląc, że to pomoże...
Oczywiście mówię tu o ekstremalnych warunkach, a nie o standardowej jeździe w lekkiej mgiełce.
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2016-01-19, 12:52
Chcesz mi powiedzieć, że jechałeś Dusterem podczas gęstej mgły na postojówkach i przeciwmgielnych?!? Tych ostatnich w tym aucie nie ma. Nie wiem, jak Ci się udało dotrzeć do celu cało i bezpiecznie, w takiej konfiguracji oświetlenia, ale jak widać udało.
Ja nie mówiłem, że oślepiałem siebie długimi i mijania, tylko że obszar wolny od mgły przy asfalcie tak naprawdę oświetlały dalej światła mijania (ustawione pokrętłem na 3), bo przeciwmgielne świeciły, jakby tam wsadzone były świeczki, a nie żarówki 55w. Akurat potrzebowałem ich światła, bo obszar na wysokości halogenów był w miarę wolny od mgły, a tu "surprise" i następnie w kolejności kurwica serca. Zamiast halogenów, to mijania walczyły o to, żebym mógł jakoś jechać żółwim tempem, i nie utrwalić sobie wytrzeszczu gałek ocznych ;)
Ogólnie to uważam, że zdupczona jest konstrukcja tych halogenów, jak i innych okrągłych (swoją drogą, głębokie ich osadzenie w zderzaku też nie pomaga). W Omedze były prostokątne, w Polonezie też, w Favoritce również i świeciło to lepiej. Co za problem zrobić okrągłą lampę z prostokątnym wkładem, jeżeli tak bardzo dla producentów liczy się wygląd, a nie ich podstawowe przeznaczenie... Antara, choć nie wygląda, konstrukcyjnie to halogen H05 z innym mocowaniem, gdzie dodatkowo w części między szkłem a odblyśnikiem dołożono po obwodzie ryflowany, pokryty chromem "tunel", dzięki czemu te światła świecą lepiej.
Całkowitą jednak pomyłką jest wsadzanie do tych lamp żarówek H8, bo księgowi z modelu na model odchudzają wiązki elektryczne, bo ekologia. 35w żarówki włączane dwa razy w roku, zamiast 55w w milionach aut na całym świecie pozwolą zaoszczędzić tony wyemitowanego CO2- SIC!
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2016-01-19, 13:05, w całości zmieniany 4 razy
Mnie też dwa razy zdarzyło się jechać na postojówkach i przeciwmgielnych. Mijania za bardzo oślepiały tak gensto było.
Na filmie modyfikował światła mijania pokazując jak jasno śię święci. Teraz włóż nową żarówkę i porównaj że starą będzie jaśniej świecić i będzie biało. Użwyana zawsze z bieli schodzi do żółci. A moc nie do końca przekłada się na strumień świetlny żarówki.
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-01-20, 10:24, w całości zmieniany 1 raz
W instrukcji napisali, że do świateł przeciwmgielnych należy użyć halogenów H16 lub H11 zależnie od wersji pojazdu. Czym te halogeny się różnią i które auto ma jaki?
Na forum znalazłem informację aby zainstalować H9 jako światło przeciwmgielne. Co daje takie rozwiązanie?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-03, 19:39
H9 ma znacznie większą światłość od H11
2100 vs 1350 lumenów
Niestety kosztem trwałości i temperatury. Ale przeciwmgłowe uzywamy z reguły w okolicach zera stopni i krótko.
Czy instalacja do przednich świateł przeciwmgłowych w Dusterze II wytrzyma natężenie płynącego prądu po wymianie żarówek H16 (19W) na H11 (55W). Ktoś testował. Można wymienić?
Ostatnio zmieniony przez ptakooo 2020-10-11, 17:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-10-13, 17:12
Uja tam, a nie ebnie. Instalacja ta sama :) Montować i sie nie przejmować.
W Dusterze w przedlifcie były H11, które potem zmieniono na H16, a instalacja została.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-13, 20:45
Jak już modować to wstawić zwykłe H9 po spiłowaniu ząbków w złączce. Dopiero wtedy światła przeciwmgłowe nadają się do jazdy w ciemnościach i zamgleniach. Nawet przy żarówkach H11 stanowiły tylko dekorację.
Albo wymienić na kompletne lampy led od innych modeli.
EBmazur napisał/a:
ptakooo napisał/a:
Będą H8 żółte 2300K 30W. Już idą z UK.
A one nie świecą w drugą stronę ?
Światła przeciwmgłowe są symetryczne.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-10-13, 20:58, w całości zmieniany 5 razy
No i stało się: żólte H8 kupione 13.10.2020 w UK dziś dotarły do mnie kurierem. Siedzą już na miejscu lamp przeciwmgłowych. Nie obyło się bez przeróbki. H8 mają jeden z ząbków szerszy o około 3mm od H16. Szybka operacja chirurgiczna i... ta-ra. Świecą wyśmienicie. W sam raz na londyńskie mgły.
Ostatnio zmieniony przez ptakooo 2020-10-16, 18:10, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum