@Gibboniks: Po prostu się spóźniłeś - 8v w lodgy były jeszcze niecałe pół roku temu.
Albo wróć za pół roku, może i u nas będzie już H4M z fabrycznym LPG - na świecie jeżdżą i nie wybuchają zaraz po gwarancji <;
No niby nie wybuchają , ale przez ten silnik mam mętlik w głowie między używanymi autami z dużo lepszym wykończeniem a tym cudem delikatnym bo jak po gwarancji zaraz przy 120-150 tys miałbym robić generalkę to bym się wkur*ił za przeproszeniem :s (Oczywiście mowa o użytkowaniu auta na LPG) Czytałem o tym silniku pod kontem nissanowiskim to po prostu mają do dupy gniazda zaworowe użyte są marne materiały a jak wiadomo LPG ma wyższą temperaturę spalania chyba , że stworzą jakiś cudowny gaz pod ten silnik (Chłodzenie gniazd zaworowych nie pomaga w tej jednostce)
Więc tak jak mówiłem może udałoby mi się złowić jakoś mało przebiegowego 8v za poczciwe pieniądze , bo w ten nowy motor nie wierzę po prostu i mu nie ufam (tak jak każdej nowej jednostce napędowej aż w głowie się gotuje jakie buble teraz robią)
Ostatnio zmieniony przez Gibboniks 2016-01-22, 15:18, w całości zmieniany 1 raz
Jak kiedyś obejrzałem Chevrolet Orlando to wymiękłem, ani bagażnika, ani 7 miejsc. Nieporozumienie. Podobnie Fiat Freemont, za cenę którego można kupić 2-3 Dacie.
Też oba testowałem - orlando trochę lepszy, ale freemont to jakaś kaszana, nie tylko pod kątem 7 miejsc...
On nie jest delikatny, tylko wymagający <; - dobrze założone LPG go nie zabije, ale motor najwyraźniej słabo toleruje druciarstwo. W przypadku wersji fabrycznej to ryzyko raczej odpada.
On nie jest delikatny, tylko wymagający <; - dobrze założone LPG go nie zabije, ale motor najwyraźniej słabo toleruje druciarstwo. W przypadku wersji fabrycznej to ryzyko raczej odpada.
No mam nadzieje , że właśnie chcą to solidnie dopracować bo jeśli chodzi o nowe auto to te 200 tys chciałbym , by pokonało bez ingerencji mechanika , by rozbierać jednostkę
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-22, 15:22
Dla odmiany, największą słabością Dacii jest nędzne bezpieczeństwo bierne. Nie wiem czy teraz można mieć więcej niż 4 poduszki? To standard sprzed 15 lat. Ja mam dwie i to chyba był max dla MCV I. Pasażerowie z tyłu (dzieci!) są chronieni wyłącznie przez umiejętności kierowcy i opatrzność.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
E tam z tym bezpieczeństwem to bez przesady chyba , że ktoś jest przezornie na tym punkcie uczulony itp to takiego auta niech nie kupuje ;o to są auta którymi się jeździ przepisowo nie powinno się cwaniakować na trasie
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-01-22, 16:51
Gibboniks napisał/a:
Konfiguracja Doblo do moich potrzeb to 65 Tys + LPG czyli jakieś 68 Tys 10 tys więcej (cena już po obniżce 10 tys) Ale rozumiem , że koncerny dają taki chwyt marketingowy , że niby teraz promocja 10 tys taniej etc itp
Jeśli cenę wziąłeś ze strony internetowej, to zadzwoń / wyślij maila do salonu(ów) fiata. Ja się pytałem o 5 osobowy, diesel multijet 1.6 w wersji L2 (dłuższej o 40cm od zwykłej) i oferta była o 17960,00zł tańsza niż katalog. (oferta była na 68757,00zł, w katalogu 86717). Oferta była z salonu: www.fiat-partner.pl na dosyć ładnie wyposażonego DOBLO' CARGO KOMBI L2. (tempomat, ciemne szyby, klima, czujniki parkowania, elektryczne szyby, centralny, podgrzewane lusterka, regulowany fotel). Dacia w podobnej konfiguracji (110 dci) 63000. Więc 5000 więcej za dużo większe auto, 2 razy rzadsze przeglądy, serwis tańszy niż w daci, więc bardzo ekonomiczny zakup.
Gibboniks napisał/a:
Notabene nie wiem czy nie kupić coś 6 letniego
Zależy jak intensywnie używasz samochodu. Jeśli robisz 30 000 rocznie (i więcej) to chyba się nie opłaca się brać używki, bo ją zajeździsz na śmierć w ciągu kilku lat. I znów będizesz musiał kupować następne auto. A kupisz nowy, to po 2/3/5/7/10 (zależy od marki) latach dopiero Ci się skończy gwarancja. Nie jestem zwolennikiem używanych samochodów. 6 latki rzeczywisty przebieg mają podchodzący pod 180 -200 tyś więc są już dosyć zużyte.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-01-22, 16:59, w całości zmieniany 2 razy
Informacyjnie: dzisiaj byłem w salonie Dacii zapytać jak wygląda sprawa z instalację homologowaną na euro6. Ma być "podobno" w połowie 2016 r.
To dobra informacja akurat gdzieś na wrzesień bym chciał zakupić to pudło :) A ile za gaz się dopłaca ??
Nie mam pojęcia (: ale z tego co pamiętam były wtedy jakieś promocje i było to ok. 3000 zł. Gdy zamawiałem, to do wersji 4x4 gaz można było zamówić tylko montowany "nie fabrycznie" w RO tylko w aso przed odbiorem auta.
Mam plan zamontować gaz później, ale widzę, że na najbliższe wakacje jeszcze pojadę na benzynie.
Konfiguracja Doblo do moich potrzeb to 65 Tys + LPG czyli jakieś 68 Tys 10 tys więcej (cena już po obniżce 10 tys) Ale rozumiem , że koncerny dają taki chwyt marketingowy , że niby teraz promocja 10 tys taniej etc itp
Jeśli cenę wziąłeś ze strony internetowej, to zadzwoń / wyślij maila do salonu(ów) fiata. Ja się pytałem o 5 osobowy, diesel multijet 1.6 w wersji L2 (dłuższej o 40cm od zwykłej) i oferta była o 17960,00zł tańsza niż katalog. (oferta była na 68757,00zł, w katalogu 86717). Oferta była z salonu: www.fiat-partner.pl na dosyć ładnie wyposażonego DOBLO' CARGO KOMBI L2. (tempomat, ciemne szyby, klima, czujniki parkowania, elektryczne szyby, centralny, podgrzewane lusterka, regulowany fotel). Dacia w podobnej konfiguracji (110 dci) 63000. Więc 5000 więcej za dużo większe auto, 2 razy rzadsze przeglądy, serwis tańszy niż w daci, więc bardzo ekonomiczny zakup.
Gibboniks napisał/a:
Notabene nie wiem czy nie kupić coś 6 letniego
Zależy jak intensywnie używasz samochodu. Jeśli robisz 30 000 rocznie (i więcej) to chyba się nie opłaca się brać używki, bo ją zajeździsz na śmierć w ciągu kilku lat. I znów będizesz musiał kupować następne auto. A kupisz nowy, to po 2/3/5/7/10 (zależy od marki) latach dopiero Ci się skończy gwarancja. Nie jestem zwolennikiem używanych samochodów. 6 latki rzeczywisty przebieg mają podchodzący pod 180 -200 tyś więc są już dosyć zużyte.
Nie wiem czy wychwyciłeś jestem taksówkarzem :) nigdy nie miałem diesla i nie chciałbym diesla wybór fiata z kolei to tylko diesel (bardzo dobre jednostki ponoć mają) Jak , by mieli takiego doblo za 55 maks 60 k w dogodnym kredycie to bym rozważał mocno bo nie ukrywam wygląd i wnętrze to przepaść gigantyczna od Dacii . Co do przebiegu w skali kredytu rocznie byłoby 50-60 tysięcy to po 2 latach na pewno 100-120k przelotu jak bym auto spłacił to trochę bym odetchną i auto również ogólnie przez 5 lat przewiduje przebieg 300tys
m4r10 napisał/a:
Gibboniks napisał/a:
m4r10 napisał/a:
Informacyjnie: dzisiaj byłem w salonie Dacii zapytać jak wygląda sprawa z instalację homologowaną na euro6. Ma być "podobno" w połowie 2016 r.
To dobra informacja akurat gdzieś na wrzesień bym chciał zakupić to pudło :) A ile za gaz się dopłaca ??
Nie mam pojęcia (: ale z tego co pamiętam były wtedy jakieś promocje i było to ok. 3000 zł. Gdy zamawiałem, to do wersji 4x4 gaz można było zamówić tylko montowany "nie fabrycznie" w RO tylko w aso przed odbiorem auta.
Mam plan zamontować gaz później, ale widzę, że na najbliższe wakacje jeszcze pojadę na benzynie.
Rozumiem to jedynie możemy mieć nadzieje , że dopracują to do perfekcji i nie będzie problemów z dawkowaniem LPG do jednostki H4M :)
Ostatnio zmieniony przez Gibboniks 2016-01-22, 17:19, w całości zmieniany 1 raz
68757,00zł, [...] DOBLO' CARGO KOMBI L2. (tempomat, ciemne szyby, klima, czujniki parkowania, elektryczne szyby, centralny, podgrzewane lusterka, regulowany fotel). Dacia w podobnej konfiguracji (110 dci) 63000. Więc 5000 więcej za dużo większe auto.
Jakiej podobnej, skoro doblo tylko i wyłącznie 5-os., a lodgy tylko i wyłącznie 7-os. z tym silnikiem (TSD tez bez sensu...).
No i dacia za 60500, ew. +300 zł za tylne szyby el i +650 za czujniki, jeśli ktoś naprawdę musi mieć i to akurat fabryczne...
(Natomiast kiedy ostatni raz była dostępna, to 5-os. lodgy dCi 110 kosztowała 57500).
Itd, itd, itd... Konkurencja rzeczywiście miewa naprawdę fajne oferty, ale nawet najlepsze z nich wcale nie są idealne i bezapelacyjnie lepsze pod każdym względem od daciek. Dlatego najważniejsze to określić swoje potrzeby i priorytety, a potem wg nich szukać, a nie rzucać się na coś "bo dobra cena" (dotyczy także/zwłaszcza Dacii).
68757,00zł, [...] DOBLO' CARGO KOMBI L2. (tempomat, ciemne szyby, klima, czujniki parkowania, elektryczne szyby, centralny, podgrzewane lusterka, regulowany fotel). Dacia w podobnej konfiguracji (110 dci) 63000. Więc 5000 więcej za dużo większe auto.
Jakiej podobnej, skoro doblo tylko i wyłącznie 5-os., a lodgy tylko i wyłącznie 7-os. z tym silnikiem (TSD tez bez sensu...).
No i dacia za 60500, ew. +300 zł za tylne szyby el i +650 za czujniki, jeśli ktoś naprawdę musi mieć i to akurat fabryczne...
(Natomiast kiedy ostatni raz była dostępna, to 5-os. lodgy dCi 110 kosztowała 57500).
Itd, itd, itd... Konkurencja rzeczywiście miewa naprawdę fajne oferty, ale nawet najlepsze z nich wcale nie są idealne i bezapelacyjnie lepsze pod każdym względem od daciek. Dlatego najważniejsze to określić swoje potrzeby i priorytety, a potem wg nich szukać, a nie rzucać się na coś "bo dobra cena" (dotyczy także/zwłaszcza Dacii).
310 zł za tył elektryka to jeszcze spoko grosze patrząc pod ogół ceny , ale zastanawia mnie fakt po co ludziom te dci ? One nie są takie cudowne jak , by się wydawało a auto droższe o 10 tysięcy... Dacia miała cudowne silniki benzynowe plus tego H4M to przyspieszenie a żywtoność ? hmmm jak mi dadzą gwarancje na 5 lat i przebieg 150tys , że nic nie huknie w tym silniku to mogę brać w ciemno :)
Na pewno porównaniem , że ten jest tylko droższy od tego o 10/8 tys możemy dojść do faktu , że warto kupić S klasę tak skacząc :D
Ostatnio zmieniony przez Gibboniks 2016-01-22, 17:30, w całości zmieniany 1 raz
Idę po pop-corn (; - zaraz się zlecą jęczybuły, marudzące: "paaaanie, to staaaaare sztruuuucle byyyyłyyyy, powooooolne, mułowaaaateeee, nie jechaaaało, żłopaaaałoooo...".
Idę po pop-corn (; - zaraz się zlecą jęczybuły, marudzące: "paaaanie, to staaaaare sztruuuucle byyyyłyyyy, powooooolne, mułowaaaateeee, nie jechaaaało, żłopaaaałoooo...".
Co autocenzura ;s ? Jak to jednostki że jak się trafi to tyle pojeździ (dane wyczytane z artykułów i forum użytkowników)
Dacia w żadnej konfiguracji nie jeździ jest powolna i mułowata ;)
o co chodzi z tym 3k zł ? wgl ile te przeglądy kosztują ?
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-01-22, 19:49
A propos Doblo i Dacii - w 2010 ja kupiłem Dustera, sąsiad Doblo. Ja zrobiłem 80 tyś i raz musiałem przylutować kabelek od klaksonu - on ma 95 tyś ale po gwarancji wymieniał ( przy 85 tyś ) skrzynię biegów, wcześniej sporo w zawieszeniu - tego co się zużywa oczywiście - ale jeździmy w podobnym miejscu, właściwie ja po gorszych drogach bo jeżdżę polnymi a on nie. Nie wiem czy chciałbym Doblo nawet 8 tyś taniej, nie tylko drożej.
A ja powiem tylko kilka słów o Doblo bo takie mam.
Samochód jest w wersji 7 osobowej (jak kupowałem w 2012 roku to taki potrzebowałem, teraz już nie bo Najstarszy Syn na tyle wydoroślał, że ma już swój samochód a Szanowna Pani Teściowa z racji wieku już z nami na wakacje jako opieka do dzieci nie jeździ) i tydzień temu zamówiłem Logana MCV 0.9 Tce z fabrycznym LPG a Doblo idzie na sprzedaż
Sprzedaje Doblo i po 4 latach eksploatacji mogę coś powiedzieć.
Po pierwsze 7 miejsc w tym samochodzie to porażka. W ostatnim rzędzie jest tak mało miejsca na nogi, ze nawet dzieci nie chcą siedzieć a bagażnika zostaje tyle, ze nawet zakupy codzienne z Biedronki się nie mieszczą.
Na taksówkę to się zupełnie nie nadaje. Również z tego powodu, że system zamykania tylnych przesuwanych drzwi jest "przekombinowany" (trzeba nacisnąć ciężko pracujący przycisk (kobieta ma za mało na to siły), pociągnąć drzwi lekko do tyłu co je odblokowuje i później można je zamknąć). Nikt co po raz pierwszy siada do Doblo nie zamknie tylnych drzwi sam. Taksówkarz zatem za każdym pasażerem będzie musiał wysiadać i domykać drzwi. Po drugie fotele tylne są niewygodne. Maja zbyt pionowo ustawione oparcia.
We wnętrzu jest tona taniego plastiku. Wnętrze kupowanego aktualnie przeze mnie Logana wydaje mi się przyjemniejsze a fotele o lata świetlne wygodniejsze, szczególnie z tyłu (jest także w Loganie więcej miejsca na nogi niż w Doblo (to w taksówce też może być problemem).
Dodatkowo nadwozie Doblo jest bardzo wysokie. Wygodnie się wsiada na wysoko zamontowane fotele, ale to żagiel, który w czasie jazdy autostradą pali jak smok i zaczyna mocno hałasować. Do jazdy po mieście to samochód bardzo dobry, ale w trasę i na taksówkę zupełnie się nie nadaje
Ostatnio zmieniony przez olek1972 2016-01-22, 20:21, w całości zmieniany 3 razy
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-01-22, 20:52
laisar napisał/a:
Lza napisał/a:
zgadzam się, właśnie to napisałem
No właśnie nie, bo sytuację z górnego skrajnego przypadku rozciągasz na wszystkie niższe wersje oprócz najtańszej, a to bez sensu.
Twój przykład:
Lza napisał/a:
jeśli potrzebujesz klimę, centralny, szyby elektryczne to musisz wsiąść wyższą wersję, a tu ceny sprytnie zbliżają się np do doblo
Lodgy 7-os. Ambiance (centralny i szyby elektryczne z przodu) + klima = 46750 zł.
Doblo 7-os = 66000 zł - promocja na rocznik 2015: 11400 zł = 54600 zł.
FIAT to niezły wózek, a 8 kzł różnicy to rzeczywiście niby dobra oferta (zwłaszcza, że coś jeszcze się za nie dostaje).
Tyle że trzeba mieć te 8 tys., a dla większości osób to nie jest "niewiele" więcej z 47 kzł (a i 3 rząd w doblo jest OIDP marny).
Natomiast 20 kzł różnicy to już w ogóle nie jest takie sprytne, a promocje są ulotne...
Daj więc sobie spokój z radami "niewiele droższe", bo są OKDR, i pisz po prostu "tu i teraz jest X zł [za to i tamto]" - to jest bardziej przydatna informacja, a każdy sam oceni, czy to dla niego wiele czy nie.
to ja wtrącę swoje 3 grosze. Fiat doblo bardzo dobry samochód, z 8 koła można zejść jeszcze (kwestia rozmowy i podejścia do targowania). Wykończenie fiata do dacii o niebo lepsze, kultura jazdy lepsza niż w daci. Serwis : awarie , które unieruchamiają samochód i trzeba go zostawić w serwisie (serwis fiat) to za free masz samochód zastępczy bez limitu km, w daci trzeba płacić; 1 dzień 100pln . Ja po roku stwierdzam,że teraz raczej bym nie kupił tego samochodu, wolałbym dołożyć i mieć coś lepszego
Informacyjnie: dzisiaj byłem w salonie Dacii zapytać jak wygląda sprawa z instalację homologowaną na euro6. Ma być "podobno" w połowie 2016 r.
To dobra informacja akurat gdzieś na wrzesień bym chciał zakupić to pudło :) A ile za gaz się dopłaca ??
Nie mam pojęcia (: ale z tego co pamiętam były wtedy jakieś promocje i było to ok. 3000 zł. Gdy zamawiałem, to do wersji 4x4 gaz można było zamówić tylko montowany "nie fabrycznie" w RO tylko w aso przed odbiorem auta.
Mam plan zamontować gaz później, ale widzę, że na najbliższe wakacje jeszcze pojadę na benzynie.
Problem jest taki, że Dacia już obiecywała, że będzie Duster z LPG, a jak na razie z tego nic nie wynika, więc takie obiecanki to patykiem po wodzie pisane. Druga sprawa, że jak przystosują ten silnik pod LPG to trzeba będzie kupić od razu z LPG, bo pewnie silniki bęðą jakoś specjalnie modyfikowane pod LPG i będą różniły się od tych bez LPG. Zasadniczo byłó tak, że wiadomo byłó, że dany silnik dobrze znosi LPG dopiero wtedy producent decydował się zakładać fabrycznie LPG w tym przypadku ma być odwrotnie, jakoś nie jestem optymistycznie nastawiony, do przyszłości Dustera z LPG.
To ja tez pozwolę sobie na kilka słów odnośnie Fiata. Przeszło 4 lata temu rozważałem zakup MCV-ki, skorzystałem jednak z listopadowych rabatów i zdecydowałem się na Qubo(dostałem 12 tysięcy zniżki). Z perspektywy czasu....cztery lata przejeździłem bezawaryjnie(tfu, tfu), na serwis nie mogę narzekać aczkolwiek wyjątkowo tani nie jest. Wnętrze plastikowo, twarde, dość głośne powyżej 120 km/h. Solidność montażu przeciętna. Silnik mułowaty i paliwożerny, skrzynia o bardzo krótkich przełożeniach. Nie załuję zakupu....ale myślę o zmianie w ciągu roku....Chętnie przygarnąłbym Dustera;)
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum