Bo silnik daci to stara konstrukcja więc wydziela jeszcze trochę więcej ciepła ( tak to wygląda w praktyce ) ciekawe jak ten sam silnik zachowuje się z Euro 6. Silnik jest ok trzeba pamiętać o częstej wymianie dobrego oleju ( ostatnio słyszałem że najlepiej by było co 10 tyś jeśli chodzi o te panewki ). Pamiętać by przez pierwsze kilometry nie przyspieszać dynamicznie bo zimny olej zniszczy turbinę. Wychładzać auto po dynamicznej jeździe przed wyłączeniem silnika.
Piąty wtryskiwacz w nowych silnikach dCi jest umiejscowiony przed FAP-em i służy wtryskiwaniu paliwa w ukł. wydechowy celem właśnie podwyższenia temperatury w FAP (ponad 500 st.) i tym samym zainicjowania samoczynnego wypalenia cząstek stałych (w zależności od stylu jazdy samoczynna regenarecja natępuje co ok. 1000km)
Należy zaznaczyć, iż wymuszona regeneracja FAP przez CLIP dodatkowo modyfikuje wtrysk paliwa przez wtryskiwacze zasadnicze powoduje to znaczny wzrost temperatury spalin potrzebych do wypalenia FAP - ubocznym skutkiem takiej operacji jest znaczne rozrzadzenie oleju silnikowego przez paliwo i często wymuszona regeneracja kończy się wymianą oleju silnikowego.Swego czasu Renault zalecało, po przeprowadzonej wymuszonej regeneracji, wymianę wieszaków ukł. wydechowego właśnie ze względu na ponującą wysoką temeraturę podczas procesu oczyszczania FAP.
Przy samoczynnej regeneracji można wyczuć specyficzny zapach "spalenizny" czasami silnik straci chwilowo moc.
Przy samoczynnym wypalaniu nie masz rozrzedzania oleju silnikowego w Daci. Co innego przy wymuszonej. Jeżdżę dużo po mieście i wymuszonej jeszcze nie miałem robionej.
Mój silnik spełnia Euro 5+, w Euro 6 różni się chyba tylko S&S.
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-12-30, 10:29, w całości zmieniany 1 raz
Ale pewnie ciśnienie i tak silnik podnosi. Nawet nie wnikałem w szczegóły jak to jest u mnie zrobione w Oplu ( silnik od fiata ;) ). Dzięki za informacje im prostszy silnik tym mniej awarii. Więc 1.2 bez turbo ;P
Duster startujące z pod chmurki przy 0 C przełącza się na gaz gdzieś po 1,5-2 z czego jest kawałek pod górkę.
Czy posiadasz fabryczną instalkę LPG? Ja mam taką i w temperaturze -2 stopni (dzisiaj) instalka na gaz przełączyła się po jakichś 500 metrach. Jeśli masz instalkę dokładaną to możesz się pokusić o sprawdzenie jaką masz ustawiona temperaturę przełączania i ewentualne jej obniżenie tylko trzeba uważać aby nie przegiąć bo wtedy rozprężanie gazu w parowniku będzie gorsze i silnik dostanie czkawki zanim nie nagrzeje się do minimalnej potrzebnej temperatury.
Dustera mam dopiero od 1200 km, i jest to moje pierwsze auto na gaz. Auto ma instalację gazową "omegas" i wyjechało na niej z salonu, aczkolwiek z tego co mi wiadomo to wersje 4x4 nie miały fabrycznej tylko zakładaną przez sprzedawcę. Nie odczuwam różnicy mocy pomiędzy gazem, a benzyną, jeżeli jakaś jest to naprawdę niewielka. Auto na gaz przełącza się przy 60C (według danych z OBDII) - czy można ustawić niżej temperaturę przełączania?
Co do porównania diesla do lpg/uPB to obecnie mam taką możliwość zrobić. Drugie auto które jest równolegle używane na tych samych trasach to focus II kombi z 90KM TDCI. Waży praktycznie tyle samo co Duster, dynamikę ma trochę lepszą mimo niższej mocy i toczy się zdecydowanie lepiej Duster (4x4 i oponki 215 a nie 195). Jak będę miał trochę więcej danych z Duster to porównam ekonomię poruszania się jednym i drugim.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2015-12-30, 11:56, w całości zmieniany 1 raz
Co do przełączania instalacji gazowej wszystko zależy od tego reduktora jak podgrzewa gaz. W jednym aucie miałem 40 stopni po sprawdzeniu czy nic się nie dzieje przełączało przy 30 stopniach. Masz instalację zakładaną przez sprzedawcę poza obrotem Renault Polska. Czyli jak coś się stanie z silnikiem dobrą wolą sprzedawcy jest naprawa. Od 2014 roku jest "Pakiet" czy jak to nazwać dedykowanej instalacji sprzedawanej przez Renault Polska.
Pojedź porozmawiaj z instalatorem czy można ustawić niższą i tyle. Fabrycznej instalacji tak modyfikować nie można kolejny + instalacji poza ASO ;)
Chyba mnie te problemy nie dotyczą, kupiłem używane i ma już ponad 3 lata, 2 miesiące temu skończyła się gwarancja. Jak sprawdzałem instalację to przy 10C dało się wymusić uruchomienie na gazie.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Gość
Wysłany: 2015-12-30, 13:50
ja mam logan i powiem szczerze że kupił bym jeszcze raz ;D
Mam Logana mcv 0.9. Generalnie chwalę go sobie za spalanie i bezproblemowosc. Do pracy mam 9km, a samochód jest garazowany tylko co drugi dzień. Ten silnik zimą przeliczalny się na gaz na 2-3 ostatnie kilometry, a duże mrozy miałby szansę dojechać nie przelaczywszy się na gaz. 1,2 miałem okazję objezdzac na jazdach próbnych. To i bez gazu nie jedzie. Przy tych rocznych przedbiegach nie komplikowanym sobie życia loganem z lpg.rozważanym albo 0.9 bez LPG, Logana w dieslu albo inną markę.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-01-04, 08:26
Teraz mam okazję trochę pojeździć przy niskich temperaturach - min. -12 stopni i rzeczywiście silnik rozgrzewa się dość wolno ( niestety brak wskaźnika i ocena jedynie na "oko" - trzeba przejechać z 5 kilometrów, aby zaczęło lecieć ciepłe powietrze. A i spalanie wzrosło - na takich krótkich odcinkach np. 2 x 15km to średnio 7 \100.
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-08, 10:24
To może ja dorzucę swoje 3 grosze:)
Nasz Logan to wersja Celebration 1.2 75KM Euro6 z instalacją gazową BRC dołożoną w salonie.
Autkiem od połowy września jeździ mój teść i nabił już 14.000 km (auto jeździ jako taksówka wyłącznie po mieście).
Instalacja gazowa kosztowała 3.500 zł.
Jeżeli chodzi o dynamikę, zawieszenie, skrzynię biegów i takie tam - w tym temacie nie będę się wypowiadał, bo to trochę rzecz gustu - jeden woli jak zawieszenie buja niczym łajba na morzu, innemu bardziej pasuje jak mu plomby wypadają...
Wcześniej miał Fiata Linea 1.4 i Logana bardzo sobie chwali, szczególnie że za te pieniądze ciężko na rynku znaleźć auto podbnej klasy, wielkości z tym wyposażeniem.
Ale mogę coś powiedzieć o spalaniu i komputerze
W mieście auto pali między 8,8 a 9 litrów gazu (autko tankowane tylko na stacji Shell, na tym samym dystrybutorze). W lecie instalacja przełącza się dosyć szybko po ruszeniu (po ok. 200 metrach), ostatnio przy -15 w Bielsku przełączyła się dopiero po 2,5 - 3 kilometrach - jakby auto było garażowane to pewnie szybciej, ale niestety stoi pod chmurką.
Co do komputera pokładowego, tak jak pisałeś auta z fabrycznym LPG go nie mają, ponieważ gaz totalnie zaburza jego działanie. Jest ustawiony pod benzynę i dlatego nie jest w stanie dobrze pokazywać. Dla przykładu, cały czas podaje spalanie benzyny (ok 7,5 litra), wskaźnik poziomu benzyny spada mimo, że jeździmy na gazie (po ponownym odpaleniu auta ponownie pokazuje dobrze) no i pozostałe parametry też są zafałszowane (jak zasięg, chwilowe spalanie, przebieg od tankowania).
Jeżeli będziesz miał dołożony gaz to będziesz sobie mógł conajwyżej skorzystać ze wskaźnika temperatury, przebiegu dziennego, całkowitego
No i jeszcze serwisowanie.
Gaz fabryczny niestety będziesz musiał serwisować tylko w ASO (tak jak pisali koledzy na forum komputera Landi Renzo poza Renault nikt nie jest w stanie obsłużyć).
Przegląd gazu w ASO Wektor Bielsko - na telefon powiedzieli nam 400 zł.
a przegląd gazu u Autoryzowanego Partnera BRC w Bielsku - 150 zł. - zgodnie z książką serwisową gazu przeglądy gazu można robić poza ASO u Autoryzowanych Partnerów BRC bez utraty gwarancji.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-09, 22:29
Jeśli ktoś chce jeździć tanio, to fabryczne LPG w Dacii nie za bardzo się to wpisuje ze względu na koszty przeglądów no i same salony raczej się na tych instalacjach nie znają.
Mój znajomy w poniedziałek był na przeglądzie w ASO ze swoim Lodgy - instalka BRC.
We wtorek pojechał na przegląd do stacji i auto przeglądu nie przeszło ze względu na wycieki z instalacji
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ja jeszcze raz.
Jeździłem Loganem MCV z LPG i silnikiem 1,2. Rzeczywiście nie jest to demon prędkości, ale bez większych problemów daje radę w mieście a i na "dwujezdniówce" w Warszawie 120 km/h osiągnąłem bez problemu (nie chciałem więcej bo obok siedział pracownik salonu
Dynamika taka sobie, ale wyraźnie lepsza niż w moim dotychczasowym samochodzie.
Akustyka mnie natomiast zaskoczyła na plus. Odniosłem wrażenie, ze jest może nie ciszej , ale jakby dźwięk jest przyjemniejszy dla ucha niż w 0,9 Tce. Nie ma bowiem dziwnych rezonansów karoserii i buczenia, które w czasie szybszej jazdy było meczące.
Chyba zatem decyzja jest już podjęta. 1,2 + LPG (niestety Landi Renzo , bo dealerzy nie chca montować innego a zależy mi na gwarancji). Samochód powinienem odebrać na przełomie marca/kwietnia.
Aktualnie testuje poziom bólu u Dealerów ,Sprawdzam jak bardzo skłonni są dać rabat. Dealer z Opola napisał, że Dacia ma na tyle atrakcyjne ceny, że rabatów nie dają. W Bydgoszczy dostałem ponad 1100 złotych ,ale na razie wygrywa Warszawa. Jest to ponad 1400, ale przycisnę jeszcze mojego lokalnego Dealera. Może wygra? Wszak najdłużej go meczę swoimi pytaniami i dla spokoju abym się odczepił może da lepsze warunki?
Po podpisaniu pochwale się uzyskanym upustem cenowym.
Aby zakończyć wątek dotyczący moich dylematów uroczyście informuję, że podpisałem cyrograf
Była jeszcze jazda próbna porównawcza Loganem 1,2 a później 0,9Tce z LPG po tej samej trasie (uliczki Bydgoszczy, stromy podjazd i szybki kawałek drogi dwujezdniowej) i nastąpiła faza decyzji. Wygrało 0,9 Tce z fabrycznym LPG (a jechałem z myślą zamówienia 1,2 z LPG )
Planowany odbiór do końca marca. Przewidywany termin produkcji 9 marca.
Udało mi się wynegocjować 1630 złotych rabatu od ceny fabrycznej + dywaniki i gumowy wkład do bagażnika (w MCV to kawał materii) o wartości podobno ponad 200 złotych
Od kwietnia będę miał poczucie pełnej przynależności do Społeczności Dacii.
Jeszce raz dziękuje wszystkim, którzy swoimi postami na forum i w indywidualnej konwersacji pomogli mi w wyborze samochodu na kolejne 5 lat
Pozdrawiam
Olek
Ostatnio zmieniony przez olek1972 2016-01-15, 16:26, w całości zmieniany 1 raz
Oj, tak. Stres oczekiwania znacznie podnosi poziom wielu hormonów .
Za 2,5 miesiąca nastąpi jeden z dwóch radosnych momentów w czasie eksploatacji samochodu czyli wyjazd nowym z salonu.
Kolejne miłe wrażenia będą mi towarzyszyć przy sprzedaży dotychczas użytkowanego. Mam nadzieje, że jako samochód salonowy, bezwypadkowy i z niskim przebiegiem nie będzie długo czekał na nowego Właściciela. Dotychczasowe samochody udawało mi się sprzedawać w czasie od kilku godzin od czasu wystawienia ogłoszenia do 3 dni
Auto na gaz przełącza się przy 60C (według danych z OBDII) - czy można ustawić niżej temperaturę przełączania?
To jest dość wysoko. Zapewne da się ustawić niżej.
Ja miałem przez pierwszy rok próg 35 st., po roku zmienione na 30 st. Minął kolejny rok z instalacją LPG, więc sprawdziłem - wszystko działa bardzo dobrze.
Z tym, że ja zleciłem montaż instalacji tuż po upływie gwarancji na auto, no i poza ASO. Instalacja jest inna, niż Omegas, ale w Twojej tez na pewno jest możliwość zejścia z temperaturą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum