Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zatarty silnik
Autor Wiadomość
loookas 


Marka: Dacia
Model: Logdy
Silnik: 1.6 MPI + lpg
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 04:21   Zatarty silnik

Witam wszystkich,
mało się udzielam ale.....
Dacia Lodgy 1,6 z Lpg 2014 pierwsza rejestracja luty 2015 przebieg 40600 przy 39500 wymiana oleju w ASO czyli drugi przegląd gwarancyjny.
Po przejechaniu 1100 km (narty)po powrocie wszystko OK żadnych oznak braku oleju.. Na drugi dzień 500 metrów kontrolka ciśnienia oleju włącza się ze trzy razy szybka burza w mózgu co jest grane olej dopiero co wymieniony,a tu niskie ciśnienie oleju. Silnik zaczyna szarpać zjeżdżam na bok wyłączam ledwo pracujący silnik. Patrzę na bagnet sucho ale za to pod samochodem pojawia się duża kałuża olejowa. Pierwsza myśl źle dokręcony filtr ale po 1100 kilometrach coś puściło to trochę dziwne. Oczywiście telefon do Dacia assistance ,kazą holować na Puławską bo niby najbliżej ale skoro serwis robiony był u Dyszkiewicza to Puławska odsyła telefonicznie do Konstancina bo tam był 6 dni wcześniej robiony przegląd.
Pierwsza diagnoza to brak oleju, nie nasza wina bo filtr nie od nas to za filtr i olej muszę zapłacić a usługa gratis. Druga diagnoza silnik stoi Renault Polska kazało rozebrać dół silnika. Za dwa dni informacja, że silnik zatarty i jest do wymiany na nowy. Po 5 dniach mam wiadomość ,że w podobnym modelu Dacii znajomego sytuacja jest podobna rocznik 2014 przebieg 47000 km tylko dopiero co ruszył z parkingu i kontrolka ciśnienia zaraz po ruszeniu się zaświeciła i od razu wyłączył silnik. Naprawa gwarancyjna panewki i pompa oleju.
Czyli pierwsza myśl o złym dokręceniu filtra odpada jest to jakaś wada konstrukcyjna pompy olejowej i coś nie współgra z czujnikiem ciśnienia oleju. Bo zanim zaczyna powiadamiać o niskim poziomie to silnik już zaczyna się zacierać. Proszę zgłaszać więcej podobnych przypadków. Dwa tygodnie w serwisie i czekam na nowy silnik. Dziwnym trafem Reno Polska bardzo szybko podjęło decyzję o wymianie silnika tak jakby zatarcie takie występowało dużo częściej i nie jest to odosobniony przypadek. Jestem kierowcą zawodowym i wiem co znaczy brak oleju. Oczywiście Dacia nie ma w programie samochodu zastępczego.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-01-25, 05:45   

Pierwszy przypadek na forum z silnikiem 1,6MPI.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-01-25, 05:53   

To szczescie w nieszczesciu ze Reno nie robi ci problemow z wymiana silnika.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1134
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-25, 07:11   

No to teraz Marek codziennie rano podnosi maskę i looka na bagnet :lol:
A tak na poważnie - współczuję loookas. Całe szczęście, że szybko podjęli decyzję i robią na gwarancji. I ciekawe co jest przyczyną. Może mają jakiś newralgiczny błąd w procedurze serwisowej, skoro zaraz po wymianie oleju to się stało? Ale z moją (niewielką) wiedzą o mechanice samochodowej to trudno mi sobie wyobrazić co to konkretnie może nawalać. Może nie zakładają uszczelki (czy podkładki - jakby to nie nazwać) pod korek?
_________________

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-25, 08:09   

To jak była w końcu przyczyna?
Skoda: w silnikach 1.4 16V zacierały się silniki zimą. Powodem korki lodowe stające w przewodach olejowych i odmie. Olej wywalało górą i silnik stawał.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-01-25, 08:24   

Dowiedz się o drogę, którędy wyciekł olej, to będzie mniej więcej wiadomo, jaka jest przyczyna -- błąd serwisu (np. niewłaściwy moment dokręcenia filtra oleju), czy faktycznie głębszy problem z silnikiem lub jego złożeniem w fabryce (np. puściła uszczelka miski olejowej lub coś w tym stylu).
Może jest wadliwa partia filtrów i zasysa wkłady (blokując jego fragmentami kanały olejowe), gdy olej jest jeszcze zimny i bardzo lepki? Kto to może wiedzieć teraz.
Ostatnio zmieniony przez mbar 2016-01-25, 08:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2016-01-25, 08:27   

witam
jeżdżę dokerem z takim samym silnikiem , ale z 2013 roku i jak do tej pory już po 2-im przeglądzie jak na razie nic dzięki za info
 
loookas 


Marka: Dacia
Model: Logdy
Silnik: 1.6 MPI + lpg
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 08:55   

Korek dokręcony , podkładka wymieniona ale nie napisałem, że filtr oleju był z deka wybrzuszony czyli jakieś większe ciśnienie dostał. Stąd też momentalny brak oleju.
http://www.auto-swiat.pl/...mochodem/z0y716
Podobny przypadek rzeczoznawca stwierdza, że źle dokręcony filtr oleju ale na 100% to nie to.
U mnie pewnie napiszą, że silnik wymieniony z powodu zatarcia i tyle. Jak odbiorę to napiszę.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-25, 08:58   

Ja też po przeglądzie jestem... Posprawdzam sobie wszystko dziś.

Dziwne jest to, że akurat po wymianie oleju i tak ochoczo wymieniają. Informuj nas co i jak.
 
loookas 


Marka: Dacia
Model: Logdy
Silnik: 1.6 MPI + lpg
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 08:58   

Olej wywala przez wysadzoną uszczelkę pod filtrem oleju. A ciśnienie duże skoro filtr wybrzuszony.
 
loookas 


Marka: Dacia
Model: Logdy
Silnik: 1.6 MPI + lpg
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 09:18   

Mam przejechane trochę ponad dwa miliony km i trochę wymian oleju przeżyłem lecz nigdzie nie robili tego z udziałem klucza dynamometrycznego😆
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 09:57   

Dobrze by było gdybyś wyciągnął od nich numer noty serwisowej wedle której RP zgodziło się na wymianę silnika. Dobrze by było wiedzieć czy ten problem dotyczy jakiejś konkretnej partii tych silników czy jest jakaś grubsza tego przyczyna. Dziwne jest zachowanie producenta który chowa głowę w piasek i naprawia pojawiające się przypadki bez szemrania, zamiast ogłosić akcję serwisową i sprawdzać czy wymieniać problematyczne elementy jeśli to możliwe. W silnikach K7M i K7J Euro 4 był problem uszczelnienia zębatki pompy olejowej i wtedy również naprawiano to tylko tym co zgłosili problem wycieków oleju ....
 
loookas 


Marka: Dacia
Model: Logdy
Silnik: 1.6 MPI + lpg
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 10:21   

Będę tam dzisiaj a przynajmniej mam to zaplanowane, to zapytam o notę serwisową.
Teraz pracuję na wypożyczonej SKODZIE RAPID , którą również brałem pod uwagę przy kupnie nowego pojazdu. Jestem miło zaskoczony tym autem. A nie kupiłem gdyż miałem obawy co do małego silnika a tu taka skucha. Ciekawe kto ma mi zwrócić 3000 za wypożyczony samochód do pracy ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 10:24   

jan ostrzyca napisał/a:
To jak była w końcu przyczyna?
Skoda: w silnikach 1.4 16V zacierały się silniki zimą. Powodem korki lodowe stające w przewodach olejowych i odmie. Olej wywalało górą i silnik stawał.


bez przesady
wywalało odmą może 0,5 l oleju i to się działo we wszystkich starych silnikach VW gdzie wąż od odmy szedł poza silnikiem
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-01-25, 11:14   

DrOzda napisał/a:
W silnikach K7M i K7J Euro 4 był problem uszczelnienia zębatki pompy olejowej i wtedy również naprawiano to tylko tym co zgłosili problem wycieków oleju ....


Z tego co mnie powiedzieli przy wymianie to wadliwa była zębatka pompy olejowej, którą zresztą wymienili. Przepuszczała właśnie zbyt dużo oleju na uszczelniacz, który nie był w stanie zatrzymać takiego "ciśnienia" i stąd występujące zapocenie na zewnątrz.
Zrobione było przy 8000 i do 135 nic się nie działo.

A może wymiana silnika to decyzja ASO.
Żeby powstało takie ciśnienie to musi być coś przytkane za filtrem. Może podczas wymiany filtra czyścili okolice i coś wpadło.
Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.

A tak w ogóle to poziom oleju, jak i pozostałych płynów, sprawdzam dość często.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 11:31   

loookas napisał/a:
jest to jakaś wada konstrukcyjna pompy olejowej

Gdyby była to prawda, to podobnych przypadków byłoby już mnóstwo i w wielu krajach - a nie pierwszy zgłoszony na forum i drugi z opowieści kolegi.

loookas napisał/a:
coś nie współgra z czujnikiem ciśnienia oleju

To ewentualnie bardziej możliwe - zasadniczo te silnik są dość pancerne, więc gdyby to niesprawność czujnika oleju objawiała się dopiero w przypadku rzadkich awarii, to trudno byłoby ją wyśledzić.

loookas napisał/a:
Dziwnym trafem Reno Polska bardzo szybko podjęło decyzję o wymianie silnika tak jakby zatarcie takie występowało dużo częściej i nie jest to odosobniony przypadek

Nie byłoby w tym nic dziwnego nawet wtedy, gdyby to był jeden jedyny przypadek na świecie - bo z tego co piszesz to wszystkie okoliczności co do Twojego udziału w sprawie są jasne: dopełniłeś wszystkich obowiązków właściciela i użytkownika. Zatem jakakolwiek jest faktyczna przyczyna - wada fabryczna lub niewłaściwy serwis - to już RP może badać bez Twojego udziału, a Tobie należy się bezzwłoczna naprawa.

DrOzda napisał/a:
numer noty serwisowej wedle której RP zgodziło się na wymianę silnika

J.w. - nie musi istnieć, bo decyzja może wynikać z innych przesłanek niż potencjalnie znana Renault wada fabryczna.

DrOzda napisał/a:
W silnikach K7M i K7J Euro 4 był problem uszczelnienia zębatki pompy olejowej i wtedy również naprawiano to tylko tym co zgłosili problem wycieków oleju

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1128

Akcje są ogłaszane tylko wtedy, gdy jest wysokie prawdopodobieństwo wystąpienia awarii w innych egzemplarzach i da się określić w których. Jeśli usterka wynika z przekroczenia parametrów pojedynczych części w serii produkcyjnej, a nie większości z niej, to wymiana profilaktyczna nie ma sensu.

loookas napisał/a:
Olej wywala przez wysadzoną uszczelkę pod filtrem oleju. A ciśnienie duże skoro filtr wybrzuszony.

Czyli problem jest w samym filtrze lub za nim.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 11:54   

Wywalenie oleju przez filtr (a jeszcze dodatkowo wybrzuszenie jego blachy) to klasyczna usterka zaworu nadmiarowego - zablokowanie w pozycji zamknięty.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-01-25, 12:25   

Toż właśnie piszemy, że problem mógł wystąpić właśnie za filtrem, a nie w samym filtrze co sugerowało na początku ASO.

Może RP chce ten silnik w całości żeby sprawdzić co było przyczyną i wprowadzić odpowiednie procedury przeciwdziałania jej.
 
loookas 


Marka: Dacia
Model: Logdy
Silnik: 1.6 MPI + lpg
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 13:08   

DrOzda napisał/a:
Wywalenie oleju przez filtr (a jeszcze dodatkowo wybrzuszenie jego blachy) to klasyczna usterka zaworu nadmiarowego - zablokowanie w pozycji zamknięty.


To jest najbardziej prawdopodobną przyczyną
Ostatnio zmieniony przez loookas 2016-01-25, 13:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
loookas 


Marka: Dacia
Model: Logdy
Silnik: 1.6 MPI + lpg
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 13:16   

O szybkości decyzji o wymianie silnika proponuję wcześniej udostępniony link z interwencji Auto-świata.
Olej też mam w nawyku często kontrolować i cieszyło mnie, że praktycznie nie brał oleju😆,ale jak traci cały na 500 metrach to już co innego
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-25, 13:53   

DrOzda napisał/a:
klasyczna usterka zaworu nadmiarowego - zablokowanie w pozycji zamknięty

Jednakże nie jedyna możliwa - podobny efekt daje zablokowanie magistrali olejowej tuż przed filtrem oleju, w nim samym lub zaraz po, bo zawór oczywiście nie jest w stanie przekierować z powrotem do miski całego przepływu oleju.

Marek1603 napisał/a:
problem mógł wystąpić właśnie za filtrem

Ale niezbyt daleko - zawór przelewowy jest w pompie.

loookas napisał/a:
O szybkości decyzji o wymianie silnika proponuję wcześniej udostępniony link z interwencji Auto-świata

W najgorszym przypadku razie świadczy przynajmniej o tym, że w końcu RP nauczyło się, że nie ma co zwlekać.

Nie mówi natomiast niczego o przyczynach awarii u Ciebie.


Sama historia jednak bardzo ważna - bo to, że nie było do tej pory takich przypadków nie oznacza, że nie mogą się zacząć pojawiać...
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-01-25, 15:18   

laisar napisał/a:
Jednakże nie jedyna możliwa - podobny efekt daje zablokowanie magistrali olejowej tuż przed filtrem oleju, w nim samym lub zaraz po


Dlatego wspomniałem o wkładach filtra, bo dwa opisane przypadki wydarzyły się w podobnych okolicznościach -- niedługo po uruchomieniu silnika i jeszcze przed osiągnięciem przez olej temperatury roboczej. Zimny olej ma wysoką lepkość.

Ale to jest tylko zgaduj-zgadula i spekulacja.
_________________
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-01-25, 23:08   

Zawór ciśnienia w pompie oleju jest w stanie zrzucić całe ciśnienie, ale przy odpowiedniej lepkości oleju. Zimny olej jest bardzo lepki ( a nie gęsty bo gęstość oleju nie zmienia się z temperaturą, no prawie nie zmienia :) ). i jak dasz w gaz to ciśnienie rośnie w magistrali, a filtr jest obliczony na około 6 bar przy 8 już zmienia kształt i jest możliwe wypchnięcie uszczczelki pod nim. Czujnik ciśnienia pokazuje czy jest ciśnienie czy go niema. jak nie ma ciśnienia oleju a silnik jest obciążony to zerwanie filmu olejowego na panewkach to kwestia 2-3s. I już metal trze o metal. I gdyby coś zablokowało magistralę przed filtrem to by go nie rozdeło ( tylko nie ma co go zablokować) Więc jak podejrzewam przyczyniło się do tego ostre ruszenie z miejsca zimnym silnikiem, oczywiście zawór też mógł stanąć.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-26, 07:35   

Na marginesie: ciekawe czy gdyby klient przyniósł własny olej i filtr, RP byłoby tak szybkie z propozycją wymiany silnika?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
loookas 


Marka: Dacia
Model: Logdy
Silnik: 1.6 MPI + lpg
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-26, 09:05   

" Więc jak podejrzewam przyczyniło się do tego ostre ruszenie z miejsca zimnym silnikiem, oczywiście zawór też mógł stanąć"

Po pierwsze to te samochody nie nadają się do ostrego ruszania z miejsca a po drugie na myjnię aż tak bardzo mi się nie śpieszyło.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne