Wysłany: 2016-01-26, 15:27 Witam wszystkich serdecznie!
Witam,
od dłuższego czasu pilnie przeglądałem to forum. Ostatnio nawet się zarejestrowałem :D Nadszedł czas na przywitanie, ponieważ dziś zamówiłem swojego nowego Dusterka :D Jest to Urban Explorer w kolorze Czarna Perła, benzynowy SCe 115, z paroma dodatkami. Zależało mi na tym silniku, ponieważ chcę zamontować do niego instalację lpg. Na chwilę obecną nie ma opcji na fabryczną instalację, jednak zostałem poinformowany, iż jest już dostępna instalacja dedykowana a mianowicie LandiRenzo Omegas (3 gen) co niezmiernie mnie ucieszyło :D koszt wysoki (niecałe 5tys pln) dlatego będę ją montować po dotarciu silnika gdzieś u autoryzowanego warsztatu (ceny od 3,2tys pln), oczywiście bez utraty gwarancji na samochód. Odbiór na koniec marca więc czekają mnie trudne dwa miesiące :P
pozdrawiam wszystkich :D
ps. Wy ostatecznie przekonaliście mnie do Dusterka :P
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-26, 16:13
witam/pozdrawiam
sądzę,że warto najpierw spokojnie pojeździć parę tysięcy km na benzynie, pozwolić żeby wszystko się ładnie ułożyło, potem przeliczyć czy w ogóle warto go gazować (dość droga instalacja, dodatkowe przeglądy, kosztowne regulacje zaworów) i kiedy to się zwróci
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-01-26, 18:06
Witam,
Dar1962 napisał/a:
sądzę,że warto najpierw spokojnie pojeździć parę tysięcy km na benzynie,
Raczej nie warto - szukałem w necie i nikt kto od razu założył LPG nie miał problemów z tego powodu. Mam co prawda inny silnik ale tylko pierwsze 200 km przejechałem na benzynie a tak tylko gaz leje i tyle benzyny zużywa ile potrzeba do przełączenia na LPG. No i szybciej Ci się zwróci. Tylko czemu tyle kasy kosztuje instalacja do silnika Sce? - to było oczywiście pytanie retoryczne
Ostatnio zmieniony przez Maximus 2016-01-26, 18:07, w całości zmieniany 1 raz
Na razie chce na benzynie dotrzeć silnik i poczekać na rozwój sytuacji :) poczekam aż reno coś oficjalnie powie co do lpg i będzie wiadomo więcej szczegułów co do instalacji :D
Na razie chce na benzynie dotrzeć silnik i poczekać na rozwój sytuacji :) poczekam aż reno coś oficjalnie powie co do lpg i będzie wiadomo więcej szczegułów co do instalacji :D
Słusznie prawisz... jak zobaczysz, że zużycie paliwa będzie akceptowalne dla Ciebie to możesz nie zakładać LPG.
Koledzy dobrze mówią, że regulacja zaworów w Sce jest kosztowna, bo taka konstrukcja silnika jest inna niż stara jednostka K4M. Tam się reguluje za pomocą poprzez dokładanie odpowiednich grubości płytek - w starej jednostce K4M regulacja odbywała się za pomocą śrubek na dźwigienkach zaworów
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Słusznie prawisz... jak zobaczysz, że zużycie paliwa będzie akceptowalne dla Ciebie to możesz nie zakładać LPG.
Koledzy dobrze mówią, że regulacja zaworów w Sce jest kosztowna, bo taka konstrukcja silnika jest inna niż stara jednostka K4M. Tam się reguluje za pomocą poprzez dokładanie odpowiednich grubości płytek - w starej jednostce K4M regulacja odbywała się za pomocą śrubek na dźwigienkach zaworów
A może rozwiązaniem problemu z zaworami jest montarz dodatkowo układ lubryfikacji gniazd zaworowych (ile ludzi tyle opinii na temat czy to działa :P)w generacji instalacji IV lub po prostu instalacja generacji V (sekwencyjny wtrysk w fazie ciekłej)?
Siemka!
Witamy w klubie.
Co do zakładania instalki i układania się silnika (?) to przejechałem niecałe pół zbiornika na benzynie a potem już na LPG. Szczerze mówiąc nie wiem za bardzo (i nie znalazłem na ten temat jakichś sensownych wyjaśnień) co miałoby się układać. Jedyne co mi przychodzi do głowy to nauczenie się przez ECU silnika stylu jazdy kierowcy i wprowadzenie drobnych poprawek do map wtrysków benzyny.
Jeśli chodzi o lubryfikator- jego zadanie nie polega na smarowaniu zaworów i gniazd jak się powszechnie sądzi (jego nazwa jest niezbyt szczęśliwa) ale na obniżaniu temperatury spalania LPG, która jest trochę wyższa od temperatury spalania LPG. Jeśli jednak instalacja będzie źle zestrojona to żaden tzw. lubryfikator nie pomoże.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum