DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Witam wszystkich serdecznie!
Autor Wiadomość
Chris 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115
Rocznik: 2016
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 54
Skąd: Kraków/Mielec/Mochnaczka Wyżna
Wysłany: 2016-01-26, 15:27   Witam wszystkich serdecznie!

Witam,

od dłuższego czasu pilnie przeglądałem to forum. Ostatnio nawet się zarejestrowałem :D Nadszedł czas na przywitanie, ponieważ dziś zamówiłem swojego nowego Dusterka :D Jest to Urban Explorer w kolorze Czarna Perła, benzynowy SCe 115, z paroma dodatkami. Zależało mi na tym silniku, ponieważ chcę zamontować do niego instalację lpg. Na chwilę obecną nie ma opcji na fabryczną instalację, jednak zostałem poinformowany, iż jest już dostępna instalacja dedykowana a mianowicie LandiRenzo Omegas (3 gen) co niezmiernie mnie ucieszyło :D koszt wysoki (niecałe 5tys pln) dlatego będę ją montować po dotarciu silnika gdzieś u autoryzowanego warsztatu (ceny od 3,2tys pln), oczywiście bez utraty gwarancji na samochód. Odbiór na koniec marca więc czekają mnie trudne dwa miesiące :P

pozdrawiam wszystkich :D

ps. Wy ostatecznie przekonaliście mnie do Dusterka :P
_________________
Pray for PEACE,
Train for WAR!
 
majkel 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 ECo-G, był 1.6 SCe 115 4x4
Rocznik: 2024, był 2015
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 320
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2016-01-26, 15:34   

Witam kolejnego przyszłego posiadacza SCe ;-) .
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-26, 15:51   

Siemanko ;-)

Ja sobie nie przypominam, żebym namawiał kogoś na Dustera :-P
_________________

 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-26, 16:09   

Witam.Gratulacje. Pamiętaj, że w tym silniku przy LPG trzeba regulować zawory, a koszt w ASO to 2000-4000złotych.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-01-26, 16:13   

witam/pozdrawiam ;-)
sądzę,że warto najpierw spokojnie pojeździć parę tysięcy km na benzynie, pozwolić żeby wszystko się ładnie ułożyło, potem przeliczyć czy w ogóle warto go gazować (dość droga instalacja, dodatkowe przeglądy, kosztowne regulacje zaworów) i kiedy to się zwróci
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-01-26, 18:06   

Witam,

:->
Dar1962 napisał/a:

sądzę,że warto najpierw spokojnie pojeździć parę tysięcy km na benzynie,


Raczej nie warto - szukałem w necie i nikt kto od razu założył LPG nie miał problemów z tego powodu. Mam co prawda inny silnik ale tylko pierwsze 200 km przejechałem na benzynie a tak tylko gaz leje i tyle benzyny zużywa ile potrzeba do przełączenia na LPG. No i szybciej Ci się zwróci. Tylko czemu tyle kasy kosztuje instalacja do silnika Sce? - to było oczywiście pytanie retoryczne :->
Ostatnio zmieniony przez Maximus 2016-01-26, 18:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-01-26, 20:07   

Witaj w klubie!!! :-D
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-01-26, 20:19   

Witaj w klubie i gratuluje zakupu.

Przypomnę tylko o obowiązujących zasadach na forum. ;-)
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1556
 
Chris 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115
Rocznik: 2016
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 54
Skąd: Kraków/Mielec/Mochnaczka Wyżna
Wysłany: 2016-01-26, 23:05   

Na razie chce na benzynie dotrzeć silnik i poczekać na rozwój sytuacji :) poczekam aż reno coś oficjalnie powie co do lpg i będzie wiadomo więcej szczegułów co do instalacji :D
_________________
Pray for PEACE,
Train for WAR!
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-27, 09:35   

Chris napisał/a:
Na razie chce na benzynie dotrzeć silnik i poczekać na rozwój sytuacji :) poczekam aż reno coś oficjalnie powie co do lpg i będzie wiadomo więcej szczegułów co do instalacji :D

Słusznie prawisz... :-) jak zobaczysz, że zużycie paliwa będzie akceptowalne dla Ciebie to możesz nie zakładać LPG.
Koledzy dobrze mówią, że regulacja zaworów w Sce jest kosztowna, bo taka konstrukcja silnika jest inna niż stara jednostka K4M. Tam się reguluje za pomocą poprzez dokładanie odpowiednich grubości płytek - w starej jednostce K4M regulacja odbywała się za pomocą śrubek na dźwigienkach zaworów ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
katamanio 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 25 Sty 2016
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-27, 12:04   

witam serdecznie
pozdrawiam z Krakowa
 
Chris 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115
Rocznik: 2016
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 54
Skąd: Kraków/Mielec/Mochnaczka Wyżna
Wysłany: 2016-01-27, 13:05   

Cytat:
Słusznie prawisz... :-) jak zobaczysz, że zużycie paliwa będzie akceptowalne dla Ciebie to możesz nie zakładać LPG.
Koledzy dobrze mówią, że regulacja zaworów w Sce jest kosztowna, bo taka konstrukcja silnika jest inna niż stara jednostka K4M. Tam się reguluje za pomocą poprzez dokładanie odpowiednich grubości płytek - w starej jednostce K4M regulacja odbywała się za pomocą śrubek na dźwigienkach zaworów ;-)


A może rozwiązaniem problemu z zaworami jest montarz dodatkowo układ lubryfikacji gniazd zaworowych (ile ludzi tyle opinii na temat czy to działa :P)w generacji instalacji IV lub po prostu instalacja generacji V (sekwencyjny wtrysk w fazie ciekłej)?

http://gazeo.pl/lpg/jaka-...-KM,o,4486.html
_________________
Pray for PEACE,
Train for WAR!
 
Piitubski 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-27, 13:49   

Na lpg forum piszą, że lubryfikacja to placebo.
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2016-01-27, 20:57   

witaj ja czekalem 1.5 roku i 30 tys z montazem lpg. teraz zalozyłem poza aso i jak narazie jestem zadowolony
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-01-27, 22:05   

Siemka!
Witamy w klubie. :-D
Co do zakładania instalki i układania się silnika (?) to przejechałem niecałe pół zbiornika na benzynie a potem już na LPG. Szczerze mówiąc nie wiem za bardzo (i nie znalazłem na ten temat jakichś sensownych wyjaśnień) co miałoby się układać. Jedyne co mi przychodzi do głowy to nauczenie się przez ECU silnika stylu jazdy kierowcy i wprowadzenie drobnych poprawek do map wtrysków benzyny.
Jeśli chodzi o lubryfikator- jego zadanie nie polega na smarowaniu zaworów i gniazd jak się powszechnie sądzi (jego nazwa jest niezbyt szczęśliwa) ale na obniżaniu temperatury spalania LPG, która jest trochę wyższa od temperatury spalania LPG. Jeśli jednak instalacja będzie źle zestrojona to żaden tzw. lubryfikator nie pomoże.
_________________
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2016-01-28, 16:55   

Witaj. :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne