Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wibracje silnika beznynowego
Autor Wiadomość
navy111 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-27, 21:23   Wibracje silnika beznynowego

Cześć wszystkim,
czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem silnika 1.4 MPI (Sandero I), że na biegu jałowym w pewnym zakresie obrotów wibracje silnika przenoszone są na kabinę pasażera? Zauważyłem takie zachowanie zaraz po starcie silnika i lekkie wibracje pojawiały się na niskich obrotach ale już nie na całkowitym puszczeniu pedału gazu. Dodam, że Dacia posiada fabryczną instalację LPG. Słyszałem, że takie objawy mogą być spowodowane uszkodzonym kołem dwumasowym ale czy w tym modelu jest ono stosowane? Raczej występuje w dieslach ale w innym wątku (5425) znalazłem taką informację:

Cendra napisał/a:

art350 napisał/a:
tylko w dieslach są montowane koła dwumasowe.

W niektórych nowych silnikach benzynowych innych marek również montowane są dwumasowe koła zamachowe. Nie mogę sobie przypomnieć gdzie o tym przeczytałem...

Z góry dzięki za odpowiedź!
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-27, 22:19   

1.4 MPI nie ma dwumasy. Objawy które opisujesz pasują do zużytych poduszek silnika.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-01-27, 22:57   Re: Wibracje silnika beznynowego

navy111 napisał/a:
czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem silnika 1.4 MPI (Sandero I), że na biegu jałowym w pewnym zakresie obrotów wibracje silnika przenoszone są na kabinę pasażera? Zauważyłem takie zachowanie zaraz po starcie silnika i lekkie wibracje pojawiały się na niskich obrotach ale już nie na całkowitym puszczeniu pedału gazu. Dodam, że Dacia posiada fabryczną instalację LPG.

Z własnego doświadczenia powiem, że może się zdarzyć taka sytuacja, że jakiś element osprzętu jest poluzowany i przy pewnej prędkości obrotowej wpada w wibracje i stuka o coś (np. mocowanie). Stuka o ścianę grodziową między silnikiem a kabiną. U mnie nie dotyczyło to Dacii. Nie życzę, bo ciężko takie coś zdiagnozować.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2016-01-27, 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-27, 22:58   

po rozgrzaniu silnika do 90 C ustępuje ?
_________________
Moje auto
 
navy111 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-27, 23:29   

Dziękuję za odpowiedzi i sugestie. Dobra wiadomość, że nie ma dwumasy. Faktycznie może być ciężko z prawidłowym zdiagnozowaniem i pewnie skończy się na wizycie w serwisie. Jaki może być koszt wymiany takich poduszek silnika w Dacii? Sprawdzę też czy przy wyższych temperaturach problem nadal występuje, na razie nie zauważyłem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-28, 00:08   

navy111 napisał/a:
Jaki może być koszt wymiany takich poduszek silnika w Dacii?

http://www.daciaklub.pl/f...1623027#1623027 + robocizna zależna od warsztatu, ale 2 poduszki wymagają po ok 0,5 rbg, a trzecia oficjalnie 3,5.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-01-28, 05:58   

Na wstępie to warto podać przebieg i rocznik auta.
Auto na LPG więc kiedy była robiona regulacja zaworów? Koszt od 50zł zależy od warsztatu.

Mogą również być przewody WN do świec przez co silnik nierówno pracuje i wtedy coś gdzieś postukuje. Nie mówiąc o np. urwanych (skorodowane) uchwytach przy rurze wydechowej.
Wiele rzeczy możesz sam oglądnąć i zdiagnozować.
 
tommek7 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.4
Rocznik: 2005
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-28, 09:32   

Każdy piszę tylko o poduszkach, a gdzie diagnoza? W takich przypadkach każdy automatycznie wini poduszkę. Problem pojawia się wtedy gdy wydacie xxx zł, i okaże się że wibracje jak były tak są, a jest takich przypadków wiele. Najpierw doradzam zdiagnozować co powoduje te wibracje, a później coś wymieniać.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-01-28, 11:19   

Nie każdy. Post wcześniej.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne