Wysłany: 2016-01-27, 21:23 Wibracje silnika beznynowego
Cześć wszystkim,
czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem silnika 1.4 MPI (Sandero I), że na biegu jałowym w pewnym zakresie obrotów wibracje silnika przenoszone są na kabinę pasażera? Zauważyłem takie zachowanie zaraz po starcie silnika i lekkie wibracje pojawiały się na niskich obrotach ale już nie na całkowitym puszczeniu pedału gazu. Dodam, że Dacia posiada fabryczną instalację LPG. Słyszałem, że takie objawy mogą być spowodowane uszkodzonym kołem dwumasowym ale czy w tym modelu jest ono stosowane? Raczej występuje w dieslach ale w innym wątku (5425) znalazłem taką informację:
Cendra napisał/a:
art350 napisał/a:
tylko w dieslach są montowane koła dwumasowe.
W niektórych nowych silnikach benzynowych innych marek również montowane są dwumasowe koła zamachowe. Nie mogę sobie przypomnieć gdzie o tym przeczytałem...
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-01-27, 22:57 Re: Wibracje silnika beznynowego
navy111 napisał/a:
czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem silnika 1.4 MPI (Sandero I), że na biegu jałowym w pewnym zakresie obrotów wibracje silnika przenoszone są na kabinę pasażera? Zauważyłem takie zachowanie zaraz po starcie silnika i lekkie wibracje pojawiały się na niskich obrotach ale już nie na całkowitym puszczeniu pedału gazu. Dodam, że Dacia posiada fabryczną instalację LPG.
Z własnego doświadczenia powiem, że może się zdarzyć taka sytuacja, że jakiś element osprzętu jest poluzowany i przy pewnej prędkości obrotowej wpada w wibracje i stuka o coś (np. mocowanie). Stuka o ścianę grodziową między silnikiem a kabiną. U mnie nie dotyczyło to Dacii. Nie życzę, bo ciężko takie coś zdiagnozować.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2016-01-27, 22:58, w całości zmieniany 1 raz
Dziękuję za odpowiedzi i sugestie. Dobra wiadomość, że nie ma dwumasy. Faktycznie może być ciężko z prawidłowym zdiagnozowaniem i pewnie skończy się na wizycie w serwisie. Jaki może być koszt wymiany takich poduszek silnika w Dacii? Sprawdzę też czy przy wyższych temperaturach problem nadal występuje, na razie nie zauważyłem.
Na wstępie to warto podać przebieg i rocznik auta.
Auto na LPG więc kiedy była robiona regulacja zaworów? Koszt od 50zł zależy od warsztatu.
Mogą również być przewody WN do świec przez co silnik nierówno pracuje i wtedy coś gdzieś postukuje. Nie mówiąc o np. urwanych (skorodowane) uchwytach przy rurze wydechowej.
Wiele rzeczy możesz sam oglądnąć i zdiagnozować.
Każdy piszę tylko o poduszkach, a gdzie diagnoza? W takich przypadkach każdy automatycznie wini poduszkę. Problem pojawia się wtedy gdy wydacie xxx zł, i okaże się że wibracje jak były tak są, a jest takich przypadków wiele. Najpierw doradzam zdiagnozować co powoduje te wibracje, a później coś wymieniać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum