Pewnie to co teraz modne w nowych konstrukcjach silników, czyli regulacja luzu przez wymianę popychaczy - możliwe jedynie po rozpięciu rozrządu i demontażu wałków.
Dobrze, że nie wymyślili jeszcze regulacji zaworów, przy której niezbędny byłaby demontaż głowicy
Uuuuuu... Zabolało... Może wzorem MCV I wprowadzą obowiązek regulacji po 120 000 km? Chociaż ja i tak robiłem to już 2 razy, co ok. 30 000 km.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Koledzy, jak to jest z tym fabrycznym gazem do 115 Sce?
Słyszałem, że nie ma takiej opcji, bo ta jednostka nie ma opracowanej wersji na LPG.
Z drugiej strony, jak czytam forum, to trafiają się osoby, które zagazowały Dustery z tym silnikiem. Mało tego, nawet na aukcjach internetowych, firmowe salony wystawiają Dustery z gazem fabrycznym.
Gdzieś, jeszcze czytałem, że założyć można, ale traci się gwarancję.
Proszę o informację, jak wiecie jakie panują reguły.
hej
bylem dzisiaj w krakowskim salonie Łyko
zaproponowano mi Lodgy z silnikiem SCe 100 i instalacją gazową za 3300zł
nie wspomniano nic, a nic o jakichkolwiek problemach
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-03, 09:46
luft napisał/a:
hej
bylem dzisiaj w krakowskim salonie Łyko
zaproponowano mi Lodgy z silnikiem SCe 100 i instalacją gazową za 3300zł
nie wspomniano nic, a nic o jakichkolwiek problemach
Cena instalacji LPG rozsądna. Najważniejsza jest sprawa regulacji zaworów, sporo wątpliwości. Lepiej wyjaśnić, najlepiej mailem, jakie są zalecenia ws. regulacji i ile to kosztuje.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Regulacja zaworów była wałkowana na tym forum, ale powiem, że ok.1000 zł, bo to się reguluje poprzez wymiany szklanek popychaczy (tam nie ma regulacji na śrubki jak w starych silnikach K7M).
A co ile km to nie wiem, bo jeszcze chyba RP nie ma do tego wytyczne. Na benzynie to chyba ponad 130 tys. km bez regulacji, ale nie dam głowy..
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-03, 11:30
nadal nie jest jasno określone, czy SCe ma utwardzone gniazda zaworowe - zakładam,że nie, więc przy intensywnej eksploatacji na gazie prócz drogiej regulacji luzu zaworowego dojdzie remont głowicy
hej
bylem dzisiaj w krakowskim salonie Łyko
zaproponowano mi Lodgy z silnikiem SCe 100 i instalacją gazową za 3300zł
nie wspomniano nic, a nic o jakichkolwiek problemach
Cena instalacji LPG rozsądna. Najważniejsza jest sprawa regulacji zaworów, sporo wątpliwości. Lepiej wyjaśnić, najlepiej mailem, jakie są zalecenia ws. regulacji i ile to kosztuje.
wychodze z założenia, że nie musze się na wszystkim znać (mimo, ze "troche" sie znam)
specjalista i profesjonalista staram sie byc w swojej branży
spogladajac na opcje z gazem w silniku 1,6 w samochodzie z trzyletnia fabryczna gwarancja
nie bardzo mnie powinien interesować los szklanek, popychaczy etc. - płace, wyjezdzam z salonu i uzytkowac chce zgodnie z przeznaczeniem wozu. Wszystkie ewentualne awarie to juz kwestia gwaranta.
Tylko tego gwaranta, co zamontował LPG a nie fabryki.
Jak coś się schrzani np. na drugim końcu Polski i żaden serwis czy dealer w Polsce (poza tym co montował LPG) nie podejmie naprawy GWARANCYJNEJ (czyli bezpłatnie) tylko za kasę. Albo bierzesz lawetę i wieziesz do tego co zrobił z LPG.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-03, 14:31
luft napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
luft napisał/a:
hej
bylem dzisiaj w krakowskim salonie Łyko
zaproponowano mi Lodgy z silnikiem SCe 100 i instalacją gazową za 3300zł
nie wspomniano nic, a nic o jakichkolwiek problemach
Cena instalacji LPG rozsądna. Najważniejsza jest sprawa regulacji zaworów, sporo wątpliwości. Lepiej wyjaśnić, najlepiej mailem, jakie są zalecenia ws. regulacji i ile to kosztuje.
wychodze z założenia, że nie musze się na wszystkim znać (mimo, ze "troche" sie znam)
specjalista i profesjonalista staram sie byc w swojej branży
spogladajac na opcje z gazem w silniku 1,6 w samochodzie z trzyletnia fabryczna gwarancja
nie bardzo mnie powinien interesować los szklanek, popychaczy etc. - płace, wyjezdzam z salonu i uzytkowac chce zgodnie z przeznaczeniem wozu. Wszystkie ewentualne awarie to juz kwestia gwaranta.
Regulacja zaworów to nie jest naprawa gwarancyjna. Lepiej wiedzieć z góry czy kosztuje 300 zł (k7m) czy 1000-2000 zł (SCe 1.6) i co jaki przebieg należy ja robić. Też znam się tylko trochę...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Za regulację zaworów zawsze płaci klient - w każdym samochodzie, każdej marki.
kwestia tylko ceny takiej operacji jak napisano wyzej. regulacja liczona w tysiacach złotych to jakas abstrakcja. Technikum samochodowe skonczylem co prawda ponad 15 lat temu, ale technologia od tamtego czasu nie mogla sie zmienic az tak bardzo zeby kosić w tysiącach za tą usługę :)
Do Sce można gaz założyć, ale w perspektywie kilkudziesięciu tysięcy kilometrów może wygenerować koszty związane z regulacja płytkową zaworów nawet na poziomie 2-4 tysięcy złotych.
Jestem ciekaw skąd się taka cena wzięła. Płytka nie kosztuje majątku i możecie wierzyć lub nie regulacja to nie jest jakaś "kosmiczna" technologia, którą nawiasem mówiąc jest stosowana od lat 60 XX wieku.
Regulacja płytkami była np. Zastava 1100p, Fiat 132p, Triumph Dolomite Sprint, Saab99 i wielu innych.
Średnio rozwinięty mechanik to wykona i trzeba jeździć do ASO.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-04, 03:25, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum