Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-01-27, 22:43   

Pewnie to co teraz modne w nowych konstrukcjach silników, czyli regulacja luzu przez wymianę popychaczy - możliwe jedynie po rozpięciu rozrządu i demontażu wałków.
Dobrze, że nie wymyślili jeszcze regulacji zaworów, przy której niezbędny byłaby demontaż głowicy
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-28, 00:17   

krimar napisał/a:
regulacja luzu przez wymianę popychaczy - możliwe jedynie po rozpięciu rozrządu i demontażu wałków

Tak.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-28, 07:31   

laisar napisał/a:
krimar napisał/a:
regulacja luzu przez wymianę popychaczy - możliwe jedynie po rozpięciu rozrządu i demontażu wałków

Tak.


Uuuuuu... Zabolało... Może wzorem MCV I wprowadzą obowiązek regulacji po 120 000 km? Chociaż ja i tak robiłem to już 2 razy, co ok. 30 000 km.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
tqlis 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci (90km)
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 78
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-02-01, 10:13   

Koledzy, jak to jest z tym fabrycznym gazem do 115 Sce?
Słyszałem, że nie ma takiej opcji, bo ta jednostka nie ma opracowanej wersji na LPG.
Z drugiej strony, jak czytam forum, to trafiają się osoby, które zagazowały Dustery z tym silnikiem. Mało tego, nawet na aukcjach internetowych, firmowe salony wystawiają Dustery z gazem fabrycznym.
Gdzieś, jeszcze czytałem, że założyć można, ale traci się gwarancję.

Proszę o informację, jak wiecie jakie panują reguły.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-01, 10:28   

tqlis napisał/a:
jak to jest z tym fabrycznym gazem do 115 Sce?

Będzie, ale dopiero w 2 połowie roku.

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12807
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-01, 10:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-01, 11:53   

ale pewnie tylko 4x2 ?
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-01, 20:42   

Karenzo napisał/a:
pewnie tylko 4x2 ?

Tego nie wiem, ale w dokumentacji jest też 4x4.
 
luft 
Zielony listek


Marka: audi
Model: a6
Silnik: 2,5quatro
Rocznik: 2000
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Kraków/Oświęcim
Wysłany: 2016-02-02, 21:35   

hej
bylem dzisiaj w krakowskim salonie Łyko
zaproponowano mi Lodgy z silnikiem SCe 100 i instalacją gazową za 3300zł
nie wspomniano nic, a nic o jakichkolwiek problemach
_________________
auto to tylko narzędzie.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-03, 09:46   

luft napisał/a:
hej
bylem dzisiaj w krakowskim salonie Łyko
zaproponowano mi Lodgy z silnikiem SCe 100 i instalacją gazową za 3300zł
nie wspomniano nic, a nic o jakichkolwiek problemach

Cena instalacji LPG rozsądna. Najważniejsza jest sprawa regulacji zaworów, sporo wątpliwości. Lepiej wyjaśnić, najlepiej mailem, jakie są zalecenia ws. regulacji i ile to kosztuje.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-03, 10:50   

Regulacja zaworów była wałkowana na tym forum, ale powiem, że ok.1000 zł, bo to się reguluje poprzez wymiany szklanek popychaczy (tam nie ma regulacji na śrubki jak w starych silnikach K7M).
A co ile km to nie wiem, bo jeszcze chyba RP nie ma do tego wytyczne. Na benzynie to chyba ponad 130 tys. km bez regulacji, ale nie dam głowy.. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-03, 11:30   

nadal nie jest jasno określone, czy SCe ma utwardzone gniazda zaworowe - zakładam,że nie, więc przy intensywnej eksploatacji na gazie prócz drogiej regulacji luzu zaworowego dojdzie remont głowicy
 
Chris 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115
Rocznik: 2016
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 54
Skąd: Kraków/Mielec/Mochnaczka Wyżna
Wysłany: 2016-02-03, 12:50   

Chyba że będzie instalacja na gaz w fazie ciekłej wtedy problemu z regulacją zaworów nie powinno być :)
_________________
Pray for PEACE,
Train for WAR!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-03, 13:00   

Dar1962 napisał/a:
nie jest jasno określone, czy SCe ma utwardzone gniazda zaworowe

W dokumentacji głowica oraz zawory w wersji LPG mają inne numery referencyjne - wydaje się więc to prawdopodobne.
 
luft 
Zielony listek


Marka: audi
Model: a6
Silnik: 2,5quatro
Rocznik: 2000
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Kraków/Oświęcim
Wysłany: 2016-02-03, 13:24   

jan ostrzyca napisał/a:
luft napisał/a:
hej
bylem dzisiaj w krakowskim salonie Łyko
zaproponowano mi Lodgy z silnikiem SCe 100 i instalacją gazową za 3300zł
nie wspomniano nic, a nic o jakichkolwiek problemach

Cena instalacji LPG rozsądna. Najważniejsza jest sprawa regulacji zaworów, sporo wątpliwości. Lepiej wyjaśnić, najlepiej mailem, jakie są zalecenia ws. regulacji i ile to kosztuje.

wychodze z założenia, że nie musze się na wszystkim znać (mimo, ze "troche" sie znam)
specjalista i profesjonalista staram sie byc w swojej branży
spogladajac na opcje z gazem w silniku 1,6 w samochodzie z trzyletnia fabryczna gwarancja
nie bardzo mnie powinien interesować los szklanek, popychaczy etc. - płace, wyjezdzam z salonu i uzytkowac chce zgodnie z przeznaczeniem wozu. Wszystkie ewentualne awarie to juz kwestia gwaranta.
_________________
auto to tylko narzędzie.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-03, 14:01   

Tylko tego gwaranta, co zamontował LPG a nie fabryki.
Jak coś się schrzani np. na drugim końcu Polski i żaden serwis czy dealer w Polsce (poza tym co montował LPG) nie podejmie naprawy GWARANCYJNEJ (czyli bezpłatnie) tylko za kasę. Albo bierzesz lawetę i wieziesz do tego co zrobił z LPG. :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
luft 
Zielony listek


Marka: audi
Model: a6
Silnik: 2,5quatro
Rocznik: 2000
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Kraków/Oświęcim
Wysłany: 2016-02-03, 14:26   

salon renault z serwisem mam z kilometr od domu. taka opcje rozwazam :)
_________________
auto to tylko narzędzie.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-03, 14:29   

luft napisał/a:
salon renault z serwisem mam z kilometr od domu. taka opcje rozwazam :)

OK, a jak się nawali na drugim końcu Polski to co zrobisz? ;-) Laweta czy naprawa za kasę?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-03, 14:31   

luft napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
luft napisał/a:
hej
bylem dzisiaj w krakowskim salonie Łyko
zaproponowano mi Lodgy z silnikiem SCe 100 i instalacją gazową za 3300zł
nie wspomniano nic, a nic o jakichkolwiek problemach

Cena instalacji LPG rozsądna. Najważniejsza jest sprawa regulacji zaworów, sporo wątpliwości. Lepiej wyjaśnić, najlepiej mailem, jakie są zalecenia ws. regulacji i ile to kosztuje.

wychodze z założenia, że nie musze się na wszystkim znać (mimo, ze "troche" sie znam)
specjalista i profesjonalista staram sie byc w swojej branży
spogladajac na opcje z gazem w silniku 1,6 w samochodzie z trzyletnia fabryczna gwarancja
nie bardzo mnie powinien interesować los szklanek, popychaczy etc. - płace, wyjezdzam z salonu i uzytkowac chce zgodnie z przeznaczeniem wozu. Wszystkie ewentualne awarie to juz kwestia gwaranta.

Regulacja zaworów to nie jest naprawa gwarancyjna. Lepiej wiedzieć z góry czy kosztuje 300 zł (k7m) czy 1000-2000 zł (SCe 1.6) i co jaki przebieg należy ja robić. Też znam się tylko trochę...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
luft 
Zielony listek


Marka: audi
Model: a6
Silnik: 2,5quatro
Rocznik: 2000
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Kraków/Oświęcim
Wysłany: 2016-02-03, 14:37   

bardzo Wam dziekuje za uczestnictwo i cenne rady
dzięki Wam wiem na co zwracać uwagę przy podpisaniu umowy
_________________
auto to tylko narzędzie.
 
Chris 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115
Rocznik: 2016
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 54
Skąd: Kraków/Mielec/Mochnaczka Wyżna
Wysłany: 2016-02-03, 14:48   

ja tam się nie znam ale sporo czytam :D

Tu jest o bezpośrednim wtrysku dla instalacji z gazem fazy ciekłej.

A tu jest o instalacji V generacji też z gazem fazy ciekłej ale do silników np SCe bez bezpośredniego wtrysku.

Tutaj ogólnie o instalacjach gazowych, różnicach itp

Montaż instalacji V generacji przez auto świat opis itp

Na koniec rodzaje instalacji gazowych, ich wady i zalety.
_________________
Pray for PEACE,
Train for WAR!
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-03, 17:49   

Za regulację zaworów zawsze płaci klient - w każdym samochodzie, każdej marki.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-03, 19:18   

A tu bardzo, bardzo dobry artykuł o wypalaniu zaworów - http://www.go-lpg.co.uk/VSR.html
 
luft 
Zielony listek


Marka: audi
Model: a6
Silnik: 2,5quatro
Rocznik: 2000
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 7
Skąd: Kraków/Oświęcim
Wysłany: 2016-02-03, 19:36   

Piitubski napisał/a:
Za regulację zaworów zawsze płaci klient - w każdym samochodzie, każdej marki.


kwestia tylko ceny takiej operacji jak napisano wyzej. regulacja liczona w tysiacach złotych to jakas abstrakcja. Technikum samochodowe skonczylem co prawda ponad 15 lat temu, ale technologia od tamtego czasu nie mogla sie zmienic az tak bardzo zeby kosić w tysiącach za tą usługę :)
_________________
auto to tylko narzędzie.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-02-03, 19:52   

http://www.daciaklub.pl/f...1690217#1690217
olek1972 napisał/a:
Do Sce można gaz założyć, ale w perspektywie kilkudziesięciu tysięcy kilometrów może wygenerować koszty związane z regulacja płytkową zaworów nawet na poziomie 2-4 tysięcy złotych.

Jestem ciekaw skąd się taka cena wzięła. Płytka nie kosztuje majątku i możecie wierzyć lub nie regulacja to nie jest jakaś "kosmiczna" technologia, którą nawiasem mówiąc jest stosowana od lat 60 XX wieku.
Regulacja płytkami była np. Zastava 1100p, Fiat 132p, Triumph Dolomite Sprint, Saab99 i wielu innych.
Średnio rozwinięty mechanik to wykona i trzeba jeździć do ASO.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-04, 03:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-03, 20:18   

GORDINI napisał/a:
Jestem ciekaw skąd się taka cena wzięła

http://www.daciaklub.pl/f...1689507#1689507
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne