A pamiętacie jeszcze PF126p?? Potrafiły palić w mieście nawet 8l z 650 cm3?
A zbiornik paliwa miał zaledwie 21 litrów. Ile km na jednym zbiorniku można było przejechać??
Prawie to było niemal codzienne tankowanie....
Miałem taki rok (95) że maluchem służbowym przejechałem 80 tys km - tankowałem 2 razy dziennie a czasami i to było mało
Duster w NCAP był testowany w wersji pośredniej, czyli Ambiance, nie Laurete
EuroNCAP twierdzi, że laureate, ale oni w tym Archeo to mają jakiś burdel, bo w różnych miejscach podają inne listy wyposażenia. Jednak przede wszystkim na filmach z testów wyraźnie widać, że badali auto bez napinaczy. A to absolutnie skreśla laureate, bo w Europie nigdy nie było tej wersji bez nich.
(Nielakierowane zderzaki to już tylko drugorzędna poszlaka).
Lza napisał/a:
dacia się nie zdecydowała na powtórzenie testu
Dacia to co najwyżej może prosić EuroNCAP o powtórkę, bo producenci co do zasady nie mają wpływu na to co i w jakiej wersji testuje organizacja.
Idealne porównanie, przecież tak samo jak ceny to niemal takie same auta - co za różnica, 5 czy 7 os., benzyna czy diesel...
(I proszę mi tu nie wyjeżdżać z jeszcze droższym stepwayem - ani w kwestii wyposażenia, ani osiągów nie ma już nic więcej niż laureate, co by go przybliżało do znacznie lepszego w tych kategoriach verso).
7-osobówki: najtańsza verso benzynowa - 68 kzł, kontra najdroższa lodgy, diesel - 61 kzł., benzynowa - 54 kzł, kontra najtańsza lodgy, benzynowa - 43 kzł.
(Pomijając już fakt, że 3 rząd w toyocie jest dla japońskich dzieci).
5-osobówki: najtańsza verso benzynowa - 65 kzł, kontra najdroższa lodgy benzynowa - 46 kzł.
(Diesel w 5os. lodgy wypadł jakoś w połowie zeszłego roku - dci 110 kosztował 58 kzł, dCi 90 - 54 kzł).
Poza konkursem: najtańsza verso, 5-os. benzynowa - 65 kzł, kontra najtańsza lodgy, 5-os. benzynowa - 38 kzł...
(Przy czym lodgy leży i kwiczy jeśli chodzi o wyposażenie i osiągi, w tym bezpieczeństwo - choć adekwatnie do ceny - natomiast verso można niemal zapakować do bagażnika daćki).
Wnioski? Takie jak zwykle: jeśli ktoś ma kwotę wystarczającą na najdroższą daćkę, to może rozważać, czy najtańsza - wciąż droższa, ale lepiej wyposażona - konkurencja nie ma jednak jakichś ważnych dla niego przewag. Im cena niższa - tym różnice większe. (Tu: 7-os. 68 vs 54/43, 5-os. 65 vs 46/38).
In addition, vehicle manufacturers can sponsor their own cars.
Dokładnie to napisem wcześniej: "Dacia może [can] prosić EucoNCAP...". Ostateczna decyzja należy jednak do organizacji, nie do producenta - a tylko wtedy można by o nim mówić że "nie/zdecydował się na powtórzenie".
(EuroNCAP zazwyczaj się zgadza, ale OIDP bywały przypadki, że odmawiał).
Dla jasności: ja odniosłem się tylko do kwestii formalnej - co do zasadniczej, to nie ma dyskusji, że Dacia w ogóle miałaby po co przeprowadzać ponownego testu. Ani nie wprowadziła żadnych większych zmian technicznych, ani nie mogłaby liczyć na lepsze oceny, bo reguły przyznawania oceny gwiazdkowej tylko się zaostrzyły.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-09, 14:33, w całości zmieniany 2 razy
Bo Sportage wyprzedawali z dużym rabatem - od lutego wchodzi nowa generacja, oczywiście z wyższymi cenami.
Nie dość, że droższa, to jeszcze paskudna z wyglądu i jak wynika z testów, gorsza bo z twardszym zawieszeniem.
Więc również jeśli miałbym brać Sportage, to teraz i starszy model.
Potem trzeba będzie czekać kilka lat do faceliftingu, jak im wyniki spadną to zrezygnują z tej paskudnej mordy auta szybko.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-21, 20:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-09, 21:19
Ludzie się wystraszyli nowego modelu Sportage'a Rok temu można było za 58 tysi kupić. Nowa brzydsza wersja w podstawie 75 tysi. wyceniana. Masakra. Hyoundai uwala Kię prawie jak Renault Dacię. Oj boją się Dusterowi dać automata. A ja nie wiem czy Puga pokochałem za to jaki jest - czy za ten automat. Duster w auto by mnie kusił.. a tak czekam.
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-02-09, 21:24
Ale jaki verso ma przeswit w porownaniu do Dustera?
Swoja droga czy dzis produkuje sie jeszcze prawdziwe terenowki? Chyba zostal Jimmy, Pajero i Land Cruiser. Ten pierwszy bardzo fajny, ale strasznie maly i bardzo slaby silnik. Ten drugi i trzeci cenowo szalenstwo.
Verso 150 mm vs duster 205/210 mm - ale porównanie tych dwóch modeli jest więcej niż trochę bez sensu.
Lodgy - 120 mm.
ken-wawa napisał/a:
czy dzis produkuje sie jeszcze prawdziwe terenowki? Chyba zostal Jimmy, Pajero i Land Cruiser
Honker! (;
Hummery, Jeep Wrangler, Land Rover Discovery, Mercedes G, Nissan Patrol, UAZ Hunter - i pewnie jeszcze całkiem sporo innych, w Indiach (Mahindry), Chinach czy Ameryce Południowej. Niska podaż w Europie wynika z niewielkiego popytu, ale większość świata wciąż jeszcze potrzebuje pojazdów tego typu.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-09, 22:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-02-09, 22:16
To raczej bylo pytanie retoryczne :P
Swoja droga dzis naprawde ciezko znalezc samochod z duzym przeswitem. Wszystko robi sie takie niskie. Np. Suzuki SX4 S-cross tylko 16 cm, Vitara tylko 18 cm. Gdzie te tradycyjne Suzuki w robieniu terenowych samochodow.... Ciekawe ile bedzie mial nowy Duster, ktory pewnie za pare mc pojawi sie na rynku. Jak tez obniza o pare cm, to wtedy na pewno go nie kupie!
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-02-10, 14:48
Wczoraj oczekując na wykonanie przeglądu Opla poszedłem do sąsiedniego salonu Fiata obejrzeć tak pożądanego przez wielu Renegada - i powiem szczerze ze się rozczarowałem. Wygląd -rzecz gustu, wyposażenie - adekwatne do ceny ale wielkość?? To jest "oczko" większe od Pandy, mniej - więcej jak stojący obok 500L - a ten odpadł u mnie po próbie włożenia roweru - cross na 28 który mieści się w Dusterze po zdjęciu przedniego koła z kilkucentymetrowym zapasem wystawał ok 10 cm. Jak ktoś może kupić Renagada to znaczy ze nie potrzebuje Dustera - wewnątrz Jeepa jest o wiele mniej miejsca.
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-02-12, 08:18
ken-wawa napisał/a:
Prezes napisał/a:
A siedziałeś - jechałeś? Poza Dusterem ,ma jedną z niższych cen. Jest ładny, w środku przyjemny.
Ogladalem go dluzsza chwile u dealera (az dwa razy) i nie zachecil mnie nawet do przejazdzki.
to zmień dealera..
Czy w środku przyjemny? ja różnice w jakości "plastików" między DD a C4, którego miałem od razu zauważyłem, jednak ta "słaba" jakość była dla mnie akceptowalna ...
edit. na niekorzyść DD
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2016-02-13, 20:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-12, 13:26
Było pytanie, co ludzie widzą w QQ. Jest niedrogi w stosunku do konkurencji.
Nie wiem co to jakość plastików, nie chodzi o akceptowanie, ale o to jak się czujesz, jak w nim siądziesz.
Mi Duster w środku nie przeszkadza, ale w QQ siedzi się przyjemniej. Jedzie się ciszej. Można mieć automat, etc. więc ludzie mają co widzieć. Subiektywnie mnie się podoba, w odróżnieniu od jego pierwszej wersji.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-12, 17:10
Prezes napisał/a:
Było pytanie, co ludzie widzą w QQ. Jest niedrogi w stosunku do konkurencji.
Nie wiem co to jakość plastików, nie chodzi o akceptowanie, ale o to jak się czujesz, jak w nim siądziesz.
Mi Duster w środku nie przeszkadza, ale w QQ siedzi się przyjemniej. Jedzie się ciszej. Można mieć automat, etc. więc ludzie mają co widzieć.
Tyle że to zwykły dupowóz a nie suv, prześwit jak w zwykłej osobówce.
Do tego stopnia, że w salonie mnie naprostowali "to nie suv tylko crossover".
Czyli rzecz mniej przydatna do jazdy niż zwykły kompakt w rodzaju Pulsara, za to dużo droższa.
Dla mnie bez sensu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum