Nie wiem czy wiecie ale istnieje polska firma która dodatkowo uterenawia Dustery
tutaj znajdziecie katalogi oraz cennik. Raczej przerabiają 1,5 dci 4x4
http://overlimit.com/pl/p...-overlimit.html
Od siebie mogę dodać że fajnie to wygląda i można to obejrzeć na Motor Show w Poznaniu. Wieczorem podeślę parę zdjęć.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Modyfikacje w pakiecie Fun
podniesienie zawieszenia o 45 mm
elementy przywracające geometrię zawieszenia
no wlasnie ,
a ze mnie sie kiedys smieli na forum, bo mowilem, ze trzeba wyregulowac bo kat pochylenia sie zmieni ( sa sruby do regulacji ), albo ktos napisal ze u niego"nie, na pewno sie nie zmienilo "
Pakiet FUN (najtańszy) 6499 PLN - to wcale nie tak drogo wg. mnie.
Reszta to części w stylu drążka Panharda. Choć wolałbym w tej cenie snorkela i blokadę tylnego mostu...ech marzenia...
Drążki Panharda to te do "elementy przywracające geometrię zawieszenia"? Jak zobaczyłem, ile kosztują pakiety do Wranglera, to faktycznie w porównaniu oferta cenowa dla Dustera wygląda jak mikursik. Jednak 6,5 tys. to mnóstwo pieniędzy. Czy karoseria Dustera wytrzyma takie radykalne uterenowienie? Zdaniem moich znajomych lepiej by je zniosła konstrukcja Suzuki Grand Vitara, która ma coś w rodzaju ramy wzmacniającej samonośną karoserię.
Pakiet FUN (najtańszy) 6499 PLN - to wcale nie tak drogo wg. mnie.
Reszta to części w stylu drążka Panharda. Choć wolałbym w tej cenie snorkela i blokadę tylnego mostu...ech marzenia...
Drążki Panharda to te do "elementy przywracające geometrię zawieszenia"? Jak zobaczyłem, ile kosztują pakiety do Wranglera, to faktycznie w porównaniu oferta cenowa dla Dustera wygląda jak mikursik. Jednak 6,5 tys. to mnóstwo pieniędzy. Czy karoseria Dustera wytrzyma takie radykalne uterenowienie? Zdaniem moich znajomych lepiej by je zniosła konstrukcja Suzuki Grand Vitara, która ma coś w rodzaju ramy wzmacniającej samonośną karoserię.
dlatego ja sobie podniosę tylko o 3 cm i tylko z wykorzystaniem sprężyn (ok. 1000 PLN)
ale taką blokadę..ech..choćby LSD mieć...
Kankan, nie obnoś się z takimi skrytymi marzeniami:
http://pl.wikipedia.org/w...asu_lizergowego
Nad samym sprężynami się zastanawiałem. Na którymś z wątków to rozważano. wychodzi, że można, ale też, że lepiej byłoby podnieść samochód wraz ze zmianą amortyzatorów...MOżna to zrobić za 3,5 tys.
Co dokładnie dają te drążki Panharda?
Kankan, nie obnoś się z takimi skrytymi marzeniami:
http://pl.wikipedia.org/w...asu_lizergowego
Nad samym sprężynami się zastanawiałem. Na którymś z wątków to rozważano. wychodzi, że można, ale też, że lepiej byłoby podnieść samochód wraz ze zmianą amortyzatorów...MOżna to zrobić za 3,5 tys.
Co dokładnie dają te drążki Panharda?
tak w skrócie - przywraca prawidłową geometrię podniesionego auta przede wszystkim po lifcie +50mm wzwyż (czyli od ok. 2 cali i więcej).
Bez niego jechałoby się jak wozem drabiniastym z kiepską reakcją kierownicy na skręty (oops.. znowu się może komuś z czymś skojarzyć).
Dlatego właśnie dla świętego spokoju i ekonomiczniej planuję w sierpniu podnieść tylko na sprężynach o 30mm. Duster i tak ma nawet fabrycznie jeden z lepszych prześwitów wśród SUV ( a zbliżony rasowych (fabrycznych) terenówek).
Ostatnio zmieniony przez keikan 2015-04-14, 08:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Cze 2012 Posty: 293 Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2015-04-16, 13:17
Widać że w tym przypadku, przy takim sporym podniesieniu i zmianach, to nie sama karoseria przenosi obciążenia lecz częściowo ta "magiczna" plątanina rur widoczna przez bagażnik.
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-02-09, 21:26
Jak wygladaja sprawy formalne - homologacja itd? By sie nie okazalo, ze pierwszy przeglad moze byc ostatnim, albo przy jakims wypadku ubezpieczyciel zacznie "wariowac", ze wypadek byl przez przerobki? Dzis niestety mamy sytuacje, ze co drugi (jak nie wiecej) samochod offroadowy nie powinien jezdzic po polskich drogach i coraz bardziej sie na to zwraca uwage.
Pakiet FUN (najtańszy) 6499 PLN - to wcale nie tak drogo wg. mnie.
Reszta to części w stylu drążka Panharda. Choć wolałbym w tej cenie snorkela i blokadę tylnego mostu...ech marzenia...
Drążki Panharda to te do "elementy przywracające geometrię zawieszenia"? Jak zobaczyłem, ile kosztują pakiety do Wranglera, to faktycznie w porównaniu oferta cenowa dla Dustera wygląda jak mikursik. Jednak 6,5 tys. to mnóstwo pieniędzy. Czy karoseria Dustera wytrzyma takie radykalne uterenowienie? Zdaniem moich znajomych lepiej by je zniosła konstrukcja Suzuki Grand Vitara, która ma coś w rodzaju ramy wzmacniającej samonośną karoserię.
Ale o czym tu piszecie? Duster 4x4 nie ma drążków Panharda.
To stary wpis, kolegę poniosło, ale już raczej się douczył i doczytał :)
ale o którym koledze piszesz?
Bo ja akurat wiem, zeDuster 4x4 nie ma drążka Panharda...
Można spokojnie podnieść o 30 mm - (np. na samych sprężynach) czy nawet o 60 mm (na sprężynach i amorkach) - wtedy też jest zbędny.
Ale jak go podniesiesz np o 3 cale i więcej to będzie musiał go mieć, bo inaczej nie zwyciężysz z kierownicą ;)
Więc ok - nie doczytałem, że ten Overlimit ma tylko 60 mm wyżej, ale starałem się wyjaśnić pytającemu od czego jest ten "drążek" w innych rasowych, podniesionych terenówkach.
Swoją drogą wydawać tyle tysi za 60 mm to rozrzutność, skoro zestaw podnoszący o 50 mm wyjdzie połowę kwoty proponowanej przez overlimit.
Ostatnio zmieniony przez keikan 2016-02-11, 17:44, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum