DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2015-04-16, 16:03
OVERLIMIT tuning Dustera
Autor Wiadomość
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-11, 10:26   OVERLIMIT tuning Dustera

Nie wiem czy wiecie ale istnieje polska firma która dodatkowo uterenawia Dustery
tutaj znajdziecie katalogi oraz cennik. Raczej przerabiają 1,5 dci 4x4
http://overlimit.com/pl/p...-overlimit.html

Od siebie mogę dodać że fajnie to wygląda i można to obejrzeć na Motor Show w Poznaniu. Wieczorem podeślę parę zdjęć.
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-11, 19:33   





_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-04-12, 00:39   

Ta Żółtaczka robi wrażenie !
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-12, 08:53   

Cytat:
Modyfikacje w pakiecie Fun
podniesienie zawieszenia o 45 mm
elementy przywracające geometrię zawieszenia

no wlasnie ,
a ze mnie sie kiedys smieli na forum, bo mowilem, ze trzeba wyregulowac bo kat pochylenia sie zmieni ( sa sruby do regulacji ), albo ktos napisal ze u niego"nie, na pewno sie nie zmienilo " :lol:
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-04-13, 07:49   

Fajnie to może wygląda, ale ceny powalają, zwł. najwyższa opcja.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1229
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-13, 09:54   

Pakiet FUN (najtańszy) 6499 PLN - to wcale nie tak drogo wg. mnie.

Same amorki i sprężyny podnoszące o taką wysokość to ok. 3500 PLN.

http://allegro.pl/ironman...5040266470.html

http://allegro.pl/ironman...5124358956.html


Do tego opony terenowe (liczmy jedną z tańszych opcji: AT General Grabber,) - 1600 PLN

http://allegro.pl/215-70r...5062929909.html

a oni proponują większe, więc i droższe.

Reszta to części w stylu drążka Panharda, robocizna, badanie geometrii.

myślę, że cena 6500 PLN za podniesie auta o prawie 2 cale jest akceptowalna.

Choć wolałbym w tej cenie snorkela i blokadę tylnego mostu...ech marzenia...
Ostatnio zmieniony przez keikan 2015-04-13, 09:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-04-13, 10:08   

keikan napisał/a:
Pakiet FUN (najtańszy) 6499 PLN - to wcale nie tak drogo wg. mnie.
Reszta to części w stylu drążka Panharda. Choć wolałbym w tej cenie snorkela i blokadę tylnego mostu...ech marzenia...


Drążki Panharda to te do "elementy przywracające geometrię zawieszenia"? Jak zobaczyłem, ile kosztują pakiety do Wranglera, to faktycznie w porównaniu oferta cenowa dla Dustera wygląda jak mikursik. Jednak 6,5 tys. to mnóstwo pieniędzy. Czy karoseria Dustera wytrzyma takie radykalne uterenowienie? Zdaniem moich znajomych lepiej by je zniosła konstrukcja Suzuki Grand Vitara, która ma coś w rodzaju ramy wzmacniającej samonośną karoserię.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1229
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-13, 11:22   

piku napisał/a:
keikan napisał/a:
Pakiet FUN (najtańszy) 6499 PLN - to wcale nie tak drogo wg. mnie.
Reszta to części w stylu drążka Panharda. Choć wolałbym w tej cenie snorkela i blokadę tylnego mostu...ech marzenia...


Drążki Panharda to te do "elementy przywracające geometrię zawieszenia"? Jak zobaczyłem, ile kosztują pakiety do Wranglera, to faktycznie w porównaniu oferta cenowa dla Dustera wygląda jak mikursik. Jednak 6,5 tys. to mnóstwo pieniędzy. Czy karoseria Dustera wytrzyma takie radykalne uterenowienie? Zdaniem moich znajomych lepiej by je zniosła konstrukcja Suzuki Grand Vitara, która ma coś w rodzaju ramy wzmacniającej samonośną karoserię.


dlatego ja sobie podniosę tylko o 3 cm i tylko z wykorzystaniem sprężyn (ok. 1000 PLN)
ale taką blokadę..ech..choćby LSD mieć...
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-04-13, 11:49   

keikan napisał/a:
ech..choćby LSD mieć...


Kankan, nie obnoś się z takimi skrytymi marzeniami:
http://pl.wikipedia.org/w...asu_lizergowego ;-)
Nad samym sprężynami się zastanawiałem. Na którymś z wątków to rozważano. wychodzi, że można, ale też, że lepiej byłoby podnieść samochód wraz ze zmianą amortyzatorów...MOżna to zrobić za 3,5 tys.
Co dokładnie dają te drążki Panharda?
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1229
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-04-14, 08:32   

piku napisał/a:
keikan napisał/a:
ech..choćby LSD mieć...


Kankan, nie obnoś się z takimi skrytymi marzeniami:
http://pl.wikipedia.org/w...asu_lizergowego ;-)
Nad samym sprężynami się zastanawiałem. Na którymś z wątków to rozważano. wychodzi, że można, ale też, że lepiej byłoby podnieść samochód wraz ze zmianą amortyzatorów...MOżna to zrobić za 3,5 tys.
Co dokładnie dają te drążki Panharda?


tak w skrócie - przywraca prawidłową geometrię podniesionego auta przede wszystkim po lifcie +50mm wzwyż (czyli od ok. 2 cali i więcej).
Bez niego jechałoby się jak wozem drabiniastym z kiepską reakcją kierownicy na skręty (oops.. znowu się może komuś z czymś skojarzyć).

Dlatego właśnie dla świętego spokoju i ekonomiczniej planuję w sierpniu podnieść tylko na sprężynach o 30mm. Duster i tak ma nawet fabrycznie jeden z lepszych prześwitów wśród SUV ( a zbliżony rasowych (fabrycznych) terenówek).
Ostatnio zmieniony przez keikan 2015-04-14, 08:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2015-04-16, 13:01   Dacia Duster II kolejne wcielenie dla fanów off-road

Znalazłem taka publikację.
Kolejni fani doszlifowali Dustera by zjechać z asfaltu:

http://autokult.pl/25214,...skiego-podworka

an-2136-3213c6a476e1235ea2835db6,0,920,0,0.jpg
Plik ściągnięto 299 raz(y) 146,55 KB

an-2171-31241d60bbd37b8c13302dee,0,920,0,0.jpg
Plik ściągnięto 293 raz(y) 152,89 KB

Ostatnio zmieniony przez janzet 2015-04-16, 13:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2015-04-16, 13:17   

Widać że w tym przypadku, przy takim sporym podniesieniu i zmianach, to nie sama karoseria przenosi obciążenia lecz częściowo ta "magiczna" plątanina rur widoczna przez bagażnik.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-04-16, 13:38   

No, te oponki BFG nie występują w tradycyjnym rozmiarze Dustera.
Ostatnio zmieniony przez piku 2015-04-16, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-16, 13:53   

ciekawe ile by chcieli za samą blokadę tylnego mechanizmu różnicowego
_________________
Moje auto
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-09, 19:00   

Krzysio H. ;) testował Dustera z Overlimitu ;-)

https://www.facebook.com/...?type=3&theater
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-02-09, 21:26   

Jak wygladaja sprawy formalne - homologacja itd? By sie nie okazalo, ze pierwszy przeglad moze byc ostatnim, albo przy jakims wypadku ubezpieczyciel zacznie "wariowac", ze wypadek byl przez przerobki? Dzis niestety mamy sytuacje, ze co drugi (jak nie wiecej) samochod offroadowy nie powinien jezdzic po polskich drogach i coraz bardziej sie na to zwraca uwage.
 
Kwadrat 01 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 15
Skąd: Warka
Wysłany: 2016-02-10, 13:07   

piku napisał/a:
keikan napisał/a:
Pakiet FUN (najtańszy) 6499 PLN - to wcale nie tak drogo wg. mnie.
Reszta to części w stylu drążka Panharda. Choć wolałbym w tej cenie snorkela i blokadę tylnego mostu...ech marzenia...


Drążki Panharda to te do "elementy przywracające geometrię zawieszenia"? Jak zobaczyłem, ile kosztują pakiety do Wranglera, to faktycznie w porównaniu oferta cenowa dla Dustera wygląda jak mikursik. Jednak 6,5 tys. to mnóstwo pieniędzy. Czy karoseria Dustera wytrzyma takie radykalne uterenowienie? Zdaniem moich znajomych lepiej by je zniosła konstrukcja Suzuki Grand Vitara, która ma coś w rodzaju ramy wzmacniającej samonośną karoserię.


Ale o czym tu piszecie? :shock: Duster 4x4 nie ma drążków Panharda.
_________________
www.warka-team.pl
Ostatnio zmieniony przez Kwadrat 01 2016-02-10, 13:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-10, 14:08   

To stary wpis, kolegę poniosło, ale już raczej się douczył i doczytał :)
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1229
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-02-11, 17:39   

corrado napisał/a:
To stary wpis, kolegę poniosło, ale już raczej się douczył i doczytał :)


ale o którym koledze piszesz?
Bo ja akurat wiem, zeDuster 4x4 nie ma drążka Panharda...
Można spokojnie podnieść o 30 mm - (np. na samych sprężynach) czy nawet o 60 mm (na sprężynach i amorkach) - wtedy też jest zbędny.
Ale jak go podniesiesz np o 3 cale i więcej to będzie musiał go mieć, bo inaczej nie zwyciężysz z kierownicą ;)

Więc ok - nie doczytałem, że ten Overlimit ma tylko 60 mm wyżej, ale starałem się wyjaśnić pytającemu od czego jest ten "drążek" w innych rasowych, podniesionych terenówkach.

Swoją drogą wydawać tyle tysi za 60 mm to rozrzutność, skoro zestaw podnoszący o 50 mm wyjdzie połowę kwoty proponowanej przez overlimit.
Ostatnio zmieniony przez keikan 2016-02-11, 17:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kwadrat 01 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 15
Skąd: Warka
Wysłany: 2016-02-12, 09:05   

To jeszcze za mało poczytałeś ;)

Przy niezależnym zawieszeniu nie stosuje sie drążków panharda.

Tylko przy zależnym :) Czyli 4x2 tak .

Duster i 3 cale to bardzo skomplikowana sprawa. Ale do zrobienia.

W 4x2 też można zrobić lift . tylko trzeba zrobić nowy drążek panharda najlepiej regulowany. :)
_________________
www.warka-team.pl
 
Kwadrat 01 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 15
Skąd: Warka
Wysłany: 2016-02-12, 09:06   

corrado napisał/a:
To stary wpis, kolegę poniosło, ale już raczej się douczył i doczytał :)


Wiem. Ale jakoś mnie ruszyło :) ;-)
_________________
www.warka-team.pl
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne