Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-02-12, 22:08
Ateca - hmm, z zewnatrz nic nie rzuca na kolana. Niemal wszystkie dzisiejsze suvy z wyjatkiem renegade i dustera robione sa na jedna modle. Troche ciekawiej wydaje sie byc w srodku. Wreszcie nawigacja na dobrej wysokosci a nie bardzo nisko.
Rowniez Skoda niedlugo wypusci nowego SUVa. Nie wiem czy zastapi Yeti, czy bedzie rownolegle sprzedawany.
Takze moze byc ciekawie. I pewnie to wplynie na ceny.
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-02-12, 22:11
PiotrWie napisał/a:
Wczoraj oczekując na wykonanie przeglądu Opla poszedłem do sąsiedniego salonu Fiata obejrzeć tak pożądanego przez wielu Renegada - i powiem szczerze ze się rozczarowałem.
Renegade dla mnie ma fajny charakter. Ale cena wersji 4x4 jest z kosmosu. Szczegolnie, ze nie jest to samochod nastawiony na jakosc. Wystarczy dobrze przyjrzec sie wykonaniu. Od strony projektowo-technicznej tez slabo, np. pasek zamiast lancucha. I dziwne warunki gwarancji - naprawa na czesciach regenerowanych, a nie nowych.
Pytanie czy np. Dacia tez naprawia na regenerowanych a moze sie do tego nie przyznaje?
Od strony projektowo-technicznej tez slabo, np. pasek zamiast lancucha
Od strony technicznej pasek nie jest gorszym rozwiązaniem niż łańcuch - jak każde, ma swoje wady, ale i zalety. A jeśli ktoś nie wierzy, to powinien zapoznać się z niedawnym przypadkiem TSI od VW... (który oczywiście nie był ani jedyny, ani pierwszy).
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014
Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2016-02-13, 00:50
ken-wawa napisał/a:
Ateca - hmm, z zewnatrz nic nie rzuca na kolana. Niemal wszystkie dzisiejsze suvy z wyjatkiem renegade i dustera robione sa na jedna modle. (...)
Rowniez Skoda niedlugo wypusci nowego SUVa. Nie wiem czy zastapi Yeti, czy bedzie rownolegle sprzedawany.
Takze moze byc ciekawie. I pewnie to wplynie na ceny.
Nowy SUV Skody ma być znacznie większy od obecnego Yeti (spodziewana długość ponad 4,60 m) i ma rozszerzyć paletę modeli crossover/SUV tej marki.
Mi się akurat ta Ateca bardzo spodobała, ale mi się większość crossoverów/SUV'ów podoba. Nie przepadam tylko za takimi pudełkowatymi kształtami w stylu Yeti, Soul i Renegade właśnie.
Przecież i on i nowa skoda to tańsze odmiany Tiguana FL , znając życie seat będzie w tej samej cenie a skoda może o 3% od ceny VW .
Najtańszy Tiguan (1,4Pb 125 KM) to 97980 a ( 2,0 ON 115 KM) to 105380
Ja nie patrze na to z punktu widzenia konstruktura, a klienta. W przypadku Renegade, ktory kosztuje 2x tyle co Duster, zupelnie nie rozumiem dlaczego ma byc stosowane tansze rozwiazanie. Cichszy? Czy to ma takie znaczenie w samochodzie o lekko off-roadowym charakterze. Moim zdaniem nie. Sprawniejszy? To powinno przekladac sie na zuzycie paliwa, ale roznie z tym bywa patrzac na podawane przez producentow zuzycie.
Nadal pozostane przy zdaniu, ze dobrze zrobiony lancuch powinien wytrzymac czas zycia silnika. A czym klient ma mniej rzeczy do wymiany w samochodzie tym lepiej, szczegolnie, ze wymiana paska prosta nie jest i czesto wymaga rozkrecenia polowy samochodu, co oznacza duzy koszt robocizny (oczywiscie z ta polowa troche przesadzam :P).
słowem klucz jest "dobrze zrobiony "
Łańcuch był dobrze zrobiony w przypadku takich marek jak bmw czy mercedes .
Choć pękający łańcuch w e46 330i to chyba już legenda .
Przejrzałem katalog Mitsubishi ASX - prześwit dla silnika benzynowego to 190 mm. Całkiem dobry wynik.
A "bidny" Duster ma 21 cm. I teraz Dacia to niby kiepska marka a Mitsubishi marka z duzymi tradycjami offroadowymi. Cos mi tu nie gra. :D
Wg aktualnego katalogu na stronie Mitsubishi (http://www.mitsubishi.pl/dane-techniczne/Asx) prześwit ASX jest jeszcze mniejszy, ale to bez znaczenia. ASX to SUV, a nie terenówka. Duży prześwit Dacii Duster może komuś, kto auta używa na szosach czy drogach szutrowych (a nie w terenie) przeszkadzać. To kwestia tego, gdzie i jak się jeździ. Można to sobie wyregulować odpowiednim zawieszeniem - podnieść lub obniżyć (choć to trochę kosztuje).
Marka: Skoda / Kia
Model: Rapid / Carens
Silnik: 1.2 TSI / 1.6 GDI
Rocznik: 2013 / 2014
Dołączył: 22 Sie 2014 Posty: 126 Skąd: Siechnice / Wrocław
Wysłany: 2016-02-14, 13:11
jas_pik napisał/a:
corrado napisał/a:
fajny ten seat ateca,
Przecież i on i nowa skoda to tańsze odmiany Tiguana FL , znając życie seat będzie w tej samej cenie a skoda może o 3% od ceny VW. Najtańszy Tiguan (1,4Pb 125 KM) to 97980 a ( 2,0 ON 115 KM) to 105380
Co prawda cała trójka bazuje na podobnych rozwiązaniach technicznych (platforma), ale gabarytowo znacznie się od siebie będą różnić. Seat ze swoimi 4,34 cm długości to będzie konkurencja m.in. dla ASX'a, Dustera, S-Crossa, no maksymalnie Quashqaia, więc nie może kosztować podobnie do nowego Tiguana, bo taka cena zabiłaby jego sprzedaż. W ogóle Volkswagen bardzo się wysoko ceni w segmencie crossover/SUV. Nowy Tiguan ze swoimi blisko 4,50 m długości będzie grał w tej samej lidze, co nowa KIA Sportage i Tucson (oba ok. 4,48 m), a także Renault Kadjar (4,45 m), a jego cennik zaczyna się grubo powyżej konkurencji. Jeśli ktoś nie ma klapek na oczach, ograniczających mu przy zakupie samochodu pole widzenia tylko do produktów koncernu VAG, to zauważy to. A co do nowej Skody, to ma mieć powyżej 4,60 m, więc jej cena w okolicach nowego Tiguana lub minimalnie niższa jest (w mojej ocenie) realna.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-14, 15:22
Zbój napisał/a:
Co prawda cała trójka bazuje na podobnych rozwiązaniach technicznych (platforma), ale gabarytowo znacznie się od siebie będą różnić. Seat ze swoimi 4,34 cm długości to będzie konkurencja m.in. dla ASX'a, Dustera, S-Crossa, no maksymalnie Quashqaia, więc nie może kosztować podobnie do nowego Tiguana, bo taka cena zabiłaby jego sprzedaż. W ogóle Volkswagen bardzo się wysoko ceni w segmencie crossover/SUV. Nowy Tiguan ze swoimi blisko 4,50 m długości będzie grał w tej samej lidze, co nowa KIA Sportage i Tucson (oba ok. 4,48 m), a także Renault Kadjar (4,45 m), a jego cennik zaczyna się grubo powyżej konkurencji. Jeśli ktoś nie ma klapek na oczach, ograniczających mu przy zakupie samochodu pole widzenia tylko do produktów koncernu VAG, to zauważy to. A co do nowej Skody, to ma mieć powyżej 4,60 m, więc jej cena w okolicach nowego Tiguana lub minimalnie niższa jest (w mojej ocenie) realna.
Sugerowałbym się raczej rozstawem osi i szerokością, a nie długością.
Parametr "długość" nic o samochodzie nie mówi.
Przykład - Octavia, Golf o długości prawie Passata, ale nie idzie go z Passatem pomylić w środku.
To samo Duster - niby długość spora, ale w środku gabaryty Sandero.
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-02-14, 19:44
Akurat co do ilosci miejsca w Dusterze, to nie narzekalbym az tak bardzo. Mnie Duster w srodku wydaje sie miec duzo miejsca (na ile mozna to stwierdzic, po wizytach u dealerow).
ASX wg danych na stronie ma tylko 18 cm przeswitu i do tego przyspieszenie do setki slabsze niz.... Duster, ktorego zamowilem. Pewnie jesli chodzi o jakosc wykonania ASX jest pewnie troche lepszy, ale tez bez przesady.
Co do VW msyle, ze dzis bardziej leci na marce i opini niz daje rzeczywista jakosc. W Polsce mamy czesto klapki na oczy i wydaje sie nam, ze niemieckie produkty sa najwyzszej jakosci. A czasy, gdy niemieckie bylo synonimem jakosci dawno juz minely.
Swoja droga, czy ktos musial juz w Dusterze z lancuchem ten lancuch wymieniac i po jakim przegiegu?
Sugerowałbym się raczej rozstawem osi i szerokością, a nie długością.
Parametr "długość" nic o samochodzie nie mówi.
Przykład - Octavia, Golf o długości prawie Passata, ale nie idzie go z Passatem pomylić w środku.
To samo Duster - niby długość spora, ale w środku gabaryty Sandero.
Jeżeli chodzi o pakowność to ten parametr sam w sobie prawie nic nie mówi. Obecnie używam jednocześnie focusa II kombi i dustera.
Rozstaw osi: focus 2640mm vis duster 2673
Szerokość: focus 1840 vis 1822
Długość: focus 4472 vis 4315
Czyli przy prawie identycznej szerokości i większym rozstawie osi duster ma mniej miejsca w środku i dużo węższy bagażnik (o długości i pojemności nie piszę bo duster jest krótszy).
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-02-14, 20:50, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum