LZA czemu się dziwisz? Będzie dobry jak każda inna wersja; nadkola się przydadzą, listwy drzwiowe też spełnią swoją rolę czy to w lesie czy na parkingu w mieście.
@ Lza Jeździełeś w życiu samochodem - jakimkolwiek po lesie?
Im więcej ochronek - łatwych i tanich do ewentualnej wymiany tym lepiej - zwłaszcza jak nie przeszkadzają w jeździe.
Leśna napisał/a:
Bardziej mnie interesuje wasz pogląd na wybór silnika? Czy będzie ok. Całe życie jeżdżę tylko benzyną i benzyna +gaz a tu nagle wymyśliłem sobie ropniaka.
Ja też większość życia jeździłem Pb .DD na ON przejechałem już 45 kkm i uważam że to dobry wybór. Co prawda po lesie nie jeżdżę ale po okolicach mojej hacjendy gdzie mogą przedierać się tylko pojazdy z napędem 4x4 mogę polecić
Lza napisał/a:
Do lasu to poszukał bym samochodu terenowego, którym duster nie jest.
Wygląda na to że chyba jeszcze nie jeździłeś DD w ogóle , a tym bardziej w terenie
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-02-09, 12:49
W terenie jeżdżę tylko na rowerze, nie mam potrzeby jeździć po lesie samochodem. Ale widziałem samochody terenowe i duster nim na pewno nie jest.
Duster, jak każdy produkt uniwersalny, jest do wszystkiego, czyli do niczego. W sam raz, żeby można było na krawężnik wjechać i zaparkować na trawniku a właściciel się cieszył, że ma terenowy samochód.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-02-09, 12:51, w całości zmieniany 1 raz
Czyli z tego ma wynikać że jedynym pojazdem w teren jest rower?
Lza napisał/a:
nie mam potrzeby jeździć po lesie samochodem.
Wyobraź sobie że niektórzy muszą
Lza napisał/a:
Ale widziałem samochody terenowe i duster nim na pewno nie jest.
Ja tez wiele rzeczy widziałem ale wtedy nie uważam się za znawcę tego co widziałem
Lza napisał/a:
Duster, jak każdy produkt uniwersalny, jest do wszystkiego, czyli do niczego.
Oczywiście swoje zdanie możesz mieć na każdy temat ale nie sądzę aby wszyscy inni mieli takie zdanie że jest do niczego - jak dla mnie świetnie nadaje się w teren w moim przypadku , znacznie lepiej niż inne w szczególności w swoim przedziale cenowym
Lza napisał/a:
W sam raz, żeby można było na krawężnik wjechać i zaparkować na trawniku a właściciel się cieszył, że ma terenowy samochód.
Jeśli uważasz że wszyscy właściciele/użytkownicy wyłącznie do tego celu używają samochód to się mylisz. Mówię o sobie.
W zupełności się z wami zgadzam, że po lesie to albo biegać lub jeździć rowerem ale tak jak przedmówca przede mną zauważył - niektórzy muszą, taki zawód. Co do terenówek to jeździłem Nivą (super samochód ale ta jego awaryjność przechodzi siebie), Galloperem, Ferozą.
DD nie będę używał do off-roudu tylko do normalnego poruszania się po lasach, polach. Samochód ma być również w dużej roli namiastką samochodu rodzinnego. Gdybym potrzebował samoch. tylko do lasu to wybrałbym najprostszą wersję, traktowałbym go jak woła roboczego i tyle.
Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 97 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-02-09, 15:06
Ja tam dusterem latem jeździłem codziennie po lesie- nie mam pakietu offroad - i nic nie zadrapałem - i dalej zamierzam jeździć - mówię o drogach leśnych takich utwardzonych i takich gdzie często są tylko 2- ślady a reszta to trawa.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-02-09, 18:36
Lza napisał/a:
W terenie jeżdżę tylko na rowerze, nie mam potrzeby jeździć po lesie samochodem. Ale widziałem samochody terenowe i duster nim na pewno nie jest.
Ale też do lasu samochód terenowy nie jest potrzebny, chyba że to bagno a nie las, albo ktoś chce na przełaj jeździć.
Duster na leśnych drogach poradzi sobie równie dobrze co większość terenówek.
Prześwit ma podobny, inne parametry często lepsze (lżejszy, węższy, lepsze kąty), a napęd wystarczający, zwłaszcza jak mu dorzucić bardziej terenowe opony.
Wiem co mówię - niejeden rajd off-road zaliczyłem Dusterem, również, a może głównie po lasach.
Duster, jak każdy produkt uniwersalny, jest do wszystkiego, czyli do niczego
Akurat jak na samochód uniwersalny duster został znacząco wyspecjalizowany w kierunku terenowym - do tego stopnia, że sporo jego domniemanych "wad" jest tego efektem, bo są nieusuwalne przy dobrych właściwościach terenowych: krótkie przełożenia (terenowa jedynka), hałas / spore zużycie paliwa przy większych prędkościach (bryła, kąty natarcia i zejścia), niezbyt dobra stabilność (bryła, wysoki prześwit).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-09, 19:15, w całości zmieniany 1 raz
Na temat zakupów daci to się nic nie zmieniło od czasów ''głębokiej komuny''. W 1979 roku wpłacałem całość sumy na samochód marki Zastawa 1100p. Starsi członkowie portalu na pewną wiedzą co to za samochód, (produkowany w Jugosławi na bazie Fiata 128). Otrzymałem ten samochód po blisko roku oczekiwania. A cha może ta różnica że nabywcy daćki wpłacają zaliczkę, a musiałem wpłacić całość sumy i to w dolarach.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-02-17, 10:14
Na każde auto "do produkcji" trzeba wpłacić zaliczkę i czekać - ja kupowałem w zeszłym roku Opla w lipcu i odbiór wyznaczyli mi w listopadzie, koledze z forum kazali na Forda czekać pół roku, znajomy kupował Hondę w Anglii i czekał po zamówieniu 4 miesiące. Tak więc pisanie że Dacia ma zwyczaje socjalistyczne świadczy niestety o nieznajomości realiów - "od ręki " da się wszędzie kupić tylko samochód którego ktoś nie odebrał lub dealer zamówił "w ciemno" W Dacii tak nie robią bo mają zamówienia na całą możliwą produkcję.
PS Najbardziej "jak za komuny " sprzedaje się Ferrari - podają okres oczekiwania od roku do dwóch
Tylko, że w dniu zamówienia diler poinformował mnie, że po miesiącu mój Duster pojawi się w systemie. Jest jakiś problem z moim zamówieniem. Pytanie do znawców tematu: ile czasu mija od momentu przydzielenia miejsca produkcyjnego zamówionego Dustera do odbioru u dilera?
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-02-17, 21:14
Za to marki takie jak Suzuki (z wyjatkiem Vitary), Toyota, Jeep maja duzo samochodow dostepnych w 2-3 tygodnie. Dopiero jak juz nic nie dopasujesz z gotowych czekajacych na odbior, mozna zamowic do produkcji i wtedy rzeczywiscie sa terminy podobne jak w Daci. Te krotkie terminy 2-3 tygodnie wynikaja tez z ograniczen co do wyposazenia (masz zwykle 3-4 wersje wyposazeniowe i niewiele wiecej mozna wybrac jako opcja, nie liczac takich bajerow, ktore moze zamontowac dealer typu listy ochronne na drzwiach).
Ostatnio zmieniony przez ken-wawa 2016-02-17, 21:15, w całości zmieniany 1 raz
Wczoraj byłem w salonie Mitsubishi w Warszawie. Spytałem o dostępność ASX. Diler z dumą stwierdził, że wszystko się sprzedało - najbliższy termin dostawy samochodów z Japonii to 30. maja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum