Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dławienie silnika przy pierwszym zapłonie dnia
Autor Wiadomość
8061
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-28, 09:54   Dławienie silnika przy pierwszym zapłonie dnia

Witam Dacia maniaków;)
Po uporaniu się z falującymi obrotami, moja ukochana Dacia dostała nowego objawu, ale tylko i wyłącznie na zimnym silniku przy pierwszym uruchomieniu dnia! :lol:
:mrgreen: Po przekręceniu stacyjki wskakuje na obroty i dostaje czkawki spadając do około 600 rpm, potem jest już ok. Przy kolejnych uruchomieniach już to nie występuje, obroty normalnie są utrzymywane.
Nagrałem nawet film w celu prezentacji. W ASO dostałem kwitek TTM (piękna odpowiedź komuś kto wydał kilkadziesiąt tys na nowe auto) i info aby dolać ulepszacza do paliwa.... Kilka stacji już obskoczyłem więc to nie tu problem.
Czy komuś z forumowiczów Dacia zaserwowała taki objaw?
Ostatnio zmieniony przez 8061 2016-02-28, 10:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-28, 15:28   

czy robili ci korektę mapy wtrysku?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-28, 15:40   

Tylko renault umie zepsuć silnik który z powodzeniem produkuje od 20 lat
_________________
Moje auto
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-02-28, 16:20   

Bo się przejęli normą Euro, zamiast zrobić jak VW. :mrgreen: :lol: :mrgreen: :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-28, 16:24   

Karenzo napisał/a:
Tylko renault umie zepsuć silnik który z powodzeniem produkuje od 20 lat

Jak mogli zepsuć, skoro to od początku g*** było - nie wiedziałeś? <;
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-28, 16:39   

Podłączam się do w.w problemu. Mam to samo od nowości. Falowanie serwis za 3cim razem naprawił ( wgranie znowu nowego softu oraz czyszczenie przepustnicy ). Natomiast to dławienie dalej występuje. Trzymam auto w garażu jak je odpalam po dłuższym postoju i lekko chcę przy-gazować to auto się dławi coś puka ( jak by niespalona mieszanka w wydechu ). Nie występuje to za każdym razem. Moim zdaniem coś jest nie tak ze ssaniem.

Najbardziej irytujące jest to że wyjeżdżam z garażu na wstecznym bez gazu, na ulicy wbijam 1wszy bieg chce ruszyć a tu kilka wesołych kangurków występuje. Jak już auto ruszy to problem ustępuje. Serwis nie potrafi tego wyłapać żaden błąd nie występuje.
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-28, 17:27   

Taka propozycja.

Wykręćcie świece i sprawdźcie ile mają elektrod.
Jeżeli są dwie to wymieńcie na jedno elektrodowe. Koszt świec nie jest duży, a jeżeli pomoże to pomysł nieoceniony.
Być może jest to, to samo co u mnie tylko inaczej opisywane. Występowało tylko do czasu, aż silnik nie uzyskał temperatury (wyłączenie ssania).
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-28, 17:44   

Raczej mamy takie świece u siebie

http://www.renault-czesci...(3,207,98).aspx
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
8061
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-28, 18:49   

Dar1962 napisał/a:
czy robili ci korektę mapy wtrysku?

Nie wiem na 100% bo już trochę to auto przesiedziało w ASO, ale jednak z przeprowadzonych rozmów mają schematy mapy i taką stosują.

SilverTM u mnie też na zimnym skacze jak kangur (głównie jak przesiądę się z innego auta) :) Ale daję więcej gazu i jedzie;) Na ciepłym silniku tego objawu nie ma.

Marek1603 auto ma jeszcze 4 lata gwarancji więc nie zamierzam własnymi rękoma nic dotykać :!: ;-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-28, 21:16   

Wykręć jedną i będziesz widział. Ja też nie wymieniałem tylko ASO, żeby był wpis do historii.
Każdy robi jak uważa. Za świece i tak bym zapłacił bez względu gdzie bym kupił tyle, że w ASO zamontowaliby takie jakie mają w katalogu dla EURO6.
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-02-28, 21:38   

Tylko jak się ma świeca dwu elektrodowa do brykania przy ruszaniu rano (też mam coś takiego)? Jeśli ktoś by mógł wytłumaczyć jak dziecku to byłbym wdzięczny.
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-28, 22:05   

nie ma w ogóle
świece wieloelektronowe stosuje się w celu wydłużenia pracy świecy .
Teoretycznie świeca 4 elektrodowa powinna żyć 4 razy dłużej od 1.
Iskra i tak jest jedna , ale przy wielu elektrodach przeskoczy po mniej zużytym materiale .

Praktycznie najlepiej wymieniać częściej świece niż bawić się w jakieś 3-4 elektrodowe albo wzmacniane .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-02-28, 22:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
8061
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-28, 22:34   

Marek1603 napisał/a:
Wykręć jedną i będziesz widział. Ja też nie wymieniałem tylko ASO, żeby był wpis do historii.
Każdy robi jak uważa. Za świece i tak bym zapłacił bez względu gdzie bym kupił tyle, że w ASO zamontowaliby takie jakie mają w katalogu dla EURO6.

Ok, dzięki za uwagę, sprawdzę to :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-29, 06:11   

Karenzo napisał/a:
nie ma w ogóle


Ma znaczenie.

Karenzo napisał/a:
Iskra i tak jest jedna , ale przy wielu elektrodach przeskoczy po mniej zużytym materiale .


A skąd ta świeca ma wiedzieć którą elektrodę (materiał) na bardziej zużytą, a którą mniej?
Tak to ma jedną dużą iskrę, a nie 2, 3 , 4 małe jak to pokazują filmy marketingowe.

Wystarczypoczytać.

"Wadą stosowania takich świec zamiast oryginalnych jednoelektrodowych jest zmiana przebiegu wyładowania elektrycznego, inne rozchodzenie się płomieni w komorze spalania oraz utrudnione samooczyszczanie się stożków izolatorów."

Jak można wnioskować, konstrukcja silnika ta sama, a tylko ktoś świece wpakował ze względu na:
"Przy projektowaniu nowych samochodów konieczna jest ścisła współpraca konstruktora silnika z producentem świec zapłonowych, który musi bezwzględnie spełnić stawiane mu wymogi."


I jeszcze coś takiego znalezione na szybko.
https://www.youtube.com/watch?v=UGmpIvZ0z1A

Na drugim filmie fajnie widać rozkład iskier przy dużych prędkościach.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-02-29, 06:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-29, 09:35   

Marek1603 napisał/a:


A skąd ta świeca ma wiedzieć którą elektrodę (materiał) na bardziej zużytą, a którą mniej?
Tak to ma jedną dużą iskrę, a nie 2, 3 , 4 małe jak to pokazują filmy marketingowe.


Bo prąd płynie zawsze po najmniejszej linii oporu
dokładnie tak jak studenci jak mawiał mój wykładowca

Każdy przeskok zwiększa odstęp od elektrody , więc prąd idzie zawsze najmniej zużytym elementem .
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-29, 09:55   

Karenzo napisał/a:
prąd idzie zawsze najmniej zużytym elementem .


Masz świętą rację. Tylko mając dwie drogi musisz najpierw ocenić, która będzie korzystniejsza.

Trzeba zwrócić jeszcze uwagę na warunki tj. ciśnienie np. jakie panuje w komorze spalania i nie można się skupiać na samej świecy/iskrze.
Jak to powiedziałeś, konstrukcja silnika się nie zmieniła więc i świeca, moim zdaniem, też nie powinna.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-02-29, 09:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2016-02-29, 10:06   

witam
mam podobny problem odpalam auto wrzucam jedynkę a potem 2- jkę w chwili gdy zmieniam bieg auto jakby staje a silnik hm, jakby miał się zamiar zatrzymać jest jedna żabka ba taki skok kangura :lol: a potem spoko już za kolejnym razem jest ok, ale to występuje tylko na zimnym silniku , i po pierwszym odpaleniu choć ostatnio nie powtarza się za często osobiście myślę że jest to fakt zbyt bogatej mieszanki na ssaniu
byłem z ty m ASO podłączyli nawet komputer i na ekranie wszystko gra
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-29, 11:07   

trybik napisał/a:
byłem z tym w ASO podłączyli nawet komputer i na ekranie wszystko gra

... a silnik był ciepły?? Trzeba to zrobić z samego rana, gdy silnik jest zimny. Podłączyć kompa do ECU i dopiero odpalać silnik zimny (druga osoba powinna obserwować działanie kompa).
Zczytywanie tylko błędów to nic nie da...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-02-29, 11:34   

Marek1603 napisał/a:
Karenzo napisał/a:
prąd idzie zawsze najmniej zużytym elementem .


Masz świętą rację. Tylko mając dwie drogi musisz najpierw ocenić, która będzie korzystniejsza.


Więc przy świecach wieloelektrodowych zapłon jest opóźniony, bo iskra najpierw musi sprawdzić, która droga jest korzystniejsza. :idea: :idea: :idea:
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2016-02-29, 11:48   

no właśnie był niestety ciepły , musiałbym zostawić auto na nockę , i wtedy może by zbadali ale znając partaczy z ASO ,..... nawet nie zaproponowali a ja nie mam ochoty się z nimi szarpać , jak na razie auto jeździ , po mieście ale nie długo pojadę w trasę i go przegonie
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-29, 12:38   

To tak samo jak z wyładowaniem atmosferycznym. Szuka najlepszej drogi do ziemi, a nie najkrótszej i dlatego jest taki czasami pokrzywiony.
 
8061
[Usunięty]

Wysłany: 2017-05-22, 11:21   

Trochę minęło od rozpoczęcia tematu, ale chciałbym się z Wami podzielić nowinkami otrzymanymi z ASO :)
Po kilku miesiącach prób rozwikłania zagadki dławienia po odpaleniu (kilka razy auto zgasło przy solidnych mrozach) i próśb o oficjalne pismo z uzasadnieniem moje starania spełzły na niczym. Zostaje mi kontakt z centralą...
Dowiedziałem się też, że wymiana świec (zaproponowana wcześniej przez kolegę) na inne niż obecnie zastosowane może wywalić błąd "silnika" i będzie trzeba kasować na miejscu w ASO.

Tak się zastanawiam po co ta cholerna gwarancja jak ASO tak mocno olewa klienta.... Czy naprawdę muszę wynająć eksperta i prawnika do wyegzekwowania konkretnego działania ze strony ludzi z Dacia/Renault ? :-| :-| :-|

Edit: Zapomniałem również napisać, że według ASO wszystkie modele z silnikiem K4M tak samo zachowują się podczas odpalania... Prosiłbym posiadaczy takiego egzemplarza o odpowiedź :roll:
Ostatnio zmieniony przez 8061 2017-05-22, 11:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2017-05-22, 19:51   

8061 napisał/a:
Edit: Zapomniałem również napisać, że według ASO wszystkie modele z silnikiem K4M tak samo zachowują się podczas odpalania... Prosiłbym posiadaczy takiego egzemplarza o odpowiedź :roll:


Pitolą głupoty 7 roczek już leci i żadnych zawahań przy odpaleniu (przebieg 135 tys. km)
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2017-05-24, 07:03   

8061 napisał/a:
Edit: Zapomniałem również napisać, że według ASO wszystkie modele z silnikiem K4M tak samo zachowują się podczas odpalania... Prosiłbym posiadaczy takiego egzemplarza o odpowiedź :roll:

Duster 2014 06
Też tak miałem troche z tym walczyłem w serwisie troche pomogło ale dalej nie jest idealnie
Prawdziwy powód to próba dostosowania silnika K4M do euro5
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-05-24, 08:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-24, 08:18   

Ten problem z dławieniem przy odpalaniu najczęściej dotyczy tych K4M do których założono gaz. Związane jest to z rozjeżdżaniem sie w trakcie eksploatacji wydatków wtrysków LPG względem wtrysków benzynowych. Korekty LTFT(używane podczas uruchamiania, STFT jest wtedy=0) nakładane na mapy, podczas eksploatcji są odpowiedno dostosowywane. Jak wtryskiwacze LPG przestają trzymać parametry to początkowo nic się nie dzieje tylko właśnie są problemy z rozruchem na benzynie. Mechanizm tego jest taki - wtryski LPG MED najczęściej zaczynają podawać ciut więcej paliwa niż podczas kalibracji, jest to uwzględniane w korektach, jednak podczas uruchamiania na benzynie mieszanka na zimnym silniku jest zbyt uboga zanim nie włączą się korekty STFT i to powoduje problemy,
Pomaga na to ponowna kalibracja LPG lub sprzężenie sterownika LPG z danymi z OBD lub wymiana wtrysków na nowe. Bardzo ładnie to widać po klikudziesięciu sekundach po uruchomieniu jak sonda zaczyna pracować lub na zew. sondzie AFR.
U mnie (na szczęście nie mam zablokowanego sterownika LPG) pomogło, najpierw ponowna kalibracja MED-ów, a później ich wymiana na barracudy.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne