Owszem , a nawet dla Sandero czy nowego MCV (zwłaszcza kombi ładnie wygląda). Faktem jest też że jednak mimo wszystko będzie nieco droższy w porównywalnych wyposażeniowo wersjach .........
Są, bo są modne. Ale za wyższą cenę nie dają nic w zamian, poza udawaną zdolnością do pokonywania polnych dróg. Wiele rzeczy jest drogich bo modnych, co wcale nie podnosi ich wartości użytkowych.
Użytkownicy, którzy potrzebują auto do częstego pokonywania mniej lub bardziej wymagających dróg gruntowych, wybierają terenówki lub SUV'y, które jakieś przyzwoite zdolności poza asfaltem prezentują (da się takie znaleźć). Natomiast ci, którzy z asfaltu nie zjeżdżają, kupują SUV'y / crossovery, bo im się takie auta podobają, bo są modne i zapewniają trochę bardziej wygodne (z uwagi na wyższe usytuowanie foteli) wsiadanie do / wysiadanie z auta. Często jeszcze lekko zwiększony prześwit pomaga uniknąć kontaktu z atakowanymi krawężnikami. Mnie nie dziwi, że ktoś chce wydać na SUV'a / crossovera z napędem 4x2 ok. 20 tys. więcej niż za kompakt / auto miejskie o podobnej przestrzeni wewnątrz. Wchodzimy tu już w sferę rzeczy niewymiernych np. radość z jazdy autem, które nam się bardzo podoba. Ktoś może napisać, że to typowy konsumpcjonizm, ale przecież nie po to ciężko pracujemy, żeby żadnych przyjemności z życia nie mieć.
Użytkownicy, którzy potrzebują auto do częstego pokonywania mniej lub bardziej wymagających dróg gruntowych, wybierają terenówki lub SUV'y, które jakieś przyzwoite zdolności poza asfaltem prezentują (da się takie znaleźć). Natomiast ci, którzy z asfaltu nie zjeżdżają, kupują SUV'y / crossovery, bo (...)zapewniają trochę bardziej wygodne (z uwagi na wyższe usytuowanie foteli) wsiadanie do / wysiadanie z auta..
Z pierwszym się zgodzę bez zastrzeżeń (to była jedna z moich motywacji), a z tym drugim nie bardzo (z uwagą, którą za chwilę). Mianowicie do Dustera wsiada się trudno, a wysiada jeszcze trudniej; początkowo wręcz wypadałem z auta, a nie wysiadałem. Natomiast dwóch moich znajomych kupiło taki wóz - SUV - (jeden Dustera) z tego powodu, że maja kłopoty z kręgosłupami i wsiadaniem do niskich aut.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-03-02, 10:24
Piitubski napisał/a:
Fiat Tipo za 42.600 to poważny konkurent dla Logana.
To jest cena katalogowa, a fiat ma spore upusty od cen katalogowych, myślę, że gdy szał pierwszych zrywów minie, będzie można go kupić 10% taniej beż jakichś tam agresywnych negocjacji. (rabat za otwarcie drzwi salonu fiata ) A z agresywnymi to może nawet z 15% się urwie.
Trzeba zaczekać na testy zderzeniowe. Jeśli będą dobre, to dacia będzie miała pozamiatane w tym segmencie, bo jak na razie to dacia dba o to, żeby jej klientela wyginęła w wypadkach. :D
Bardzo śmiesznie wygląda cennik fiata, gdzie panda jest droższa od tego nowego tipo. Dodatkowo należy zauważyć że cały czas poruszamy się w kręgu aut na "F" (pomijając fordy i "folcwageny"). Natomiast wracając do tipo należ zauważyć że np. klime manualną ma nawet w najuboższej wersji.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-03-02, 20:39
Fiat robi coraz fajniejsze samochody, ale niepokoi mnie kwestia jakosci. Np. Jeepa Renegade duzo drozszego od Dustera naprawia nie na nowych czesciach tylko regenerowanych na gwarancji. Ale jesli chodzi o wykonczenie wnetrza, to Dacia jest daleko w tyle.
Bo podlegają ścisłej kontroli technicznej oraz są regenerowane z naddatkiem mocy .
W większości przypadków regeneruje się w europie np w Niemczech kiedy na 1 montaż nie ma żadnej kontroli technicznej a części pochodzą z rynków azjatyckich .
Oczywiście mowa o regeneracji przeprowadzonej przez producenta auta a nie typowo polskiej kwasem i sprejem z farbą .
Potem regenerowana skrzynia biegów kosztuje 300 zł gdzie zestaw łożysk do niej 400 zł .
Zresztą regenerować można tylko zużyte elementy nigdy uszkodzone .
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-03-04, 20:06
Swoja droga w najblizszych miesiacach pojawi sie na rynku sporo SUVow. Raz, ze moda na suvy juz troche sie zmniejsza, dwa, ze skoro coraz wiecej firm bedzie mialo je w ofercie, jest szansa, ze zaczna spadac ceny. Nawet kilka/kilkanascie procent byloby mile.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-03-04, 21:26
Z wszystkiego teraz robią suvy i/lub crosovery. Nawet z espaca i scenica zrobili suvopodobne crosovery. Wygląda na to, że każda marka dąży do jednolitej gamy modelowej:
miejski crossover, podmiejski crossover, wiejski crossover, miejski suv, podmiejski suv, wiejski suv, dostawczy crossover miejski, dostawczy crossover podmiejski, dostawczy crossover wiejski, dostawczy suv miejski, dostawczy suv podmiejski, dostawczy suv wiejski, rodzinny crossover miejski, rodzinny crossover podmiejski, rodzinny crossover wiejski, rodzinny suv miejski, rodzinny suv podmiejski, rodzinny suv wiejski.
Swoja droga w najblizszych miesiacach pojawi sie na rynku sporo SUVow. Raz, ze moda na suvy juz troche sie zmniejsza, dwa, ze skoro coraz wiecej firm bedzie mialo je w ofercie, jest szansa, ze zaczna spadac ceny. Nawet kilka/kilkanascie procent byloby mile.
ceny aut raczej rosną niż maleją, sedany na rynku od lat i są coraz droższe, nie liczyłbym na tańsze suvy niż są obecnie, nawet duster pewnie zdrożeje bo co roku dokładają do niego nowe elementy (czytaj powiększają koszt produkcji)
i na razie tylko w wersji koncepcyjnej Ssangyong SIV 2
https://www.youtube.com/watch?v=OfotofcMwBc
(co prawda samochody tej marki slabo sie sprzedaja, ale skoro Polacy zaczeli z czasem masowo kupowac Kia i Hyundai, to i moze ona sie przebije)
slowem Dusterkowi bedzie coraz trudniej zachowac miejsce na rynku (a Dacia jak nie zacznie dbac o klientow, to kto wie jak dalej potocza sie sprawy...)
A jaki prześwit ma "zwykła osobówka"? 12, 14, 16cm, więcej?
16 cm bardzo rzadko. Raczej miedzy 12 (np. Lodgy) a 15 cm (coraz rzadsze przypadki). Gdzieś widziałem tabele z prześwitami kilkudziesięciu różnych modeli osobówek.
No więc właśnie, na tle "zwykłych osobówek" ten ww QQ II (180mm) nie wypada źle. A te 120mm w przypadku Lodgy są nieco krzywdząco podane, bo to dotyczy obciążonej, natomiast dla nieobc. byłoby parę cm więcej.
QQ II w porównaniu do swoich konkurentów co prawda nie ma się czym zbytnio chwalić, ale znowuż po kątach też się specjalnie chować nie musi (no może nie licząc DD):
Nissan Qashqai II: 180mm
Suzuki SX4 S-cross: 170mm (205/60R16), 165mm (205/50R17)
Hyundai IX35 (dotychczasowy): 170mm
Hyundai Tucson (nowy): 172mm
Kia Sportage III: 172mm
Kia Sportage IV: 172mm
Mitsubishi ASX: 180mm (dawniej, gdy był w ofercie diesel 1.8 podawano prześwit 170mm dla diesla oraz 195mm dla benz.)
Renault Kadjar: 200mm
Dacia Duster: 205mm (4x2), 210mm (4x4)
Przy okazji podam jeszcze prześwity innych Dacii:
Sandero Stepway II: 193mm (nieobciążony)
Sandero II: 148mm (b.d. - zakładam nieobc.)
Dokker : 190mm (nieobc.), 153mm (obc.)
Dokker Van: 186mm (nieobc.), 151mm (obc.)
Lodgy: 120mm (obc.)
piku napisał/a:
Trzeba jednak zauważyć, że można podać prześwit samochodu w pełni załadowanego, albo pustego, a to może być spora różnica.
No oczywiście, że rożnica będzie spora, dlatego też producenci podają w danych technicznych, że chodzi o prześwit samochodu nieobciążonego lub/i obciążonego, a jeśli akurat nie wspominają o nieobc./obc., to należy założyć, że chodzi o nieobciążony.
Jakieś dziwne te prześwity tam podają, sami je mierzyli, czy z sufitu wzięli ? Przynajmniej w przypadku Dacii one częsciowo nie zgadzają się z oficjalnymi danymi. No np. Sandero Stepway II podali 205mm (łoł, jak DD 4x2 ), a wg katalogu Dacii jest 193mm, dla "zwykłego" Sandero II podali 165mm, a wg katalogu jest 148mm, dla Logana MCV II podali 155mm, a wg katalogu jest... nie wiem ile, bo tej info nie znalazłem . Zgadza się natomiast w przypadku Dustera (205mm, chociaż nie podali, że to o 4x2 chodzi) i w przypadku Dokkera (190mm, chociaż na fotce dali Vana, a ten ma 186mm).
Ostatnio zmieniony przez DD 2016-03-07, 02:36, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-07, 18:27
DD napisał/a:
piku napisał/a:
DD napisał/a:
Cav napisał/a:
, prześwit jak w zwykłej osobówce.
A jaki prześwit ma "zwykła osobówka"? 12, 14, 16cm, więcej?
16 cm bardzo rzadko. Raczej miedzy 12 (np. Lodgy) a 15 cm (coraz rzadsze przypadki). Gdzieś widziałem tabele z prześwitami kilkudziesięciu różnych modeli osobówek.
No więc właśnie, na tle "zwykłych osobówek" ten ww QQ II (180mm) nie wypada źle.
No nie wiem, skoro zwykła osobówka potrafi mieć 160 mm, to 2 cm wyżej przy niby specjalnej do tego celu wersji nadwoziowej oznacza właśnie źle.
To że inni wymienieni konkurenci to też bezsensowne crossovery to zupełnie inna sprawa, ale to ich problem (dokładnie taki sam jak w przypadku QQ), a nie jakaś zasługa QQ.
Te 2 cm absolutnie nie są warte dodatkowych kilkunastu/kilkudziesięciu tys zł
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-03-07, 18:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-03-08, 21:51
Subaru xv ma fajny przeswit, ale slabe katy. Do tego drogi i bardzo malo dealerow=malo miejsc do serwisowania. I koszmarnie drogie czesci i slaba dostepnosc.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-11, 08:36
Coś o konkurencji. W ostatnim odcinku automaniaka badali crossovery. Zwycięzca wjechał na 19,5cm krawężnik. Ale wyczyn Wisienką na torcie było, jak chcieli wyciągnąć zakopaną mazdę CX3 i zaczep w maździe się urwał
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-11, 09:51
Trzeba by zmierzyć wysokość przed przednim kołem do zderzaka. Myślę, że grubo ponad "rekord" tego odcinka. Podobnie Sandero Stepway.
Mnie rozwaliła ta mazda, a niby marka to jakość i za to się płaci.....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum