na razie to dacia dba o to, żeby jej klientela wyginęła w wypadkach
Dane? Bo np Folksam już zauważa dacie - http://www.folksam.se/tes...rbilen/1.142920 - czyli ma wystarczająco dużo danych, żeby je ujmować w statystykach, ale ani ich nie krytykuje, ani nie gani, więc można by podejrzewać, że po prostu nie odbiegają od średniej. No ale może znasz jakieś lepsze źródło?
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-03-02, 14:54
:)
O, odkryłem kolejne słowo-klucz do rozpętywania dacioburz. Ale spoko
gregorisan napisał/a:
z góry zapraszam
Z dołu przyjmuję.
bebe napisał/a:
BRAK KONTROLKI NIEZAPIĘTYCH PASÓW Z TYŁU ZABIJA
Oczywiście, że może zabić. Choć to nieco przejaskrawiona wypowiedź - zachęcam jednak do przemyślenia co można zyskać dzięki takiej kontrolce. Zdrowie i życie na pewno.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-03-02, 15:41
DrOzda napisał/a:
teraz kolej na Lza .....
Ale robi to w dość inteligentny i zabawny sposób - i nie używa argumentum ad personam jak co niektórzy "forumowi malkontenci"
A poza tym jak komuś brakuje "gwiazdek" to zawsze można przypiąć coś dodatkowego
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-03-02, 16:16, w całości zmieniany 2 razy
odkryłem kolejne słowo-klucz do rozpętywania dacioburz
Pajacowanie to żadne rozpętywanie i żadna burza.
A ja pytam serio, bo lubię konkretne dane: są jakieś realne nt owego podwyższonego niebezpieczeństwa daciek, czy masz tylko Głębokie Wewnętrzne Przekonanie?
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-03-02, 18:27
Lza napisał/a:
bebe napisał/a:
BRAK KONTROLKI NIEZAPIĘTYCH PASÓW Z TYŁU ZABIJA
Oczywiście, że może zabić. Choć to nieco przejaskrawiona wypowiedź - zachęcam jednak do przemyślenia co można zyskać dzięki takiej kontrolce. Zdrowie i życie na pewno.
Co można zyskać? Wyświetla się komunikat "0 zapiętych tylnych pasów" na kompie i tyle. Nie ruszysz z miejsca jak się z tylu ktoś nie zapnie czy każesz mu wysiadać. I też chętnie poczytam o Daciach-mordercach.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-03-02, 18:54
To streszczę Ci pokrótce - siadamy do naszych aut a tam... Brak komunikatu o niezapiętych pasach na tylnej kanapie i 3 gwiazdki w testach zderzeniowych. Brrrrr ja mam ciary na samą myśl
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-03-02, 19:51
Położysz, aż tak delikatne to to nie jest w Clio 4 wygląda to tak: siadasz z tyłu i zapniesz te pasy, na kompie pojawia się komunikat - 1 tylny pas zapięty. Jak odepniesz w czasie jazdy pojawia się sygnał przez 1-2 sek i komunikat - 0 zapiętych tylnych pasów. Nic poza tym.
_________________
Ostatnio zmieniony przez arczi_88 2016-03-02, 19:52, w całości zmieniany 1 raz
Trochę dziwnie to koncern rozwiązał. W Skodzie Octavi dzisiaj jechała ciężka torba na tylnym siedzeniu i info o pasach nie było na wyświetlaczu (auto nowe 2016)
W Skodzie Octavi dzisiaj jechała ciężka torba na tylnym siedzeniu i info o pasach nie było na wyświetlaczu (auto nowe 2016)
Szkoda(tańszy brat) nie dość że truje(te same silniki z tym samym programem) to jeszcze jest morderczynią(skoro nie wyświetla komunikatu ani tym bardziej nie zakazuje dalszej jazdy - no to VW musi posmarować bo inaczej 5* nie dostanie.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-02, 21:36
Ja nie mam kontrolek na tablicy mam kontrolkę w głowie, by je zapinać. Gdyby faktycznie producentowi zależało na poprawie bezpieczeństa a nie gwiazdkach, to brak zapiętych pasów wraz z wykryciem obecności pasażera min 15 kg przód, tylna kanapa min 5 kg -> powinno skutkować niemożnością jazdy bądź potrzebą fizycznej deaktywacji poduszki pasażera , skoro tam nikogo nie ma. Podobnie jak teraz z wyłączaniem airbagu u pasażera. Taki włącznik niemożliwy do wyłączenia podczas jazdy. Wtedy jeśli ktoś się upiera i nie założy pasów to nie zadziała poduszka, która bez pasów jest bardzo niebzepieczna. Będzie też informacja, że kierowca świadomie dezaktywował poduszkę i nie dopilnował pasów. Wtedy oczywiście z automatu odpadają roszczenia z ubezpieczenia OC/NNW dla osób siedzących bez pasów. Może to radykalne rozwiązanie ale wtedy widzę sens systemów informujących o niezapiętym pasie.
Myślę że nie trzeba by iść aż tak daleko, wystarczyło by ograniczenie mocy i obrotów, tak aby auto poruszało się nie szybciej niż melex, myślę że na 90% użytkowników to by zadziałało. Na pewno były by też warsztaty zdejmujące taki kaganiec ( tak, jak teraz demontują FAPy, DPFy itp.)
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
W ogóle nie widzę sensu istnienia systemów informujących o niezapiętych pasach.
Równie dobrze można by instalować systemy ostrzegające, że kieruję tylko jedną ręką.
Jeszcze chwilę i ruszenie z miejsca autem będzie wymagało przeprowadzenia check-kontroli jak przed startem samolotu ...
Zapina pasy w tylnym rzędzie
a jedzie na łysych oponach albo wyprzedza na trzeciego albo robi sobie slalomik miedzy innymi autami zajezdzjac droge etc...
sporo takich misiaków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum