Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-03, 09:56
Rzeczowo Dacii można zarzucić, że nie dba o bezpieczeństwo, ponieważ:
- napinacze pirotechniczne montuje tylko w Dusterze (kierowca i pasażer) w wersji Laureate i jeszcze w Lodgy (tylko kierowca) w wersji Laureate.
- nie ma możliwości dokupienia kurtyn
Widać, że jak ktoś planuje zakup Dustera i dba o bezpieczeństwo to musi brać najwyższą wersję.
Jak ktoś chce sedana i trochę dba (u mnie są tylko napinacze i nie ma kurtyn) - pójdzie do innej firmy.
Jak mi dzieci podrosną i będą bez fotelików jeździć, to w pugu nie ma z tyłu zagłówków, więc go też skreślę za bezpieczeństwo.
P.S.
System informacji o tym kto nie zapiął pasów się sprawdza:
A) nie muszę babci tłumaczyć dlaczego powinna zapiąć - mówię, że piszczy póki nie zapnie i koniec edukacji :P
B) z tyłu nie musiałem się pytać, czy już zapięte, etc.
W sumie raczej gadżet, ale nie skreślałbym go.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2016-03-03, 09:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-03-03, 11:25
Skupiacie się na szczegółach (one też są ważne, kontrolka też może uratować życie, jeśli ktoś się zastosuje do jej sugestii), a umyka to co najważniejsze: ryzyko obrażeń kierowcy i pasażerów. Tu dacia dostaje w zadek od konkurencji w całej rozciągłości modelowej: (około 20-40 punktów procentowych) niż w pięcio gwiazdkowcach. Porównajcie dane z zakładek 'Adult Occupant' / 'Child Ocupant' z innymi markami, choćby z bliźniaczymi modelami renault.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3624 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-03, 12:08
Musiałbyś sprawdzić testy przeprowadzone w tym samym roku i w porównywalnych klasowo samochodach. A wtedy okazuje się że bezpieczeństwo dzieci w przypadku Dustera i Lodgy jest na zbliżonym poziomie a dorosłych niższe o jakiś 10 - 20 pp. ( Duster ma lepszą ochronę dzieci niż Kia Sportage 2010 - utracił punkty przez jakoby niewystarczającą informację o wyłączeniu poduszki powietrznej podobnie jak Lodgy - nie bardzo wiem o co chodzi bo kontrolka wyłączenia poduszki wali po oczach że ślepy by dostrzegł) ....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-03-03, 12:13, w całości zmieniany 2 razy
Podobnie jak teraz z wyłączaniem airbagu u pasażera. Taki włącznik niemożliwy do wyłączenia podczas jazdy. Wtedy jeśli ktoś się upiera i nie założy pasów to nie zadziała poduszka, która bez pasów jest bardzo niebzepieczna. Będzie też informacja, że kierowca świadomie dezaktywował poduszkę i nie dopilnował pasów. Wtedy oczywiście z automatu odpadają roszczenia z ubezpieczenia OC/NNW dla osób siedzących bez pasów. Może to radykalne rozwiązanie ale wtedy widzę sens systemów informujących o niezapiętym pasie.
Taa, będzie bug w sofcie i Ci się poduszka nie otworzy nawet jak miałeś zapięte pasy :) albo lepiej, spierniczył się czujnik/kabelek, pasy zapięte a poducha nic, bo akurat wykryło że nie byłeś zapięty :) z informatyzacją nie ma co przesadzać.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-03, 21:18
Lza napisał/a:
Tu dacia dostaje w zadek od konkurencji w całej rozciągłości modelowej: (około 20-40 punktów procentowych) niż w pięcio gwiazdkowcach.
Może przytocz konkretne modele/roczniki wraz z wartościami, bo nie wiem, co właściwie porównujesz. W dyskusji o cenach konkurencji pokazałeś wielokrotnie, że nie potrafisz liczyć, więc pozwolisz, że powyższe póki co potraktuję jako brednie, a sprawdzać w EuroNCAPie mi się zwyczajnie nie chce. :) (Sprawdziłem tak na szybko bezpośrednią konkurencję - Citroena C-Elysee - i ma on 3 gwiazdki i wyniki zbliżone do Dacii. Klikanie po stronie EuroNCAP to męka.)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3624 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-03, 21:30
Ja sprawdziłem i w żadnym porównywalnym teście (segment i rok testu) różnica bezpieczeństwa biernego pasażerów nie przekraczała 20 pp. Bezpieczeństwo dzieci nie przekraczało 10pp. Biorąc pod uwagę że Dacia traci sporo punktów za takie rzeczy jak słabą ochronę kręgosłupa szyjnego przez zagłówki , brak napinaczy pirotechnicznych we wszystkich wersjach plus za słabe oznaczenia kontrolek wyłącznika poduszki to te różnice są tak naprawdę jeszcze mniejsze. Oczywiście Dacia nie zapewnia tak dobrej ochrony jak topowe konstrukcje od np. Volvo, ale brednie że w czasie wypadku pasażerowie giną jak muchy pozostawię bez komentarza ....
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-03-04, 19:48
Mnie tez te wszystkie gadzety malo interesuja, ale brak kurtyn i poduszki kolanowej wydaje sie miec duze znaczenie w razie ewentualnego wypadku. Fajne sa tez niektore nowe pomysly typu wykrywanie pojazdow w martym polu lusterek. One wplywaja na samo ryzyko wypadku. I tu oczywiscie Dacia tez jest daleko w tyle.
Nigdy w życiu nie zwracałem uwagi na jakieś tam "gwiazdki", albo czy dane auto jest samochodem roku itp. Gdybym miał mieć na uwadze bezpieczeństwo, to chodziłbym na piechotę i to z dala od ulic, albo wybrał MPK. Jeżdże autami różnych marek od 1992 roku. Wtedy zaczynałem od "Malucha", potem Ford Escort z 1983 roku, potem Lancer z 1982, Audi Quattro z 1986, Toyota Celica z 1988 - wszystkie te auta nie miały ani poduszek powietrznych, ani ESP/ASR ani nawet ABS! Co więcej - były to czasy gdy większość ludzi nie wymieniała opon na zimowe...a zimy były ostrzejsze niż teraz.
Aż dziw, że przeżyłem ? ciekawe? a ja myślę, że wszystkie systemy elektroniczne nas upośledzają...usypiają naszą czujność, albo dodają +5 do "gierojstwa" na drodze (co może się stać, gdy mam ABS i ESP? Przecież auto samo za mnie zahamuje i wyprowadzi z poślizgu).
Po tamtych autach miałem Punto z 1997 (ok. - auto roku, ale to był prezent ślubny, więc to nie ja wybierałem) - też bez ESP...potem Hyundai Accent z 200- roku - tez bez ABS i ESP.. Pierwszym autem z ABS i ESP to było Audi A4 i zacząłem nim jeździć dopiero w 2006 roku...
Oczywiście - te systemy jak ABS to duże ułatwienie, ale uważam, że najbardziej liczą się umiejętności kierowcy, wyobraźnia i pokora wobec technologii i warunków na drodze a nie tysiące "trzyliterowych" systemów, czy kontrolek informujacych o jakichś duperelach..
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-03-05, 11:33
keikan, moim zdaniem liczy sie wszystko, najdrobniejszy szczegol! Japonczycy maja przyslowie, ktore w duzym uproszczeniu i skroceniu mowi, ze przez jeden gwozdz mozna przegrac wojne.
tylko tak do tego podchodząc wszyscy ludzie na świecie kupowali by tylko auta z maksymalną ilością "gwiazdek" bezpieczeństwa.. Inne auta nie miały by racji bytu. Pytanie czemu
"rasowi" podróżnicy nie wybierają na trasy aut w stylu Porsche Cayene czy najnowszej Toyoty Land Cruiser tylko np. poczciwe Nissany Patrole z początku lat 90 tych? Bo są bardziej niezawodne i godne zaufania - właśnie dzięki brakowi systemów i zbędnej elektroniki, które mogą zawieść na odludziu i odebrać życie...a w razie czego naprawi się je "młotkiem" a nie, ajk to teraz bywa tylko za pomocą komputera...
Ciekawe, ile gwiazdek ma prezydenckie bmw? Pewnie więcej niż dacia
_________________ Tu - zęby mamy wilcze, a czapki na bakier,
tu u nas się nie płacze w powstańczej Warszawie:
tu się Prusakom siada na karkach okrakiem,
tu wrogów gołą garścią za gardło się dławi!...
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-06, 14:47
Tutaj jest wypowiedź osoby, która zdaje się nawet wie, o czym mówi. Ciekawe rzeczy wynikają z tego artykułu - np. to, że na rządowe BMW trzeba mieć prawo jazdy kat. C. :O Przy masie 4,5 tony i najmocniejszym silniku (544 KM, 750 Nm) nadal wychodzi 120 KM i 166 Nm na tonę - taka trochę szybsza Dacia. :D Tyle tylko, że przy tej masie nadal z asfaltem łączą ją te cztery marne, osobowe oponki - nic dziwnego, że przegrzewają się przy jeździe, którą my byśmy określili jako "dynamiczną".
A w nowym Volvo mojego kolegi z tyłu usiadła teściowa i wyświetliło mu, że dwie osoby siedzą na jednym miejscu i żeby jedna wysiadła i pipczało strasznie. Faktycznie była 120kg+.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum