Bez przesady, z tym programowaniem wtrysków pod kraj. Po to jest oprogramowanie adaptacyjne w silnikach i czujniki spalania, aby sterownik silnika sam dobierał odpowiednie parametry. Same parametry paliwa zapisane Światowych Kartach Paliw też pozostawiają pewne pole manewru właściwościami. Te różnice to dotyczą dostosowywania silników do takich wynalazków jak paliwa z biokomponentów, albo o dużej ich zawartości, albo do paliw o LO86. Zauważ że transport drogowy musi sobie radzić od wschodu do zachodu nie zmieniając silników.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-09, 23:04
Moja była Daćka ma już dobrze ponad setkę tys. km za sobą. Nic się z nią nie dzieje poza puszczeniem plastikowych zaczepów od zderzaków i końcówek drążków w zawieszeniu. Silnik śmiga bez zarzutu. Żadnych dolewek. Jedyne co doradzałem po sprzedaży - tankować na markowej stacji i najtańsze paliwo - bez żadnych dodatków. Zimą nie wyjeżdżać więcej jak połowa baku, żeby w razie końcówki paliwa na stacji z lepszym się wymieszało. Póki co ta zasada działa. Daćka bezproblemowa.
swego czasu byłem mooocno sceptycznie nastawiony do dolewnania czegokolwiek do gnojówki.Sam jeżdząc parę lat sadzowozem opla (astra 2.0 DTL) też nigdy niczego nie dolewałem....potem padł sterownik pompy i konieczna była wizyta u specjalisty..a tam usłyszałem własnie że warto dolewac mixolu ze względu na suchośc paliwa i możliwośc zatarcia pompy..ba gośc (jeden z bardziec cenionych serwisów boscha w okolicy),stwierdził że on robiąc regenerację pomp wsród warunków przedłużonej gwarancji wymienia punkt o konieczności dolewania mixolu.
Z czystej ciekawości zacząłem wlewa pi razy drzwi 150 ml na bak jeszcze jeżdząc astrą...a ze telepałem się nią kilka lat to każdziutki dzwięk znałem na pamięc....dolewka faktycznie sprawiała że silnik chodził lżej,bardziej miękko..
Tyle że to musi by mixol,nie nadają się do tego celu żadne inne oleje do 2t,zadne zielone,czerwone żadne do kosiarek czy innych sprzętów 2t.to ma by stary polski mixol.
Brat pracując na zachodzie pochwalił się tam że polecono mu lac mixol do paliwa (podał też cene za litr)......teraz wozi co drugi,trzeci zjazd skrzynkę z miksolami i tam to biorą....
tak więc jak leję i będę lał.....bo widzę i czuję różnicę.
Na niemieckich forach piszą o dodawaniu oleju użytkownicy mercedesów .Ale to było z czasów przed dpf. Mnie też zastanawia jak zachowa się filtr traktowany co zbiornik 150 ml oleju jak ktoś słusznie zauważył wcześniej to wyjdzie jakieś cztery litry na 20 tys a teraz dolewam około 0.5 litra oleju silnikowego na cały ten okres .
Tyle że to musi by mixol,nie nadają się do tego celu żadne inne oleje do 2t,zadne zielone,czerwone żadne do kosiarek czy innych sprzętów 2t.to ma by stary polski mixol
A wiesz dokładnie jaka jest różnica pomiędzy Mixolem a innymi olejami do dwusuwów?
Jak nie wiesz to ja napiszę: przy zastosowaniu Mixolu końcówka rury wydechowej obojętnie jakiego silnika (samochodu, motocykla, opryskiwacza itd.) była zawsze zaolejona a przy innych jak już to delikatnie. Wniosek jest prosty słabo się spala.
Zostają nagary na tłokach i głowicy.
Chcecie zniszczyć silnik nikt tego nie broni a o ekologii też można zapomnieć!
Oczywiście opisujesz rurę silnika benzynowego 2T
A dyskusja dotyczy silnika diesla i to nie konstrukcji VW który średnio zużywa 2l/1000 km czyli znacznie więcej niż zalecenia dotyczące mixolu.
Nie zauważyłem w żadnym z samochodów z silnikiem Diesla w których stosowany był mixsol zaolejenia rury wydechowaej
A dyskusja dotyczy silnika diesla i to nie konstrukcji VW który średnio zużywa 2l/1000 km czyli znacznie więcej niż zalecenia dotyczące mixolu
A jeździłeś dieslami VW? Chyba nie skoro takie opinie wstawiasz.
Ja ich miałem kilka i na 15tkm (od wymiany do wymiany nic nie dolewałem) a przebiegi miały ponad 300tkm.
Fiaty JTD też miałem kilka zero dolewek.
Mercedesy benzyna i Diesel to samo.
Renault Rapid 19Td , Dacia tak samo.
Nigdy nie dodawałem do ON żadnych dodatków oprócz obecnie eksploatowanego przez moją córkę Mercedesa W203 220Cdi (dotatek do czyszczenia filtra DPF z 68% zapchania zeszło na 27% po 14tkm a auto ma 300tkm)
Tak więc "Jasiu" wstydu oszczędź bo w elektronice to dobry jesteś a w reszcie blado to wygląda.
Tak się składa że przejechałem 200kkm Pasatem w ciągu 2 lat( 2011-12) w całości na autostradach , średnia prędkość przelotowa 130km/h - średnie zużycie oleju do 50 kkm było 0,8l , w zakresie 50 - 130 kkm 1,1 l, poźniej 1,5l/1000km - i to jest norma dla tego silnika - taką miałem kilkakrotnie odpowiedź z ASO( Szewczyk Warszawa) .
Ja oczywiście się nie znam na tym , byłem tylko użytkownikiem , samochód był służbowy tak że jeździłem nim na maksa - tak że nie opowiadam pierdółek czy innych urban legend z Auto Świata tylko opisuję swoje osobiste doświadczenia.
Jak się nie oszczędza turbo to wypije
Mixol lałeś czy nie?
Jeszcze zapomniałem o jednym aucie, które kupiłem nowe Ford Focus Tdci od wymiany do wymiany zero dolewek i jak na razie zero problemu u 3 właściciela po 220tkm.
Ciekawy jestem jak nowy nabytek Skoda Octavia 1,6Tdi 4x4 będzie "żarła" olej bo po 3tkm nie zauważyłem pobrania do wymiany oleju w serwisie (dostałem Voucher i skorzystałem).
Nie jeżdżę "emerycko" czas w firmie się liczy, często mam na haku przyczepę.
Sam serwisuję swoje auta (oprócz na gwarancji) a mam ich trochę. Jak dbasz to masz.
To tyle z moich wywodów.
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 221 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-03-14, 20:40
ja tam czasami dolewam , faktycznie chodzi ciszej . Co wiecej dolewam trochę do beznzyny w mioch autkach na lpg - chodzi o to żeby nie używane wtyski do benzyny miały trochę oleju - w poprzedniej megance 2.0 B / LPG zardzewiał mi na amen wtryskiwać . W paliwie niestety jest woda
Do służbowego ? Z własnej kieszeni ?
Tankowanie na kartę Routex ( paliwo bez ograniczeń -ale za oleje trzeba było by płacić z własnej kieszeni) olej był dolewany przez serwis a jak pamiętam w VW na fakturze zawsze był a dolewka co najmniej 1l .
Być może przy jeździe kapeluszniczej nie bierze - tego nie wiem.
Z poprzednich moich prywatnych samochodów ( ale tylko benzynowych Ford Mondeo 1.8 do przebiegu 300kkm nie brał oleju, Ale Vectra 2.0 przy tasach jednorazowych 2000 km potrzebowała dolewki 0,5l bo poziom spadał z max do min - trasa Warszawa Nepol )
Oczywiście przy prędkościach przelotowych rzędu 90 km/h zużycie oleju jest mniejsze. Ale po to wybudowali autostrady aby jeździć szybciej.
ja tam czasami dolewam , faktycznie chodzi ciszej . Co wiecej dolewam trochę do beznzyny w mioch autkach na lpg - chodzi o to żeby nie używane wtyski do benzyny miały trochę oleju - w poprzedniej megance 2.0 B / LPG zardzewiał mi na amen wtryskiwać . W paliwie niestety jest woda
A możesz napisać ile tej wody jest w paliwie, bo moje doświadczenie eksperymentalne mówi mi że paliwo (zarówno on jak i benzyna) nie miesza się z wodą, a korozja pochodzi od kwaśnych produktów spalania. Woda z paliwem tworzy co najwyżej emulsję, która i tak się po jakimś czasie rozdziela. Dodatkowo nie widzę powiązania silnika benzynowego z LPG do diesla i oleju napędowego z mixolem.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Jak się nie oszczędza turbo to wypije
Mixol lałeś czy nie?
Jeszcze zapomniałem o jednym aucie, które kupiłem nowe Ford Focus Tdci od wymiany do wymiany zero dolewek i jak na razie zero problemu u 3 właściciela po 220tkm.
Ciekawy jestem jak nowy nabytek Skoda Octavia 1,6Tdi 4x4 będzie "żarła" olej bo po 3tkm nie zauważyłem pobrania do wymiany oleju w serwisie (dostałem Voucher i skorzystałem).
Nie jeżdżę "emerycko" czas w firmie się liczy, często mam na haku przyczepę.
Sam serwisuję swoje auta (oprócz na gwarancji) a mam ich trochę. Jak dbasz to masz.
To tyle z moich wywodów.
octawia 1.9tdi 2008rok byłem pierwszym właścicielem okolice 1 lit dolewa ny na 15 tys renault master teraz mieści się w litrze przez pierwsze 10 tys zjadł dwa litry widocznie trafiasz na cuda techniki jeszcze nie spotkałem się z turbem które nie rzuca olejem albo mam wybitnego pecha
jeszcze nie spotkałem się z turbem które nie rzuca olejem albo mam wybitnego pecha
A gdzie rzuca bo nie za bardzo rozumiem.
Widocznie spotkaliśmy się w połowie. Ty masz pecha a ja szczęście.
Przy czym wątek jest o dolewaniu Mixolu, który jak mniemam nie ma wpływu na zużycie oleju.
Właśnie w tym wątku spotkały sie doświadczenia
Do pojazdów z silnikiem diesla marek VW nie ma sensu dolewać Mixolu ze względu na powyższe
W pojazdach innych marek które jednak nie spalaja oleju silnikowego dodatek mixolu może być przydatny.
Nie wiem czy zwróciliście uwagę na kartę produktu sprzedawanego na stacjhach benzynowych jako ON ( i to nie ważne czy zwykłe czy te droższe - uszlachetnione) wszystkie mają dodatek bioestrów w ilości 7 - 10 % .
A ten dodatek jeśli pamiętacie dyskusje producentów silników sprzed kilku lat jest bardzo szkodliwy dla silników diesla.
W tym przypadku mixol jest bardzo dobrym emulgatorem powodującym lepsze spalanie tych estrów . Ale być może się nie znam albo słuchałem niewłaściwych naukowców
Ale być może się nie znam albo słuchałem niewłaściwych naukowców
KOD, PIS i inne polityczne nacje też mają naukowców.
Wszystkie posty, które napisałem są z osobistego doświadczenia a jeżdżę autami prawie 40lat w sporcie z drobnymi przerwami 37lat
Mixol to można dodawać do starych wolnossaków, do nowych CR z DPF musi być jakiś półsyntetyk lub syntetyk klasy API TC, JASO FC, ISO L-EGD (najlepszy jest wg doświadczeń z forów niemieckich olej Addinol Super 2T MZ 406)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum