Zbieżność masz z tyłu dobrą. Z tyłu musi być zbieżne ( czyli z plusem ) bo to koła nienapędzane.
Tak Renault podało, ale zrobili to z pomyłką jak sądzę.
Ja też robiłem "zbieżność" i też mam z tyłu zbieżne jak Ty, więc o to spokojna głowa.
Natomiast inaczej jest z przodu - tam są półosie i w czasie napędzania , koła się ustawiają na + , czyli "zbieżne"
Tylko masz rozstaw osi trochę nie bardzo 7mm róznicy - L vs P strona i śladowość widać trochę przez to też jest ruszona.
To dlatego zjada oponę.
Może ma ktoś dane do ustawiania geometrii dla mojego samochodu. Nie wydaj mi się żeby te podane przez Huntera (producenta urządzenia do geometrii) były błędne ale różnie bywa. Rozstaw osi jest właśnie problemem, pokazuje on jak przesunięte są mocowania belki względem tego co powinno być.
Dialogys, obie fazy - 4x2 2673
W moim przypadku lewa strona -3mm a prawa +4mm to właśnie powoduje ze belka tylna jest nie osiowo względem pojazdu.
Czyli lewe koło jest zbytnio zbieżne do kierunku jazdy
na pewno błędne, prawdopodobnie dotyczą 4x4 ( gdzie z tyłu oś jest napędzana ) a traktują nimi typ 4x2 .
Zresztą to nawet nie ma nad czym debatować, bo z tyłu na belce skrętnej ( wszelkie auta FWD 4x2 ) zawsze jest zbieżność sumaryczna na plusie ( lub rownolegle czyli = 0 stopni )
Pomiary geometrii zrobione. Tylna belka w tolerancji się mieści. Przód poprawiono. Mam wydruki z dokładnymi danymi producenta i z tego wynika że jest ok.
Wydruki mają 13 stron jak będzie chwila to postaram się je zamieścić może komuś się przyda. Publikacja nastąpi gdy tylko przerobie je na wydruk jednostronicowy.
Ostatnio zmieniony przez Allekko 2016-03-13, 23:41, w całości zmieniany 2 razy
W przodzie jest tylko regulowana zbieznosc,
A ta masz u siebie dobra - po -0,1 st na L i P
WSZ i PK nie można zmienić , tyle co na srubach to praktycznie nic. Wiec jak cos to tylko tyl mogli regulować wymieniając tuleje tylnej belki i regulując z malym luzem na srubach .
Z przodu ustawiono - 0'05" P/L kąt pochylenia koła i WSZ mieści się w przedziale tolerancji nie pamiętam ile wydruk został w domu. Kąt pochylenia z przodu i WSZ , oczywiście w niewielkim stopniu można zmienić przesuwając trawers. W piątek postaram się poprawić dane w naszym urządzeniu do zbieżności zgodnie z danymi producenta i wykonam pomiar ponownie. Wyniki postaram się opublikować może komuś dane fabryczne się przydadzą.
Ostatnio zmieniony przez Allekko 2016-03-15, 09:04, w całości zmieniany 1 raz
Na sankach praktycznie jest zero luzu . Wiekszy luz jest na srubach od wahacza. Poza tym miałeś wszystko symetrycznie z przodzie i to jest najważniejsze żeby L = P , wiec jak cos zrobili lepiej z WSZ , zbieznoscia czy PK to nie zmienilo to polozenia belki tylnej :>
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 239 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-07-07, 12:29
Cześć.
Wymieniłem amortyzatory i zauważyłem, że auto lekko zaczęło ściągąc w prawą stronę. Obecny przebieg to 72 tyś km.
Na kąty PK nie patrzcie, bo mam ponad normatywne felgi z offsetem 30 i szerokości 8".
Interesuje mnie zbieżność kół tylnych (nie uderzyłem nigdzie belką, nie wsadziłem się też w jakąś mega dziurę, żeby skrzywić belkę), facet zasugerował, że to mogą być tuleje belki- coś mi świta, że był kiedyś poruszany taki wątek, że te tuleje w Dusterze są słabe i szybko padają...
Wiem z tego wątku, że Dustery nie trzymają parametrów fabrycznych wyjeżdzając już z fabryki- na ostatniej geometrii jednak dwa lata temu mieścił się w wartościach podanych przez lasair.
Tak , są słabe. Wymiana bez jakis profesjonalnych narzedzi , na lewarku to 1-2h max na strone.
Polecam wymiane bo one delikatniejsze sa niz wszelkie tuleje metalowo-gumowe wahaczy , na bank po kilku latach juz nadaja sie do wymiany ... nasze drogi sa gó....ne w PL i to chyba główny powód.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum