DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Bezyna 1,6 105KM, czy 1,5dci?
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-18, 14:18   

pasek
_________________
Moje auto
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-18, 14:34   

Co akurat jest zaletą.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-03-18, 15:53   

zaletą w tym sensie,że nie słuchać o jego awariach a okresowa wymiana rozrządu paskowego jest prosta i kosztuje ułamek kwoty rozrządu łańcuchowego (który też wieczny nie jest wbrew ogólnemu mniemaniu - co swego czasu testowali np właściciele nissanów micra)
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-03-18, 21:42   

jak dla mnie tylko diesel :)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-18, 23:47   

Drzewiej łańcuch rozrządu był prosty, od kółka zębatego do kółka. Teraz są dodatkowo napinacze i prowadnice, które zużywają się tak samo szybko jak pasek a wymiana jest znacznie droższa. Dlatego obecnie nie ma co narzekać na rozrząd napędzany paskiem. Tylko należy go wymieniać nieco częściej niż podaje producent. :-?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-03-19, 14:49   

drzewiej był przeważnie dwurzędowy - teraz coraz częściej z oszczędności lub braku miejsca - pojedynczy - ergo? o połowę słabszy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-03-20, 09:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-19, 19:18   

Diesel na co mało ludzi zwraca uwagę nie zapali się tak szybko przy wypadku lub przypadkowym wycieku jak benzyna a o lpg nie wspomnę.
 
gielzyk 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster Urban Explorer
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2016
Dołączył: 24 Sty 2016
Posty: 8
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-03-19, 21:51   

mojo napisał/a:
Diesel na co mało ludzi zwraca uwagę nie zapali się tak szybko przy wypadku lub przypadkowym wycieku jak benzyna a o lpg nie wspomnę.


Z całym szacunkiem - ale powyższe zdanie opiera się tylko i wyłącznie na ... plotkach. Kto z Was widział płonące auto wyposażone w zbiornik lpg i w dodatku zbiornik lpg był rozszczelniony? W sumie ponad 30 lat zawodowo miałem do czynienia z różnymi pożarami (m.in. pojazdów mechanicznych) i muszę stwierdzić, że zagrożenie stwarzane przy pożarach pojazdów wyposażonych w zbiornik lpg jest nadal przesadnie wyolbrzymione. Zakładając, że miałbym do ugaszenia dwa pożary w takiej samej fazie rozwoju - pojazdów wyposażonych w zbiornik lpg oraz drugi tylko w sam zbiornik benzyny - o wiele bardziej niebezpieczny jest ten drugi pożar.
Pomijam niebezpieczeństwo powodowane przez pojazdy z lpg stacjonujące w garażach podziemnych.
Ostatnio zmieniony przez gielzyk 2016-03-19, 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-03-20, 09:35   

gielzyk napisał/a:
Kto z Was widział płonące auto wyposażone w zbiornik lpg

ano tak się złożyło, że najechałem na takie zdarzenie i to na samym początku - renault 19 z LPG - nie do ugaszenia, mimo iż próbowało interweniować kilkunastu kierowców ze swoimi gaśnicami. Auto płonęło jak ogromny palnik gazowy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-03-20, 09:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3497
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-03-20, 12:52   

Pożary ulatniającego się pod ciśnieniem gazu gasi się ładunkiem wybuchowym - tylko to jest w stanie zdmuchnąć taki palnik.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-03-20, 13:03   

trotylu jakoś nikt nie miał...
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-03-20, 13:47   

Dar1962 napisał/a:
gielzyk napisał/a:
Kto z Was widział płonące auto wyposażone w zbiornik lpg

ano tak się złożyło, że najechałem na takie zdarzenie i to na samym początku - renault 19 z LPG - nie do ugaszenia, mimo iż próbowało interweniować kilkunastu kierowców ze swoimi gaśnicami. Auto płonęło jak ogromny palnik gazowy


Tez widziałem coś takiego w TV - na stacji benzynowej samochód z LPG się zapalił. Jednak tak jak renault 19 był to jakiś stary padaka który jeździł klika lat bez żadnego przeglądu - zbiornik LPG co 10 lat wymienia się na nowy - i robi się u gazownika przegląd instalacji regularnie i nic takiego się nie powinno zdarzyć. Bo z tego że coś powinno być nie wynika wcale że jest - ale ta zasada dotyczy samochodów na benzynę, ropę, czajników z wodą i wszystkich sytuacji życiowych jakie jesteśmy sobie wstanie wyobrazić :P :roll:
Ostatnio zmieniony przez Maximus 2016-03-20, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2016-04-18, 11:06   

tqlis napisał/a:
Chodzi o Dacię Duster.

Jeżeli chodzi o Sce, to owszem diler zamontuje mi gaz, ale gwarancja będzie tylko u niego.
Instalacja gazowa musi być wyposażona w lubryfikator.


Instalacja nie musi być wyposażona w lubryfikację gdyż ona nic nie daje oprócz zasyfiana dolotu. Instalacja musi natomiast być dobrze dobrana i wystrojona. Z tymi dwoma ostatnimi czynnikami bywa różnie niestety. Poza tym silnik bardzo delikatny i bez hydraulicznego kasowania luzu zaworowego.
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2016-04-18, 11:09   

mojo napisał/a:
Diesel na co mało ludzi zwraca uwagę nie zapali się tak szybko przy wypadku lub przypadkowym wycieku jak benzyna a o lpg nie wspomnę.


mylisz się, w przypadku diesla jest to bardziej prawdopodobne. Wyobraź sobie sytuacje gdy pęka jeden z przewodów idących do wtrysku paliwo zalewa całą komorę co się dzieje?

Jadę sobie tirem i widzę dacię stojącą przy ścianie, mówię sobie olać to raz się żyje. Wciskam pedał w podłogę wpadam na dacię sam ginę, dacia skasowana ale butla cała nic nie wybuchło.

Mit o wybuchającym gazie bierze się z tego, że ludzie nie mają pojęcia o gazie, a zwłaszcza niektórzy monterzy prowadzą przewody gazowe kilka cm od wydechu który w czasie jazdy pracuje i może dojść do rozszczelnienia. Ale nawet wtedy ryzyko znikome gdy wielozawór w butli jest sprawny.
 
tqlis 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci (90km)
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 78
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-04-20, 06:30   

Odnośnie lubyfikacji, to powtarzałem tylko słowa servisantów.
Aktualna wersja jest taka, że nowy 115sce silnik będzie gazowany wraz z doposażeniem instalacji o dotrysk benzyny. Jest to oficjalna informacja. Tylko w takim przypadku nie wygaśnie nam gwarancja producenta. Także trzeba uważać na cwanych dealerów, którzy proponują instalację LPG bez dotrysku.
Ostatnio zmieniony przez tqlis 2016-04-20, 06:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-20, 13:05   

czyli wynika z tego,że boją się o nieutwardzone gniazda zaworowe.Stary, poczciwy, z hydraulicznie regulowanym luzem i przygotowanymi do LPG gniazdami K4M będzie miał wzięcie :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-20, 13:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
tqlis 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci (90km)
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 78
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-04-20, 14:13   

Nie mówiąc już ile kosztuje regulacja luzów jeżeli chodzi o SCE.

A mam pytanie z innej beczki, czy można w jakiś sposób wyłączyć strat/stop?
Jest jakiś guzik, czy coś podobnego?
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-04-20, 14:21   

tqlis napisał/a:
Jest jakiś guzik, czy coś podobnego?

Tak - ale przy każdym rozruchu trzeba go wciskać na nowo.
_________________
enjoy the silence
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-20, 14:27   

gregorisan napisał/a:
tqlis napisał/a:
Jest jakiś guzik, czy coś podobnego?

Tak - ale przy każdym rozruchu trzeba go wciskać na nowo.

ktoś ten temat podobno łatwo rozpracował - pod maską silnika jest krańcówka (taka jak te które włączają wewnątrz lampki oświetlenia), od której wystarczy odłączyć kable, ewentualnie tak ją obniżyć,żeby klapa nie naciskała guzika i święty spokój :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-20, 14:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-04-20, 18:52   

Dar1962 napisał/a:
ktoś ten temat podobno łatwo rozpracował - pod maską silnika jest krańcówka

Owszem - jest cały temat o tym na forum. Tylko, że w tym przypadku, system cały czas jest włączony, a S&S jest jedynie nieaktywny - cały czas świeci się kontrolka "przekreślone A".
Metoda na guzik całkowicie wyłącza S&S :-)
_________________
enjoy the silence
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-20, 20:48   

no ale chodzi chyba głównie o to aby nie gasił silnika, po zmajstrowaniu przerwy na tej krańcówce silnik już nie gaśnie
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-20, 22:05   

Sprawdziłem na stronach Dacii w wielu krajach i w żadnym nowe 1.6 nie jest oferowane z lpg, zostało wycofane więc musi poważnie coś być nie tak. Wobec powyższego aby poruszać się ekonomicznie pozostaje tylko dci.
 
tqlis 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci (90km)
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 78
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-04-22, 09:25   

Nie wiem, czy tak jest z każdym samochodem, ale tata czasami parkuje u mnie w garażu Opla z LPG i czuć wówczas "smrodek" gazu, jakby ktoś napuszczał bąków.
Ostatnio, oglądałem Hondę znajomego z instalacją gazową i po podniesieniu maski poczułem ten sam "smrodek".
Jeżeli, to jest norma przy LPG, to wg mnie jest to dyskwalifikacja.
Dopuszczam możliwość, że instalacje były nie szczelne i może nie potrzebnie się zraziłem.

A wiadomo, garaż połączony z domem i czasami zassie, a ja jestem zwolennikiem świeżego powietrza :)
Ps. Ci co trzymają auta na dworze, to ich nie dotyczy.
Ostatnio zmieniony przez tqlis 2016-04-22, 09:40, w całości zmieniany 3 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-22, 10:23   

Można parkować w garażu ale BEZ KANAŁU NAPRAWCZEGO, bo gaz propan-butan jest cięższy od powietrza. Jak ktoś ma kanał to lepiej nie parkować, bo kiedyś wyleci w powietrze, jak w kanale nagromadzi dość gazu z nieszczelnej instalacji i wystarczy iskra co spowoduje zapłon mieszanki gazowo-powietrznej.
Taki był wypadek w Niedrzwicy koło Lublina.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-04-22, 10:56   

tqlis napisał/a:
Jeżeli, to jest norma przy LPG, to wg mnie jest to dyskwalifikacja.


Nie, to nie jest norma. Niestety, nie każdy użytkownik samochodu z LPG prawidłowo go serwisuje.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne