Wysłany: 2016-03-19, 17:57 2016 Sandero Stepway TCE z fabrycznym LPG by Mixolydian
Witam serdecznie,
Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem samochodu Dacia Sandero Stepway Laureate TCE 90 S&S Euro 6 z fabrycznym LPG w kolorze Niebieski Azurite.
Samochód został zamówiony 5 stycznia 2016 w firmie LISOWSKI Renault w Krakowie. Odebrany 18 marca 2016 ( 2 tygodnie przed terminem z umowy)
Wczoraj w momencie odbioru miał 4km na liczniku dzisiaj już 264km przejechane.
Po 260 kilometrach przejechanych wrażenia bardzo pozytywne.
Po przeczytaniu kilku tematów na forum podjąłem decyzję, że pierwsze tankowanie przejadę tylko na benzynie noPB98 i kolejne już z LPG, chociaż dealer mówił, że można od razu tankować LPG i jeździć.
Minusem komputera pokładowego przy fabrycznej instalacji jest to, że nie pokazuje bieżącego spalania benzyny ani ile jeszcze km można przejechać na tym co jest w baku.
Komputer pokazuje tylko temperaturę, zegar, przebieg całkowity, przebieg kasowalny oraz wskazanie kiedy trzeba się udać do serwisu.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-03-21, 18:50 Re: 2016 Sandero Stepway TCE z fabrycznym LPG by Mixolydian
Mixolydian napisał/a:
Zdaje się, że to pierwsze Sandero Stepway z fabrycznym LPG na forum. Mam nadzieję, że będzie się dobrze sprawowało. Pozdrawiam!
witam/pozdrawiam - na pewno jeden z pierwszych z tym silnikiem, będziesz więc czymś w rodzaju pioniera przecierającego szlaki
Po pierwszych dwóch tygodniach użytkowania samochodu wrażenie bardzo pozytywne.
Przejechane 2094 km z czego pierwszy bak na noPB98 i kolejne tankowania już z gazem.
Pierwszy bak na gazie to zatankowane 30,58L gazu i przejechane 408 km (z czego 75% to autostrady i reszta lokalne drogi)
Drugi bak na gazie to zatankowane 31,36L i przejechane 460km włączając oczywiście start na benzynie zarówno w pierwszym jak i drugim przypadku. ( z czego 90% to trasy na autostradzie)
Prędkość na autostradzie to przez większość czasu ustawiony tempomat na 110km/h
S&S oraz EKO wyłączone.
Samochód w ciepły dzień przełącza się na LPG po przejechaniu około 2,5-3 km wiec wygląda na to, że podnieśli temperaturę przełączania się na LPG
Muszę przyznać, że jestem bardzo mile zaskoczony spalaniem.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Mixolydian 2016-04-02, 18:36, w całości zmieniany 1 raz
Samochód w ciepły dzień przełącza się na LPG po przejechaniu około 2,5-3 km wiec wygląda na to, że podnieśli temperaturę przełączania się na LPG
Odbierając samochód w salonie sprzedawca mi mówił, że przełączenie następuje po osiągnięciu temperatury (reduktora lub cieczy chłodzącej -- nie jestem pewny, gdzie jest umieszczony czujnik) 35 st. C.
Mixolydian, wielkie dzieki. Powiedz mi czy odczuwasz jakiś dyskomfort w związku z tym że użytkujesz samochód na LPG? Nie wiem utrudnione przełączanie Pb/LPG, szarpanie, gaśnięcie na wolnych obrotach na instalacji LPG, mulenie samochodu na instalacji LPG, może jeszcze jakieś inne objawy?
Powiedz mi czy odczuwasz jakiś dyskomfort w związku z tym że użytkujesz samochód na LPG? Nie wiem utrudnione przełączanie Pb/LPG, szarpanie, gaśnięcie na wolnych obrotach na instalacji LPG, mulenie samochodu na instalacji LPG, może jeszcze jakieś inne objawy?
Przełączanie w jedną czy w drugą stronę nie jest odczuwalne - przechodzi bardzo płynnie. Nie ma żadnego szarpania, czy mulenia.
Chociaż podczas jazdy na autostradzie po przełączeniu na benzynę po wyczerpaniu gazu czuć odrobinę więcej mocy. Delikatne wrażenie jest takie jakby samochód był odrobinę lżejszy.
Jedyne co mogło by lepiej działać w samochodzie to skrzynia biegów.
Po niecałych 5 miesiącach od wyjazdu z salonu mam juz ponad 20tys przejechane. Wrażenia z jazdy nadal bardzo pozytywne.
Tydzień temu w piątek samochód był na przeglądzie po 20tys i mial wymieniane olej, filtry przeglad gazu i filtr od gazu.
Całość była wykonywana w serwisie AutoSpektrum w Wieliczce
Zgłosiłem też skrzypienie fotelu kierowcy, bo jak nastały ciepłe dni zaczęło się pojawiać skrzypienie. Panowie sobie z tym poradzili i na razie jest ok.
Całość z ich częsciami kosztowała 670 zł.
Panowie też bardzo dokładnie umyli samochód także wyglądaj prawie jak w dzień wyjazdu z salonu.
Ja myje samochód raz na miesiac czyli co 5tysiecy kilometrow, ale nie umiem tak dokładnie umyc jak panowie z serwisu :)
Samochód jest ok, mam nadzieje, że nadal będzie się toczył bezawaryjnie.
Witam! Podobnie jak Pan Mixolydian, posiadam identyczną Sandero. Odbierałem ją w czerwcu i mam już przejechane 18,5tys km dlatego zbliża się pierwszy przegląd. Napisał Pan, że w Wieliczce był to koszt 670zł. Wczoraj dzwoniłem do Nowego Targu gdzie kupowałem samochód i gość wycenił mi przegląd na ponad 1070zł... Jak to możliwe? 400zeta drogą nie chodzi i jak tak to ja też pojadę do Wiliczki bo nie mam tak daleko
kolarzyk88, zanim tam pojedziesz to zadzwoń do Wieliczki i spytaj o cenę. Również podzwoń po innych dealerach w Twojej okolicy i też popytaj o je. Dealery mają różne marże stąd są różne ceny.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Witam! Wczoraj dzwoniłem i faktycznie w Wieliczce wycenili mi 400zł taniej jak w Nowym Targu i już umówiłem się na przegląd. Zobaczmy po wizycie :) Dziś od 10 czerwca samochód pokazał 18800km więc akurat dobiję w przyszłym tyg do niecałych 20tys :) Żeby tylko gaz nie drożał :):):)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum