Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Potencjalny zakup Sandero - kilka pytań do użytkowników
Autor Wiadomość
Huk 



Marka: Citroen/Ford
Model: Saxo/Fiesta MK7
Silnik: 1.1 60KM/ 1.25 82 KM
Rocznik: 2002/2008
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 20
Skąd: okolice Częstochowy :(
Wysłany: 2016-04-24, 13:06   Potencjalny zakup Sandero - kilka pytań do użytkowników

Jako że to mój pierwszy post na forum - witam wszystkich serdecznie :)

A teraz do rzeczy - będzie nieco długo ale muszę przekazać potrzebne informacje :)

Od jakiegoś czasu coraz poważniej myślę o zakupie nowego auta, obecnie użytkuję Citroena Saxo (wersja "pełny golas" ale z LPG :) ) oraz kupioną 1.5 roku temu, używaną Fiestę MK7. Na co dzień pokonuję trasę 45 Km (20 Km z domu do Częstochowy i potem powrót 25 Km) + czasami wypady do Katowic i z powrotem (wtedy łącznie 200 Km). Średnia roczna ~10 000 Km.

Mimo zakupu Fiesty, korzystam głównie z Saxo (koszta... z obecną ceną, LPG jest nie do przebicia)... ale powoli zaczyna mi to doskwierać z kilku powodów:

1. Brak radia - to akurat da się dołożyć
2. Auto jest na mnie trochę za małe (182 cm wzrostu)
3. Bezpieczeństwo - po testach NCAP Saxo zyskało przydomek "Accordion"... chyba więcej dodawać nie trzeba :)
4. Brak klimy - chyba największy minus, jestem człowiekiem BARDZO "zimnolubnym", ludzie się śmieją że przy -15 stopniach potrafię z auta do firmy lecę w letniej koszulce :P . Przy obecnej temperaturze (+15 stopni) zaczynam się w aucie źle czuć :/ - ostatnio jeździłem Fiestą i tam klima na full znacznie pomaga. Przy 35 stopniach w lato w Saxo jest po prostu piekło...

Fiesta ma prawie wszytko co mi do szczęścia potrzebne... ale silnik rodem z Ogara 205 któremu bardzo brakuje mocy na trasie - psuje strasznie całokształt, do tego mimo wszystko... jest to używka - cholera wie jak poprzedni właściciel o to dbał i ile pochodzi...

Dlatego rozmyślam nad czymś nowym... na tę chwilę sam nie wiem co bym chciał :) z jednej strony patrzę na Sandero Stepway (Duster też mi się podoba... ale jak widzę raporty spalania w autocentrum, przy prędkościach wyższych niż 90 Km/h to trochę ochota odchodzi :( ), z drugiej na znacznie droższe marki/modele - z Renault nowe Clio, Megane i Capture wydają się Ciekawe (no... Kadjar też tylko najpierw musiałbym chyba obrabować jakiś bank :/ ), posobnie jak Peugeot 2008 i parę innych...

Patrząc na Sandero widzę 2 możliwe konfirmacje - albo 0.9 Tce + LPG, albo 1.5 dCi.

0.9 Tce + LPG:

1. Komputer pokładowy - ponoć w wersji z LPG nie ma opcji żeby mieć komputer pokazujący spalania, ile Km jeszcze przejedziemy itd. Czy to prawda? Wiem oczywiście że integracja komputera z LPG to ciężka sprawa, ale czy nie ma możliwości zamówić komputera tylko w celu użytkowania w trybie benzynowym?
2. Ile realnie tracimy biorąc wersję bez komputera? W Fieście komp sprowadza się w zasadzie do 4 funkcji: średnie spalanie, średnia prędkość, trasa od ostatniego resetowania, ilość Km które da się jeszcze przejechać bez tankowania... a jak to wygląda w Sandero z komputerem i bez komputera?
3. Jak w ogóle sprawuje się Tce + LPG? Czy auto wymaga jakichś dodatkowych czynność (w sensie np. jakaś regulacja zaworów co jakiś czas, albo inne działania wywołane przez LPG - nie chodzi mi tutaj oczywiście o wymianę filtrów LPG bo to oczywiste).
4. Jak osiągi na Tce + LPG? Czy powyżej 90 Kmh jadąc pod lekką górę na 5-tym biegu, auto jako tako ciągnie? Pytam bo to dobija mnie w Fieście, 10 stopniowa górka + 5ty bieg i rozbieg z 90 Kmh do 120 Kmh trwa dobrą minutę (o ile w ogóle da radę) :/
5. Czy instalacja działa w trybie albo benzyna albo LPG czy mieszanym? W Kia Ceed kolegi jest tak że na każde X wtrysków gazu, jest jeden wtrysk benzyny, żeby niby schłodzić wtryskiwacze. Minus że pali przez to zarówno gaz jak i benzynę (niedużo ale zawsze...) czy tutaj jest podobnie?


1.5 dCi:

6. Podstawowe pytanie - DPF. Wiem że na forum był temat parę razy poruszany, ale zwykle przez osoby które jeżdżą chociaż trochę trasą, pytanie czy przy moich 45 Km dziennie mam się czego bać?
7. Czy coś sygnalizuje wypalanie DPF? W VAG'ach jest zdaje się kontrolka która w przypadku konieczności wypalenia się zapala - czy w Renaul/Dacii jest podobnie?
8. Czy jadąc np. stałą prędkością zbliżoną do 60 Km/h, ale z wysokimi obrotami (2 albo 3 bieg), da radę wypalić DPF, czy taka jazda nie podniesie odpowiednio temperatury?
9. Czy ktoś może orientuje się jaki jest koszt nowego DPF z ASO?
10. Czy w nowych Daciach montuje się nadal różne wtryski (raz Delphi, raz Siemens itd.)? Gdzieś czytałem że w końcu zrobili unifikację i mieli już zawsze montować Bosh'a - ktoś może potwierdzić?

11. Klimatyzacja - jak oceniacie działanie klimy przy 30-35 stopniach w lato? Daje radę czy niedomaga? Widziałem gdzieś żale że przy dłuższym użytkowania potrafią wydzielać się lud w przewodach, przez co trzeba wyłączać klimę i czekać aż się rozpuści... coś w tym prawdy :) ?
12. Wspomaganie... jedna rzecz która mnie nieco dziwi to że w Daciach nadal jest hydrauliczne - czy są z nim jakieś problemy przy szybszej jeździe? Elektryk w Fieście powyżej ~ 70 Kmh wyłącza się całkowicie dzięki czemu kierownica się usztywnia, a jak to wygląda w hydraulikach?
13. Widziałem gdzieś wątek sprzed paru lat że w przypadku połączenia dCi + klima są jakieś problemy z irytującym piszczeniem wspomagania... czy problem nadal występuje w nowych Sandero?

Stepway vs nie Stepway:

14. Z cennika i konfiguratora Dacii wynika jakoby w Stepway nie dało się wybrać... szyb elektrycznych z tyłu, które są normalnie dostępne w Laureate? Ktoś może wie coś na ten temat? Albo czy takie coś da się za dopłatą dodać w ASO?
15. Kamera cofania - wiem że taka opcja oficjalnie jest tylko w Dusterze... pytanie czy w ASO można dołożyć kamerę jak w Dusterze za dopłatą?

Z góry dzięki za informacje i sorry że aż tyle tego :)

Pozdrawiam.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-24, 14:21   Re: Potencjalny zakup Sandero - kilka pytań do użytkowników

przy założeniu,że przejedziesz ok 10 tys km rocznie zdecydowanie lepiej oraz bezpieczniej i to z wielu powodów kalkuluje się auto z silnikiem benzynowym plus LPG (różnica w cenie benzyniaka i diesla jest taka,że na zwrot poniesionych kosztów można liczyć po minimum 80-90 tys km). Pomijam już w międzyczasie wyższe koszty serwisowe i potencjalne, o wiele kosztowniejsze awarie dCi.

Huk napisał/a:

Duster też mi się podoba... ale jak widzę raporty spalania w autocentrum, przy prędkościach wyższych niż 90 Km/h to trochę ochota odchodzi :(Pozdrawiam.

i bardzo słusznie, bo to fajne autko jest ;-) Benzynowy (4x4) Duster spala średnio 10-11 l Pb ale starszy (już niestety nie montowany) francuski silnik 1,6 16V (K4M) doskonale nadaje się do montażu i bez protestów znosi współpracę z LPG, co zredukuje koszty użytkowania o połowę. A w porównaniu do Sandero, to pojazd o niezwykłej wszechstronności i możliwościach. Nowy jest dość drogi ale gdyby poszukać zadbanego i pewnego kilkulatka... ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-24, 14:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
Huk 



Marka: Citroen/Ford
Model: Saxo/Fiesta MK7
Silnik: 1.1 60KM/ 1.25 82 KM
Rocznik: 2002/2008
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 20
Skąd: okolice Częstochowy :(
Wysłany: 2016-04-24, 14:44   

@Dar1962:

Cytat:
przy założeniu,że przejedziesz ok 10 tys km rocznie zdecydowanie lepiej oraz bezpieczniej i to z wielu powodów kalkuluje się auto z silnikiem benzynowym plus LPG (różnica w cenie benzyniaka i diesla jest taka,że na zwrot poniesionych kosztów można liczyć po minimum 80-90 tys km). Pomijam już w międzyczasie wyższe koszty serwisowe i potencjalne, o wiele kosztowniejsze awarie dCi.


No właśnie coraz bardziej do podobnego wniosku zaczynam dochodzić :( jak obliczałem to chyba zwrotka na paliwie po jakichś... 90 tysiącach, zakładając że w międzyczasie nic kosztownego nie padnie... ehh szkoda, jeszcze nigdy diesel'em nie jechałem i chyba za szybko nie pojadę :(

Kurcze do LPG trochę jestem zniechęcony - znaczy cenowo super sprawa, ale jednak brak miejsca na koło czy zakaz wjazdu do niektórych miejsc, irytuje, dlatego myślałem o dCi... no i czekam na opinie jak się ma Tce + LPG...

Cytat:
[...]Nowy jest dość drogi ale gdyby poszukać zadbanego i pewnego kilkulatka... ;-)


No way sorry :) jak bym miał coś brać to TYLKO nowe i dostosowane pod siebie. Nie ukrywam że chciałbym mieć w końcu auto o którym bym po prostu wszystko wiedział w sensie:

-jak brzmiał silniczek od nowości,
-że co 10 000 tys Km dostawało nowy olejek i filter
-co było robione i kiedy
itd.

Zawsze większa pewność że długo posłuży bez awarii :)

Pozdrawiam.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-24, 15:48   

Idź do salonu na wszystkie pytania uzyskasz odpowiedzi włączanie z jazdami i wrażeniami .
My potem co najwyżej możemy to zweryfikować .
Szczególnie że nikomu nie chce się odpisywać na pytania na które odpowiedź można znaleźć w 10 sek

Zresztą niektóre pytania są błędnie postawione np nr 4. Pytasz o wykres silnika a tak naprawdę o przełożenia skrzyni biegów .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-04-24, 15:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-24, 16:42   Re: Potencjalny zakup Sandero - kilka pytań do użytkowników

Huk napisał/a:
w wersji z LPG nie ma opcji żeby mieć komputer pokazujący spalania, ile Km jeszcze przejedziemy itd. Czy to prawda?

W fabrycznej - prawda.

Cytat:
czy nie ma możliwości zamówić komputera tylko w celu użytkowania w trybie benzynowym?

Do fabrycznej instalacji - nie.

Cytat:
Ile realnie tracimy biorąc wersję bez komputera?

Nic krytycznego, niewiele użytecznego - http://www.daciaklub.pl/u...sandero-mcv.pdf - str. 1.53-1.56.

Cytat:
Jak w ogóle sprawuje się Tce + LPG?

Normalnie:

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12247
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13056
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13152

Cytat:
Czy auto wymaga jakichś dodatkowych czynność (w sensie np. jakaś regulacja zaworów

Regulacja w zasadzie też jest oczywista - chociaż w tym silniku raczej niezbyt prosta i tania, skoro zajmuje 4 roboczogodziny... (Np w stołecznych ASO to ok. 600 zł).

Cytat:
Jak osiągi na Tce + LPG?

W praktyce w zasadzie bez różnicy w stosunku do wersji bez LPG - vide dane techniczne w katalogu.


Cytat:
[DPF] czy przy moich 45 Km dziennie mam się czego bać?

Nie.

Cytat:
Czy coś sygnalizuje wypalanie DPF?

Nie.

Cytat:
czy taka jazda nie podniesie odpowiednio temperatury?

To nieistotne - daciowy DPF wypalany jest aktywnie dzięki wyposażeniu go w dodatkowy wtryskiwaczowi paliwa.

Cytat:
Czy ktoś może orientuje się jaki jest koszt nowego DPF z ASO?

Ok. 3 kzł.

Cytat:
wyłączać klimę i czekać aż [lód] się rozpuści... coś w tym prawdy :) ?

Były takie przypadki, podobno problem rozwiązano, ale na potwierdzenie użytkowników trzeba zaczekać do sezonu upałów.

Cytat:
Elektryk w Fieście powyżej ~ 70 Kmh wyłącza się całkowicie dzięki czemu kierownica się usztywnia, a jak to wygląda w hydraulikach?

W układzie czysto hydraulicznym nie ma zmian, nowe elektro-hydrauliki wg dokumentacji występują w wersjach o zmiennej sile.

Cytat:
problemy z irytującym piszczeniem wspomagania

Prawdopodobnie wynika z osobniczej wrażliwość na pewne częstotliwości przy stosunkowo słabym wyciszeniu daciek - realnych technicznych problemów chyba nie odnotowaliśmy.

Cytat:
w Stepway nie dało się wybrać... szyb elektrycznych z tyłu

Na to wygląda - zdarzają się takie ciekawostki, wydające się nie mieć logicznego wytłumaczenia, ale producentom (nie tylko Dacii) to nie przeszkadza.

Cytat:
za dopłatą dodać w ASO?

Zazwyczaj ASO nie chcę się w ogóle podejmować takich niestandardowych działań. Jednak za odpowiednio dużą dopłatą <; może któreś by się w końcu skusiło w przypadku takich prostych spraw jak szyby czy kamera? Pytaj u źródła i podziel się wiedzą!


PS Najlepszym przyjacielem każdego forumowicza - a nowego tym bardziej - jest szukajka, która zna odpowiedzi nawet na pytania, o których jeszcze nie pomyślałeś... [;
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-04-24, 17:26   

w DS4 który w najbogatszej wersji kosztuje circa 130 tys zł też nie można zamówić elektrycznych szyb z tyłu - nawet lepiej, tam w tylnych drzwiach szyby W OGÓLE się nie dają otwierać - taki mały off top :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-04-24, 23:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Huk 



Marka: Citroen/Ford
Model: Saxo/Fiesta MK7
Silnik: 1.1 60KM/ 1.25 82 KM
Rocznik: 2002/2008
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 20
Skąd: okolice Częstochowy :(
Wysłany: 2016-04-24, 21:52   

@Karenzo:

W salonie byłem i na część pytań dostałem odpowiedź ale... no właśnie na część, do tego odpowiedzi średnio konkretne - bardziej w trybie "no działa to dobrze, będzie Pan zadowolony", dlatego wolę pytać użytkowników jak to wygląda w praktyce.

Cytat:
Zresztą niektóre pytania są błędnie postawione np nr 4. Pytasz o wykres silnika a tak naprawdę o przełożenia skrzyni biegów .


Chyba muszę doprecyzować - nie jestem znawcą (ani wielbicielem) samochodów, nie wiem jak z wykresu mocy silnika albo stosunku przekładni skrzyni odczytać czy auto rozpędzone do 90 Kmh będzie się rozpędzać pod górkę o wzniesieniu x w czasie y... wiem tylko że w przypadku mojej Fiesty taka operacja jest bardzo nieprzyjemna na 5-tym biegu, dlatego staram się dowiedzieć czy silnik z turbodoładowaniem poradzi sobie lepiej w takich warunkach.

Ale z chęcią się dokształcę :) jeśli masz pod ręką jakieś materiały to podlinkuj proszę.

@laisar:

Dzięki za konkrety...

Trochę szkoda że brakuje integracji normalnego kompa z LPG... ale chyba do przeżycia.

Cytat:
Normalnie:


No właśnie te tematy które podlinkowałeś widziałem już wcześniej... ale wszyscy userzy stamtąd mają dość świeże auta - po cichu liczyłem że może ktoś miał doświadczenia z Tce + LPG nieco dłużej niż kilka tysięcy Km :) ale pewnie zbyt nowa jednostka...

Cytat:
Regulacja w zasadzie też jest oczywista - chociaż w tym silniku raczej niezbyt prosta i tania, skoro zajmuje 4 roboczogodziny... (Np w stołecznych ASO to ok. 600 zł).


Hmm a masz może jakieś informacje co ile taka czynność jest mniej więcej konieczna? Czytając fora widzę że wahania są ogromne (jedni piszą że co 10 inni że co 30, a jeszcze inni że co 150 tyś. Km) a do kalkulacji kosztów takie info wydaje się niezbędne...

Cytat:
To nieistotne - daciowy DPF wypalany jest aktywnie dzięki wyposażeniu go w dodatkowy wtryskiwaczowi paliwa.


laisar, wybacz ale trochę muszę się tutaj przyczepić - od miesiąca wertuję różne fora, różnych marek czytając o tym jak radzą sobie z wypalaniem DPF i już nie raz widziałem żale posiadaczy Renault (i innych marek z takim rozwiązaniem) że to ustrojstwo, mimo tego dodatkowego wtrysku się potrafi zapchać (fakt - znacznie rzadziej niż w pełni "suche" filtry VAG'a ale...) :/ Nawet posiadacze Peugeout'ów z "mokrym" DPF'em (płacący krocie za dolewki Eolys), żalą się że nie są na to odporni w 100%, dlatego nie ukrywam że się martwię - chociaż trochę pociesza że koszt nowego DPF to "tylko" 3 tysiące, a nie 13 jak w niektórych "japońcach", jakby przy takiej jeździe wystarczył chociaż na 150 tysięcy to bym był usatysfakcjonowany.

Cytat:

Były takie przypadki, podobno problem rozwiązano, ale na potwierdzenie użytkowników trzeba zaczekać do sezonu upałów.

Wow... teraz widzę że temat z klimą na prawie 50 stron a to dla mnie w sumie jedna z ważniejszych rzeczy :/

Cytat:
W układzie czysto hydraulicznym nie ma zmian, nowe elektro-hydrauliki wg dokumentacji występują w wersjach o zmiennej sile.


Hmm o ile mnie pamięć nie myli, elektro-hydrauliki były montowane tylko w dCi... czy coś się w tej kwestii zmieniło?

Cytat:
Prawdopodobnie wynika z osobniczej wrażliwość na pewne częstotliwości przy stosunkowo słabym wyciszeniu daciek - realnych technicznych problemów chyba nie odnotowaliśmy.


Moje pytanie wzięło się z tego tematu:

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1223

Ale to było 8 lat temu... ciekaw jestem po prostu czy w nowych wersjach coś się poprawiło w tej kwestii, czy nadal: Sandero+ klima + benzyna = ciche wspomaganie, a Sander + klima + dCi = buczenie/piszczenie/dziwne dźwięki?

Cytat:
Na to wygląda - zdarzają się takie ciekawostki, wydające się nie mieć logicznego wytłumaczenia, ale producentom (nie tylko Dacii) to nie przeszkadza.
[...]
Zazwyczaj ASO nie chcę się w ogóle podejmować takich niestandardowych działań. Jednak za odpowiednio dużą dopłatą <; może któreś by się w końcu skusiło w przypadku takich prostych spraw jak szyby czy kamera? Pytaj u źródła i podziel się wiedzą!


No właśnie pan dealer też tak mówił... ale nie dowierzałem, stąd pytanie... Hmm widzę że dziwnie firmy do tego podchodzą... trochę takie pierdółki zniechęcają do zakupu... no ale trudno - dzięki za informacje.

Pozdrawiam.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-24, 22:05   

trzeba wiedzieć że dacia z powodu taniości oszczędza najbardziej na wygłuszeniu czyli też izolacji termicznej .

Odczuwalną sprawność klimy można podnieść poprzez lepszą izolacje , nie mówiąc już o komforcie akustycznym podróżowania

Regulacji zaworów dokonuje się po prostu po ich rozregulowaniu :-)
W benzynie / fabrycznym lpg jes to ok 100-150 przy dokładanej instalacji 20-30 .
Jednak jest tu dużo zmiennych jak dokładność dobrania mieszanki więc jednemu pojeździ 200 drugiemu 100


Jeżeli pracownicy salonu są nieporadni to nie ma co z nimi gadać . Ja w warszawie mam 2-3 ulubionych sprzedawców z którymi można pogadać , reszta to ludzi którzy uważają klientów za debili którym można wciskać ciemnotę . Ja rozumiem że może ktoś się na czymś nie znać ale wtedy mówi zwyczajnie że nie wie a nie brnie w durne teorie


to jest wykres dla tce 90
jak widać dysponuje on maksymalnym momentem w zakresie 2000-4000 obr czyli praktycznie w całej długości normalnej eksportacji
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-04-24, 22:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-04-25, 07:57   

Co do przyspieszania 90 tCe na V biegu przy predkościach 90+ nie ma problemu. Z jazdy na LPG jestem zadowolony, ale mam tylko 4000 km przebiegu. Wygłuszenie samochodu w wersji laurete jest już ok, da się jechać autostradą. tCe przy 130 ma 3300 obr na minutę to w miarę sensowna wartość.
Musisz się przejechać i zdecydować.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-04-25, 09:21   

Karenzo napisał/a:
trzeba wiedzieć że dacia z powodu taniości oszczędza najbardziej na wygłuszeniu czyli też izolacji termicznej .

Odczuwalną sprawność klimy można podnieść poprzez lepszą izolacje , nie mówiąc już o komforcie akustycznym podróżowania

Najbardziej ( i to akurat dobrze) koncern Renault w Dacii oszczędza na projektowaniu - nadal stosuje podzespoły wykorzystywane od kilku lat w innych markach koncernu. Niestety na wygłuszeniu tez oszczędza - ale to dotyczy wielu samochodów z zakresu cenowego do 60tyś.
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-04-25, 10:08   

Huk napisał/a:
15. Kamera cofania - wiem że taka opcja oficjalnie jest tylko w Dusterze... pytanie czy w ASO można dołożyć kamerę jak w Dusterze za dopłatą?

Jak najbardziej może.
Niedawno byłam w ASO zamontować kamerkę do mojej Duśki: http://www.daciaklub.pl/f...1692285#1692285 - dowiedziałam się, że do Dustera i Sandero montują kamerki dedykowane, a do pozostałych Dacii uniwersalne.
Gdy będziesz się pytał o cenę, to spytaj się o rabat dla klubowiczów.
_________________
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-04-26, 18:48   

Huk napisał/a:
dlatego staram się dowiedzieć czy silnik z turbodoładowaniem poradzi sobie lepiej w takich warunkach.

Jak będziesz pilnował obrotów to sobie poradzi.
Karenzo napisał/a:
to jest wykres dla tce 90

Ten wykres akurat nie odnosi się do Tce 90 w Sandero tylko Clio lub Captura. W przypadku Sandero (Euro 6) jest to 140 Nm przy 2.250.

Silnik wystarczający, który przy umiejętnym "obchodzeniu" potrafi mało spalić a jednocześnie dać komfort jak i frajdę z jazdy :-)
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-04-26, 18:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mixolydian 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway II
Silnik: 0.9 tce + fabryczne LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-26, 20:52   

Mam od miesiąca Sandero Stepway z fabrycznym LPG. W miesiąc przejechałem ponad 6000km i jak do tej pory jestem bardzo zadowolony.
Dość dużo jeżdżę więc pewnie pewnie za jakiś czas będzie można powiedzieć coś więcej...

Na jednym tankowniu LPG przejezdzam pomiedzy 430-460 km wliczając starty na benzynie. Trasa to 80-90% autostrada i 110 ustawione na tempomiacie.

Faktycznie komputer pozbawiony jest aktualnego spalanie jedyne funkcje to:
Zegar, temperatura zewnętrzna, całkowity licznik kilometrów, kasowalny licznik kilometrów oraz wskaznik za ile kilometrów do serwisu

pozdrawiam
 
Huk 



Marka: Citroen/Ford
Model: Saxo/Fiesta MK7
Silnik: 1.1 60KM/ 1.25 82 KM
Rocznik: 2002/2008
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 20
Skąd: okolice Częstochowy :(
Wysłany: 2016-04-26, 23:34   

Dzięki wszystkim za informacje... patrząc na ten wykresie który wkleił @Karenzo chciałbym mieć TCe pod maską (a jak regulacja zaworów dopiero po 100 tysiącach Km to i LPG bym nie pogardził ;] )

Dzisiaj dla testu sprawdziłem ile obrotów wymaga Fiestowy wolnossący Duratec 1.25 i wyszło mi:

Kod:
130 Km/h ~ 3800 obrotów
140 Km/h ~ 4000 obrotów


Widać że turbo pomaga zredukować dość znacząco obroty, jakby jeszcze 6 bieg był to byśmy mieli full wypas :)

Jakby coś się ruszyło w temacie to dam znać... muszę trochę spraw poukładać, bo jak to zwykle bywa, akurat teraz zaczęło się rozjeżdżać ;]

Może w międzyczasie Renault da TCe 120 KM do z manualną skrzynią Clio i Capture (info od dealera że na 100% ma być co najmniej w Capture w połowie roku...) wtedy jeszcze te dwa autka będą do przemyślenia... ehh za dużo tego wszystkiego :)

Pozdrawiam.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-27, 00:43   

bez turbin
modyfikacja za 400 zł
https://www.youtube.com/watch?v=xykpB2ic4ac#t=45
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-04-27, 00:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne