Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Spalanie Dacia Duster 1.2 Tce 125 ?
Autor Wiadomość
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 400
Skąd: Kęty

Wysłany: 2016-05-13, 10:26   Spalanie Dacia Duster 1.2 Tce 125 ?

Jakie będzie realne spalanie u osoby, która ma lekką nogę i jeździ 30% małe miasteczko (brak korków) + 65% wioski + 5% trasy szybkiego ruchu - oczywiście pytam o tryb 4x2.

Czy mogę założyć, że zmieszczę się w 8 litrach benzyny? Muszę zrobić pewne założenia przy obliczaniu kosztów rocznych eksploatacji samochodu.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2016-05-13, 10:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mirek_M 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 125
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-05-13, 10:54   

w moim przypadku, gdzie będzie mniej więcej 60% poza miastem, 35% w mieście i 5% po drogach gruntowych, średnie spalanie wychodzi w granicach 6,8-7,0 l/100 km
_________________
Mirek_M
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 400
Skąd: Kęty

Wysłany: 2016-05-13, 11:02   

Jest zatem dobrze :)

To znaczy nie ma rewelacji biorąc pod uwagę wielkość silnika, ale rewelacja w sensie budżetu, który mogę przeznaczyć na paliwo - wychodzi 380zł miesięcznie, nawet jak będzie to odrobinę ponad 400zł to jest super - auto będzie na siebie pracowało, bo sporo jeżdżę do klientów. Założę się, że po dodaniu chipa spalanie spadnie o pół litra.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
Mirek_M 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 125
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2016-05-13, 11:09   

Weź pod uwagę, że to jednak jest 125 KM, a poza nie należy do tych, który mają niski współczynnik oporu powietrza. Jednocześnie całkiem dobrze przyspiesza (mnie przynajmniej pod tym względem zaskoczyło pozytywnie).
_________________
Mirek_M
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-13, 11:20   

lekko sie toczac na wsi moze tak z delikatnym muskaniem pedalu to moze

ale nawet patrzac na wage i opory toczenia duzych szerokich opon , to fizyki nie przeskoczycie panowie
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 400
Skąd: Kęty

Wysłany: 2016-05-13, 11:35   

No, ja tak lubię jeździć :) Nie jest to żaden specjalny "ekodrajwing", ale sporo hamuję silnikiem, staram się z wyprzedzeniem planować pewne rzeczy, nie kręcę obrotów jak nie trzeba wyprzedzić, przyspieszam przed wzniesieniem i staram się je pokonać siłą pędu, itd...

Poszperałem trochę w necie i piszą, że w Dusterze z 1.2 Tce można przy delikatnej jeździe spokojnie zejść do około 6,5 litra.

Miałem silnik benzynowy turbo w Fordzie i chipowałem go w 2009 roku - 3 lata nim jeździłem. Spalanie spadło o cały litr po chipie, ale to był większy silnik, więc tutaj zakładam, że spadnie o pół litra. Zwróci się spokojnie taki chip w ciągu 4 lat.

Jak już kupie Dustera to zrobię kilka tysięcy - nauczę się jeździć tym samochodem ekonomicznie, ale bez zbytniego napinania się. Potem zachipuję i zobaczymy jaka będzie różnica przy identycznym stylu jazdy. Napiszę odpowiedni post z w miarę dokładnymi danymi oraz subiektywnymi odczuciami - może się komuś to przyda. z Forda mam same dobre wspomnienia po chipie i sprzedać też było łatwiej.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2016-05-13, 11:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-13, 11:45   

Nie wiem, czy taki chip nie wpłynie na szkodę silnika?
W mediach i prasach motoryzacyjnych trąbili o tej szkodliwości chipowania silników.
Fiesta miała stary silnik, a tutaj masz nowy silni, więc jest jakaś różnica... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-05-13, 11:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 400
Skąd: Kęty

Wysłany: 2016-05-13, 13:45   

Wydaje mi się, że w jakiś sposób na pewno wpłynie, szczególnie kiedy piłujesz silnik, więc warto dbać, aby olej był dobry i zmieniany co 10.000km. Ale ja nie katuję silnika, chip przydaje się tylko podczas wyprzedzania, ew. podczas jazdy pod górkę czy jak jest doładowane auto :)

W Mondeo miałem 2,5T benzynę (R5), gdzie na hamowni stwierdzono 210 koni (brakowało 10 koni do fabryki). Po chipie miał 237 koni i grubo ponad 400nm. Piłowałem auto przez 3 lata - katowałem go z pedałem do podłogi. Pojeździłem 3 lata i sprzedałem. Kupiec z Warszawy do teraz ma kontakt ze mną i pytam go jak tam auto? On mówi, że chodzi cacy i jakiś magik mu zrobił program i dodał kolejne 15 koni. Nie narzeka nic, tylko dba o olej. Więc chyba tak źle nie ma :)

PS. Auto było z czerwca 2009, w grudniu 2009 miał chipa w Vtechu w Krakowie, w Warszawie miał chipa w 2013 podrasowanego, to teraz ma autko 7 lat i śmiga :)
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2016-05-13, 14:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-05-13, 13:50   

Ja mam ciężką nogę. Ale przez pierwsze 3 tys. km gdy docierałam silnik, to pilnowałam się żeby nie przekroczyć 3000 obrotów.
Wtedy w miarę docierania silnika spalanie spadało mi z 9,6 do 8,0 litra (50% miasto + 50% autostrada).

Gdy w czasie urlopu wożę rodzinkę po wsiach i miasteczkach, to staram się jeździć spokojniej (łagodniej przyspieszać i zwalniać).
Wtedy spalanie wynosi mi coś między 7 a 8 litrów.

Więc podejrzewam, że spokojnie zmieścisz się w 8 litrach. :-)
_________________
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 400
Skąd: Kęty

Wysłany: 2016-05-13, 14:03   

Czy docieranie silnika 1.2Tce jest konieczne? Jak się to w praktyce robi? Jeździ delikatnie nie przekraczając 3000 obrotów? Ile kilometrów należy tak jeździć? Co faktycznie i fizycznie wtedy ma miejsce w silniku? Czym jest dotarcie i czy warto?
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-05-13, 14:16   

Docieranie nie jest konieczne.
Ale jeśli planuje się jeździć autem dużo dłużej niż trwa gwarancja, to na wszelki wypadek lepiej dbać o nie.

Dla TCe dotarcie trwa około 3 tys. km. Wtedy nie należy przekraczać 3000 obrotów.
Dodatkowo po tych 3 tys. km wymieniłam olej (stwierdziłam że lepiej dmuchać na zimne).
A ponieważ TCe to turbina, to należy o nią dbać podobnie jak w dieslach: przez pierwsze kilka minut po uruchomieniu silnika i przez ostatnie kilka minut przed zgaszeniem powinno się utrzymywać w miarę niskie obroty, żeby turbina zdążyła się dokładnie nasmarować.
_________________
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 400
Skąd: Kęty

Wysłany: 2016-05-13, 14:24   

Ok, ponieważ chcę dbać o autko, to sobie je spokojnie dotrę :)
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-13, 19:13   Re: Spalanie Dacia Duster 1.2 Tce 125 ?

Kacper_Potocki napisał/a:
Jakie będzie realne spalanie u osoby, która ma lekką nogę i jeździ 30% małe miasteczko (brak korków) + 65% wioski + 5% trasy szybkiego ruchu - oczywiście pytam o tryb 4x2.

Czy mogę założyć, że zmieszczę się w 8 litrach benzyny? u.


Nie.
8 to raczej na szybszej trasie.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 400
Skąd: Kęty

Wysłany: 2016-05-14, 08:04   

Hihihi, tak to jest w internecie - zadajesz pytanie i jedna osoba odpowiada tak, na 100%, a druga, nie na 100% :)

Wczoraj przemyślałem sprawę i już wiem, że będzie to Prestige z 1.2Tce 4x4 i gazu nie będę zakładał, nawet jak ktoś będzie oferował sensowna instalację.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2016-05-17, 08:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-14, 08:12   

Kacper_Potocki napisał/a:
Hihihi, tak to jest w internecie - zadajesz pytanie i jedna osoba odpowiada tak, na 100%, a druga, nie na 100% :)


Doświadczenia empiryczne - miałem takiego (z FWD) na weekend, przejechałem nim coś koło 1500 km.
W mieście (dużym) między 9 a 10 - w korkach.
Trasa, prędkość głównie koło 120 km/h na tempomacie - 8 l z małym hakiem.
Na drogach lokalnych może się udać mniej, ale diesel to to nie jest, a ten silnik ma co napędzać.

W Dusterze każdy 10 km/h szybciej oznacza 1-1,5 l/100 km więcej - więc to jest klucz to różnic w spalaniu.
Jak ktoś jedzie 90, a inny 140, to różnica może być dwukrotna.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 400
Skąd: Kęty

Wysłany: 2016-05-14, 10:10   

Dziękuję za szczegółowe rozpisanie.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-14, 10:17   

Kacper_Potocki napisał/a:
Dziękuję za szczegółowe rozpisanie.


Jakbyś chciał jeszcze bardziej szczegółowo - to wg komputera przy Vmax pali grubo ponad 20 l.
I niestety nie osiąga swojego katalogowego Vmax, nie udało mi się go zmusić do przekroczenia 170 km/h, mimo prób przez 20 km.
Tak przynajmniej miał ezgemplarz który próbowałem.
To już diesel mimo katalogowego mniejszego Vmax potrafi więcej.

Niemniej - gdybym dziś miał wybierać wersję silnikową, wybrałbym właśnie 1.2 tce, gdy kupowałem swojego jeszcze nie było tce z 4x4.

Świetnie się nim jeździło po mieście - rozpędzał się chętnie i lekko, czego o dieslu nie można powiedzieć.
Na trasie było gorzej - redukcja była konieczna przy każdym wyprzedzaniu, w dieslu po prostu naciskasz gaz i jedziesz.
Ale może w wersji 4x4 będzie lepiej - bo skrzynia jest inaczej zestopniowana i biegi są krótsze.

Co do spalania - weź pod uwagę że 4x4 spali Ci prawdopodobnie jakieś 0,5 l więcej.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-05-14, 10:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-14, 12:40   

Cav napisał/a:
Co do spalania - weź pod uwagę że 4x4 spali Ci prawdopodobnie jakieś 0,5 l więcej.

raczej 1-1,5 l - tak jest przynajmniej w 1,6 K4M i nie sądzę,aby w nissanowskim było inaczej. Wynika to również z tego,że mając 4x4 częściej zjeżdża się z asfaltu. A tak w ogóle warto zastanowić się jeszcze, czy do poruszania się po mieście i drogami utwardzonymi warto dokładać prawie 10 tys zł za napęd tylnej osi?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-05-14, 12:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-15, 10:27   

Dar1962 napisał/a:
Cav napisał/a:
Co do spalania - weź pod uwagę że 4x4 spali Ci prawdopodobnie jakieś 0,5 l więcej.

raczej 1-1,5 l - tak jest przynajmniej w 1,6 K4M i nie sądzę,aby w nissanowskim było inaczej.


Jakim znowu nissanowskim?
Wątek jest o 1.2 tce.

Więc doświadczenia z wolnossących badziewi nie mają tu zastosowania.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-05-15, 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 400
Skąd: Kęty

Wysłany: 2016-05-16, 07:49   

Dar1962 napisał/a:
A tak w ogóle warto zastanowić się jeszcze, czy do poruszania się po mieście i drogami utwardzonymi warto dokładać prawie 10 tys zł za napęd tylnej osi?


Bardzo zależy mi i na prześwicie (krawężniki w mieście) i na napędzie 4x4. Jestem wędkarzem i często muszę podjechać nad jeziorko, a jak popada, to robi się nieciekawie na gruntowej drodze. Jestem grzybiarzem i często wybieram się do lasu, a tam też jest różnie. Mieszkam pod górami, a z racji wykonywania mojej pracy (dostarczam bezpośrednio do klientów karmę dla psów) czasem muszę zostawić auto pod górą, zarzucić worek na plecy i deptać kilkaset metrów. Napęd 4x4 bardzo się przyda.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-16, 14:38   

w takiej sytuacji 4x4 będzie warte każdej wydanej na nie złotówki ;-) a ponadto warto pomyśleć o solidnych z głębokim bieżnikiem oponach na zimę. TCe jest zdecydowanie najprzyjemniejszy w użytkowaniu - apropos -kup sobie dzisiejszy Motor (podwójny numer 21-22/2016) na stronie 22 masz test interesującej cię wersji 1,2 TCe 4WD Prestige
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-05-16, 21:08   

Kacper_Potocki napisał/a:

Wczoraj przemyślałem sprawę i już wiem, że będzie to Prestige z 1.2Sce 4x4 [...]


To będzie 1.2 Tce czy 1.6Sce? Bo chyba zostały zmiksowane dwa typy silników... :mrgreen:
_________________
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 400
Skąd: Kęty

Wysłany: 2016-05-17, 08:24   

Przepraszam, już poprawiłem. 1.2 Tce.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-17, 11:05   

Fobry wybor. 1.2 tce lepsze
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2016-05-18, 09:05   

Moje aktualne spalanie na felgach 17" z okresu 6000km to 7.5/100km noga raczej ciężka, średnio na dziesięć przejazdów jest to 6 przejazdów po 5km po mieście, dwa przejazdy po 50km poza miastem i dwa przejazdy po 25km poza miastem, najpopularniejsza cyferka na liczniku to 110km/h.
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2016-05-18, 09:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne