DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Modyfikacje zmniejszające zużycie paliwa
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7499
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-05-18, 08:23   

Do zrobienia. Zawieszenie pneumatyczne na poduszkach powietrznych. Ciśnieniem powietrza zmieniasz twardość. Gorzej z wysokością. Chyba, że zastosujesz kilka poduszek na wysokość.

Można też na hydraulice.
https://www.youtube.com/watch?v=6oOhkp4y9wE
Albo zwyczajnie gleba.
https://www.youtube.com/watch?v=XtTHWfP2XcY
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 08:26   

damiaszek napisał/a:
Ciekawe ile by palił na autostradzie Daster obniżony do np. 10 cm ( marzy mi się nawet ręcznie zmieniana wysokość zawieszenia dwupozycyjna nisko twardo i tak jak jest)

Na pewno znacznie mniej. Ale przecież to da się zrobić za pomocą zawieszenia pneumatycznego :mrgreen:
Jeszcze lepsze efekty da założenie od spodu blach zakrywających cały spód samochodu w celu zmniejszenia ilości zawirowań tzw undercover
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Scyzor 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2015
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 87
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 2016-05-18, 08:44   

Podstawową rzeczą jest odelżyć samochód z niepotrzebnych kilogramów. Rozbawia mnie jak ktoś szuka oszczędności na zużyciu paliwa dolewając np. jakiejś chemii do baku, albo zmniejszając opory powietrza, a w bagażniku na co dzień wozi połowę swojego dobytku... :)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7499
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-05-18, 10:35   

Scyzor napisał/a:
Podstawową rzeczą jest odelżyć samochód z niepotrzebnych kilogramów


Proponuję na początek wyrzucić kierowcę i pasażerów. :mrgreen: ;-)
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 11:17   

Marek1603 napisał/a:

Proponuję na początek wyrzucić kierowcę i pasażerów. :mrgreen: ;-)

A samochód sprzedać - coś co nic nie waży może się poruszać z prędkością światła bez żadnego problemu - czyli wycieczki robić wirtualnie - to jest dopiero oszczędność i ekologia :mrgreen:
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 12:31   

tu chodzi glownie o predkosci tzw " autostradowe " albo pozamiejskie
gdzie tak mocno rosnie sila oporu powietrza a pojazd w ruchu rzadzi się mechanika plynow . Musi przecież przejechać przez te masy powietrza.

Opory toczenia które zaleza od masy czy opory bezwladnosci wystepujace przy hamowaniu czy przyspieszaniu nie zaleza od predkosci podczas jednostajnej jazdy autostradowej
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 15:05   

Ale masz jeszcze opory toczenia opon oraz opory toczenia łożysk.
Na pierwsze pomoże zmiana opon na te z mniejszymi oporrami ( tzw ECO) oraz/lub podwyższenie ciśnienia .
Na to drugie rozwiazanie jest proste ( moda na litowe akumulatory jest w samochodach elektrycznych powszechna ale są bardzo drogie - chciaż znacznie lepsze są także takie litowe standardowe 12 V do samochodów bo mogą mieć znacznie mniejsze pojemności a ich masa jest 4 krotnie niższa niż Pb.
Ale przecież mamy nasze własne rozwiazania litowe - też pomocne .
Dlatego proponuje konwersję na "lit"
Na takim z poniżeszego zdjęcia naprawdę lepiej się jeździ i są mniejsze opory toczenia.
Do nabycia w dobrych sklepach motoryzacyjnych

_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 15:18   

Opory toczenia nie zależą od prędkości i podczas jazdy z prędkościami normalnymi maja maly wpływ na opory potrzebne do jazdy , rosnie za to bardzo szybko bo kwadratowo z predkoscia - opor powietrza

http://www.auto-wiedza.pl/opory-ruchu/
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-18, 15:45   

corrado napisał/a:
Opory toczenia nie zależą od prędkości i podczas jazdy z prędkościami normalnymi maja maly wpływ na opory potrzebne do jazdy , rosnie za to bardzo szybko bo kwadratowo z predkoscia - opor powietrza

http://www.auto-wiedza.pl/opory-ruchu/


Opory toczenia rosną wraz z prędkością, tyle że liniowo.

jas_pik, zawartością tej puchy smarujemy swój akumulator i mamy "li-pol o niższym oporze" :-P <tarcia podczas wyciągania z auta :mrgreen: )
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 16:05   

damiaszek napisał/a:
corrado napisał/a:
Opory toczenia nie zależą od prędkości i podczas jazdy z prędkościami normalnymi maja maly wpływ na opory potrzebne do jazdy , rosnie za to bardzo szybko bo kwadratowo z predkoscia - opor powietrza

http://www.auto-wiedza.pl/opory-ruchu/


Opory toczenia rosną wraz z prędkością, tyle że liniowo.


Nie zawsze. Podobno są specjalne mieszanki gumy , które zachowują się lepiej , mniej sie odkształcają-> mają mniejszy współczynnik tarcia przy większych prędkościach i temperaturach . Także nawet może i nieliniowo rosnąć .
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-18, 16:28   

Siła odśrodkowa prostuje spłaszczenie opony :)

Śmiem twierdzić że to "chyłit" marketingowy, fizyki nie przeskoczą, a od opony wymagam jak największego współczynnika tarcia. Zresztą opory toczenia to nie tylko opony i ciśnienie w nich. To też hamulce(czy zaciski dobrze odpuszczają, klocki się nie przycierają itp.), to półosie napędowe i opory w skrzyni, w Dusterach 4x4 opory wału i tylnego dyferencjału, łożyska i pewnie jeszcze trochę by tego można znaleźć.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 17:37   

tak , a wzrost temperatury powietrza zwieksza cisnienie opony i ta bardziej sie "prostuje" lol

siła odśrodkowa występuje na zakrętach, a tą się nie zajmuję w tym temacie to po pierwsze bo i tak rzadko występuje przy jeździe autostradą >100km/h
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-18, 17:49   

miałem na myśli tą co występuję na obwodzie szybko kręcącego się koła :-P
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 18:39   

1.3 miles per galon improvement @ 65 mph, or +4.6%
na podkładkach od pizzy :-)

................................out bound........Return..................Average
With wheel covers..........28.5.............29.2
...................................29.8........... ..30.7
...................................29.2........... ..29.7
...................................29.4........... ..29.8
...................................29.7........... ..30.1....................29.6 mpg

Wheel covers removed....28.0.............28.2
...................................28.0........... ..28.5*
...................................28.0........... ..28.2
...................................27.7**......... .27.7**................28.0 mpg

With wheel covers..........29.0.............29.5
..................................28.8............ ..28.0 **
..................................28.7............ ..29.5
..................................28.8 ..............29.4...............29.0 mpg






ale kto ma takie alusy "mieszacze" ...

http://ecomodder.com/foru...4-6-a-4368.html
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-18, 19:03   

5% zysku, przy prędkości około 105 km/h. Przy typowo autostradowej -+130 km/h było by jeszcze więcej.
Na wakacyjny wyjazd (Pi razy oko 2000 km autostradami) zaklejam kołpaki na gładko przy pomocy srebrnego power tapa :lol: . Prawie jedno tankowanie LPG mniej.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 21:35   

Oto jaki fajny spadochron jest w dusterze ze zderzaka tylnego, sorry za słabe fotki - fotki od tyłu w kierunku przodu auta

 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 22:51   

Proponuję poczytać trochę naukowych opracowań i tam szukać odpowiedzi w którym kierunku warto iść
http://www.anl.gov/sites/...ogy_fs_0413.pdf
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-18, 23:19   

10% zmniejszenie Cx
z 0.33 na 0.3
z flat underobody



Większe ciśnienie dynamiczne w drugim przypadku oznacza mniejsze statyczne a więc lepsze prowadzenie z powodu mniejszych róznic z dużym ciśnieniem dynamicznym powietrza na "dachu" auta no i tym samym zmniejszenie Cx.

i turbulencje



http://www.sharc.co.uk/html/case_rieter.htm
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2955
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-05-21, 06:32   

Auto pali tyle ile musi. Wszystkie przerobki to tylko kwestia dziesietnych litra spalania na sto. Rownie dobrze mozemy: schudnac,ogolic wlosy, jezdzic po nagu, ;-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-21, 07:29   


honda civic 5. generacji
65+ miles per galon, = ok 27.5km/1L = 3.63L/100km
a nawet pisze ze w lecie 70mpg uzyskała, czyli jeszcze mniej

mowi, ze panel pod autem dal ok.10% oszczednosci
Ostatnio zmieniony przez corrado 2016-05-21, 07:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-21, 21:01   

aerodynamiczne podwozie Mazda 6 2014


I jak zrobić osłonę dolną tyłu w Hondzie Civic , która też ma spadochron z tyłu pod tylnym zderzakiem
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne