Do zrobienia. Zawieszenie pneumatyczne na poduszkach powietrznych. Ciśnieniem powietrza zmieniasz twardość. Gorzej z wysokością. Chyba, że zastosujesz kilka poduszek na wysokość.
Ciekawe ile by palił na autostradzie Daster obniżony do np. 10 cm ( marzy mi się nawet ręcznie zmieniana wysokość zawieszenia dwupozycyjna nisko twardo i tak jak jest)
Na pewno znacznie mniej. Ale przecież to da się zrobić za pomocą zawieszenia pneumatycznego
Jeszcze lepsze efekty da założenie od spodu blach zakrywających cały spód samochodu w celu zmniejszenia ilości zawirowań tzw undercover
Podstawową rzeczą jest odelżyć samochód z niepotrzebnych kilogramów. Rozbawia mnie jak ktoś szuka oszczędności na zużyciu paliwa dolewając np. jakiejś chemii do baku, albo zmniejszając opory powietrza, a w bagażniku na co dzień wozi połowę swojego dobytku... :)
Proponuję na początek wyrzucić kierowcę i pasażerów.
A samochód sprzedać - coś co nic nie waży może się poruszać z prędkością światła bez żadnego problemu - czyli wycieczki robić wirtualnie - to jest dopiero oszczędność i ekologia
tu chodzi glownie o predkosci tzw " autostradowe " albo pozamiejskie
gdzie tak mocno rosnie sila oporu powietrza a pojazd w ruchu rzadzi się mechanika plynow . Musi przecież przejechać przez te masy powietrza.
Opory toczenia które zaleza od masy czy opory bezwladnosci wystepujace przy hamowaniu czy przyspieszaniu nie zaleza od predkosci podczas jednostajnej jazdy autostradowej
Ale masz jeszcze opory toczenia opon oraz opory toczenia łożysk.
Na pierwsze pomoże zmiana opon na te z mniejszymi oporrami ( tzw ECO) oraz/lub podwyższenie ciśnienia .
Na to drugie rozwiazanie jest proste ( moda na litowe akumulatory jest w samochodach elektrycznych powszechna ale są bardzo drogie - chciaż znacznie lepsze są także takie litowe standardowe 12 V do samochodów bo mogą mieć znacznie mniejsze pojemności a ich masa jest 4 krotnie niższa niż Pb.
Ale przecież mamy nasze własne rozwiazania litowe - też pomocne .
Dlatego proponuje konwersję na "lit"
Na takim z poniżeszego zdjęcia naprawdę lepiej się jeździ i są mniejsze opory toczenia.
Do nabycia w dobrych sklepach motoryzacyjnych
Opory toczenia nie zależą od prędkości i podczas jazdy z prędkościami normalnymi maja maly wpływ na opory potrzebne do jazdy , rosnie za to bardzo szybko bo kwadratowo z predkoscia - opor powietrza
Opory toczenia nie zależą od prędkości i podczas jazdy z prędkościami normalnymi maja maly wpływ na opory potrzebne do jazdy , rosnie za to bardzo szybko bo kwadratowo z predkoscia - opor powietrza
Opory toczenia nie zależą od prędkości i podczas jazdy z prędkościami normalnymi maja maly wpływ na opory potrzebne do jazdy , rosnie za to bardzo szybko bo kwadratowo z predkoscia - opor powietrza
Opory toczenia rosną wraz z prędkością, tyle że liniowo.
Nie zawsze. Podobno są specjalne mieszanki gumy , które zachowują się lepiej , mniej sie odkształcają-> mają mniejszy współczynnik tarcia przy większych prędkościach i temperaturach . Także nawet może i nieliniowo rosnąć .
Śmiem twierdzić że to "chyłit" marketingowy, fizyki nie przeskoczą, a od opony wymagam jak największego współczynnika tarcia. Zresztą opory toczenia to nie tylko opony i ciśnienie w nich. To też hamulce(czy zaciski dobrze odpuszczają, klocki się nie przycierają itp.), to półosie napędowe i opory w skrzyni, w Dusterach 4x4 opory wału i tylnego dyferencjału, łożyska i pewnie jeszcze trochę by tego można znaleźć.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
5% zysku, przy prędkości około 105 km/h. Przy typowo autostradowej -+130 km/h było by jeszcze więcej.
Na wakacyjny wyjazd (Pi razy oko 2000 km autostradami) zaklejam kołpaki na gładko przy pomocy srebrnego power tapa . Prawie jedno tankowanie LPG mniej.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
10% zmniejszenie Cx
z 0.33 na 0.3
z flat underobody
Większe ciśnienie dynamiczne w drugim przypadku oznacza mniejsze statyczne a więc lepsze prowadzenie z powodu mniejszych róznic z dużym ciśnieniem dynamicznym powietrza na "dachu" auta no i tym samym zmniejszenie Cx.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-05-21, 06:32
Auto pali tyle ile musi. Wszystkie przerobki to tylko kwestia dziesietnych litra spalania na sto. Rownie dobrze mozemy: schudnac,ogolic wlosy, jezdzic po nagu,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum