Myślałem, że może to efekt mojego stylu jazdy, ale wczoraj wspiąłem się na wyżyny swojej cierpliwości i ok. 500km trasy przejechałem maksymalnie spokojnie, zdecydowaną większość trasy pokonując ze stałą prędkością na poziomie 115-120 km/h. Wynik - okrągła dycha gazu na każde 100 km.
Musisz mieć coś zepsute, nawet mój Polonez tyle nie pali :D
Jeszcze gazu nie mam założonego w Sandero 1.2 16V ale benzyny mi pali pomiędzy 7-8L więc gazu powinna spalić koło 10L. Chyba tu głównie chodzi o tryb jazdy u mnie jest to praktycznie 100% miasto i jazda normalna. Tzn w tym aucie żeby normalnie jechać trzeba jeździć dynamicznie ;)
Scyzor, sporo Ci pali tego gazu. Czy jeździsz w większości po mieście i w korkach?
Ja robię około 100 kilometrów dziennie i wychodzi sporo mniej
Obrazek
Tylko, że nigdy nie słucham się strzałek do zmiany biegu na desce rozdzielczej i zmieniam biegi w okolicach 2500-3000 RPM
Silnik mamy ten sam.
Ja też nie słucham strzałek. Faktycznie ostatnio sporo jeździ po mieście, ale wynik jest taki sam bez względu na to czy notowany jest przy cyklu miejskim czy w trasie. To mnie właśnie irytuje... Jadę właśnie w dłuższą trasę na dwa samochody i kumpel jadący 2-litrową BMW z zużywa takie same ilości gazu w trasie co ja ze swoją 1,2-litrową kosiarką...
mbar napisał/a:
Musisz mieć coś zepsute, nawet mój Polonez tyle nie pali :D
Pocieszyłeś mnie ;) Właśnie z taką uwagą oddawałem go na przegląd, ale efekt ich prac (jeśli jakieś były) był bardzo krótkotrwały... :(
Jeśli to fabryczna to na bank masz Landi Renzo. Mało tego masz zablokowany komputer LPG, że nawet ASO nie ma do tego dostępu, by je coś podregulować czy poprawić parametry, może tylko natomiast podglądać ustawienia i nic.
Niektórzy po okresie gwarancyjnym zmieniają kompa na uwolniony, ale jest ponoć dużo roboty przy tej operacji. Było to omawiane na tym forum.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
to raczej problem z autem nie instalacją
może sonda ? i za bogato leje
Ogólnie temat jest ciężki i kosztowny , ja bym zostawił i czekał aż samo się okaże .
Od tych 1-2 zł na 100 km chyba nie zbiedniejesz
A z tym BMW to jest normalne , auta z dużymi silnikami mają mniejsze obr przy wyższych prędkościach .
Dlatego mimo większej dawki jednostkowej to różnica obrotów powoduje takie same spalanie u was
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-20, 11:53
Scyzor napisał/a:
Wynik - okrągła dycha gazu na każde 100 km.
Wynik jest OK. Spore kombi ze słabym silnikiem musi spalić. Pociesz się cenami LPG. 100 kilometrów za 15 złotych nie przejedziesz żadnym innym autem. Jest dobrze.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2016-05-20, 11:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-05-20, 12:16
Scyzor napisał/a:
przy 20kkm zwróciłem na to uwagę i panowie rzekomo coś przeprogramowali. Faktycznie 2 cykle po przeglądzie paliła trochę mniej (c.a. 8,5 l/100km). Potem wróciły stare nawyki.
Teraz doczytałem, że już jesteś po przeglądzie 20 tyś.
A regulowałeś zawory?
U nas było podobnie, niestety trzeba wyregulować zawory przy 20.000 km...
A jeszcze kilka pytań:
- ile masz przejechane km na tej instalce
Od nowości - a więc obecnie c.a. 23tys.
walter_g napisał/a:
- gdzie tankujesz gaz
Od kilku miesięcy niemal wyłącznie na Orlenach (flota), wcześniej trochę na BP i Statoilach. Sporadycznie na stacjach marki krzak.
walter_g napisał/a:
- jeździsz czasem na benzynie
Owszem, choć nie za wiele. Zużywam jakiś bak paliwa na 2-3 miesiące.
Zaworów nie regulowałem - wyszedłem z założenia, że od tego jest serwis realizujący zobowiązanie przeglądów gwarancyjnych... Nie za bardzo umiem wyobrazić sobie, żeby bez komentarza wypuścili po przeglądzie samochód wymagający regulacji... Chyba, że mam kiepską wyobraźnię?
Karenzo napisał/a:
to raczej problem z autem nie instalacją
może sonda ? i za bogato leje
Ogólnie temat jest ciężki i kosztowny , ja bym zostawił i czekał aż samo się okaże .
Od tych 1-2 zł na 100 km chyba nie zbiedniejesz
A z tym BMW to jest normalne , auta z dużymi silnikami mają mniejsze obr przy wyższych prędkościach .
Dlatego mimo większej dawki jednostkowej to różnica obrotów powoduje takie same spalanie u was
Wiem i rozumiem zasadę większych silników i mniejszego obciążenia. Niemniej jednak taka sytuacja mnie dziwi biorąc pod uwagę, że nie miał tak od nowości. Jako nówka palił w granicach 8L gazu na każdą setkę.
jan ostrzyca napisał/a:
Wynik jest OK. Spore kombi ze słabym silnikiem musi spalić. Pociesz się cenami LPG. 100 kilometrów za 15 złotych nie przejedziesz żadnym innym autem. Jest dobrze.
Z tym bym się spierał. Przejedziesz. Wygodniejszym i mocniejszym. Przykład przytoczyłem wcześniej ;)
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-05-20, 13:55
Scyzor napisał/a:
Zaworów nie regulowałem - wyszedłem z założenia, że od tego jest serwis realizujący zobowiązanie przeglądów gwarancyjnych... Nie za bardzo umiem wyobrazić sobie, żeby bez komentarza wypuścili po przeglądzie samochód wymagający regulacji... Chyba, że mam kiepską wyobraźnię?
Tu nie o Twoją wyboraźnię chodzi, tylko raczej serwisów, albo jej brak.
Moja diagnoza to zawory do regulacji... Z resztą profilaktycznie i tak to trzeba zrobić, potem będzie tylko gorzej.
Dobrze, że masz auto służbowe to koszty tej "zabawy" Cię nie będą interesować.
Moja diagnoza to zawory do regulacji... Z resztą profilaktycznie i tak to trzeba zrobić, potem będzie tylko gorzej.
Będzie musiała poczekać. Dziś startuję w trasę (c.a. 3 tys km). Ciekaw jestem czy to dystans wystarczający do tego żeby jej się pogorszyło (czym potwierdzi Twoją diagnozę) czy nie.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-20, 17:43
Scyzor napisał/a:
Jadę właśnie w dłuższą trasę na dwa samochody i kumpel jadący 2-litrową BMW z zużywa takie same ilości gazu w trasie co ja ze swoją 1,2-litrową kosiarką...
Na logikę - koników używa podobną ilość, pedałem gazu może operować delikatniej, więc nie jest to takie nieprawidłowe.....
Zawsze mały silnik mocniej deptany będzie palił więcej niż zazwyczaj, a duży deptany delikatniej mniej niż zazwyczaj.
Efekt w litrach może być zbliżony.
Witam, drogą kupna nabyłem sprowadzaną z Francji Dacie Sandero 1,2 16v 75 na LPG fabrycznym rocznik 2011. Byłem trochę zmuszony, gdyż mojego Logana skasował zawodowy kierowca wjeżdżając żonie w bok. Moje pytanie jest następujące, jako że jest to mój pierwszy samochód na gaz, chodzi mi o dobry serwis z woj. śląskiego który by mógł sprawdzić mi instalację, u mnie w mieście gazownik gapił się w instalację jakby pierwszy raz widział auto na oczy, dodam że specjalizuje się w samochodach francuskich . Na stronie Landi Renzo podają jeden zakład z Katowic na ul. Roździeńskiego najbliżej mego miejsca zamieszkania. Naturalnie przeczytałem całe forum i wiem, że na fabrycznym gazie są blokady oprogramowania oraz znam dolegliwości fabrycznego gazu, o których tutaj pisaliście. Jedyne co do tej pory zaobserwowałem to dziwna mała ilość spalania gazu, zatankowałem 27 l coś już tam było wcześniej i do tej pory zrobiłem 400 km, jeszcze nie ma pusto z tego co tutaj piszecie powinien spalać około 10 l ten silnik. Pozdrawiam użytkowników Dacii . Czekam z niecierpliwością na jakieś informacje.
Dzięki za szybką odpowiedź, no z tymi filtrami to gazownik miał problem, zaproponował mi przeróbkę na filtry których on używa, ale się nie zgodziłem. Ciekawe ile mi zagęgają za filtry w Katowicach. Z tego co już obejrzałem auto to klocki i tarcze były niedawno wymieniane może Francuzi i te filtry niedawno wymienili, ale w tych francuskich papierach nic nie jest napisane.
Kup filtry jedź do byle jakiego zakładu lpg że mają ci to konkretnie wymienić (i dać stare ) albo najlepiej zrób to osobiście .
Jeżeli bardzo chcesz zrobić coś z instalacją możesz jeszcze wyczyścić wtryskiwacze . Rozkłada się wtryskiwacze i czyści z nagaru . Operacja prosta robiłem już 2 razy (w innym aucie )
https://www.youtube.com/watch?v=GUix4v8nZvI
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum