Mam w Lodgy fabryczne ESP, więc będę musiał dobrać klocki pod kątem ESP.
Aha, jeszcze jedno: jakiej firmy byście polecili klocki pod alufelgi (niskopylące)?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-02-10, 13:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-02-10, 14:32
Jak chcesz mieć trwalsze klocki ( i nie brudzące felg ) to ATE robi do Dacii klocki z serii ceramic - są droższe, ale podobno o tyle trwalsze że i tak się opłaca.
Jak chcesz mieć trwalsze klocki ( i nie brudzące felg ) to ATE robi do Dacii klocki z serii ceramic - są droższe, ale podobno o tyle trwalsze że i tak się opłaca.
Właśnie tak myślałem o ceramicznych klockach firmy ATE
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Te klocki mają dodatek ceramiki i dzięki czemu mniej pylą. Prawdziwą ceramika to komplet tarczę i klocki, kasa taką że wyjedziesz nowym autem z salonu.
Karenzo, możesz poczytać o tych "ceramicznych" klockach hamulcowych.
Również tutaj też możesz poczytać o tym, czyli o opłacalności kupowania tych klocków.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-02-10, 18:06, w całości zmieniany 1 raz
Jak chcesz mieć trwalsze klocki ( i nie brudzące felg ) to ATE robi do Dacii klocki z serii ceramic - są droższe, ale podobno o tyle trwalsze że i tak się opłaca.
Na stronie iParts te klocki do Dustera 1.6 16v kosztują 225zł. Ja znalazłem inne ceramiki - TRW DTEC za 152zł. Czy one są w czymkolwiek gorsze od ATE?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2016-02-22, 07:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2894 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-02-23, 19:52
route2000 napisał/a:
Mam w Lodgy fabryczne ESP, więc będę musiał dobrać klocki pod kątem ESP.
Aha, jeszcze jedno: jakiej firmy byście polecili klocki pod alufelgi (niskopylące)?
Mam w Lodgy fabryczne ESP, więc będę musiał dobrać klocki pod kątem ESP.
Aha, jeszcze jedno: jakiej firmy byście polecili klocki pod alufelgi (niskopylące)?
mocno pylą te klocki od mikody ?
bo jak to to dobrze
ori klocki to mi piliły jak szalone (po myciu plamy na kostce )
z kolei brembo nie pylą prawie nic ale za to są twardsze
akurat klockow nie mam Mikody bo akurat niemieli w tej co trzeba wersji, a poczatkowo przyslali mi te wezsze o szerokosci 115mm, wiec nie czekalem zanim dosla mi te 155mm. Pieniadze zwrocili za te klocki. Kupilem koniec koncow jakies taniochy roadstar albo cos takiego z aledrogo za moze 60-70pln z przesylka, ale mimo wszystko jestem z nich zadowolony :) oczywiscie duzo na plus po wymianie na taki zestaw . No i po zmianie plynu h i odpowietrzeniu to juz wogole cymes.
Założyłem ten zestaw . Odlew tarcz raczej słabej jakości widoczne zadziory i niedoskonałości materiału.
Klocki też nie wzbudzają zachwytu szczególnie grubością . Są takiej grubości jak 80 % brembo
Niestety brembo jest za twarde i to wyraźnie widać
Hamuje to zdecydowanie lepiej niż wygląda.
Zmiana tarcz w dustrze bajka łatwy dostęp , tylko trzeba jarzmo okręcić bo tarczy się nie wyjmie .
Potrzebna jest 18 , 13 nasadka klucz 14/15
i torx do śruby mocującej tarcze do piasty
Trzeba też mieć wiertarkę z nasadką drucianą aby wyczyścić aluminiowe ślizgi klocka
Ja niecały rok temu zmieniałem ori klocki na Brembo (ok. 120 PLN za komplet).
Co do odczuć - nie polecam ich bo w pewnym zakresie dociśnięcia pedały hamulca piszczą niemiłosiernie :(
(dokładnie to podczas delikatnego hamowania np tuż przed całkowitym zatrzymaniem auta).
za mało wymieniałeś klocków kolego ...
wystarczy ze masz wzery na tloczku i zacisk ci sie zapowietrzy ...
A dlaczego miałby się zapowietrzyć kiedy klocek jest zdjęty, ale już nie w trakcie normalnego hamowania? Wtedy też pracuje w tę i z powrotem...
Oczywiście w kontekście wymiany trzeba cofnąć tłoczek bardziej, niż w zakresie, w którym pracował przez ostatnie n-miesięcy (z uwagi na zużycie), ale z zasady nie musi to przecież skutkować jakimś problemem. No a już nie bardzo wiem, jaki związek miałoby mieć zapowietrzenie z piszczeniem.
Jedyne problemy, jakie do tej pory miałem z hamulcami w Daczy, to piszczenie tłoczków w bębnach, czyszczenie pomaga na krótko, więc mam to w zadku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum