Jak na razie, jestem zadowolony z Barumów Polaris 3, nic nie widzę żeby się ścierały (chociaż zbieznosc musze jeszcze zrobić bo rozbierałem zawieszenie), a na oblodzonej szosie rano i w nocy jest bardzo dobrze, w deszczu tez dobrze trzyma , myślałem, ze będzie gorzej analizując te wyniki "z deszczu". W sniegu jeszcze nietestowane oczywiście.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-03, 11:03
Miałem nowe Barumy Polaris 3, mam teraz nowe Nokiany z lepszą "naklejką" (model WR D3), są jakby głośniejsze, chyba guma bardziej miękka, na mokrym szybciej ESP się włącza przy robieniu slalomu.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2015-12-03, 11:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2016-05-15, 11:51
Po zużyciu kapci oryginalnych Wampir używa BFG AT na oryginalnych felgach.
Po blisko 60 000 przebiegu nadal nie potrzeba wymiany, opona nie do zajechania. Własciwości - zima-lato - bardzo dobre jak na nasze potrzeby zarówno na asfaltach, na szutrach jak i typowo w terenie (choć oczywiście nie ekstremum, to nie MT). A że ciut wyższa (mam 70%), to zyskałem okolo 1 cala prześwitu - też zysk. Są pewnie głośniejsze od oryginałów, choc ja tego nie słyszę. Z pewnością wzrosło zużycie paliwa. Wg komputera o jakieś 0,5 l/100, faktycznie - wg przebiegów, co najwyżej o 0,2 l/100 (koło większe od oryginału a licznika nie przestawiałem).
I jeszcze jedna ciekawostka - te własnie opony bywają dość często w Norwegii używane jako całoroczne. Przynajmniej przed kilku laty, gdy tam byliśmy i troche rozmawialiśmy z tubylcami.
Opisywanych niekiedy problemow z wyważeniem nie było.
Kapci - nie było
Bieżnik - stan bdb
guma na wygląd - stan bdb
wrażenia z jazdy - jak na oryginalnych jeśli chodzi o pewnośc prowadzenia, przyczepność na sliskim zaśnieżonym (ale suchym) czy oblodzonym asfalcie. Znacznie lepiej na piasku, błocie, mokrym śniegu, szutrach i w ogóle poza drogą - ale to nie dziwne - bieżnik AT znacznie bardziej agresywny
Jeden minus to cena
Podsumowując - następne beda takie same, chyba, ze Wampirek dokona swego żywota wczesniej
Po zużyciu kapci oryginalnych Wampir używa BFG AT na oryginalnych felgach.
Po blisko 60 000 przebiegu nadal nie potrzeba wymiany, opona nie do zajechania. Własciwości - zima-lato - bardzo dobre jak na nasze potrzeby zarówno na asfaltach, na szutrach jak i typowo w terenie (choć oczywiście nie ekstremum, to nie MT). A że ciut wyższa (mam 70%), to zyskałem okolo 1 cala prześwitu - też zysk. (...)Jeden minus to cena
Czy masz na myśli te opony:
http://www.sklepopon.com/...r16-103-s-83815
zapewne masz rozmiar 215/70 r 16? teraz jest już odpowiedni do Dustera i cena zeszła trochę w dół, jak widać w załączonym linku.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-15, 15:27
ajax napisał/a:
guma na wygląd - stan bdb
wrażenia z jazdy - jak na oryginalnych jeśli chodzi o pewnośc prowadzenia, przyczepność na sliskim zaśnieżonym (ale suchym) czy oblodzonym asfalcie. Znacznie lepiej na piasku, błocie, mokrym śniegu, szutrach i w ogóle poza drogą - ale to nie dziwne - bieżnik AT znacznie bardziej agresywny
Jeden minus to cena
Pozwolę sobie odezwać się z odpowiedzią na to pytanie ponieważ od początku tego sezonu jeżdżę na letnich AT Yoki. Moim zdaniem mogą być jakieś różnice, ale są w zasadzie pomijalne, zarówno jeśli chodzi o zużycie paliwa, jak i hałas. Hałas trudno mi ocenić obiektywnie - szwagier niedawno przyjechał i miał na telefonie jakąś aplikację do badania głośności, wyszło nam z jazdy przeciętnie coś ok. 60 db, ale nie mieliśmy okazji jechać szybko. Natomiast średnie zużycie z czterech ostatnich (a więc już na letnich Yokohamach Geolandarach ATS; w sumie ok. 2400 km) wyszło: 6,39 l/100 km; 6,5; 5,12 i 6,43 - zatem dość nisko, zwł. ten wynik z trasy.
I jeszcze taka uwaga: wydaje mi się, że Dacia mogłaby sprzedawać Dustery opcjonalnie z oponami AT (tj. można by sobie zażyczyć, żeby zamiast opon letnich CCC LX będą np. Yokohamy czy CCC AT) - zapewne sporo osób skorzystałoby z tej opcji.
Ja już 4 sezon "bujam" się na oponach General Grabber AT (firma należy do Continentala).
Zrobiłem na nich w tym czasie jakieś 40.000 km. Używam ich całorocznie tylko co 10.000 przekładam przód -tył i wyważam.
Są głośne i powoduja wzrost spalania ok. 0.5 l/100km w porównaniu z i szosowymi Michelin Latitude.
Podoświadczeniach stwierdzam, że:
1/ za ok. 1500 PLN mam opony, które sprawdzają się i na suchym asfalcie i w głębokim śniegu
2/ na mokrym asfalcie mają tendencję do uślizgu na zakrętach
3/ z łatwością pokonuję z nimi błoto jak i kopny piach (Pustynia Błędowska)
4/ szumią i to bardzo, ale przestało mi to przeszkadzać.
5/ wyjąłem z nich już dwa wkręty typu regipsowego ok 1 cm- nie była konieczna wulkanizacja opon (mają naprawdę grube klocki bieznika, a do tego rant osłaniający felgę)
6/ wygląda na to, że spokojnie przejadę na nich następne 40.000 km (a wtedy moje auto będzie miało już jakieś 8-9 lat) - czyli jeden komplet opon na całe życie ;) bo wtedy zamierzam dopiero pomyśleć o nowym Dusterze.
W sumie w USA dają gwarancję na 60.000 mil na te opony.
Osobiście polecam, choć ostatnio podrożały (ja dałem ok. 350 PLN za oponę/ teraz są po ok. 400)
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-16, 19:25
piku napisał/a:
I jeszcze taka uwaga: wydaje mi się, że Dacia mogłaby sprzedawać Dustery opcjonalnie z oponami AT (tj. można by sobie zażyczyć, żeby zamiast opon letnich CCC LX będą np. Yokohamy czy CCC AT) - zapewne sporo osób skorzystałoby z tej opcji.
Ja na pewno bym skorzystał.
A teraz muszę czekać z wymianą aż Conti zużyją....
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-05-16, 20:39
a ja polecam Michelin LATITUDE CROSS na sypkim fajnie, na błocie fajnie, na śniegu dały radę, choć na zimę były zdjęte, zużycie w mieście na nich 8,5l
dużo głośniejsze niż zimowe Barumki.
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2016-05-17, 17:12
piku napisał/a:
ajax napisał/a:
Po zużyciu kapci oryginalnych Wampir używa BFG AT na oryginalnych felgach.
Po blisko 60 000 przebiegu nadal nie potrzeba wymiany, opona nie do zajechania. Własciwości - zima-lato - bardzo dobre jak na nasze potrzeby zarówno na asfaltach, na szutrach jak i typowo w terenie (choć oczywiście nie ekstremum, to nie MT). A że ciut wyższa (mam 70%), to zyskałem okolo 1 cala prześwitu - też zysk. (...)Jeden minus to cena
Czy masz na myśli te opony:
http://www.sklepopon.com/...r16-103-s-83815
zapewne masz rozmiar 215/70 r 16? teraz jest już odpowiedni do Dustera i cena zeszła trochę w dół, jak widać w załączonym linku.
Tak, to te same. Poprzednio nie było 65% wysokości, ale nawet gdyby były brałbym 70% zgodnie z zasadą: "duze koła wpadają tylko w duże dziury, małe koła wpadają we wszystkie dziury" Równoczesnie takie zwiększenie rozmiaru nie wymaga absosmerfnie żadnych przeróbek, mozna zakładać na wersję fabryczną. Oczywiście jak ktoś chce wymieniać sprężyny na dłuższe, podnosić na poduszkach itp to pewnie zmiesci jeszcze większe. Na nasze potrzeby te wystarczają. Wystarczyły na "drogi" albańskie, kurdyjskie, kaukaskie i afrykańskie, w błocie i śniegu, na piaski zarówno Pustynii Błędowskiej jak i wybrzeży Morza śródziemnego oraz marokańskich ergów, że już o Karpackich ścieżkach nie wspomnę. Ufam, że wystarczą na jeszcze niejeden wyjazd
Marka: Dacia
Model: Duster Open 4x4
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Dołączył: 30 Maj 2016 Posty: 49 Skąd: KCH
Wysłany: 2016-05-30, 11:47
Ateki, Dusterowcy czy zakładał ktoś z Was do dustera opony o rozmiar większe. Potrzebuje opon klasy At, myślałem o nowych BFG Goodrich AT T/A KO2 w rozmiarze 215/70r16 czy bez żadnego liftu zawieszenia nie będzie problemów na fabrycznej feldze?. Autko jest nowe więc raczej jakiekoliwek modyfikacje odpadają.
Pozdrawiam
Ateki, Dusterowcy czy zakładał ktoś z Was do dustera opony o rozmiar większe. Potrzebuje opon klasy At, myślałem o nowych BFG Goodrich AT T/A KO2 w rozmiarze 215/70r16 czy bez żadnego liftu zawieszenia nie będzie problemów na fabrycznej feldze?. Autko jest nowe więc raczej jakiekoliwek modyfikacje odpadają.
Pozdrawiam
przymierzam się do kupna opon letnich do DUSTERA, czy ktoś ma wyrobione zdanie na temat tych opon: Zeetex ZT1000 lub Kormoran SUV SUMMER
Do DUSTERA należy kupować opony jak do samochodów osobowych czy 4x4.
Dusterek jest z napędem na przednią oś i przeznaczony do jazdy po mieście
Ostatnio zmieniony przez romko 2016-06-06, 09:30, w całości zmieniany 1 raz
Kormorana mi odradzano, w opisie towaru jest, że legendarna marka, a produkcja jest obecnie w Europie. Nawet nie w UE, tylko właśnie w Europie, czyli może być Turcja, Ukraina...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-06-06, 14:26 Re: jakie opony
romko napisał/a:
kupować opony jak do samochodów osobowych czy 4x4.
Dusterek jest z napędem na przednią oś i przeznaczony do jazdy po mieście
Pamiętam, że dostałem od taty jeden z niedawnych magazynów 4x4, gdzie testowano letnie opony do SUVów. Piasek, mokra trawa, szuter, błoto, sucha droga i mokra droga. W teście brały udział opony Premium i kilka tańszych. Wygrały opony Continental. Niestety konkretny model testowany nie miał rozmiaru stosowanego w Dusterze, ale ogólnie opony continental są jedne z najlepszych. Będę do takich się przymierzał. Jest szansa, że fabrycznie takie będą - dzwoniłem do salonów i w obu Dusterki stoją na takich z fabryki (choć mówią, że różne montują).
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-06-08, 16:04
Kacper_Potocki napisał/a:
Wygrały opony Continental. Niestety konkretny model testowany nie miał rozmiaru stosowanego w Dusterze, ale ogólnie opony continental są jedne z najlepszych. Będę do takich się przymierzał. Jest szansa, że fabrycznie takie będą - dzwoniłem do salonów i w obu Dusterki stoją na takich z fabryki (choć mówią, że różne montują).
Dustery najczęściej są obuwane w Continental Cross Contact - opony dedykowane do suva
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-06-09, 17:30
Cav napisał/a:
Tojfer napisał/a:
Dwa tygodnie temu odbierałem Dusterkę 4x2 i były założone Michelin LATITUDE TOUR HP
Bo z 4x2 to dupowóz a nie suv, więc może mieć byle co na kołach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum