DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
pascal i inni
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-31, 10:37   

http://www.daciaklub.pl/f...1700263#1700263
arnold napisał/a:
No ciśnienie na pewno nie zwiększy się przez średnicę przewodu, odsyłam do prawa Pascala.

Nakrętki M10 albo M12 to tylko różnica dla procesu produkcyjnego żeby nie pomylić podzespołów.


LOL
Prawo Pascala o czym innym mówi .

Natomiast podstawą jest prawo Bernouliego - doczytaj sobie zanim zaczniesz się wymądrzać.


W rurze o mniejszym przekroju ciecz płynie szybciej (\; v_1 > v_2 \;), w związku z tym panuje w niej mniejsze ciśnienie niż w rurze o większym przekroju.
Ciecz płynąc w rurze o zmieniającym się przekroju ma mniejsze ciśnienie na odcinku, gdzie przekrój jest mniejszy.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-05-31, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-05-31, 10:57   

https://pl.wikipedia.org/wiki/Prasa_hydrauliczna

Na tej zasadzie działają hamulce. Przewody większej średnicy mają tutaj sens w przypadku zwiększonego wydatku, płyn też ma jakąś tam lepkość, a trochę trzeba go przepchnąć pomiędzy pompą, modulatorem i zaciskiem.

Równanie Bernoulliego ma sens tam gdzie występują jakieś większe prędkości przepływu niż w układzie hamulcowym, np. w eżektorze pistoletu lakierniczego, czy w układzie dolotowym (przede wszystkim gaźnik) Z hydrodynamiki jestem cienki, ale to chodzi o spadki ciśnienia w danym miejscu przewodu o innej średnicy, gdy płyn wykazuje się jakąś dynamiką.

Wracając do prasy hydraulicznej, prawa Pascala i ciśnienie w pompie jest równe ciśnieniu w cylindrze zacisku i tyle.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-01, 08:43   

corrado napisał/a:
W rurze o mniejszym przekroju ciecz płynie szybciej (\; v_1 > v_2 \;), w związku z tym panuje w niej mniejsze ciśnienie niż w rurze o większym przekroju.
Ciecz płynąc w rurze o zmieniającym się przekroju ma mniejsze ciśnienie na odcinku, gdzie przekrój jest mniejszy.


Zamotałeś straszliwie, to nie rurka Pitota, W układzie hamulcowym wpływ spadku ściśnienia pod wpływem szybkości przypływu płynu są pomijalne. Już większe znaczenie będzie miała lepkość kinematyczna (choć też praktycznie nie trzeba tego uwzględniać. W tym wypadku liczą się tylko ruchome powierzchnie, czyli tłok pompy i tłoczki w zaciskach i cylinderkach, oraz co może być istotne sztywność całego układu hamulcowego chodzi o np. puchnące przewody czy zaciski (też się potrafi zdarzyć)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne