No ciśnienie na pewno nie zwiększy się przez średnicę przewodu, odsyłam do prawa Pascala.
Nakrętki M10 albo M12 to tylko różnica dla procesu produkcyjnego żeby nie pomylić podzespołów.
LOL
Prawo Pascala o czym innym mówi .
Natomiast podstawą jest prawo Bernouliego - doczytaj sobie zanim zaczniesz się wymądrzać.
W rurze o mniejszym przekroju ciecz płynie szybciej (\; v_1 > v_2 \;), w związku z tym panuje w niej mniejsze ciśnienie niż w rurze o większym przekroju.
Ciecz płynąc w rurze o zmieniającym się przekroju ma mniejsze ciśnienie na odcinku, gdzie przekrój jest mniejszy.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-05-31, 11:42, w całości zmieniany 1 raz
Na tej zasadzie działają hamulce. Przewody większej średnicy mają tutaj sens w przypadku zwiększonego wydatku, płyn też ma jakąś tam lepkość, a trochę trzeba go przepchnąć pomiędzy pompą, modulatorem i zaciskiem.
Równanie Bernoulliego ma sens tam gdzie występują jakieś większe prędkości przepływu niż w układzie hamulcowym, np. w eżektorze pistoletu lakierniczego, czy w układzie dolotowym (przede wszystkim gaźnik) Z hydrodynamiki jestem cienki, ale to chodzi o spadki ciśnienia w danym miejscu przewodu o innej średnicy, gdy płyn wykazuje się jakąś dynamiką.
Wracając do prasy hydraulicznej, prawa Pascala i ciśnienie w pompie jest równe ciśnieniu w cylindrze zacisku i tyle.
W rurze o mniejszym przekroju ciecz płynie szybciej (\; v_1 > v_2 \;), w związku z tym panuje w niej mniejsze ciśnienie niż w rurze o większym przekroju.
Ciecz płynąc w rurze o zmieniającym się przekroju ma mniejsze ciśnienie na odcinku, gdzie przekrój jest mniejszy.
Zamotałeś straszliwie, to nie rurka Pitota, W układzie hamulcowym wpływ spadku ściśnienia pod wpływem szybkości przypływu płynu są pomijalne. Już większe znaczenie będzie miała lepkość kinematyczna (choć też praktycznie nie trzeba tego uwzględniać. W tym wypadku liczą się tylko ruchome powierzchnie, czyli tłok pompy i tłoczki w zaciskach i cylinderkach, oraz co może być istotne sztywność całego układu hamulcowego chodzi o np. puchnące przewody czy zaciski (też się potrafi zdarzyć)
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum