Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-05-10, 12:05 Spocony przewod z intercoolera
Od jakiegos czasu zauwazylem przypocone polaczenie miedzy rura powietrza a IC. Oleju nie ubywa,auto jezdzi normalnie,nie kopci. Przebieg okolo 85 tys. wiec nie podejrzewam turbiny(nie slychac jej). Przypuszczam ,ze olej bieze sie z odmy. I tu pytanie czy w naszych dacikach wystepuje separator oleju? I czy ten model tak ma? Jak silniki Scenica ,volvo,carisma, wszystkie te pochodzace od reno.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-05-10, 13:15
U mnie nie ma zwyklych obejm zaciskowych tylko cos jakby zawleczki. Jedna rura wchodzi w druga,jest uszczelkai zawleczka, wiec noe moglo sie zsunac jedynie uszczelka do wymiany. Jak przyjade do domu zrobie foto. A co jakby dorzucic mu do odmy separator oleju? Moim zdaniem nie zaszkodzi.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-05-10, 16:31
kali napisał/a:
Lekkie pocenie przy tym przebiegu nie jest powodem do niepokoju.
Nie zebym panikowal, tylko pytam czy to taki sam problem jak np. Carisma 1.9 did(silnik reno) ktora mialem ,bo tam tez od nowosci do 380 tys przewody byly spocone pomimo ,ze miala separator oleju.
Plan na weekend: wyczyscic dolot, wymienic uszczelki i porozgladam sie za separatorem. Zobaczymy czy to cos pomoze.
Podepnę się do tematu chociaż w moim przypadku chodzi o silnik TCe90 - przebieg 24 tys. Też zauważyłem na tych zapinkach przy intercoolerze olej - na załączonym zdjęciu zaznaczyłem miejsce. Cały pierścień jest tłusty i brudny. W sumie wiele tego nie ma ale w moim przypadku, przy tym przebiegu myślałem, ze nigdzie oleju nie zobaczę.
Jadę do ASO w sprawie klimy i przy okazji bym im to pokazał ale nie chcę być nadgorliwy więc bardzo proszę o opinię.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-05-10, 19:42
Miejsca zaznaczone na czerono sa zapocone. Dziwne tylko , ze na drugim foto slady po oleju sa powyzej polaczenia, ale to moze z pedu powietrza sie rozchlapuje.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-06-05, 08:08
Faktycznie szlak trafil uszczelke przy IC . Niby zawleczka nic sie nie rusza a tu coraz wiecej syfu. Bylem w Reno gadali, ze to choroba i duzo modeli tak ma z 1.5 Dci. zamowilem uszczelki i czkamy.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Jak komuś uda się ustalić wymiary to spróbuję dobrać z VW bedzie kosztowała jakieś 10-20zł wówczas podam numer i będzie można zamówić w ASO VW. Napewno wyjdzie taniej a jaka niemiecka jakość
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-06-12, 07:23
Wczoraj wymienilem te uszczelki i jak na razie przy polaczeniach rury z IC i tej na gorze sucho. Wymylem IC tak wiec nie zostalo ani grama oleju i dzis z rana niespodzianka Otwieram maske by zobaczyc czy wszysyko OK (nad ranem zrobilem jakies 70-100 km) Piekne 2 strozki oleju cieknace po IC, zaczynajace sie na polaczeniu plastikowej gornej czesci IC z aluminiowymi lamelkami ( foto).
Wiec moim zdaniem IC nieszczelny i nadaje sie do wymiany/regeneracji. Na regeneracje nie mam czasu bo potrzebuje auto i za 2 tygodnie jade do Polski . Nowy, cena moze byc szokujaca (jeszcze nie znam). Uzywka tansza, ale czy sprawna? Co kupic? Moze znacie kogs kto sie tym zajmuje ? No i chce zalozyc jeszcze separator oleju, bo ilosc oleju przerzucanego przez odme nie jest mala.
I to jest swieta prawda ,ze jak sie pi.....i to wszystko. W tym miesiacu: Piec gazowy C.O, ekspres do kawy i auto a to wszystko jeszcze przed wakacjami
IC.jpg
Plik ściągnięto 60 raz(y) 70,21 KB
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-06-12, 07:27, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-06-12, 20:20
Wedlug katalogu moj IC to nr. 144966051R . Rozgladajac sie za nowym/uzywanym w opisie znajduje,ze pasuje do 1.5 dci a pomimo tego posiada inny numer. Na samym alledrogo jest duzo i co trzeci ma inny numer i a jak dla mnie wszystkie wygladaja tak samo. Czy wogole jest jakas roznica?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-06-12, 20:32
Auto posiadam juz ponad 3 lata. A z gwarancji korzystalem tylko do 20 tys (pierwszy przeglad) i zrezygnowalem, bo ceny przegladow we FR to kosmos nie chca robic na zamiennikach i o wszystko trzeba sie prosic i maja sie za niewiadomo kogo. Do opisania tego trzeba by bylo nowy temat zalozyc
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-06-15, 21:54
W sobote bede mial nowy IC i mam nadzieje, ze znajde czas na wymiane. Jeszcze nie przygladalem sie dolkadnie jak to zdemontowac, ale mysle ,ze trzeba sciagnac zderzak. Prosze o potwierdzenie jak ktos juz to robil.
Ja robilem u siebie, tzn demontowalem ICka i czyscilem go plynem do naczyn i beznynka ekstrakcyjna :) Trzeba bylo zdemontowac oczywiscie zderzak . Gdzies zamieszczalem fotki jak to u mnie wygladalo.
Pozniej szybko wysuszylem IC w ciagu 20min podlaczajac jeden koniec do dolotu zeby turbinka troche pompowala w niego a ten drugi koniec dolotu ktory juz idzie do kolektora ssacego to zakrylem filtrem kawalkiem szmatki bawelnianej i tak na wolnych obrotach sobie pochodzilo pod blokiem i wszystko cymes . Polecam taki zabieg . Lepiej ciagnie i mniej zaczal kapke palic .
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-06-23, 16:03
Jestem juz po wymianie IC i dodatkowo wyprodukowalem sposobem gospodarczym seperator oleju. Narazie przejechalem 30 km tak wiec nie moge jeszcze powiedziec czy cos sie nazbieralo czy nie. Jak znajde troszke czasu to zrobie fotorelacje z wymiany IC.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum