Wiecie co, ktoś mi mówił, że wymiana klocków ze zwykłych na ceramiczne do fabrycznych tarcz może skutkować szybszym zużyciem czy zniszczeniem samych tarcz hamulcowych, a w artykule na WP (wcześniej podałem link) nic o tym nie wspominają (napisane jest tam, że można montować bez problemu).
W związku z tym przy wymianie klocków na ceramiczne zalecają również wymianę tarcz na tarcze ceramiczne.
Sam już jestem ogłupiały, nie wiem kogo mam słuchać....
Czy ktoś miał jakieś doświadczenie z tym?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2016-06-10, 07:18, w całości zmieniany 1 raz
Już o tym pisałem, że są w sprzedaży zestawy - stalowe tarcze i klocki ceramiczne. Gdyby klocki ceramiczne wymagały tarcz ceramicznych, to producent nie wystawiałby ofert na takie zestawy ze zwykłymi tarczami.
Boję się jedynie, czy takie klocki nie okażą się np za twarde to fabrycznych tarcz.
Wiecie co, ktoś mi mówił, że wymiana klocków ze zwykłych na ceramiczne do fabrycznych tarcz może skutkować szybszym zużyciem czy zniszczeniem samych tarcz hamulcowych, a w artykule na WP (wcześniej podałem link) nic o tym nie wspominają (napisane jest tam, że można montować bez problemu).
W związku z tym przy wymianie klocków na ceramiczne zalecają również wymianę tarcz na tarcze ceramiczne.
Sam już jestem ogłupiały, nie wiem kogo mam słuchać....
Czy ktoś miał jakieś doświadczenie z tym?
Wskaż mi w ofercie jakiego kolwiek producenta ceramicznych tarcz do jakiej kolwiek seryjnej Daci. Przecież te klocki ceramiczne to w zasadzie chwyt marketingowy. W tym artykule masz to nawet napisane, tylko trzeba czytać że zrozumieniem. Poczytaj o prawdziwych ceramiczno węglowych układach hamulcowych.
Do jazdy po mieście do pracy to marnie się nadają. Koszty ogromne,zużywają się raczej szybko i podwyższają zużycie paliwa.
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-06-10, 15:10, w całości zmieniany 1 raz
Koszty ogromne,zużywają się raczej szybko i podwyższają zużycie paliwa.
Skąd taka informacja? Bo ja już w kilku miejscach przeczytałem, że właśnie wolniej się zużywają. A koszty też nie takie straszne, jak komplet TRW można kupić za 160zł. I dlaczego mają wpływ na większe zużycie paliwa?
Lajkonik, Przeczytaj co napisałem wyżej.
Zacytuję.......
Poczytaj o prawdziwych ceramiczno węglowych układach hamulcowych.
Do jazdy po mieście do pracy to marnie się nadają. Koszty ogromne,zużywają się raczej szybko i podwyższają zużycie paliwa.
Pokaż mi TRW Do Mercedesa SLR Czy AMG za te pieniądze. I to zwykłe o prawdziwych ceramikach nie wspomnę.
No właśnie. I nadal czytam, że (cytuję) "...Ich wytrzymałość sprawia, że są w stanie służyć przez cały „cykl życia” pojazdu. Przykładowo, w Audi RS6 C6 producent obliczył ich żywotność na 300 tys. km!...". Skąd więc stwierdzenie, że
kali napisał/a:
...zużywają się raczej szybko...
Poza tym nie interesują mnie profesjonalne, ceramiczne układy hamulcowe, tylko same ceramiczne klocki, produkowane do Dacia Duster i nie kosztujące połowy jego wartości.
Nie bronię tych klocków przed krytyką, a jedynie chciałbym uzyskać racjonalną opinię na ich temat. Przyznaję, że w artykule znalezionym przez route2000 jest coś, co mnie zniechęca do tych klocków:
"...Ponadto, w wielu raportach z jazd autami wyposażonymi we wczesne rozwiązania testujący narzekali na słabe wyczucie pedału hamulca i utrudnione dozowanie siły hamowania. W rezultacie, w początkowej fazie siła hamowania była niewystarczająca, zaś po nieco mocniejszym naciśnięciu pedału pojazd zatrzymywał się bardzo gwałtownie. W skrajnych przypadkach mogło to nawet doprowadzić do kolizji..." Tylko znowu kwestia: czy same klocki ceramiczne ze stalowymi tarczami też dają taki efekt?
Jednak chyba kupię zwykłe klocki, które wytrzymają następne 50 tys.km i kosztują "małe pieniądze".
Ponadto poprzednie klocki "wyżłobiły" rowki w tarczach hamulcowych to następne nowe klocki same dopasują do obecnej tarczy (klocki zwykłe są miększe od ceramicznych).
Jak potem będzie taki wyrok, że tarcze będą już się nadawały do wymiany to wtedy kupię nowe tarcze i klocki hamulcowe CERAMICZNE. Chyba tak będzie najlepiej.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
No właśnie. I nadal czytam, że (cytuję) "...Ich wytrzymałość sprawia, że są w stanie służyć przez cały „cykl życia” pojazdu. Przykładowo, w Audi RS6 C6 producent obliczył ich żywotność na 300 tys. km!...". Skąd więc stwierdzenie, że
kali napisał/a:
...zużywają się raczej szybko...
Wiesz na początku producenci stwierdzili że palniki ksenonowe starczą do końca życia auta i nie bedzi potrzeby ich wymiany rzeczywistość okazała się inna. Posiadacze pierwszych niewymiennych palników słono płacili po gwarancji za całe lampy w ASO. To samo z tymi hamulcami często po 100tyś te tarcze miały już spore wżery a zdarzało się ze i ubytki z wyrwanym niezłym kawałkiem tarczy. Powiem ci jak ktoś nie szaleje to w takich silnych autach ze zwykłymi tarczami zmieniam 2-3x klocki a potem tarczę Przy czym klocki starczają na około 100tyś. Z prawdziwymi ceramicznymi tarczami miałem doczynienia w 3 autkach klientów i wież mi słodko nie było a za komplet tarcz przednich w tamtych czasach mógłbym wyjechać 2 Dusterami z salony. Dzisiaj są dostępne zamiennik, ale i tak jedna ceramiczna tarcza do Porsch 911GT to 10tyś zł. Więc z cena nie trafiłeś.
Lajkonik napisał/a:
Poza tym nie interesują mnie profesjonalne, ceramiczne układy hamulcowe, tylko same ceramiczne klocki, produkowane do Dacia Duster i nie kosztujące połowy jego wartości.
Nie bronię tych klocków przed krytyką, a jedynie chciałbym uzyskać racjonalną opinię na ich temat. Przyznaję, że w artykule znalezionym przez route2000 jest coś, co mnie zniechęca do tych klocków:
"...Ponadto, w wielu raportach z jazd autami wyposażonymi we wczesne rozwiązania testujący narzekali na słabe wyczucie pedału hamulca i utrudnione dozowanie siły hamowania. W rezultacie, w początkowej fazie siła hamowania była niewystarczająca, zaś po nieco mocniejszym naciśnięciu pedału pojazd zatrzymywał się bardzo gwałtownie. W skrajnych przypadkach mogło to nawet doprowadzić do kolizji..." Tylko znowu kwestia: czy same klocki ceramiczne ze stalowymi tarczami też dają taki efekt?
Już wam pisałem że tak naprawdę to chwyt marketingowy te klocki mają po prostu dodatek ceramiki jako spoiwo to nie są prawdziwe ceramiczno węglowe tarcze i klocki. Więc same klocki pseudo ceramiczne jak dla mnie, a dla was którzy łyknęli marketingową papkę ceramiczne. Takich efektów nie dadzą.
Prawdziwe opisane w tym artykule ceramiczne hamulce mają sporą skuteczność, ale tylko jak są ciepłe stąd ten opis „testujący narzekali na słabe wyczucie pedału hamulca i utrudnione dozowanie siły hamowania. W rezultacie, w początkowej fazie siła hamowania była niewystarczająca, zaś po nieco mocniejszym naciśnięciu pedału pojazd zatrzymywał się bardzo gwałtownie” Zimne hamulce mają bardzo małą skuteczność, więc jak naciskał pedał to efektów nie było naciskając mocniej rozgrzewał je i chwilę później uzyskiwały swoją nominalną bardzo wysoką skuteczność. Co więcej wraz ze wzrostem temperatury te hamulce w odróżnieniu od konwencjonalnych nie tracą na skuteczności wręcz ją zyskują. Jak sobie poradzili producenci samochodów z dozowaniem siły bardzo prosto, sztucznie rozgrzewają klocki i tarcze. Podczas leniwej miejskiej jazdy prawie cały czas klocki są lekko dociskane do tarczy. Dzięki tarciu utrzymują swoją temperaturę tym samy wysoką skuteczność. Tym samym podnoszą zużycie tarcz i klocków jak również paliwa.
W jaki istotny sposób taki zestaw hamulcowy podwyższa zużycie paliwa?
Czytałeś ten artykuł? Nie zastanowiło cię w jaki sposób poradzili sobie z dozowaniem siły hamowania?
Czytałem. Zwiększone zużycie to nie wina tarcz i klocków, tylko tej implementacji systemu utrzymania temp. . Ale to jest sposób dla "szpanerów" którym takie hamulce w sumie nie są potrzebne. W autach w których są rzeczywiście używane (sport) to problem raczej jest odwrotny.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Miał już ktoś klocki firmy Breck? (To co Hołowczyc reklamuje). Muszę wymienić, i akurat takie mają za akceptowalną cenę do Pickupa. Warto brać, czy szukać czegoś innego?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-07-04, 17:37
jak wiadomo, dobry towar reklamy nie potrzebuje warto porównać cenę tychże z cenami popularnych i uznawanych za solidne (TRW, Bosch, Brembo,Ferodo,ATE, Textar itp) Jeśli nie ma wielkiej różnicy, ja wybrałbym raczej coś sprawdzonego
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-07-04, 17:38, w całości zmieniany 1 raz
Już jestem po wymianie klocków hamulcowych.
Miałem jeden problem, bo zakupiłem niewłaściwe klocki, bo były za duże (TRW GDB1789DTE). ( https://hamulcesklep.pl/o/GDB1789DTE )
Przy doborze klocków kierowałem się na pojazdy z ESP (mam je w Lodgy).
W trakcie wymiany okazało się, że pasują tylko klocki mniejsze takie jak do pojazdów BEZ ESP (TRW GDB3332DTE).
Przy okazji musiałem wymienić tarcze, bo okazało się, że już miały grubość poniżej minimum (przejechałem już ok. 55 tys. km w większości po mieście).
Mam już zainstalowane nowe tarcze TRW DF6186 czyli dla pojazdów z ESP ( https://hamulcesklep.pl/o/DF6186 )
Wcześniej czytałem te posty od początku o tarczach i klockach hamulcowych w innym dziale. Nie wiem, czy to jest normalne, że mam system ESP, a klocki są "małe"?
Teoretycznie klocki powinny być większe w systemie ESP niż klocki bez systemu ESP.
Nie wiem, czy fabryka zrobiła mi w bambuko instalując mniejsze klocki czyli mniejsze zaciski hamulcowe?
Jak w końcu ma być docelowo? Jak u innych Lodgowców z ESP jest?
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
U mnie dotarły się dobrze te mikody ponacinane
Zestaw hamuje mega , jest tylko bardzo głośny pili jak szalony i klocki topnieją w oczach ale hebel się bardzo poprawił .
Miał już ktoś klocki firmy Breck? (To co Hołowczyc reklamuje). Muszę wymienić, i akurat takie mają za akceptowalną cenę do Pickupa. Warto brać, czy szukać czegoś innego?
Miałem. Strasznie twarde i słabo hamują - dla mnie bez rewelacji. Ze swojej strony mogę polecić klocki Denckermann'a - jedne z tańszych na rynku, nie pylą, 30% mniej żywotne niż TRW, za to nie piszczą jak TRW.
takie pisanie że klocki trw czy ate są dobre/złe to zwykła głupota
tarcza i klocek koniecznie od tego samego producenta
klocki mają różną twardość więc twardy klocek przy słabej tarczy może doprowadzić do dużego spadku siły hamowania
Czy wam po zmianie klocków i ew. tarcz hamulcowych piszczą?
Mam założone nowe TRW i czasami piszczą. A jak u was jest?
Czytałem na forach nt. piszczenia hamulców i TRW też potrafi zapiszczeć.:-/
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
a to trw kupowałeś w intercarsie czy na allegro .
Niestety ale dziś w necie jest masa podróbek , pytanie jeszcze sam wymieniałeś bo czasami wystarczy kropla smaru miedziowego na tarczy aby piszczały , jarzmo mogł też być źle oczyszczone albo ślizgi stare
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum