Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-12, 18:25
Chodzi o to by zimową porą jak najmniej obciążać akumulator i jak najrzadziej włączać wentylator .
Przetarcie kawałkiem gąbki jest najszybsze i najtańsze
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-06-12, 21:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-12, 18:30
Mam taką prośbę ; czy może mi ktoś przeskalować tą fotkę-
http://pokazywarka.pl/b43pi0/ - tak by spełniała wymagania dla zastosowania jej jako awatar .
A potem podesłać mi ją na PW
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Poważnie piszę, jak jeździsz z wentylatorem na zero, to się w końcu udusisz. Obieg zamknięty włącza się, albo jak nie masz, to wentylator daje się na zero tylko wtedy, jak jedziesz za cysterną z gnojówką albo za sypiącym się dieslem.
A zimą to wentylator obowiązkowo. Szyby możesz przetrzeć ale dywaniki ci skisną od wilgoci.
Nie żałuj tak akumulatora - on po to jest.
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-12, 18:38
Cytat:
Poważnie piszę, jak jeździsz z wentylatorem na zero, to się w końcu udusisz
Szybę otwieram prawie do połowy . Teraz masm szyby na korbkę , nie obciążają mi one akumulatora
I zauważyłem że w sanderce przy uchylonej szybie mniej wieje po uszach niż w tico
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Jak nie ma możliwości ustawienia trybu cyrkulacji powietrza niestety ustawienie wentylatora na 0 nic nie da :) jadąc np 90-100 przy opcji nawiewu zewnętrznego powietrze i tak będzie ładnie "wiało".
Jadąc na trasie szybkiego ruchu 120 to wieje jak na 1 stopniu nawiewu.
wlodarek1 napisał/a:
obciążać akumulator i jak najrzadziej włączać wentylator
Nie żartuj masz garaż kup dobry prostownik jak mało jeździsz i podładowuj raz na jakiś czas akumulator. Bo tak oszczędzając akumulator możesz doprowadzić do niebezpiecznej sytuacji na drodze. Idąc tym tokiem myślenia wycieraczek też nie używaj, świateł itd.
Ostatnio zmieniony przez SilverTM 2016-06-12, 19:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-06-12, 19:38
eplus napisał/a:
A na zimę chyba szybę zamkniesz?
a to dlaczego?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-06-12, 19:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 22 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 641 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-12, 21:27
wlodarek1 napisał/a:
Chodzi o to by zimową porą jak najmniej obciążać akumulator i jak najrzadziej włączać wentylator .
Przetarcie kawałkiem gąbki jest najszybsze i najtańsze
Nie rób wiochy. Przesiadłeś się do dacii i to zobowiązuje! Koniec maziania szmatami po szybach i jeżdżenia w kufajce zimą.
;)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-13, 01:07
Fajny golas z tej daci. Gratuluje zakupu, niech się toczy bezproblemowo. Zderzaki niby czarny plastik a błyszczą się jak psu jaja PS. Czy ja dobrze widzę, że kupiłeś nową dacię bez klimatyzacji ? Chyba jako jedyny w Polsce
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2016-06-13, 01:11, w całości zmieniany 2 razy
Chodzi o to by zimową porą jak najmniej obciążać akumulator i jak najrzadziej włączać wentylator .
Przetarcie kawałkiem gąbki jest najszybsze i najtańsze
Nie rób wiochy. Przesiadłeś się do dacii i to zobowiązuje! Koniec maziania szmatami po szybach i jeżdżenia w kufajce zimą.
;)
Tico ma wewnętrzny obieg . Oszczędzanie akumulator nie używając nawiewu jest bez sensu, chociażby z tego powodu że prąd podczas jazdy jest z alternatora, a ten na wystarczającą nadwyżkę mocy aby uciągnąć światła, wentylator, grzanie szyby, wspomaganie itp. i jeszcze ładowanie. Mało jeżdżąc to trzeba uważać na efekt samorozładowywania się akumulatora, a nie oszczędzać na nawiewie.
ps. Dziś w auchan widziałem za 199 zł powerbank z funkcją dawania prądu rozruchowego do samochodu. Nawet miał "kabelki" do rozruchu, na Tico może by wystarczyły
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: renault
Model: captur
Silnik: 1.3 mild
Rocznik: 2024
Dołączył: 20 Mar 2016 Posty: 517 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-06-13, 19:03
A to jest pierwszy filmik nakręcony dziś podczas jazdy sanderką ;
https://youtu.be/_HxjQWUrhsI
Na samym końcu tego filmiku widać że bez pomocy np mamy nie potrafię jeszcze w bramę utrafić
Niektórzy tu na forum narzekają na zbyt dużą głośność w daciach .
A ja mówię ; w mojej sanderce jest ciszej niż w tico
Słuchajcie ; nie zdołałem jeszcze dobrze wyczuć tego silnika 1,2 75 KM ;
jaka szybkość jest najekonomiczniejsza na 4-ce na płaskim odcinku
W tico to już wiem ; ok 65 km/h , a w sanderce wg was
_________________ Sandero dla bratanka a dla mnie Captur
Uważaj bo zatrzesz silnik przy tak szybkiej jeździe niedotartą Sanderką
Nie mówiąc o tym że zabiorą ci prawko za takie szybkości w mieście.
Pamiętaj policja monitoruje YT szukając piratów a Twoje wyczyny po ulicach Cz-wy wyglądają bardziej na rajd w wykonaniu "frodzia"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum