wejścia do medianav są 3, macie jakiś pomysł jak to podłączyć?
Prawdopodobnie jest to jedyne rozwiązanie:
pin 7 - external mic signal sygnał (+)
pin 8 - external mic supply zasilanie 12v (+)
pin 19 - external mic ground sygnał (-) oraz zasilanie 12v (-)
[ Komentarz dodany przez: laisar: 2021-06-03, 00:34 ] Ostateczne ustalenia stwierdzają, że jest to jednak5V:
zasilanie mikrofonu zewnętrznego to 5V a nie 12V.
Serwisówka MediaNav nie pozostawia złudzeń- blok zasilania radia, dostarcza na PIN8 gniazda 24-pinowego, do zasilania mikrofonu (PWR_MIC), napięcie 5V
lub, stacjonarnych sklepach zajmujących się cctv - np eltrox.
Mikrofon ma 2 kable a w nich 4 żyły:
+ sygnał (pin 7),
+ zasilanie (pin 8)
i tak jak podejrzewał jas_pik wspólną masę (-) dla sygnału i zasilania (pin 19).
Wspólną masę potwierdziłem multimetrem.
Mikrofon działa bez zarzutu, rozmówcy wszystko słyszą i nie narzekają na jakość dźwięku. (mikrofon zamontowany na wysokości MN)
Tym sposobem, niedrogo można doposażyć nasze 4-kółka w pełni funkcjonalny zestaw głośnomówiący.
Marka: Renault
Model: Laguna II lift
Silnik: 2.0dCi M9R 150KM bez FAP
Rocznik: 2006
Dołączył: 23 Gru 2014 Posty: 24 Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-01-17, 22:43
Mam pytanie co do podłączenia mikrofonu do MN. Mam taki (cctv)- 4 kable, czy tylko trzeba podłączyć z czerwonej wtyczki- główna żyła do pin 8, z żółtej- główna żyła do pin 7 a oba ekrany (masy) do pin 19? Czy trzeba też podać dodatkowo 12v + z samochodu na pin 8 oraz masę - z samochodu na pin 19?
Proszę o pomoc, bo nic nie słychać jak mówię, muszę coś źle podłączać.
zasilanie mikrofonu zewnętrznego to 5V a nie 12V.
Serwisówka MediaNav nie pozostawia złudzeń- blok zasilania radia, dostarcza na PIN8 gniazda 24-pinowego, do zasilania mikrofonu (PWR_MIC), napięcie 5V
Marka: Renault
Model: Laguna II lift
Silnik: 2.0dCi M9R 150KM bez FAP
Rocznik: 2006
Dołączył: 23 Gru 2014 Posty: 24 Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-01-29, 12:06
Wiem ,że napisałeś, tylko u mnie takie podłączenie nie działa więc zastanawiałem się czy z zewnątrz dodatkowo nie podać 12v i masy na odpowiednie piny.
są trzy przewody i dokładnie podłączyłem je jak wspomniano wyżej
pin 7 - złącze oznaczone jako sygnałowe(+)
pin 8 - złącze oznaczone jako zasilanie 12v (+)
pin 19 - zlącze oznaczone jako gnd (-)
i działa, czysto odbiera i bezproblemowo.
Jaki masz mikrofon? Ile przewodów? 4? jak z dwoma chinchami to musisz spiąc minusy ze sobą i podłączyć do pinu 19 MN. Czerwony przewód do zasilania na pinie 8 i bialy na sygnale w pinie 7.
EDIT:
Nie doczytałem wyżej.
Jak masz 4 przewody to łączysz ze sobą sygnał minus sygnałowy i mase i wpinasz pod złącze 19. Zasilanie do pinu 8 (prawdopodobnie jest czerwony) i sygnał pod pin 7 (prawdopodobnie biały). Nie trzeba doprowadzać dodatkowego zasilania bo MN wystawia już plus 12V na pinie 8 i mase na 19.
Jak miałes chinche na końcówkach mikrofonu to w białym będzie sygnał a w czerwonym zasilanie. Ewentualnie w żółtym ale to zwykle kolor dla video jak dobrze kojarze.
Ostatnio zmieniony przez lesiu11 2015-01-29, 13:03, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-11, 00:08
Chciałem wzorem patentu z media nav podłączyć mikrofon nie fabryczny do wąskiego radia BT Daewoo AGC-1220RF-A. Wtyczka identyczna jak w media nav. Niestety ale napięcia na wyjściu zasilania było jedynie 6V ( zmierzone na pinach radia ), zaś po podłączeniu modułu foni spadało do 3 V.
Ten moduł: http://allegro.pl/modul-f...4807355698.html wymaga +12V. Zastanawiam się, czy wypiąć zasilanie z kostki radia (pin nr 8 ) i podłączyć +12V z kostki ISO by zasilić wzmacniacz mikrofonu.
Obawiam się, czy nie powstanie jakieś przebicie lub inna niebezpieczna interakcja. Jest możliwe, że kupiłem nie do końca spr radio. Ma ktoś możliwość zmierzenia napięcia jakie podaje media nav lub lepiej daewoo radio na fabryczny oryg mikrofon ?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-23, 23:44
Okazało się, jak przewidział Laisar, a ja przeoczyłem, że wiązka od mikrofonu łączy się z wiązką do radia. Muszę przedłużyć przewody ;-( za to mikrofon już na miejscu.
Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 1.8
Rocznik: 2003
Dołączył: 25 Maj 2016 Posty: 15 Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-06-07, 20:31
Moja dzisiejsza próba podłaczenia mikrofonu skończyła się fiaskiem;
Podłączałem mikrofon jaki Koledzy zalecali:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4959748214
Efekt był słaby- było mnie słabo słychać a do tego szumy i zakłócenia... podłączałem 2 takie mikrofony z tym samym skutkiem.
Kupiłem dzisiaj inny polecany mikrofon:
http://allegro.pl/show_item.php?item=4807355698
.Okaże się czy to coś da jak dotrze do mnie.
Zaznaczam, że mam ten sam dylemat co Kol. mekintosz.
Otóż na 8 pinie jest 6V .
Próbowałem zamiast z 8 pinu podłączyć 12V z zasilania MN ale efekt był żaden - też szumy i zła słyszalność.
Czy możliwe jest, że oboje mamy uszkodzone MN?
W mikrofonach pojemnościowych czy elektretowych orientuje się dobrze i wiem, że powinno wystarczyć do zasilenia nawet te 6v. Jaki więc jest powód złej słyszalności??? Nie wiem.
Moze ktoś się z tym problemem spotkał i uporał?
Ostatnio zmieniony przez siwyandy 2016-06-07, 20:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 1.8
Rocznik: 2003
Dołączył: 25 Maj 2016 Posty: 15 Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-06-10, 11:06
No więc dalszy opis mojego nieudanego uruchomienia mikrofony zewnętrznego w Media Nav;
Podłączyłem mikrofon http://allegro.pl/show_item.php?item=4807355698 .
Objawy te same co poprzednio. To już trzeci mikrofon ;-(
Ledwo co słychać, potężny brum... nie wiem co robić dalej. Czyżby uszkodzone radio?
Czy ktoś pokieruje mnie w dobrą stronę? Może zewnętrzny mic. jest nie uaktywniony??? Nie mogę znaleźć nic na ten temat.
Przyznam się że nie wiem od czego to zależy.
Ale jesli ktoś ma problem z jakością audio to mogę programowo w danym egzemplarzu dokonać przestrojenia toru audio.
Niestety wymaga to spotkania fizycznego abym mógł dokonać testów poprzez podbicie plików konfiguracyjnych audio w urządzeniu( ale nie jest to podmiana plików lecz zmiana konfiguracji dla danego MN1) .
Postaram się być z komputerem na Puławskiej ( 11/6) w godzinach 10 -12.
Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 1.8
Rocznik: 2003
Dołączył: 25 Maj 2016 Posty: 15 Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-06-11, 06:23
jas_pik dzięki za zainteresowanie ale nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o przestrojeniu toru audio. Param się akustyką i elektroakustyką i wiem, że podanie sygnału audio na wejście audio to nie jakaś filozofia... . Sygnał może być po prostu za niski (za małe wysterowanie), za wysoki (przesterowanie) lub odpowiedni. Mikrofonik ma potencjometr i próbowałem różnych ostawień - na próżno. Doprawdy nie wiem co mógłbyś zmienić ...?
Czy przez Mikom Test (chyba pomyliłem nazwę-chodzi mi o menu serwisowe ) można coś zmienić, uaktywnić? Jeśli tak to podaj proszę linka gdzie o tym pisze. Za skarby nie mogę tego namierzyć a chyba już coś czytałem.
Ostatnio zmieniony przez siwyandy 2016-06-11, 06:26, w całości zmieniany 1 raz
Świetnie że jesteś fachowcem ale akurat o tym nigdzie nie przeczytasz- bo ja nigdzie jeszcze tego nie publikowałem,LG też nie puściło nigdzie żadnych informacji o tym ich oprogramowaniu dlatego nigdzie o tym nie przeczytasz.
To audio jest w całości cyfrowy a nie analogowy dlatego trzba dokonywać zmian w torze cyfrowym. Sam Windows CE nie ma żadnych możliwości regulacji ale LG w MN wprowadził sporo zmian we własnym oprogramowaniu.
W przypadku MN1 mamy opracowane własne oprogramowanie ( to jest oprogramowanie stworzone niezależnie podobne to fabrycznego MICOM stworzone przez naszego kolegę z Francji (djeman) o kodowej nazwie dMicom) w którym możemy zamienić pliki ROM-u toru dźwiękowego Windowsa CE( tzw BIN) odpowiedzialne za ustawienia toru Audio MN.
Nie są to pliki które można podmieniać lecz trzeba je rejestrować wewnątrz programu ( w ten sposób jak w fabryce wprowadza się kod VIN samochodu czy też kod antykradzieżowy.
Większość funkcji które są robione w MICOM-ie ( czyli w menu serwisowym dostępnym w wersji 4.0.3) powoduje problemy .Oczywiście najpoważniejszym problemem jest to że można wpaść w "Connect Diag Tool"
Nie udało się znaleźć prawidłowych rozwiązań z wykorzystaniem tego oprogramowania.
A do tego w wersjach wyższych oprogramowania R/D zablokowała dostęp do tego menu.
Między innymi dlatego zostało stworzone nasze własne oprogramowanie które realizuje wszystkie funkcje które są dostępne przez CLIP-a oraz inne funkcje które udało się odkryć. W trakcie testowania okazało się że zmiana niektórych parametrów powoduje problemy z torem dźwiękowym - i wtedy udało się odkryć że tor audio jest ustawiany za pomocą plików BIN. Tych ustawień nie da się zmienić za pomocą CLIP-a.
Ale wciąż MN jest pełne tajemnic - jak np z wewnętrznym wbudowanym mikrofonem - tylko niektóre egzemplarze posiadają go wbudowanego ale nie zawsze udaje się nim sterować.
A rozpoznać czy mają mikrofon można dopiero po rozebraniu.
Marka: Renault
Model: Leguna
Silnik: 1.8 Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2015 Posty: 25 Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-06-12, 22:02
Wtrącę swoje 5 groszy.
Niestety, mogę stwierdzić, że stosując mikrofon z regulacją wzmocnienia można uszkodzić MN.
Kolega chciał kupić ode mnie MN i pokazać żonie jak to działa. Przygotowałem mu MN z przejściówką ISO i mikrofonem na płytce za 10 pln.
Podłączyłem u niego w aucie. Pojechał, pokazał żonie, sprawdzili działanie. Głównie chodziło o rozmowy telefoniczne. Jego żona cały czas gada przez telefon.
Wszystko było OK. Oddał mi radio z kablami i mikrofonem.
Zdecydował się na zakup radia. Dałem mu namiary na mikrofon, przejściówkę ISO itp.
Ale gość chciał być lepszy ode mnie i kupił mikrofon z regulowanym wzmocnieniem za 15 pln.
Sprzedałem mu radio, te które wcześniej miał do testów. I niestety ma ten sam problem co u kolegi, szumy, trzaski, nic nie słychać itp.
Podłączyłem radio do oryginalnego mikrofonu w swoim aucie i jest to samo. Nawet zmiany softu i ustawień w miko nic nie dają. Radio podaje 6V na zasilanie mikrofonu.
Marka: Renault
Model: Laguna
Silnik: 1.8
Rocznik: 2003
Dołączył: 25 Maj 2016 Posty: 15 Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-06-14, 12:46
Nie wiem czy dobrze odbieram Twój post ale wyczuwam, że zarzucasz nam zbytnią kreatywność i to, że sami "psujemy" MN.
Jesli tak , to już się tłumaczę jak było w moim przypadku;
Kupiłem Mic 1 - fotka poniżej,- który zadziałał tak jak piszemy - słabo, szumy, trzaski w sumie kicha.
Kupiłem MIc 2 - fotka poniżej - TO SAMO nie ma żadnej różnicy. Napięcia i sygnały podłączamy zgodnie z opisem na forum. Nie wiem, co można zepsuć.
Z lutownicą się urodziłem a akustyką i elektroakustyką zajmuję się na codzień i wiem jak podłączać mikrofony pojemnościowe. Wiem, że potrzebują zasilenia (w akustyce to zasilanie tzw. PHANTOM do 48V. Jesli dla próby podajemy napięcie 12v (kiedy to 6v z MN nie działa dobrze, to NA PEWNO nie uszkodzimy radia.
Marka: Renault
Model: Leguna
Silnik: 1.8 Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Sie 2015 Posty: 25 Skąd: Legnica
Wysłany: 2016-06-14, 15:54
Ja piszę, że kolega który kupił ode mnie sprawne radio uwalił je sobie na własne życzenie.
Po prostu Chciał być lepszy i kupił z regulowanym wzmocnieniem. I teraz prawie nic nie słychać nawet na oryginalnym.
Miał zestaw do testów radio i mikrofon i działało. Teraz ne działa.
Te mikrofony które prezentujesz na zdjęciach faktycznie zbierają wszystko wokół.
Sam taki miałem.
Na postoju jest ok, ale podczas jazdy jest kicha.
Nie napisałem, że uszkodziłeś radio. Ze zdjęć wynika, że ja piszę o innym mikrofonie.
Zainwestuj parę dyszek więcej i kup oryginał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum