Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kilka pytań odnośnie nowej Lodzi :)
Autor Wiadomość
Stachu_89 


Marka: Dacia
Model: Lodgy (prawdopodobnie)
Silnik: 1,6 sce 100km (prawdopodobnie)
Rocznik: 2016
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 11
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-06-20, 12:11   Kilka pytań odnośnie nowej Lodzi :)

Witam :)
Od tygodnia jestem właścicielem nowej Lodzi
mam kilka małych pytań do właścicieli

1. Głośniki seryjne też Wam charczą już od poziomu 20-21 kresek na radiu ??
Można je wymienić na lepsze ?? jeśli tak to na jakie ??

2. Czy przy włączonej klimie auto ma czasem ( bardzo słabe ale jednak wyczuwalne ) przerywania/zawachania podczas mocniejszego dodania gazu ?? ( silnik 1,6 SCE )

3. Czy spalanie na dotarciu rzędu 8,5 l - 9 l w mieście i 6,5 l - 7 l na trasie dobrze rokuje ?

4. Czy jeśli sporadycznie podczas wyprzedzania obrotomierz dojdzie do 3,5 - 4 tys to jest to bezpieczne jeśli auto jest na dotarciu ??

5. Jakie najlepiej lać paliwo ?? do 1. 6 SCE ? 95 czy 98 ??

Dziękuje za wszystkie opinie i spostrzeżenia
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-06-20, 13:19   

Nie jestem Lodgyowiec, ale:
1. z opisu sądząc to będize wina nie głośników a radia, końcówki mocy. Spróbuj zdjąć basów, może pomóc.
3. Bezpieczne jest, ale nie jest zdrowe dla silnika. Ja bym tak nie robił. Lepiej spokojnie pojeździć przez ten pierwszy okres.
_________________
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 235
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2016-06-20, 13:25   

1. Nie, spróbuj zrobić jak pisze Lza aczkolwiek ja nawet na max nie mam takiego efektu s bas gra.
2. Tak
3. Też tak miałem, teraz mam prawie 5 tys na liczniku i niewiele mi spadło.....
4. Nie przekraczaj
5. 95 spokojnie wystarczy
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-20, 13:33   

Ad1. To wina radia a nie głośników.
Ad2. Klima swoją moc i to spora pobiera z silnika wiec jest to odczuwalne.
Ad3. Co autor miał na myśli to pojęcia nie mam
Ad4. Można. Dziś się nie dociera jak kiedyś. Dokładność obróbki i spasowań jest większa.
Ad5. A co pisze w instrukcji obsługi?
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-06-20, 13:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-20, 14:08   Re: Kilka pytań odnośnie nowej Lodzi :)

Stachu_89 napisał/a:


2. Czy przy włączonej klimie auto ma czasem ( bardzo słabe ale jednak wyczuwalne ) przerywania/zawachania podczas mocniejszego dodania gazu ?? ( silnik 1,6 SCE )



widzę że klimatyzacji dalej nie naprawili 8-)
_________________
Moje auto
 
Stachu_89 


Marka: Dacia
Model: Lodgy (prawdopodobnie)
Silnik: 1,6 sce 100km (prawdopodobnie)
Rocznik: 2016
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 11
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-06-20, 14:30   

[quote="kali"]
Ad3. Co autor miał na myśli to pojęcia nie mam

mam na myśli to czy jest to dużo i czy spadnie po dotarciu
 
Stachu_89 


Marka: Dacia
Model: Lodgy (prawdopodobnie)
Silnik: 1,6 sce 100km (prawdopodobnie)
Rocznik: 2016
Dołączył: 08 Maj 2016
Posty: 11
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2016-06-20, 14:38   

Bas mam ściągnięty na 0 / na środek . A i tak charczy. Jeśli mówicie , że to wina radia to moge spokojnie reklamować tak ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-20, 14:51   

spalanie jest ok

radio możesz próbować reklamować , ale głośniki szumią bo brakuje mocy .
Radio może wytworzyć bez zakłóceń max 15-20 W RMS na kanał
a dobry głośnik potrzebuje 50

Radio masz standardowe 4x50 W ale te 50 W jest osiągane przy ogromnych zakłóceniach

Jeżeli producent przewiduje lanie 95 to masz lać tylko taką , 98 niczego nie da .
sprawdź sobie co oznacza liczba oktanowa (nie moc )
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-06-20, 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-20, 15:31   

Radia nie zareklamujesz bo to taka konstrukcja. Ja mu daję góra 4x12W B mocy ciągłej w samochodzie na fabrycznej instalacji. A wcale by mnie to nie zdziwiło jak bym osiągnoł 4x8W. 50 to moc szczytowa po podaniu sygnału o określonej częstotliwości i to na jednym kanale, dodatkowo poza samochodem. Radio połączone do przewoltażowanego zasilacza. A moc RMS to w zasadzie też moc naciągana i można nią manipulować.
Chcesz mieć dobry dźwięk daj wzmacniacz taki o mocy 30-50W kupisz za grosze.
Co do spalania jak się nauczysz i będziesz chciał to zejdziesz niżej że spalaniem.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-06-20, 19:19   Re: Kilka pytań odnośnie nowej Lodzi :)

Stachu_89 napisał/a:


1. Głośniki seryjne też Wam charczą już od poziomu 20-21 kresek na radiu ??
Można je wymienić na lepsze ?? jeśli tak to na jakie ??


Nie miałem fabrycznych i dobrze. Chcesz być zadowolony popatrz co mam zamontowane. Wiem zawsze można lepiej.

Stachu_89 napisał/a:
2. Czy przy włączonej klimie auto ma czasem ( bardzo słabe ale jednak wyczuwalne ) przerywania/zawachania podczas mocniejszego dodania gazu ?? ( silnik 1,6 SCE )


Tak może być w momencie włączenia wyłączenia sprężarki. Pracuje cyklicznie.

Stachu_89 napisał/a:
3. Czy spalanie na dotarciu rzędu 8,5 l - 9 l w mieście i 6,5 l - 7 l na trasie dobrze rokuje ?


Dobrze. Spalanie dla 1.6MPI. Więc może być tylko lepiej przy mocniejszym silniku.

Stachu_89 napisał/a:
4. Czy jeśli sporadycznie podczas wyprzedzania obrotomierz dojdzie do 3,5 - 4 tys to jest to bezpieczne jeśli auto jest na dotarciu ??


Jeżeli jest silnik rozgrzany to jest ewentualnie dopuszczalne. Generalnie jak dbasz tak masz.

Stachu_89 napisał/a:
5. Jakie najlepiej lać paliwo ?? do 1. 6 SCE ? 95 czy 98 ??


Ja nie widzę różnicy więc nie ma co przepłacać. MCV-ką zrobiłem bez zarzutu 135kkm do sprzedaży.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-20, 20:43   

ludzie douczcie się w końcu że liczba oktanowa nie znaczy mocy czystości czy innych bzdur
liczbę oktanową paliwa dobiera się pod względem stopnia sprężania oraz temperaturę pracy

Dacie mogą jeździć nawet na 92 bo to nie jest samochód sportowy .
Liczba oktanowa spada wraz z ze złym przechowywaniem paliwa i tego bardziej trzeba się wystrzegać , dlatego nie raz 98 jest gorsza od 95 .
Lać świeże paliwo na najtańszych stacjach i nie przejmować się niczym , trzeba tylko patrzeć czy nie robią w balona z litrami bo za to jest PL gigantyczna kara 500 zł :mrgreen: .
Jak ktoś nie wierzy to jest sieć ARTUS na każdej stacji walą 5-10 %
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-06-20, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-06-22, 09:02   

To prawda z tymi dystrybutorami zawyżającymi. Kupuję benzynę do kosiarki, kosy i piły do kanistra 5l i przeważnie tankuje pod korek i na dystrybutorze jest 4,98 - 5.15 litra. Ale na niektórych stacjach rzeczywiście można zatankować 5,5, a nawet zdążyło mi się raz 5,6 litra.. Czyli znacznie więcej niż kanister mieści :-P
_________________
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-22, 09:06   

Mam kanister 5 l półprzezroczysty, gdzie widać ile paliwa mam w nim (używam je do tankowania kosiarki).
Jak tankuję to wchodzi mi 6 l niemal pod korek i jeszcze mogę wlać ok. 0,5 l. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-22, 09:32   

Jeden gość mi tłumaczył że to wynika z lania na pół gwizdka . Przepływomierz jest wykalibrowany na prace przy pełnym przepływie pompy , przy dolewaniu mogą być błędy pomiaru +/-30 %
_________________
Moje auto
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-22, 10:06   

Tak jasne, tyle że przy bardzo wolnym laniu to raczej zaniży przepływ niż zawyży. Dopuszczalny błąd to 0.5% dla ON i benzyny i 1% dla LPG.

Dla zainteresowanych zeszłoroczny raport NIK w tej sprawie https://www.nik.gov.pl/plik/id,8191,vp,10236.pdf

Generalnie jak się mylą to raczej na swoją korzyść.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-23, 05:35   

5l to pojemność znamionowa. Wlać da się więcej o około litr. Wystarczy kupić menzurkę i zalać wodą by się o tym przekonać. Zamiast dywagować o oszustwie. :-P
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 357
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-06-23, 11:24   

Dawnymi czasy dystrybutory miały z boku wziernik, w którym widać było przepływ tankowanego paliwa. Przy wolnym przepływie wziernik był pełen paliwa, przy szybkim przepływie we wzierniku oprócz paliwa pojawiały się bąbelki powietrza, czyli przy szybkim przepływie płaciło się za paliwo, a dostawało powietrze.
Teraz wzierników na dystrybutorach już nie ma, ale przyzwyczajenie mi pozostało, by przy tankowaniu zablokować cyngiel w pozycji najmniejszego przepływu, aby uniknąć tankowania powietrza.
Jeśli ktoś tankuje najszybszym przepływem, proponuje zacząć tankować najwolniej jak można, a zużycie paliwa spadnie, bo tankowane będzie wyłącznie paliwo, a nie paliwo z bąbelkami powietrza w swej objętości.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2016-06-23, 13:29   

Dobra rada, wyprubuję :-)
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-23, 16:26   

krimar, a słyszałeś o kawitacji?
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 357
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-06-23, 20:19   

Kawitacja to zmiana stanu skupienia z ciekłego w gazowy pod wpływem zmniejszenia ciśnienia.
Nie do osiągnięcia przy przepływach i różnicy ciśnień panujących w dystrybutorze.
Jeśli miałaby jednak w dystrybutorze wystąpić to przy wąskim otworze przelotowym (czyli minimalnym przepływie), a nie szerokim (czyli maksymalnym przepływie).
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-23, 20:43   

Pompa tłoczy tak samo. Za pompą jest wziernik.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-23, 20:43   

Kawitacja może wystąpić lokalnie w pompie, ale nie w elemencie biernym jak przepływomierz. Zasadniczo to sprawne przepływomierze pracują liniowo i dużo dokładniej niż norma tego wymaga przy przepływach osiąganych przy tankowaniu. Kiedyś to były urządzenia czysto mechaniczne od elementu mierzącego aż po element pokazujący wartość. Przy sprawnym dystrybutorze żadne czary nie pomogą i będzie odmierzał dobrze niezależnie jak będziemy nalewać. Tyle że z pomiarami jak z jakością paliwa. Zazwyczaj jest dobrze, ale na oszusta też można trafić.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-23, 23:10   

ja przejechałem pół europy i do pustego zbiornika lpg wlewałem 32 l wszędzie
na drugim orlenie na a2 wlałem 36 l , następny lotos 35 l
potem wyszło że średnią na 100 miałem 11 a w PL 13
_________________
Moje auto
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-24, 05:43   

W lpg wszystko zależy od regulacji punktu odcięcia. Więc nic dziwnego że różnie wlejesz w różnych miejscach.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-24, 07:16   

Karenzo napisał/a:
a przejechałem pół europy i do pustego zbiornika lpg wlewałem 32 l wszędzie
na drugim orlenie na a2 wlałem 36 l , następny lotos 35 l
potem wyszło że średnią na 100 miałem 11 a w PL 13


A ja więcej niż zwykle zatankowałem na małej stacji z dala od autostrad w Austrii.

kali napisał/a:
W lpg wszystko zależy od regulacji punktu odcięcia. Więc nic dziwnego że różnie wlejesz w różnych miejscach.


Nie do konca to jest prawda. Punk odcięcia jest ustawiany na zaworze w aucie i jest taki sam dla każdego dystrybutora. Jeżeli zawór po odcięciu coś jeszcze przepuszcza to można więcej dotankować i zależy do od ciśnienia jakie podaje pompa, ale trwa to długo i ewidentnie słychać i widać że już powoli leci.

Po za tym jak się więcej zatankuje, to się więcej przejedzie, ciśnienie na pompie nie ma wpływu na spalanie, a średnia z kliku tankowań już uwzględni różnice pomiędzy dystrybutorami.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne