Tylko że każdy dobry instalator pierwsza rzecz co robi to wyłącza korektę parametrów po obd ponieważ rozjeżdża się na nich ustawiona wcześniej mapa więc bez sensu jest pakować ten bajer. Chyba że masz jakiegoś instalatora który wypuści Ciebie po auto kalibracji ewentualnie po nieudolnej kalibracji i wtedy faktycznie lepsze obd niż taki partacz ;)
To ładnie brzmi w teorii, ale w praktyce to nastawiasz widełki korekt, po których sterownik gazu ma modyfikować lekko ustawienia. Bo w innym wypadku tak wszystko rozhuśtasz, że w krótkim czasie auto przestanie jeździć dobrze na każdym rodzaju paliwa. Dzisiaj tylko te starsze i najtańsze ( chociaż czasem w opcji są )nie mają korekt pod OBD.
route2000, piękna fura, też mam białą, tylko rocznik 2012 :)
kontaktowałem się z kilkoma warsztatami i padały też propozycje BRC SQ 24, ale namawiają mnie na 32 "bo nowsza i lepsza" i sam nie wiem, pomyślałem że może lepiej iść w nowszą technologię, nie ukrywam że kompletnie się na tym nie znam, dlatego też szukam pomocy na forum
To stary i prosty silnik pojedzie na wszystkim. Tylko gazownik kumaty co to poskłada i ustawi. Jednostka centralna to w zasadzie wsio ryba. Parownik w zasadzie też. Ale jak chcesz coś trwałego i stabilnego w parametrach to już trzeba dopłacić parę złotych. To samo wtryski. Do tego silnika każde dobre. Ale jedne się rozkalibrują po 20-30 tyś a padną całkowicie po 50. A na innych zrobisz minimum 100 a nawet więcej tyś i nie będziesz wiedział, co to wtryskiwacz gazu. Tylko, że każdy chce tanio i to póżniej się odbija, bo jeden dobrej, jakości wtryskiwać potrafi kosztować tyle, co kompletna listwa z wtryskami na wszystkie 4 cylindry.
Tak więc najważniejsza rzecz to człowiek, który to robi. Potem wtryskiwacze, potem parownik i dopiero na końcu sama centralka. A wy się podniecacie jakie to centralki chcecie założyć i co to nie maja.
kendrik, jak masz kasę to czemu nie, ale MSZ nie warto..
Załóż sprawdzoną instalację taką jak BRC czy STAG. Priorytetem jest KUMATY gazownik i dobrze zestrojona instalacja pod dany silnik (silnik silnikowi nierówny mimo, że mają takie same dane i parametry fabryczne), a reszta będzie chodziła jak w zegarku.
Jak Ci nie odstrasza nawet instalacja montowana poza Warszawą to warto, a nawet bardzo warto się wybrać do Lublina.
Ten facet jest pasjonatem i robi to każdemu z wielką dokładnością, każdemu powie i pomoże oraz doradzi każdemu laikowi. Nawet możesz do niego zadzwonić i pogadać na ten temat.
To jest prawdziwy magik od LPG, wiele osób nawet przyjeżdżało z daleka, by poprawić po gazowych partaczach. Nie jest tani, ale złota zasada jest taka, że nie oszczędzać na samych instalacjach, tylko już oszczędzać w trakcie eksploatacji (brak poprawek i niespodziewanych serwisów). Bardzo ważna jest interwałowa wymiana filtrów, bo wiadomo, że gaz LPG nie jest czysty, jak Wam się wydaje...
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Da się zainstalować instalację LPG do TCE 90 bez utraty gwarancji?
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3267 - montaż LPG nie powoduje całkowitej utraty gwarancji fabrycznej na całe auto nawet w przypadku instalacji nie zatwierdzonej oficjalnie przez producenta samochodu. Natomiast w przypadku awarii spowodowanej przez LPG gwarant może odmówić jej naprawy. Nie ma to wpływu na gwarancję na pozostałe części auta.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-07-27, 11:13, w całości zmieniany 1 raz
... montaż LPG nie powoduje całkowitej utraty gwarancji...
Preferuję jednak mieć pełną gwarancję (zwłaszcza na ten silniczek TCE który do najprostszych konstrukcji nie należy), więc pewnie poczekam trzy lata i wtedy coś przekombinuję z LPG. Chciałem przedłużyć gwarancję do 5 lat ale w takim razie się na nią nie piszę (no chyba żeby dealer mógł domontować LPG w miarę tanio).
Czy ktoś może wie jak S&S działa z LPG - po wyłączeniu jest restart na LPG czy na benzynie?
Gercio, to czego nie wziąłeś od razu LPG przy zakupie auta?
Echh z czystej głupoty chyba... Miałem jechać do Francji nowym samochodem we wrześniu. Zdecydowałem się na zakup w lipcu. Za krótki termin żeby zamówić auto w/g własnych preferencji... Wziąłem więc co stało na placu i było najbliżej moich przekonań
... po czym okazało się że do Francji swoim autem nie pojadę - żona się rozmyśliła - mój plan rozpiermandolony
Dostałem w dniu dzisiejszym wycenę Logana 1.2 z montażem instalacji LPG.
Instalacja to koszt 3500 zł po rabacie przed 4500 . Czy ktoś chce mnie zrobić w konia ?
Tak ASO, nawet dzwoniłem się upewnić i jak się dowiedziałem cena ustalana jest przez BRC.
Z tego co widzę masz silnik 8 v a chyba do 16 V instalacja będzie inna
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2016-08-03, 08:24, w całości zmieniany 1 raz
To nie ma wielkiej różnicy czy mam 8V czy 16V, instalka jest taka sama, wtryskiwaczy jest CZTERY jak do benzyny i do LPG. 8V i 16V to liczba zaworów, tylko kompem odpowiednio dostraja się do pracy silnika. Sterownik od LPG jest bardzo uniwersalny i może pracować z każdym silnikiem.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2 Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: W-wa
Wysłany: 2016-08-29, 08:56
Ja wybrałem Landi Renzo Omegas Evo. Jest to prostsza wersja Omegasa dla niewyrafinowanych silników takich jak K4M. Gazownik przekonywał mnie w ten sam sposób –archaiczny silnik wystarczy prostsza instalacja ponieważ ten silnik i tak nie wykorzysta jej wszystkich możliwości.
lubryfikacja nie działa , nie zajmuj sobie nią głowy
w doborze podzespołów ważne jest aby były popularne an rynku (cena/dostępność ) filtrów zestawów naprawczych .
Sterownik ma być taki aby instalator go ogarniał i ładnie wystroił
A w życiu, nie ma żadnej lubryfikacji. Tylko dobrze zestrojona i dobrze dopasowane części LPG nie powinna przynosić jakiś problemów. Taki silnik jak K4M jest to sprawdzona stara jednostka doskonale współpracująca z instalacją LPG.
Lubryfikacja to zakładają gazownicy, którzy mają problemy z instalacją LPG (silniki nie lubią gazu) by nie wypalić zawory.
A co do propozycji montażu to się nie wypowiem, ale na Twoim miejscu bym założył BRC albo STAG (obie firmy są bardzo popularne w Polsce).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Karenzo, route2000, dzięki za informacje. Pytam o lubryfikację ponieważ wpadła mi ostatnio w ręce gazeta Auto Świat o LPG i tam właśnie w kontekście tego silnika pisali, że warto taką lubryfikację mieć. Natomiast te zakładay LPG, które pytałem o montaż twierdzą, że dobra instalacja tego nie potrzebuje także jest to zgodne z tym co mówicie. Dzięki!
route2000, ja mam ten silnik co Ty czyli K7M.
K4M to chyba 16V jest.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3750 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-16, 10:06
To tak prosty silnik że trudno spartolić go złą instalacją ale ... :)
Musisz tylko pamiętać o częstej regulacji zaworów (w zasadzie warto to robić przy każdej wymianie filtrów LPG)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum