dla formalności tylko (bo w bogatszych zestawach jest w standardzie) przypomnę o "skórze"
to obowiązkowo ale w laureate jest to chyba w standardzie
Skóra nie jest w standardzie nawet w prestige. Ale osobiście nie polecam jeśli skóra jest bez wentylacji.
A ogrzewanie siedzeń w warunkach polskich jest niezbędne jesli zdarzy Ci się korzystać z samochodu w zimie - zwłaszcza po dłuższym postoju w temperaturach ujemnych.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-08-06, 04:29
wystarczy częściej myć ręce
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-08-06, 04:29, w całości zmieniany 1 raz
Sztuczna skóra na kierownicę jest w Biedronce po 20 złotych.
Teraz wyłączniki tylnych szyb są w klamkach - czy ktoś ma zwyczaj opierać się o próg centralny Przypomnę, że jak w PH1 wsadzali wyłączniki w próg środkowy, to byo to głupie, złe, zboczone i nikomu się nie podobało.
A ogrzewanie siedzeń w warunkach polskich jest niezbędne jesli zdarzy Ci się korzystać z samochodu w zimie - zwłaszcza po dłuższym postoju w temperaturach ujemnych
z tego względu koniecznie chcę zamówić grzane stołki- auto nie załapie się na garaż, mam tylko jeden.
a ręcę myję regularnie
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-06, 07:34
jas_pik napisał/a:
ogrzewanie siedzeń w warunkach polskich jest niezbędne jesli zdarzy Ci się korzystać z samochodu w zimie - zwłaszcza po dłuższym postoju w temperaturach ujemnych.
Nie jest, nigdy z tego powodu nie odczuwałem dyskomfortu (inna sprawa, że jestem raczej zimnolubny).
Co innego kierownica - fajnie by było gdyby dało się ją podgrzać, nie lubię prowadzić w grubych rękawiczkach.
a propos kierownicy- obawiałem się, że nie znajdę optymalnej pozycji za kierownicą z racji ograniczonej jej regulacji i nietypowej regulacji fotela- jednak się udało. Zobaczymy jak będzie po pierwszej dłuższej trasie
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Ze swojego podworka dodam:
- skorzana kierownica obowiazkowo
- podgrzewane siedziska warto miec, szczegolnie plec piekniejsza bardzo je lubi ;)
- z tylu wole miec korbki, bo jak sobie z tylu spie to nie musze uruchamiac zaplonu by otworzyc szybe
- oslony nadkoli i boczne - nie bardzo widze zastosowanie. Jak wjezdzalem w krzaczory to i tak glownie rysowaly sie boki w okolicy szyb i okolice relingow. A jak ktos jezdzi po trawie, to ona chyba tak nie rysuje zeby zakladac plastikowe oslony. Secundo pytanie jak bedzie ze zbieraniem sie soli w zakamarkach i ew. korozja
- warto doplacic do tempomatu i ogranicznika predkosci, nawet w miescie korzystam jak jest maly ruch i nie chce zbytnio przekraczac predkosci
- przyciemniane tylne szyby - pasazerowie z tylu zadowoleni, calkiem dobrze chroni przed sloncem
Po 17 tys. km dalej uwazam ze wybralem odpowiednia dla siebie konfiguracje.
Ostatnio zmieniony przez lukee88 2016-08-08, 12:16, w całości zmieniany 1 raz
warto doplacic do tempomatu i ogranicznika predkosci, nawet w miescie korzystam jak jest maly ruch i nie chce zbytnio przekraczac predkosci
lukee88 napisał/a:
skorzana kierownica obowiazkowo
miałem w poprzednim aucie i zdecydowanie mi teraz tego brakuje- dlatego w kolejnym być musi
z najnowszych wieści- szykuje się ponoć nowa seria limitowana w miejsce Urban Explorera ale nie znam jeszcze szczegółów, poinformuję jak dowiem się czegoś więcej.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6mpi
Dołączył: 04 Sie 2016 Posty: 16 Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-08-08, 16:10
Wbrew temu co mówią janusze - tempomat się przydaje i to mocno.
Szkoda że nie można dopłacić do jakiegoś normalnego audio, bo wolałbym wyłozyć te 2 tysie, żeby nie musieć się potem grzebać z tym :]
Ale i tak podstawą podstaw jest metalizowany lakier, zwykłych nie polecam nikomu.
Brak elektryki z tyłu to lipa, szczególnie jak wozisz dzieci i potem musisz otwierać drzwi i po nich domykać, a jak pada deszcz i zostanie ta 3mm szpara której nie zawuażysz to masz mokro w wozie.
A dlaczego nie polecasz zwykły lakier? Skoro mam biały i nie mam z nimi żadnego problemu. Łatwiej jest doprowadzić do porządku niż w lakierze metalic.
Taka jest opinia z zakładu zajmująca się profesjonalnym detalingiem.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-08-08, 18:04
metaliczny jest twardszy i mniej się rysuje - wiem, bo mam porównanie z polo małzonki ze zwykłym lakierem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-08-08, 19:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-08, 18:47
MichalloKRA napisał/a:
Wbrew temu co mówią janusze - tempomat się przydaje i to mocno.
W Polsce? Bardzo średnio. To jest dobra "aplikacja" na 3 pasmową autostradę w kraju o wysokiej kulturze jazdy. U nas na drogach 2 pasmowych na prawym co raz jadą ciężarówki 90 km/h a na lewym ludzie gnają często dobrze ponad prędkość przepisową i trudno jest utrzymywać stałą prędkość nie zajeżdżając nikomu ani nie hamując co chwila. Żeby nie było mam auto z tempem i jazda z nim w Polsce mnie stresuje bo uważam że na tempomacie powinno się jechać co najmniej kilkadziesiąt km bez naciskania na gaz i hamulec wówczas ma to sens.
Metalic polecam bo mając różne auta to te w metalicu miały po kilku latach lepszy znacznie lakier niż te "zwykłe". Zwykły dużo szybciej matowiej od drobniutkich rys bo rysy gwoździem żaden nie wytrzyma
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-08-08, 18:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2015 Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sie 2016 Posty: 509 Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-08-08, 20:32
mojo napisał/a:
MichalloKRA napisał/a:
Wbrew temu co mówią janusze - tempomat się przydaje i to mocno.
W Polsce? Bardzo średnio. To jest dobra "aplikacja" na 3 pasmową autostradę w kraju o wysokiej kulturze jazdy. U nas na drogach 2 pasmowych na prawym co raz jadą ciężarówki 90 km/h a na lewym ludzie gnają często dobrze ponad prędkość przepisową i trudno jest utrzymywać stałą prędkość nie zajeżdżając nikomu ani nie hamując co chwila. Żeby nie było mam auto z tempem i jazda z nim w Polsce mnie stresuje bo uważam że na tempomacie powinno się jechać co najmniej kilkadziesiąt km bez naciskania na gaz i hamulec wówczas ma to sens.
Metalic polecam bo mając różne auta to te w metalicu miały po kilku latach lepszy znacznie lakier niż te "zwykłe". Zwykły dużo szybciej matowiej od drobniutkich rys bo rysy gwoździem żaden nie wytrzyma
Popieram, tempomat to bardzo wygodne wyposażenie. W kraju mamy już ekspresówki, autostrady czy nawet można używać na drogach krajowych. W obecnym aucie go nie posiadam i w ten sposób widzę, jak bardzo mi go brakuje - preferuje przyciski w kierownicy (tak jak ma Dacia, perfekcyjnie pod kciukami) wtedy można jeździć nawet drogami krajowymi na tempomacie bez używania gazu.
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2016-08-08, 20:35, w całości zmieniany 2 razy
też uważam że za tempomat warto dołożyć te kilka groszy - zresztą w pakiecie z czujnikami cofania występuje, wróciliśmy z urlopu - 1,8 tys km pokonane (ok 1,2 tys autostrady/ ekspresówki - reszta lokalne wojaże ), dust sprawił się wyśmienicie -, dla niedowiarków - sce w trasie całkiem dziarsko daje radę , spalanie średnie wyszło 8,2l - więc przyzwoicie jak na furmankę w pełni załadowaną.
Ekspresówka na tempomacie 120 km/h, autostrada 130 km/h, były momenty że ponad 140 cisnąłem, pozostałe drogi to górskie trasy więc dużo wzniesień i zjazdów.
czyli w moim tempie zazwyczaj poruszam się ok 120-130 km/h na autostradach, rzadko kiedy dobijam do 140km/h. 8 litrów to bardzo ładnie....Być może 4x4 w takich warunkach spali trochę więcej
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-09, 09:04
Pozwolę się ustosunkować do wypowiedzi wyżej.
- Lakiery czy metalik czy nie rysują się w Dacii mocno. Gdybym kupował chyba granatowy bym brał tym razem - prezentuje się prawie jak czarny, a kasa na alusy albo opony zimowe w kieszeni
- osłony nadkoli w krzakach może się nie sprawdzają, ale na parkingach i owszem, bo mój Duster w nadkola dostawał drzwiami.
- przyciemnienie szyb z pakietu look jest słabe, ja do swojego jeszcze naklejki z dziurami na lato musiałem dzieciakom dokładać
edit:
Z tempomatu mogłem spokojnie tylko nocą skorzystać, bo kazdy jedzie inaczej i się nie sprawdza za bardzo na trasach ekspresowych. Za to ogranicznik się przydaje - szczególnie na odcinkowych pomiarach prędkości, żeby się nie zagapić :)
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2016-08-09, 09:06, w całości zmieniany 1 raz
mam dylemat z kolorem...na razie skłaniam się ku szaremu comete ale ostatnio widziałem białego z pakietem off road i stwierdziłem, że wygląda dobrze( a 1900 zostaje w kieszeni).
Prezes napisał/a:
przyciemnienie szyb z pakietu look jest słabe
z tego co się orientowałem można przyciemnić szyby w profesjonalnym zakładzie za ok 600 pln.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-09, 15:13
Samemu zawsze można, miałem i takie auto i zrobiłem od razu ciemniejsze.
W aktualnym aucie mam zdejmowane zasłonki dopasowane do szyb.
Pisałem tylko jak jest w przypadku pakietu look, żebyś miał świadomość. Duster, wg mnie, dobrze wygląda w ciemnych kolorach - ten szary też bardzo spoko, z przyciemnionymi szybami i "chromowanymi" plastikami z przodu i z tyłu. Niektóre orurowania też sprawiają, że auto wygląda na większe. Gdybym zamawiał bez pakietu, to te plastikowe nakładki bym dokupił na alledrogo.
Pisałem tylko jak jest w przypadku pakietu look, żebyś miał świadomość.
tak też zrozumiałem, dziękuję. Przyciemniane szyby z tyłu są bardzo przydane, jeśli bym zrezygnowała z pakietu look to na pewno przyciemnię we własnym zakresie( tzn w zakładzie tym się zajmującym)
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum