Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 5 Skąd: poznan
Wysłany: 2016-08-08, 16:57 przegrzewanie się diesla - dokker
witam, posiadam dokkera 2015 r diese 1,5 dci przebieg 60 tys wersja z klimatyzacją:
od niedawna pojawi się problem z chłodzeniem silnika, jadąc 100-120 km na drogach typu autostrada - zapala się wskaźnik przegrzania - załącza się wentylator a woda w układzie się gotuje - w normalnej jeździe nawet po mieście takie coś nie występuje.
zmieniłem juz termostat oraz korek wlewu. Układ nie wykazuje braku - spadku - cieczy chłodzącej.
nie mam pomysłu co dalej - czy ktoś miał podobny przypadek ?
sprawdziłem : płynu mam odp. ilość, wentylator kręci się w prawidłową stronę, auto wyposażone w klimę - sprawna, przy efekcie grzania się - chłodnica pozostaje chłodna - wąż dolny również - a wiec albo nie ma drożności chłodnicy albo ...
Brak dobrego obiegu. Wymieniaj pompę wody. No chyba że masz niedrożną chłodnicę.
Teraz fakty czy auto się fizycnie grzeje czy tylko kontrolka się zapala? Jak dasz ogrzewanie to spada temperatura a ogrzewanie mocno gorącym i niezmiennym powietrzem dmucha? Klimę masz?
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-08-08, 21:00
macio napisał/a:
witam, posiadam dokkera 2015 r diese 1,5 dci przebieg 60 tys i od niedawna pojawi się problem z chłodzeniem silnika, jadąc 100-120 km na drogach typu autostrada - zapala się wskaźnik przegrzania - załącza się wentylator a woda w układzie się gotuje - w normalnej jeździe nawet po mieście takie coś nie występuje.
zmieniłem juz termostat oraz korek wlewu.
nie mam pomysłu co dalej - czy ktoś miał podobny przypadek ?
A czy przypadkiem nie były wymieniane/naprawiane wiatraki przy chłodnicy.
W jednym z moich samochodów kiedyż elektryk podłączył silniki (przewody) wiatraków odwrotnie .
Wiatraki kręciły się w odwrotną stronę - w czasie jazdy po mieście ( pęd powierza nie przeszkadzał) czyli przy jeździe powolnej nie było problemu = przegrzewanie występowało wyłącznie w czasie szybkiej jazdy na autostradzie.
Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 5 Skąd: poznan
Wysłany: 2016-08-09, 07:33
fotorobart napisał/a:
macio napisał/a:
witam, posiadam dokkera 2015 r diese 1,5 dci przebieg 60 tys i od niedawna pojawi się problem z chłodzeniem silnika, jadąc 100-120 km na drogach typu autostrada - zapala się wskaźnik przegrzania - załącza się wentylator a woda w układzie się gotuje - w normalnej jeździe nawet po mieście takie coś nie występuje.
zmieniłem juz termostat oraz korek wlewu.
nie mam pomysłu co dalej - czy ktoś miał podobny przypadek ?
woda?? nie masz płynu??
No nie - to potrfie sprawdzić - płyn niezmiennie jest w ilości odpowiedniej
Widzisz miałem taki przypadek że skraplacza był tak zabity, ale auto miało swoje lata, że nie przepuszczał prawie powietrza do chłodnicy i motor się grzał.
Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 5 Skąd: poznan
Wysłany: 2016-08-22, 09:28
wymieniłem, korek, termostat, pompa wody wraz rozrządem ( stara pompa była sprawna)
problem pozostał !!!
mam wersje 75 KM wynikającą z dowodu, jednak rozrząd i pompa-były z wersji 90 KM
czy dokker ma 2 termostaty - czyli jeden na chłodnicy ?
Teraz fakty czy auto się fizycnie grzeje czy tylko kontrolka się zapala? Jak dasz ogrzewanie to spada temperatura a ogrzewanie mocno gorącym i niezmiennym powietrzem dmucha?
Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2015
Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 5 Skąd: poznan
Wysłany: 2016-08-22, 14:42
kali napisał/a:
kali napisał/a:
Teraz fakty czy auto się fizycnie grzeje czy tylko kontrolka się zapala? Jak dasz ogrzewanie to spada temperatura a ogrzewanie mocno gorącym i niezmiennym powietrzem dmucha?
kontrolka się zapala, jak dasz ogrzewanie na max-a to taka temp z wylotów że trudno utrzymać rękę przy wylocie, po pewnym czasie temperatura spada
stwierdziłem od maską że płyn po zagotowaniu częściowo uciekł przez korek ( w korku zawór) myślę że nawet z 200-300 ml mogło wyciec, po odkręceniu korka ( w zbiorniczku brak płynu ) płyn wraca do zbiorniczka i się chwilę gotuje - widać bąble
auto się fizycznie grzeje, na wlewie oleju - korku - nie widać żadnych majonezów, zbiornik od płynu i sam płyn czysty.
2 górne przewody od wody gorące, wentylator oczywiście załącza się i kręci w prawidłową stronę, UWAGA dolny wąż chłodny, chłodnica od wody również - efekt taki jak by woda nie dostawała się do chłodnicy - brak dużego obiegu - sprawdzę jeszcze drożność chłodnicy - ale tu myślę że będzie ok - zostaje tylko uszczelka pod głowicą lub sama głowica - Czy więc jest jeszcze jakaś alternatywa ( oczywiście termostat wymieniem jest nowy i oryginalny )
Jeżeli masz gorący dolny i górny wąż od chłodnicy i samą chłodnicę to znaczy że sama chłodnica nie odbiera ciepła. Może być czymś wewnętrznie zabita. Lub tak jak ci pisałem przed nią jest skraplacz sprawdź czy on jest drożny. Masz to auto od początku czy kupiłeś? Jeżeli na zimno i na gorąco ale przed przegrzaniem nie bąbluje ci to na pewno nie jest to UPG. Łatwo zresztą to sprawdzić testerem CO².
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-08-22, 16:43, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum