Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
Autor Wiadomość
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-29, 10:30   

gfedorynski napisał/a:
W sytuacji na filmie kluczowa była przytomność umysłu kierowców, S&S spokojnie by zdążył.


Żyjemy w czasach gdzie liczą się ułamki sekund. Co do Renautowego SS

"Z systemem start-stop opóźnienie przy starcie i rozpędzaniu się od 0 do 20 km/h wynosi 1,36 s (87 proc.)" porównywali do takiego samego clio z wyłączonym systemem. Jeśli Twierdzisz że 1.36 s wystarczy to gratulacje. Margines Twojej reakcji się o tyle zmniejsza. Pan w skodzie oberwał lekko w tył auta gdyby ową sekundę zjadł sobie ekologiczny system to najprawdopodobniej byś z rodziną nie żył albo został byś kaleką. Poświęcenie w imię ekologii ( bo SS nic wspólnego z ekonomią nie ma ).
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-29, 10:35   

Cytat:
Z systemem start-stop opóźnienie przy starcie i rozpędzaniu się od 0 do 20 km/h wynosi 1,36 s (87 proc.)


Z analogicznej sytuacji - czyli wrzuconego luzu i nogi na hamulcu? Nie wierzę. Albo ktoś zupełnie tego S&S nie umie używać.

Na tej samej zasadzie mógłbyś peorować przeciwko przepisowi nakazującemu zgaszenie silnika, gdy postój (jakikolwiek!) trwa powyżej minuty. Czyli sytuacja normalna na przejeździe kolejowym.
 
lukee88 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-08-29, 12:47   

gfedorynski napisał/a:
Jest kilka powodów, obecnie może to być np. zbyt wysoka temperatura na zewnątrz.

U mnie wyłączenie i włączenie silnika od razu naprawia problem, więc raczej nie jest to kwestia warunków zew.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-29, 13:39   

gfedorynski napisał/a:
Nie wierzę. Albo ktoś zupełnie tego S&S nie umie używać.


Z Tobą nie ma co prowadzić dyskusji widzę. System ma działać dobrze i tyle. Jak nie umie używać? Testowali w niemczech ADAC więc mieli jedno kryterium raczej oni się nie mylą. Chyba że jesteś mądrzejszy od projektantów i ulepszyłeś system :D. A tak serio to w kilku nissanach nie było żadnego opóźnienia ( rozrusznik jest o tyle mocniejszy że wypycha auto zanim silnik zaskoczy ). Ale polecam udać się do pierwszego punktu naprawy alternatorów/rozruszników i tam się nasłuchacie że ten system ratuje mechaników ;) Roboty mają mega a nie zapowiada się by coś się miało zmienić. Naprawiałem diody w alternatorze hondy to najwięcej było alternatorów z grupy VW i większość przez SS.

Mechanik twierdzi że pierwsze padają akumulatory które są przeładowywane ponad 15V często. Następnie albo alternator albo aternator połączony z rozrusznikiem ( dwa w jednym ). I zepsuje się raczej po gwarancji. ( nie dotyczy akumulatora ).
_________________
Duster 1.6
Sandero 1.2
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-29, 14:23   

Cytat:
Jak nie umie używać?


Wciska gaz za wcześnie albo za późno i dusi silnik.

A na jakim silniku to było w clio? Bo może tu jest klucz do problemu.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-29, 14:42   

Też się spieracie o głupoty...
Rzadko z tego korzystam, ale silnik zapala się zaraz po wciśnięciu pedału sprzęgła.
Jak byłem na przeglądzie to zgłosiłem nietypowe działanie S&S - a mianowicie całkowite wyłączenie zapłonu w czasie aktywnego systemu. Coś tam mierzyli, sprawdzali i niby jest wszystko w normie - silnik startował im dwukrotnie po upływie około 3-4 minut.
Ostatnio też jak czyściłem nawiewy jakimś magicznym specyfikiem to trzeba było uruchomić auto na 10 minut. Tak z ciekawości sprawdziłem ile paliwa spali w tym czasie i na komputerze wykazało 0.1 litra przez te 10 minut pracy na wolnych obrotach.
_________________
enjoy the silence
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-29, 14:50   

SilverTM napisał/a:
Testowali w niemczech ADAC więc mieli jedno kryterium raczej oni się nie mylą

Jaaaasne:

http://www.faz.net/aktuel...lt-1252802.html

http://www.polskieradio.p...owal-testy-opon
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-29, 14:58   

laisar napisał/a:
SilverTM napisał/a:
Testowali w niemczech ADAC więc mieli jedno kryterium raczej oni się nie mylą

Jaaaasne:

http://www.faz.net/aktuel...lt-1252802.html

http://www.polskieradio.p...owal-testy-opon


Niestety Niemcy ciągle oszukują, choćby ta sprawa z silnikami od VW... :(
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-05, 19:13   

Rozmawiałem z dwoma sprzedawcami u dealera. Obaj jeżdżą Clio z Tce 90 S&S. Jeden zawsze wyłącza „toto” po zapaleniu silnika. Drugi zawsze ma S&S włączone. Powiedział mi, że jak pogoni troszkę auto (podgrzeje turbinkę) to S&S nie wyłącza silnika. Mówił, że jest ponad 20 warunków nieaktywowania systemu (więcej niż te opisane w instrukcji) a jednym z nich jest właściwa (nie za wysoka) temperatura mierzona w turbinie, co ma zapobiegać mordowaniu jej przez nagłe schłodzenie. Pytałem go bezskutecznie o konkretne źródło tej informacji. Prawda to, jeśli tak, czy dotyczy to także Dacii?
Pozdrawiam.
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-09-05, 19:32   

W lecie nie ma problemu ze S&S bo jak włączysz nawiew na przednią szybę to włącza się klima i System S&S się nie załącza (funkcja osuszania szyby kładzie nacisk na bezpieczeństwo a nie ekologię).
U mnie włączenie dmuchawy na bieg 3 i nawiewu na przednią szybę lub szybę i nogi powoduje włączenie klimy (kontrolka klimy się wtedy nie świeci) i dezaktywację S&S.
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-05, 19:52   

Nie chodzi mi o „sztuczki” wyłączające S&S, bo przecież jest wyłącznik. Sięgniecie tam przy okazji zwolnienia ręcznego zajmie pewnie 1 sek., więc poszukiwanie sposobów na stałą dezaktywację wydaje mi się bardziej zabawne niż walka z automatyczną aktualizacją Windows 10 Home. Z tego wątku (między innymi) dowiedziałem się, że grozi zagłada akumulatora, alternatora, rozrusznika i w końcu turbiny. O ile trzy pierwsze elementy związane są z ilością cykli i zwiększoną (bądź nie) żywotnością, o tyle wyłączanie gorącej turbiny nie powinno mieć (tak czytałem) miejsca. Na marginesie: uważam montowanie S&S za bardzo dobry pomysł, o ile nie obniży nadmiernie trwałości podzespołów samochodu. Po prostu, spalanie benzyny na cyklach świateł idących w minuty jest bez sensu.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 469
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-06, 08:25   

Cytat:
U mnie włączenie dmuchawy na bieg 3 i nawiewu na przednią szybę lub szybę i nogi powoduje włączenie klimy (kontrolka klimy się wtedy nie świeci) i dezaktywację S&S.


Zawsze? Bo u mnie często z włączoną klimą (palącą się lampką) S&S działa. Oczywiście sprężarka tak naprawdę wtedy nie chodzi i jak się zrobi za ciepło, to silnik się włącza.
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-09-06, 08:38   

Może mi ktoś bardziej obeznany w temacie wytłumaczyć dlaczego system S&S został aktywowany w takowej oto sytuacji:
Na drodze po której często podróżuje jest remont i ruch wahadłowy ze światłami - około 6 minut.
Także dojeżdżając do nich włączam sobie przed zatrzymaniem system, aby zadziałał w czasie postoju.
Ostatnio zrobiłem eksperyment - na dystansie około 1 km zacząłem z górki hamować silnikiem na 3 biegu przy dość dużej prędkości - obroty wskoczyły pod 4 tysiące.
I w tej sytuacji zaraz po zatrzymaniu system zadziałał i silnik zgasł... także chyba nie do końca jest to dopracowane bo jednak w tej sytuacji turbina była dość mocno rozgrzana - tak mi się przynajmniej wydaje?
_________________
enjoy the silence
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-09-06, 08:40   

No nie -- przy hamowaniu silnikiem nie jest podawane paliwo i nie ma zapłonów, a zatem turbina nie ma się od czego rozgrzać. Nie ma gorących spalin, przez silnik przelatuje tylko powietrze :)
_________________
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-09-06, 08:51   

mbar napisał/a:
No nie -- przy hamowaniu silnikiem nie jest podawane paliwo i nie ma zapłonów, a zatem turbina nie ma się od czego rozgrzać.

No to wszystko jasne :-)
_________________
enjoy the silence
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-06, 09:39   

Turbina to nie tylko jej temperatura ale i obroty. Wirnik kręci się z ogromnymi prędkościami (można wyczytać iż nawet do 300 tys obr/min) i jeżeli nie zdąży wyhamować a odetniemy smarowanie to wiadomo "dupa szoruje po asfalcie". Jeżeli system wyłącza silnik momentalnie po zejściu z wysokich obrotów to wg mnie jest bardzo złe w przypadku turbo.

PS Uważam także że bardzo mylnie wielu pisze i turbinę należy "schładzać" bardziej tu pasuje "pozwolić wyhamować i zmniejszyć temperaturę" bo to lepiej oddaje sens postępowania z wirnikiem.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-09-06, 09:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-09-06, 10:05   

mojo, zwał jak zwał - osobiście zawsze odczekam chwilkę przed zgaszeniem silnika niezależnie od sytuacji. A przed spodziewanym zatrzymaniem i wyłączeniem silnika zawsze przez jakiś dystans nie wkręcam go na zbyt wysokie obroty.
Przy najbliższej okazji zrobię mały teścik i "dam trochę w palnik" na mieście i zobaczymy czy w takiej sytuacji S&S zostanie aktywowany ;)
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-09-06, 10:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
zielony 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-06, 10:21   

gregorisan napisał/a:
Przy najbliższej okazji zrobię mały teścik i "dam trochę w palnik" na mieście i zobaczymy czy w takiej sytuacji S&S zostanie aktywowany ;)

O, to to! Zrób to proszę.
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-09-06, 11:52   

gfedorynski, tylko na trzecim lub czwartym biegu dmuchawy i nawiewie nastawionym na przednią szybę S&S nie wyłącza mi silnika. W innych przypadkach wyłącza.
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-09-06, 12:03   

mojo, z tego co się orientuję to turbina nie ma zmiennej geometrii łopatek tylko zrobiony bypass rurą z zaworem, którego zamykanie i otwieranie jest sterowane przez komputer. Wystarczy że podczas hamowania silnikiem komp każe mu się otworzyć maksymalnie a wtedy turbina sie nie rozkręci do wielkich prędkości bo większość spalin przejdzie łatwiejszą drogą przez ten bypass właśnie. Pozostaje pytanie jak Renault to sobie wymyślił, ale nie sądzę aby nie zabazpieczyli sie przed możliwością uszkodzenia turbiny.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-11, 11:34   

Właśnie znalazłem nowe instrukcje obsługi do Logan, Sandero 2015, Lodgy 2015 i Dokker 2015. I tam w tunelu jest już przycisk SS jak w Renaultach.

Źródło:
http://www.dacia.cz/popro...vody-k-obsluze/

Jak tylko odbiorę auto to zobaczę czy jest już wersja z przyciskiem. Jak tak, to małe przerobienie przycisku i będzie automatycznie się wyłączało to badziewo.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-09-11, 13:34   

Przycisk zawsze był <facepalm>
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-11, 13:55   

W Dusterze może i był. Ale Logan/Sandero, Lodgy i Dokker pomimo posiadania tego systemu nie posiadały wyłącznika. Przynajmniej o to była bita piana tyle czasu, a w instrukcji było opisane, że system wyłącza się przy otwartej pokrywie silnika. Na co chciałem paru osobom pomóc i zobaczyć czy obwód otwiera czy zamyka otwarcie pokrywy. Chętnych nie było, a auto mam mieć dopiero za miesiąc. Więc w mojej Lodgy przycisk już zapewne będzie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-11, 16:23   

dacialoganmcv napisał/a:
Logan/Sandero, Lodgy i Dokker pomimo posiadania tego systemu nie posiadały wyłącznika

Posiadały od początku - bicie piany dotyczyło wyłączenia na stałe, bo przycisk (impulsowy, nie 2-położeniowy) robi to tylko do wyłączenia zapłonu kluczykiem, a potem system domyślnie znów się uruchamia.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-11, 18:48   

No któryś z kolegów zaczął dopytywać, bo on twierdził, że nie ma przycisku... Szkoda słów... A przycisk impulsowy to żaden problem. 5 minut roboty i będzie się "sam" naciskał po uruchomieniu silnika. Jeszcze prościej niż z szukaniem wtyczki do zamka pokrywy silnika.



Z tego co widzę to pod spodem są 4 piny. Znakiem tego jeden to stałe zasilanie po stacyjce, drugi podświetlenie, trzeci masa a czwarty wysyła sygnał do centralki silnika. Już nie mogę doczekać się auta, aby to przerobić za 10 zł i mieć święty spokój...
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-09-11, 19:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne