W sytuacji na filmie kluczowa była przytomność umysłu kierowców, S&S spokojnie by zdążył.
Żyjemy w czasach gdzie liczą się ułamki sekund. Co do Renautowego SS
"Z systemem start-stop opóźnienie przy starcie i rozpędzaniu się od 0 do 20 km/h wynosi 1,36 s (87 proc.)" porównywali do takiego samego clio z wyłączonym systemem. Jeśli Twierdzisz że 1.36 s wystarczy to gratulacje. Margines Twojej reakcji się o tyle zmniejsza. Pan w skodzie oberwał lekko w tył auta gdyby ową sekundę zjadł sobie ekologiczny system to najprawdopodobniej byś z rodziną nie żył albo został byś kaleką. Poświęcenie w imię ekologii ( bo SS nic wspólnego z ekonomią nie ma ).
Z systemem start-stop opóźnienie przy starcie i rozpędzaniu się od 0 do 20 km/h wynosi 1,36 s (87 proc.)
Z analogicznej sytuacji - czyli wrzuconego luzu i nogi na hamulcu? Nie wierzę. Albo ktoś zupełnie tego S&S nie umie używać.
Na tej samej zasadzie mógłbyś peorować przeciwko przepisowi nakazującemu zgaszenie silnika, gdy postój (jakikolwiek!) trwa powyżej minuty. Czyli sytuacja normalna na przejeździe kolejowym.
Nie wierzę. Albo ktoś zupełnie tego S&S nie umie używać.
Z Tobą nie ma co prowadzić dyskusji widzę. System ma działać dobrze i tyle. Jak nie umie używać? Testowali w niemczech ADAC więc mieli jedno kryterium raczej oni się nie mylą. Chyba że jesteś mądrzejszy od projektantów i ulepszyłeś system :D. A tak serio to w kilku nissanach nie było żadnego opóźnienia ( rozrusznik jest o tyle mocniejszy że wypycha auto zanim silnik zaskoczy ). Ale polecam udać się do pierwszego punktu naprawy alternatorów/rozruszników i tam się nasłuchacie że ten system ratuje mechaników ;) Roboty mają mega a nie zapowiada się by coś się miało zmienić. Naprawiałem diody w alternatorze hondy to najwięcej było alternatorów z grupy VW i większość przez SS.
Mechanik twierdzi że pierwsze padają akumulatory które są przeładowywane ponad 15V często. Następnie albo alternator albo aternator połączony z rozrusznikiem ( dwa w jednym ). I zepsuje się raczej po gwarancji. ( nie dotyczy akumulatora ).
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-08-29, 14:42
Też się spieracie o głupoty...
Rzadko z tego korzystam, ale silnik zapala się zaraz po wciśnięciu pedału sprzęgła.
Jak byłem na przeglądzie to zgłosiłem nietypowe działanie S&S - a mianowicie całkowite wyłączenie zapłonu w czasie aktywnego systemu. Coś tam mierzyli, sprawdzali i niby jest wszystko w normie - silnik startował im dwukrotnie po upływie około 3-4 minut.
Ostatnio też jak czyściłem nawiewy jakimś magicznym specyfikiem to trzeba było uruchomić auto na 10 minut. Tak z ciekawości sprawdziłem ile paliwa spali w tym czasie i na komputerze wykazało 0.1 litra przez te 10 minut pracy na wolnych obrotach.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-05, 19:13
Rozmawiałem z dwoma sprzedawcami u dealera. Obaj jeżdżą Clio z Tce 90 S&S. Jeden zawsze wyłącza „toto” po zapaleniu silnika. Drugi zawsze ma S&S włączone. Powiedział mi, że jak pogoni troszkę auto (podgrzeje turbinkę) to S&S nie wyłącza silnika. Mówił, że jest ponad 20 warunków nieaktywowania systemu (więcej niż te opisane w instrukcji) a jednym z nich jest właściwa (nie za wysoka) temperatura mierzona w turbinie, co ma zapobiegać mordowaniu jej przez nagłe schłodzenie. Pytałem go bezskutecznie o konkretne źródło tej informacji. Prawda to, jeśli tak, czy dotyczy to także Dacii?
Pozdrawiam.
W lecie nie ma problemu ze S&S bo jak włączysz nawiew na przednią szybę to włącza się klima i System S&S się nie załącza (funkcja osuszania szyby kładzie nacisk na bezpieczeństwo a nie ekologię).
U mnie włączenie dmuchawy na bieg 3 i nawiewu na przednią szybę lub szybę i nogi powoduje włączenie klimy (kontrolka klimy się wtedy nie świeci) i dezaktywację S&S.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-05, 19:52
Nie chodzi mi o „sztuczki” wyłączające S&S, bo przecież jest wyłącznik. Sięgniecie tam przy okazji zwolnienia ręcznego zajmie pewnie 1 sek., więc poszukiwanie sposobów na stałą dezaktywację wydaje mi się bardziej zabawne niż walka z automatyczną aktualizacją Windows 10 Home. Z tego wątku (między innymi) dowiedziałem się, że grozi zagłada akumulatora, alternatora, rozrusznika i w końcu turbiny. O ile trzy pierwsze elementy związane są z ilością cykli i zwiększoną (bądź nie) żywotnością, o tyle wyłączanie gorącej turbiny nie powinno mieć (tak czytałem) miejsca. Na marginesie: uważam montowanie S&S za bardzo dobry pomysł, o ile nie obniży nadmiernie trwałości podzespołów samochodu. Po prostu, spalanie benzyny na cyklach świateł idących w minuty jest bez sensu.
U mnie włączenie dmuchawy na bieg 3 i nawiewu na przednią szybę lub szybę i nogi powoduje włączenie klimy (kontrolka klimy się wtedy nie świeci) i dezaktywację S&S.
Zawsze? Bo u mnie często z włączoną klimą (palącą się lampką) S&S działa. Oczywiście sprężarka tak naprawdę wtedy nie chodzi i jak się zrobi za ciepło, to silnik się włącza.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-09-06, 08:38
Może mi ktoś bardziej obeznany w temacie wytłumaczyć dlaczego system S&S został aktywowany w takowej oto sytuacji:
Na drodze po której często podróżuje jest remont i ruch wahadłowy ze światłami - około 6 minut.
Także dojeżdżając do nich włączam sobie przed zatrzymaniem system, aby zadziałał w czasie postoju.
Ostatnio zrobiłem eksperyment - na dystansie około 1 km zacząłem z górki hamować silnikiem na 3 biegu przy dość dużej prędkości - obroty wskoczyły pod 4 tysiące.
I w tej sytuacji zaraz po zatrzymaniu system zadziałał i silnik zgasł... także chyba nie do końca jest to dopracowane bo jednak w tej sytuacji turbina była dość mocno rozgrzana - tak mi się przynajmniej wydaje?
No nie -- przy hamowaniu silnikiem nie jest podawane paliwo i nie ma zapłonów, a zatem turbina nie ma się od czego rozgrzać. Nie ma gorących spalin, przez silnik przelatuje tylko powietrze :)
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-06, 09:39
Turbina to nie tylko jej temperatura ale i obroty. Wirnik kręci się z ogromnymi prędkościami (można wyczytać iż nawet do 300 tys obr/min) i jeżeli nie zdąży wyhamować a odetniemy smarowanie to wiadomo "dupa szoruje po asfalcie". Jeżeli system wyłącza silnik momentalnie po zejściu z wysokich obrotów to wg mnie jest bardzo złe w przypadku turbo.
PS Uważam także że bardzo mylnie wielu pisze i turbinę należy "schładzać" bardziej tu pasuje "pozwolić wyhamować i zmniejszyć temperaturę" bo to lepiej oddaje sens postępowania z wirnikiem.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-09-06, 09:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-09-06, 10:05
mojo, zwał jak zwał - osobiście zawsze odczekam chwilkę przed zgaszeniem silnika niezależnie od sytuacji. A przed spodziewanym zatrzymaniem i wyłączeniem silnika zawsze przez jakiś dystans nie wkręcam go na zbyt wysokie obroty.
Przy najbliższej okazji zrobię mały teścik i "dam trochę w palnik" na mieście i zobaczymy czy w takiej sytuacji S&S zostanie aktywowany ;)
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2016-09-06, 10:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2016-09-06, 10:21
gregorisan napisał/a:
Przy najbliższej okazji zrobię mały teścik i "dam trochę w palnik" na mieście i zobaczymy czy w takiej sytuacji S&S zostanie aktywowany ;)
gfedorynski, tylko na trzecim lub czwartym biegu dmuchawy i nawiewie nastawionym na przednią szybę S&S nie wyłącza mi silnika. W innych przypadkach wyłącza.
mojo, z tego co się orientuję to turbina nie ma zmiennej geometrii łopatek tylko zrobiony bypass rurą z zaworem, którego zamykanie i otwieranie jest sterowane przez komputer. Wystarczy że podczas hamowania silnikiem komp każe mu się otworzyć maksymalnie a wtedy turbina sie nie rozkręci do wielkich prędkości bo większość spalin przejdzie łatwiejszą drogą przez ten bypass właśnie. Pozostaje pytanie jak Renault to sobie wymyślił, ale nie sądzę aby nie zabazpieczyli sie przed możliwością uszkodzenia turbiny.
Jak tylko odbiorę auto to zobaczę czy jest już wersja z przyciskiem. Jak tak, to małe przerobienie przycisku i będzie automatycznie się wyłączało to badziewo.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-11, 13:55
W Dusterze może i był. Ale Logan/Sandero, Lodgy i Dokker pomimo posiadania tego systemu nie posiadały wyłącznika. Przynajmniej o to była bita piana tyle czasu, a w instrukcji było opisane, że system wyłącza się przy otwartej pokrywie silnika. Na co chciałem paru osobom pomóc i zobaczyć czy obwód otwiera czy zamyka otwarcie pokrywy. Chętnych nie było, a auto mam mieć dopiero za miesiąc. Więc w mojej Lodgy przycisk już zapewne będzie.
Logan/Sandero, Lodgy i Dokker pomimo posiadania tego systemu nie posiadały wyłącznika
Posiadały od początku - bicie piany dotyczyło wyłączenia na stałe, bo przycisk (impulsowy, nie 2-położeniowy) robi to tylko do wyłączenia zapłonu kluczykiem, a potem system domyślnie znów się uruchamia.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-11, 18:48
No któryś z kolegów zaczął dopytywać, bo on twierdził, że nie ma przycisku... Szkoda słów... A przycisk impulsowy to żaden problem. 5 minut roboty i będzie się "sam" naciskał po uruchomieniu silnika. Jeszcze prościej niż z szukaniem wtyczki do zamka pokrywy silnika.
Z tego co widzę to pod spodem są 4 piny. Znakiem tego jeden to stałe zasilanie po stacyjce, drugi podświetlenie, trzeci masa a czwarty wysyła sygnał do centralki silnika. Już nie mogę doczekać się auta, aby to przerobić za 10 zł i mieć święty spokój...
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-09-11, 19:06, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum