Wysłany: 2015-04-20, 09:14 System Start&Stop w nowych Daciach (od EURO 6)
W sobotę byłem w serwisie i uciąłem sobie pogawędkę ze sprzedawcą mojej Ciapy. Okazuje się, że norma EURO 6 nakłada na producentów konieczność instalowania w samochodach systemu Start-Stop. Ciekawe tylko czy będzie możliwe jego deaktywowanie na stałe a nie jak w przypadku Punto Evo deaktywacja działa tylko do momentu wyłączenia silnika; potem procedure trzeba przeprowadzać od nowa. Miałem okazję przez jakiś czas użytkować ten system i w niektórych przypadkach może być upierdliwy. Jako, że jeździłem Punciakiem krótko to zauważyłem jedna niedogodność i to raz: dojeżdżałem do skrzyżowania drogą podporządkowaną, musiałem przepuścić jadących i w momencie jak już mogłem ruszać to system uznał, że można zgasić silnik. Efektem było zgaśnięcie silnika. Zacząłem więc wyłączać ten system ale- jak wspomniałem- deaktywacja była "kasowana" po wyłączeniu silnika.
To coraz więcej gadżetów Daćki będą miały nie zawsze powodując zadowolenie użytkowników
Permanentnej deaktywacji raczej nie będzie, chyba że jakieś domorosłe zmiany w oprogramowaniu komputera. Spodziewam się opcji wyłączania Start/Stop, która działa do momentu wyłączenia silnika.
Mam w skuterze taki system i działa bardzo fajnie ale o tym czy silnik ma się zatrzymać decyduję ja włączając w odpowiednim momencie ten system. Jeżeli przewiduję, że postój będzie krótki to wyłączam. Od momentu zatrzymania się wyłącza silnik po trzech sekundach i nie ma sensu włączanie silnika po kolejnych dwóch sekundach. Dlatego włącznik Start/Stop jest u mnie często używany.
BTW nie wyobrażam sobie NIE zamontowania wyłącznika tego systemu. Jak niby miałoby wyglądać podjeżdżanie w korku co kawałek? Uruchamianie silnika co 10 sekund ? To zarżnie akumulator, rozrusznik i jego zębatkę...
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-04-20, 10:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-20, 09:34
No i o to chodzi .... akumulator - 6 miesięcy gwarancji - do SS jest wymagany 2x droższy niż normalnie.
Rozrusznik .... przez 100 tys. na 10 zepsuje się w jednym więc naprawią na gwarancji - potem 2000 PLN w ASO ....
nie dziwię się Clarksonowi, że tak się nabija z "ekologów" i całej tej "EKOnagonki".
Ostatnio czytałem na temat oszczędności w używaniu pieca gazowego w domu.
Wnioski były takie, że oszczędniej jest gdy piec chodzi cały czas z niska temperaturą zasilania, niż gdy włącza się na chwilę grzejąc się do wyższej temperatury i po chwili wyłącza.
Pewno tak samo z autem: ciągłe włączanie i wyłączanie silnika służy chyba tylko... mechanikom i sklepom z częściami zamiennymi..i interes się kręci.
A gdzie tu ekologia? Zużyte przedwcześnie akumulatory przecież trzeba utylizować...trzeba częściej wymieniać i co za tym idzie - więcej produkować.
To samo z DPF/FAP itp.. może jest bardziej EKO, ale przez to częstsze wizyty w serwisie.
To całe EKO EURO6 to tylko nabijanie kasy ASO pod przykrywką ratowania planety...
Wysłany: 2015-04-20, 11:33 Re: System START-STOP w nowych Daciach (od EURO 6)
piotr. z napisał/a:
Okazuje się, że norma EURO 6 nakłada na producentów konieczność instalowania w samochodach systemu Start-Stop. Ciekawe tylko czy będzie możliwe jego deaktywowanie na stałe a nie jak w przypadku Punto Evo deaktywacja działa tylko do momentu wyłączenia silnika; potem procedure trzeba przeprowadzać od nowa. :
Po aktualizacji softu, która wyszła we wrześniu tamtego roku dezaktywujesz we Fiatach na stałe. Mam Auto z EURO 6 i zbytnio nie narzekam. No może zimą gdzie potrafił zgasić silnik na dosłownie 5-10s i powrotem odpalał. Jak chodzi Klima auto nie gasnie.
system start and stop do zabójstwo dla starych konstrukcyjnie silników
nikt ich nie projektował z myślą o takim kretynizmie .
Miałem zastępczą ibize z tym systemem , 1.2 TSI . Na pewno dużo wcześniej pójdzie sprzęgło dzięki temu badziewiu bo na każdym światłach trzeba wciskać wcześniej sprzęgło żeby silnik odpalił .
Oszczędności nie było żadnych na paliwie .
Ja auta z start and stop nie kupie .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-20, 13:50, w całości zmieniany 1 raz
Możesz nie mieć wyjścia gdy wszystkie będą to miały. Chyba że zostaniesz przy bardzo starych samochodach.
Generalnie jest to niegłupie o ile jest dobrze zrobione i masz kontrolę nad tym kiedy ten system ma zadziałać.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-20, 14:01
Właśnie dlatego, jeśli ktoś teraz szuka nowego wozu, można jeszcze kupić resztówki z poprzedniego sezonu bez tego gówna. Z małych wózków, fabia, punto, corsa. Większych nie oglądałem. Niestety w klasie lodgy/dokker, fiat doblo też ma to irytujące badziewie. Zrobiłem kiedyś dłuższą jazdę próbną doblo i niestety dało się wyczuć opóźnienie. Przy jeździe w korkach było to mocno upierdliwe.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Kupiłem dacie bo mam wstręt to eco shitu i pseudo zaawansowanej technologi .
Jest OK jak bym kupił nowe auto z lat 90 , nie ma nawet komputera pokładowego
Dacia nie da sobie rady , już sobie nie daje z eco klimatyzacją .
Jak już będę zmuszony kupić coś z tym dziadostwem to raczej przesiądę się na niemca żeby chociaż jakoś to pracowało .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-04-20, 14:05, w całości zmieniany 2 razy
Jeździłem (40 000 km) Focusem turbo benzyna z auto start-stop.
We Wrocławiu - różnica w spalaniu 8.5 zamiast 10.
Przy jeździe w trasie brak różnicy.
Nie trzeba było sprzęgła wciskać wcześniej (to był benzyniak, więc odpalał się zawsze zanim chciałem ruszyć)
Jeździłem też bezsensownym ASS - Peugeot 3008 diesel, działało to trochę za wolno, gasiło też zimny silnik.
Ostatnio zmieniony przez keretey 2015-05-07, 13:10, w całości zmieniany 1 raz
To jak? Dołożenie Start/Stop do tych leciwych już silników benzynowych spowoduje spełnienie Euro6? Czy jednak konieczna będzie zmiana silnika na "nowszy"? A jak z dCi? Będzie nadal w Euro5, czy z S/S będzie już Euro6?
A ten system to czasem nie koniec instalacji gazowych ?
Raczej nie ale jazda w mieście może być mniej opłacalna jeśli instalacja nie będzie tak ustawiona by się od razy przełączać na gaz jeśli temperatura płynu chłodzącego na to pozwoli; w przypadku wspaniałych wizji Renault jak powinna działać instalacja to bym się wcale nie zdziwił jeśli by tak nie ustawili. W przypadku wtrysku bezpośredniego takich rozterek nie powinno być bo można odpalać od razu na LPG (parownika niet ). Ale tu znowu kwestia tego czy to nie będzie instalacja fabryczna i się ktoś w "Renu" wykaże pomysłowością...
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-21, 07:53
O co chodzi z tym systemem? W Chevim demo jak jeździłem był przycisk-guzik "Start&Stop", którym można było to wyłączyć. Wiec po co się obrażać, że ma się coś, z czego nie trzeba korzystać?
To już niedługo pozostaje hybrydowy napęd....... a jak komuś nie będzie odpowiadało to pozostaje transport publiczny i rower...
W jednym z odcinków Top Gera Clarkson udowodnił, że Toyota Prius jest mniej ekonomiczna niż niehybrydowy samochód.. (nie pamiętam dokładnie, ale chyba było to porównanie z BMW M3). Chodziło o to , które auto dalej zajedzie na tej samej dawce paliwa oczywiście przy spokojnej jeździe.. Wygrało BMW...
Ostatnio zmieniony przez keikan 2015-04-21, 08:01, w całości zmieniany 1 raz
O co chodzi z tym systemem? W Chevim demo jak jeździłem był przycisk-guzik "Start&Stop", którym można było to wyłączyć. Wiec po co się obrażać, że ma się coś, z czego nie trzeba korzystać?
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-04-21, 11:56
przy manualach trzeba wciskać sprzęgło. A jak start/stop działa w automatach?
DrOzda napisał/a:
Rozrusznik .... przez 100 tys. na 10 zepsuje się w jednym więc naprawią na gwarancji
Albo raczej wyłączą rozrusznik z mechanizmów objętych gwarancją, tak jak sprzęgło czy opony. Powiedzą Ci, że naturalne zużycie eksploatacyjne
Ale jest też inna droga: wykonać rozrusznik tak, żeby się tak szybko nie zużywał. Na pewno się da, tylko pewnie kosztuje (lepsze materiały, bardziej precyzyjne wykonanie itp.)
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-04-22, 05:02, w całości zmieniany 2 razy
W automatach dodajesz gaz. A jak widzę wszyscy teoretycy juz narzekają a nic o tym nie wiedzą. Ja mam odebrane w listopadzie Fiorino i nie narzekam. System można wyłączyć. Opóźnienia nie ma. Ustawiasz się na światłach wrzucasz pierwszy bieg jak się zapali zielone po sprzęgło gaz i jedziesz. Wyłaczam pod domem zanim brama się otworzy. Albo tam gdzie wiem, że to nie potrzebne żeby sam zgasł to musza być spełnione pewne warunki. Ciepłota silnika, niewłączona klimatyzacja odpowiednie napięcie w instalacji, podciśnienie w układzie hamulcowym, ( bo jak sam zgaśnie i zaczniesz pompować hamulcem to zapali by uzupełnić niedobór posciśnienia) i prędkość poniżej 3km/h, bo jak z Górki zaczniesz się toczyć szybciej to też zapala sam. Do tego jak udusisz go na skrzyżowaniu to wciskasz sprzęgło i sam odpala nie musi nerwowo do stacyjki sięgać. System sam się wyłącza jak otworzysz drzwi. A rozruszniki są w tym systemie sąwzmocnione. A w grudniu zrobili mi aktualizację softu to jeszcze rzadziej się wyłącza.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-04-21, 13:44
keikan napisał/a:
W jednym z odcinków Top Gera Clarkson udowodnił, że Toyota Prius jest mniej ekonomiczna niż niehybrydowy samochód.. (nie pamiętam dokładnie, ale chyba było to porównanie z BMW M3). Chodziło o to , które auto dalej zajedzie na tej samej dawce paliwa oczywiście przy spokojnej jeździe.. Wygrało BMW...
Podobnie było z testem focus 999 ccm ecoboost vs mazda 3 - 2000 ccm. Wyszło, że dwa razy większy silnik pali średnio mniej niż zachwalana litrówka z turbo.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2015-04-21, 13:48, w całości zmieniany 2 razy
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) 6,3/4,2/5,0 6,5/4,3/5,1
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km) 10,4/5,3/7,9 8,8/5,4/7,1
Niezła rozbieżność. Czy coś takiego jest już karane czy jeszcze nie ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum