Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-02, 14:30
Trójcylindrowe 1.0 75KM może i jeździ w Karlu bardzo fajnie (BTW, maluch i CC700 też jeżdżą fajnie , a dwa garczki mają), ale w MCVce czy Fabii III kombi już niekoniecznie.
Ostatnio zmieniony przez DD 2016-09-02, 14:36, w całości zmieniany 1 raz
Wg autocentrum Sandero i Karl ważą praktycznie tyle samo.
Do jazdy w pojedynkę powinno wystarczyć.
Byle skrzyni za bardzo nie skrócili, bo jazda poza miastem zrobi się zdecydowanie męcząca.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-03, 08:23
Żeby chociaż te silniki od kosiarek paliły mniej od starszych, jak to zapowiadają producenci...
Tymczasem dziennikarskie testy wykazują że palą tyle samo albo i więcej. Słynny casus Ford 1.0 vs Mazda 2.0, która spala mniej od ekologicznego forda.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Żeby chociaż te silniki od kosiarek paliły mniej od starszych, jak to zapowiadają producenci...
Tymczasem dziennikarskie testy wykazują że palą tyle samo albo i więcej. Słynny casus Ford 1.0 vs Mazda 2.0, która spala mniej od ekologicznego forda.
Janek, gdzie widziałeś kosiarkę z trzema garami? Ja bym takiej nie kupił
A co do spalania - ten downsizing to jest jakieś dziwactwo. Spalanie, czyli koszty użytkownika, wcale się nie zmniejszają. Wprost przeciwnie - wysokie wymogi czystości paliwa i jakości olejów sprawiają, że rosną (choć znów - jakość produkcji silników sprawia, że przeglądy robi się nico rzadziej...). Moje skody Fabie z silnikami 1,3 (bodaj 64 KM) i 1,6 (75 KM), potrzebowały tyle samo paliwa, ile obecne małe silniki, np. 1,2 tsi 86KM w skodzie fabii, czy 1,2 nissana 80 KM 3 cylindry - piszę o maszynach, które znam z własnego doświadczenia. Zatem, chyba na spalaniu nie zyskujemy. Może (de facto: fałszywie zmierzone, bo wg norm unijnych) te sztucznie mierzone emitowanie substancji szkodliwych jest mniejsze...
PS. oczywiście - te stare autka z silnikami 1,3 i 1,6 to Felicie, a nie Fabie.
liczy się tylko emisja CO2, producenci mają limity, jeśli przekroczą to będą musieli płacić. Dlatego jest tak słabo przy wyborze fajnego silnika do samochodu. Zostaje nam sama turbo padlina. Ciekawe jakie silniki Dacia zastosuje do Dustera II. I czym właściwie będzie Duster czy tak jak dzisiaj autem prawie terenowym czy wydmuszką zwaną Suvem
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-03, 10:56
Z tym ograniczaniem trucizn też lipa. Emisja smrodów teoretycznie spada, wraz ze spadkiem spalania. Tylko te gówna palą tyle samo, albo więcej co dużo większe silniki, wobec tego wydzielają odpowiednio więcej trucizn. Jeśli dodamy szwindle w testach, może wyjść że nowoczesne silniki trują bardziej niż przestarzałe.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
ale można kupić samochody z fajnymi silnikami tylko trzeba poszukać lub odpowiednio więcej zapłacić .
Zresztą nie możecie pisać że wszystko opiera się na pojemności i mocy katalogowej .
Dla przykładu , popularne u nas silniki grupy VW 1.3-1.4 -1.6 8 zaworowe mimo małej mocy katalogowej bo 50-70 KM były dużo bardziej żwawe w tych samych autach od swoich bliźniaków 1.4-1.6 16 zaworowych a te miały minimum 100 koni .
Do tego paliły 1-2 więcej paliwa .
K4M specjalnie udanym silnikiem nie jest , pali dużo , jedzie słabo jego największą zaletą jest bardzo mało awaryjność i tania eksportacja . Do tego w starych odmianach miał dużo problemów z KZFR co generowało dużo koszta .
To coś jak 1.9 tdi i 2.0 tdi jeden jest legendą a drugi pośmiewiskiem mimo zbliżonych parametrów fabrycznych .
Nie porównujcie niczego z silnikami skyactive 2.0 mazdy bo to są bardzo skomplikowane konstytucje można powiedzieć że pionierskie na rynku bliżej im do diesla niż do benzyny .
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-04, 07:16
No wlaśnie , trzy cylindry to mniejsze opory wewnętrzne i bezwładność cieplna więc już choćby z tego powodu niższe spalanie .... wiadomo że to silnik do miejskich wozideł ale jeśli nie skopano wyrównoważenia i tolerancji dla LPG to czemu nie ?
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-09-04, 08:07
Ten 1.0 12v może być całkiem fajny w Dacii, choćby ze względu na to że będzie miał łańcuch rozrządu, miałem 1.2 w 301 82KM 3 cylindry fajnie to chodziło i spalanie tez małe.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-04, 12:15
Tyle że nawet gdyby włożyć do Twingo V8 to i tak byłaby to jeżdżąca kupa. To chyba najbardziej spartolony model Renault w dziejach .... i akurat nie przez silniki ...
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-09-04, 12:39, w całości zmieniany 1 raz
Czy w tych nowych polskich cennikach będzie już coś o 1.0 12V 75KM to ja nie wiem, ale tak czy siak, jeśli ktoś nosił się z zamiarem zakupu w niedalekiej przyszłości nowej Dacii z 1.2 16V 73KM, to chyba lepiej nie zwlekać...
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-14, 17:20
Z ostatniej chwili : W końcu, po ponad trzech m-cach, pojawiły sie nowe cenniki Dacii. Co ciekawe, mimo że cenniki te pojawiły się na stronie dacia.pl dzisiaj, tzn. 14.09.2016 (po g.15:00, a przed 17:30), to obowiązują od 06.09.2016.
Jeśli chodzi już konkretnie o cenniki Sandero, Logan, Logan MCV, to nadal (jeszcze? ) podstawowym silnikiem jest 1.1 12V 73KM, zwany potocznie "1.2 16V 75". Przy okazji zauważyłem, że nie ma już "golasów" Logan i L. MCV, zaczynają się od SL Open, a dodatkowo nie ma też diesli w Loganie.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-09-15, 21:06
Brak diesli trochę niepokoi, jakby nie patrzeć tu Dacia miała mocny atut - duże kombi z dieslem w dwóch rozmiarach za cenę, którą inni wołają za auta segmentu B...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum