Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-09-04, 13:37
Motor nr 35 z początku tygodnia donosi, że największy procentowy wzrost udziału marek na rynku UE w latach 2006-2015 zanotowała Dacia: +188,9% (w 2006 sprzedała ponad 140 tys. aut, a w 2015 ponad 375 tys.)
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-04, 16:04
Patrząc analitycznie to dość słaby wynik
W 2006 roku w sprzedaży był tylko Logan, w międzyczasie doszłyżki Sandero, Duster, Lodgy, Dokker, nowe modele Logana i Sandero, nowe rynki zbytu (choćby UK)
Wniosek - spora część sprzedaży idzie poza UE
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2016-09-04, 16:07, w całości zmieniany 1 raz
No tak, Dacia wypadła słabiutko, dziesiąte miejsce od końca stawki. Zaś Alfa Romeo zasłużenie uplasowała się w pierwszej dziesiątce rankingu. ;)
Porsche to chyba z całym VAGiem liczone? Bo zwiększyć sprzedaż z 1000 do 1500 sztuk to wynik zbliżony do Dacii, ale skala jakby nie ta.
Ja kiedyś rozważałem MCVkę, ale nie lubię drzwi wahadłowych, pojawił się Duster - wziąłem, ale chyba jasne, nie kupiłbym obu. Więc wprowadzenie 100 nowych modeli marki Dacia nie gwarantuje sprzedania 100x więcej, bo te modele konkurują między sobą. ;)
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-04, 17:39
Konkurują?
Sandero z Lodgy?
Nie rób jaj.
Producent po to inwestuje w 3 odrębne linie modelowe (Logan/Sandero, Duster, Lodgy/Dokker) żeby znaczego zwiększyć sprzedaż i zysk a nie po to żebyś miał większy wybór - to tylko efekt uboczny.
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2016-09-04, 17:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-04, 17:47
arczi_88 napisał/a:
Tak piszesz jakby cała reszta marek stanęła od 2006 w miejscu i nie wprowadzała nowych modeli i nie robili liftingów.
Który jeszczególnie z tych producentów ma gamę modelową 5 razy większą?
Zmiana modeli na nowsze to co innego niż poszerzanie rynku zbytu nowymi modelami.
Oczywiście wiem, że jestem na zwolnieniu góry straconej pozycji w dyskusji, ponieważ nie posiadam auta jedynie słusznej marki. Nie pierwszy raz to zauważam.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-04, 18:16
arczi_88, I po co tyle emocji?
Nie napisałem że to są bzdury, tylko przeprowadziłem analizę podanych faktów.
Bo czymże jest sucha tabela bez odniesienia. Proceny na papierze wyglądają cudownie, ciekawe jakby wyglądały gdyby rok startowy byłby wcześniejszy - np sprzed rozpoczęcia produkcji Logana i dystrybucji na wielu rynkach. To byłyby procenty...
Rzeczywiście raczej nie - ale sandero z loganem, logan z loganem mcv, logan mcv z lodgy, a lodgy z dokkerem, to już tak.
kapelusznik napisał/a:
Patrząc analitycznie to dość słaby wynik
Patrząc analitycznie, to jest po prostu najlepszy wynik w UE, nic więcej - żeby sprawdzić, czy jest dobry, czy słaby, to należałoby porównać z najlepszymi na świecie.
kapelusznik napisał/a:
Wniosek - spora część sprzedaży idzie poza UE
Poza UE sprzedaż liczona jest pod marką Renault, więc nie ma wpływu.
kapelusznik napisał/a:
ponieważ nie posiadam auta jedynie słusznej marki
Logika nie zależy od posiadanej marki (: - oprócz powyższych kwestii, nie należy przypisywać wielkości sprzedaży jakiegokolwiek związku z jakością. Dacia jest jaka jest - dobra czy zła, to subiektywna ocena, największy procentowy wzrost sprzedaży w żaden sposób na nią nie wpływa.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-04, 19:20
Nie pisałem nic o jakości.
Mam wrażenie że się mocno nie rozumiemy. Nie podałam faktu największego wzrostu sprzedaży. Po prostu próbuję wskazać że ta tabelka nie uwzględnia początkowego poziomu sprzedaży.
Patrząc przez pryzmat tego co jeździ po drogach (zasadniczo Duster, Lodgy i Dokker wielokrotnie więcej niż Loganów i Sandero) zauważyłem po prostu ze wzrostem sprzedaży o 133% jest słaby jeżeli porównuje się z rokiem 2006 w którumowie był tylko Logan.
Po prostu bez tego zestawienia postawiłbym na to że wzrost był jeszcze większy, czego Dacii najmocniej życzę, i nie zmienia tego fakt że postawiłem na Skoda tylko i wyłącznie z powodu jej szerokości i promienia skrętu.
Nie wiem jak mam inaczej pokazać że nie jestem wielbłądem. I tak całkiem na boku przeraża mnie agresja pojawiające się od czasu do czasu w wątkach, o czym już pisałem...
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-04, 19:23
laisar, a Logan z Dusterem? Przecież to Duster wielu osobom otworzył oczy na Dacię. Z tego tylko powodu spodziewałem się większego wzrostu sprzedaży.
Dodatkowo po drodze była przecież premia za złomowanie aut w Niemczech która sporo napędzIława sprzedaży (sporo się Loganów i Sandero pojawiło we wschodnich landscape - to z obserwacji naocznych)
tabelka nie uwzględnia początkowego poziomu sprzedaży
Nie czytałem artykułu, ale rok 2006 to pierwszy rok oficjalnej sprzedaży logana w UE, a lata "2006-2015" to po prostu ostatnie pełne 10 lat. Trudno, żeby podawać dane wcześniejsze, skoro wynosiły okrągłe 0... (Słownie: zero).
kapelusznik napisał/a:
jak mam inaczej pokazać że nie jestem wielbłądem
A kto twierdzi, że jesteś? Koledzy powyżej chyba mogą mieć odmienne zdanie? Przecież na tym polega forum dyskusyjne, prawda?
Fakt, nie doczytałem.
Ale jak już doczytałem, to mi co innego teraz nie pasuje.
"Największe wzrosty i spadki udziału w rynku EU"
Ja bym to zinterpretował jako niemal trzykrotny wzrost udziału w całości sprzedanych samochodów w Unii.
Przykładowo - np. w 2006 roku Dacia miała 1%, to teraz zagarnęła 2,89% rynku.
Jednocześnie ilość ogółem sprzedanych samochodów w 2006 i 2015 znacząco się różniła.
Więc przyrost w ilości sztuk powinien być większy.
Tak, więc wzrost sprzedaży marki nie jest wprost proporcjonalny do wzrostu udziału w rynku.
Takim sposobem spadek udziału Toyoty nie musi oznaczać spadku ilości sprzedanych sztuk, tylko np. mniejszy wzrost sprzedaży względem powiększającego się zapotrzebowaniu na ogół samochodów w EU.
Dążę do tego, że niemal trzykrotny wzrost udziału Dacii może jednocześnie oznaczać przykładowo pięciokrotny wzrost ilości produkowanych samochodów.
Albo tytuł tabelki jest niewłaściwy.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-04, 22:01
kapelusznik napisał/a:
laisar, a Logan z Dusterem? Przecież to Duster wielu osobom otworzył oczy na Dacię.
I tylko on ją praktycznie ratuje.
W międzyczasie Logan, z auta z najlepszą relacją ceny do zawartości, zmienił się w byleco, kosztujące często więcej niż podobna konkurencja, mimo gorszego wykonania.
Na nim więc raczej wzrostów sprzedaży nie uświadczysz.
Prędzej ogromne spadki.
Odnoszę się do postu nr 2, w którym liczby w nawiasie wskazywałyby na ujemny przyrost sprzedaży pojazdów w EU porównując lata 2006 i 2015.
Do tego trzeba zauważyć, że w tych latach sama Rumunia przystąpiła do EU. :D
Choć w sumie to możliwe, w końcu mieliśmy/mamy recesję.
Chciałbym wiedzieć, czy wolumen sprzedaży podany przez kolegę arczi_88 jest wartością spisana z gazety czy sam to gdzieś wykopał/policzył na kalkulatorze?
Ze 140 do 375 to jak najbardziej dodatni przyrost.
GRL napisał/a:
czy wolumen sprzedaży podany przez kolegę arczi_88 jest wartością spisana z gazety
Zapewne tak, skoro w ogóle napisał o artykule - ale jak ktoś ma chęć liczyć samodzielnie, to oficjalne dane są dostępne na renault.com. Można także skorzystać z danych ACEA albo http://left-lane.com
(Wg tego ostatniego w podanych danych faktycznie jest błąd - w 2006 r. Dacia sprzedała 40 tys. szt., nie o 100 tys. więcej).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-09-04, 22:55, w całości zmieniany 1 raz
A jednak ujemny.
140 => 375 = przyrost w sztukach o 169%
tymczasem przyrost w udziale na rynku EU wynosi 189%.
Gdyby przyrost ogółu samochodów w sztukach był dodatni to pierwsza wartość byłaby większa od drugiej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum