Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-09, 16:54
szyflu napisał/a:
Witam. Noszę się z zakupem dustera 4x4 tylko mam problem z wyborem silnika tce czy dci. Będę go używał do ciągnięcia przyczepy kempingowej.........
Na tym forum nie pytaj, tu jest ciągła walka tych, którzy uważają iż wolnossący 1.2 czy 1.6 jest o niebo lepszy od każdego silnika z turbo a diesel to zło wcielone.
Jedyna rada: porównaj parametry, głownie moment obrotowy, bierz ten silnik, którym ma najwięcej Nm.
Dacia wkłada bardzo słabe silniki i benzynę i diesla bo chyba woli żeby się w Europie Renault sprzedawało.
Diesel ma większą sprawność od silnika benzynowego więc zawsze będzie mniej przez to palił bo więcej energii pójdzie w pracę niż w ciepło. Fachowcy z DaciaPolska mają oczywiście inną tego interpretacje ale na dzień dzisiejszy zasady działania silników cieplnych jeszcze się nie zmieniły.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-09-09, 17:00, w całości zmieniany 3 razy
tu jest ciągła walka tych, którzy uważają iż wolnossący 1.2 czy 1.6 jest o niebo lepszy od każdego silnika z turbo a diesel to zło wcielone
Nieprawda - jedyna walka, jaką toczą, to o uznanie, że mogą mieć własne zdanie pt "_mnie_ ten silnik wystarczy [z różnych powodów, nie tylko osiągów]", wbrew mojoczeniom niektórych, że "to wszystko są badziewia".
mojo napisał/a:
Dacia wkłada
"Renault wkłada do daciek" - Dacia nie podejmuje tu żadnych decyzji.
mojo napisał/a:
woli żeby się w Europie Renault sprzedawało
J.w. - Dacia nic nie woli, bo należy do Renault.
A co koncern woli, to ja się nie podejmuję zgadywać, choć wielu działaniom i zaniechaniom sam się dziwię...
mojo napisał/a:
Fachowcy z DaciaPolska mają oczywiście inną tego interpretacje
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-09, 19:36
laisar napisał/a:
mojo napisał/a:
tu jest ciągła walka tych, którzy uważają iż wolnossący 1.2 czy 1.6 jest o niebo lepszy od każdego silnika z turbo a diesel to zło wcielone
Nieprawda - jedyna walka, jaką toczą, to o uznanie, że mogą mieć własne zdanie pt "_mnie_ ten silnik wystarczy [z różnych powodów, nie tylko osiągów]", wbrew mojoczeniom niektórych, że "to wszystko są badziewia".
Jedno drugiego nie wyklucza.
Właśnie tego nie potraficie zrozumieć, że wystarczają Wam, (a przynajmniej tak twierdzicie), badziewia.
Wrzucę swoje trzy grosze...tfu... linijki.
Z mojego doświadczenia ( ciągnięcia przyczep) chyba rzeczywiście traktor jest lepszy ( a propos.. kupię traktor prawdziwy ) .
Przejechałem dotychczas Dusterem z przyczepą co prawda bagażową około 5kkm ( na ogólnych 55kkm) i mimo że nigdy nie jeździłem dCi 90 to uważam że dla Dustera 4x4 byłby to najlepszy silnik ( bo nie ma dwumasy i zmiennych łopatek w turbinie)
Dla prędkości przelotowych z przeczepą jego moc i moment są wystarczające a brak dwumasy może zaoszczędzić sporo w kosztach naprawy.
Oczywiście, że nie - bo po prostu nie ma ze sobą nic wspólnego, poza faktem subiektywności obu kategorii.
Cav napisał/a:
badziewia
"Takie zwierzę nie istnieje" - to tylko głosy w czyjejś głowie. Nawet jakieś tam przyjęte w technice poziomy jakości czy awaryjności są arbitralne, a gdzie "badziewności" do nich...
"Renault wkłada do daciek" - Dacia nie podejmuje tu żadnych decyzji.
mojo napisał/a:
woli żeby się w Europie Renault sprzedawało
J.w. - Dacia nic nie woli, bo należy do Renault.
To czemu, do jasnej ****, Renault nie sprzedaje w Europie Renault Dusterów i Renault Sandero Peugeot może być drugim Citroenem i oba się ze sobą nie pogryzą
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-09-10, 07:25
eplus napisał/a:
To czemu, do jasnej ****, Renault nie sprzedaje w Europie Renault Dusterów i Renault Sandero Peugeot może być drugim Citroenem i oba się ze sobą nie pogryzą
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-10, 07:29
fotorobart napisał/a:
eplus napisał/a:
To czemu, do jasnej ****, Renault nie sprzedaje w Europie Renault Dusterów i Renault Sandero Peugeot może być drugim Citroenem i oba się ze sobą nie pogryzą
słuszna uwaga, wszak Ukraina i Rosja leżą w Azji
Jest takie powiedzenie:
Na wschód od Konina Azja się zaczyna....
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-09-10, 08:36, w całości zmieniany 1 raz
Dci 90 4x4 niestety nie oferowana choć sądzę że z ogonem 1300 byłoby to trochę mało. To co mam to jest naprawdę ok jak chodzi o moc i moment. Problem pojawia się w niektórych sytuacjach typu ruszenie pod górkę w meteorach skończyło się cofaniem w dół bo albo kręcą się koła a zestaw stoi albo spalone sprzęgło dlatego też myślę o dusterze 4x4 z krótką jedynka
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-10, 08:37
szyflu napisał/a:
Dci 90 4x4 niestety nie oferowana choć sądzę że z ogonem 1300
1300 czego?
Bo jeśli to chodzi o masę, mój Duster waży ponad 1400 i nie chce ważyć mniej.
szyflu napisał/a:
dlatego też myślę o dusterze 4x4 z krótką jedynka
Niestety, nie tylko jedynka jest krótka, pozostałe biegi też.
Skutek jest taki, że musisz się w mieście nawachlować biegami, silnik jest głośny, dużo pali i jest mało dynamiczny.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-09-10, 08:39, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-10, 09:34
szyflu napisał/a:
1300kg masa przyczepy. Dlatego tce bo 6stke ma taką samą jak dci czyli będzie ciszej
Pytanie tylko czy mu mocy wystarczy.
Na trasie dci na 6 biegu jedzie jednak dużo lepiej niż tce, który wymaga redukcji przy każdym mocniejszym wyprzedzaniu.
I to na pusto, a co dopiero z przyczepą.
Do utrzymania prędkości myślę że wystarczy. Ważna sprawa to brak pecha jaki miałem tzn. zatankowalem lipne paliwo na bp i 4wtryskiwacze do wymiany w Stilo czyli 4 000 zł. Myślę że w tce to nie grozi:-) Z kempingiem wyprzedzanie to rzadkość.
Ostatnio zmieniony przez szyflu 2016-09-10, 10:06, w całości zmieniany 1 raz
To czemu, do jasnej ****, Renault nie sprzedaje w Europie Renault Dusterów i Renault Sandero Peugeot może być drugim Citroenem i oba się ze sobą nie pogryzą
Tymczasem dostałem informację, że Black Shadow wchodzi oficjalnie do sprzedaży w Polsce a mój egzemplarz powinien dotrzeć do Gdyni w połowie listopada. Odliczanie trwa
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Przeglądałem wyposażenie tej wersji Black Shadow, i zauważyłem , że wykreślili z niej pakiet Off Road, który był w wersji Urban Explorer wraz z pakietem Look. Ciekawe jak z ceną.
Urbana nie da się już zamówić, kończą produkcję. Black Shadow wychodzi trochę taniej niż Laureate z analogicznym wyposażeniem. W bonusie czarny grill, który bardzo mi się podoba
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum