Dobra, na razie się zastanawiam co zrobić bo auto jaby lepiej jeździ.
Naprawę chyba sobie daruję bo czarodzieje od skrzyń dają takie widełki kosztów naprawy, że aż strach się bać. Jeden zregeneruje za 400 drugi za 1500zł.
Tak jak pisał Lasiar poszukam skrzyni JR5-187 bo podobno w Częstochowie speca od skrzyń cięzko znaleźć a jak już ktoś jest to różne opinie o nim krążą;)
Nie musi być identyczny podtyp - wystarczy, żeby pasowała mechanicznie (bywają różne mocowania dzwonu sprzęgła - http://www.skrzynie.com.p...lt-typ-jr5.html) oraz miała mniej więcej podobne przełożenia.
Stąd moja uwaga nt "mniej więcej podobnych przełożeń" - obciążenie i tak może się zmieniać w szerokim zakresie od masy własnej+kierowca do maksymalnej masy zestawu auto+przyczepa, więc i silnik, i skrzynia sobie poradzą z pewnymi odstępstwami.
Sporo, bo chociaż biegi 1-4 i wsteczny nominalnie są takie same, to ta skrzynia ma o 9% krótsze przełożenie główne. W efekcie na 5 biegu różnica to już 16%.
Jednak podstawowym problemem jest prędkościomierz, bo w 372 ma dodatkowe swoje przełożenie. Być może trzeba by skonfigurować lub przeprogramować sterownik ABS, który podaje informację o prędkości reszcie systemów - w tym, co najważniejsze, sterownikowi silnika.
No i skrzynia przyszła. Zakupiona została w firmie sprzedającej używane części.
Powiedzcie tylko czy to normalne, że naklejka na skrzyni jest zdrapana? Zdrapano kod kreskowy i numer seryjny. Typ i numer części zostawiono;)
Może być - bo numer seryjny dokumentuje, z którego egzemplarza auta pochodzi dana część, jego zatarcie więc nie musi, ale może świadczyć o nielegalnym źródle pochodzenia.
(Choć niekoniecznie zaraz kradzieży - są chyba jeszcze jakieś kwestie skarbowe przy złomowaniu pojazdów).
Natomiast numer seryjny powinien być jeszcze trwale wybity na samej obudowie skrzyni i dopiero jego zatarcie byłoby naprawdę podejrzane - papierową naklejkę można uszkodzić przypadkowo.
Zablokowana skrzynia ma już wrzucony jakiś bieg. Twoje objawy do niczego nie pasują. Przecież to dwuwałkowa skrzynia. A biegi które wymieniłeś są na przeciwko.
Jak to, co zrobić?
Po prostu wymontować je z auta, rozebrać skrzynię i sprawdzić co nie halo (jeśli mechanik zna się na tym) albo oddać temu co sprzedał Ci sktzynię jako niesprawne.
Sprawdź czy przypadkiem wodziki zmiany biegów nie zacinają się.
Innej możliwości nie widzę.....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
No wlasnie gość jej nie rozbierze chyba. Facet z aso renault podpowiedział, że wodziki moga byc zablokowane i trzeba zdjąć czarną obudowę i przez otwor gdzie widać zębatkę 5 biegu trzeba długim srubokrętem rozblokować wodziki. Podobno minuta pracy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum