DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Żywotność 1.5 dCi 110 km - Lodgy 203 000 km
Autor Wiadomość
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-29, 12:06   Żywotność 1.5 dCi 110 km - Lodgy 203 000 km

Jako że wczoraj w trasie pojawiła mi się właśnie ta cyfra (203 000 km) zadaję sobie pytanie o trwałość tego silnika, innymi słowy: kiedy przyjdzie kolej na zmianę auta ?

rocznie pokonuję do 100 000 km, głównie w trasie, nie leję byle jakiego paliwa i regularnie wymieniam olej

na razie silnik i ogólnie całe auto sprawuje się bez zarzutu

ktoś ma przebiegi porównywalne z moim i zechce podzielić się doświadczeniem ?
Ostatnio zmieniony przez Marckok 2016-05-29, 12:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcinho 



Marka: Fiat
Model: Tipo
Silnik: 1.6 automat
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 156
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-05-29, 14:27   

Mógłbyś pomyśleć o profilaktycznej wymianie panewek ?
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-05-29, 15:52   

Czemu miałby to robić?
Prędzej padną wtryskiwacze, niż panewki, w tym dCi, a sam silnik to spokojnie dwa-trzy-cztery razy tyle nakręci -- prawidłowo serwisowany, olej zmieniany często.
_________________
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-05-29, 17:17   

Widziałem scenica 460 tys i miał się dobrze. Oprócz wymiany Turbo przy 300tys i podstawowych czynności serwisowych nic więcej przy aucie nie robiono.
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-05-29, 17:17   

To już ładny przebieg. Nie znam się na silnikach Daci, ale myślę, że wcześniej zaczniesz mieć problemy z innymi podzespołami niż silnikiem, zwłaszcza że pewnie bujasz nim w większości na dłuższych trasach, więc silnik pracuje przez większość czasu w optymalnych warunkach. Nie miałeś do tej pory żadnych objawów zużycia na elementach zawieszenia albo hamulcach?
_________________
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-29, 20:36   

Jak na trasach to z reguły zawieszenie i hamulce też mają lżejszą pracę. No chyba że masz na myśli trasę tylu Dakar ;-)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-29, 20:56   

Marckok napisał/a:
ktoś ma przebiegi porównywalne z moim

Były i wyższe - bez większych zażaleń: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=250
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-24, 21:50   

218 000 km - wymieniona turbina (na regenerowaną)

awaria była nagła, po prostu turbina nagle stanęła (momentalny spadek mocy, na szczęście miałem blisko do serwisu)
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-09-25, 13:47   

Z tymi panewkami to nie jest żart.
W dci to dość znana awaria.
Oczywiście nie oznacza to, że samochód nie może przejechać pół miliona kilometrów i silnik nie klęknie.
Ale odsetek obróconych panewek jest znacznie większy niż u konkurencji.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-09-25, 13:56   

Cytat:
Ale odsetek obróconych panewek jest znacznie większy niż u konkurencji.

A jakiekolwiek dane? Bo jakoś niespecjalnie słychać o problemach z panewkami w 1.5dCi, a już na pewno nie częściej, niż z rozrządem w 1.4 TSI :lol:
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-09-25, 14:10   

Liczbowo nie jestem w stanie nic przedstawić.
Ale wystarczy, że zaczniesz w google wpisywać "obracające się panew..." a przeglądarka sama już dopowie "...ki 1.5 dci".
Piszą o tym dość często w prasie motoryzacyjnej - pierwsze z brzegu wygooglowane => http://www.auto-swiat.pl/...0-tys-km/g09f9d

Z własnego podwórka dopowiem, że po kolegach mam właścicieli różniastych tdi, hdi i dci również.
Ze wszystkich (mniej więcej) kilkunastu samochodów doszło tylko do jednej poważnej awarii "dołu" silnika.
Stało się to w Almerze, chyba nie muszę dopowiadać jaki diesel tam siedzi. ;)
Oczywiście mam stały dostęp do informacji co się dzieje z 2 kangurami z przebiegiem powyżej 300kkm - bezawaryjnie.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2016-09-25, 14:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-25, 16:34   

Opowieści z mchu i paproci , w silnikach które mają po pół miliona kilometrów (na moście w Zgorzelcu nagle im ubywa 300 tys) serwisowanych zgodnie z dawnymi zaleceniami ASO (tzn. wymiana oleju co 30 lub nawet 40 kkm) jakieś tam ryzyko istniało owszem ...
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-09-25, 16:39   

Almera z polskiego salonu, jeden właściciel, prawdziwy przebieg w granicach 150-180kkm.
Ale jak tam chcesz, wierzyć w awaryjność panewek dci nie musisz.
Ja tam np. w zamach też nie wierzę. ;)
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1073
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-09-26, 08:46   

GRL napisał/a:
w zamach też nie wierzę


To niedobrze, on na pewno w Twoim silniku jest ;)
_________________
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-09-26, 12:17   

Lza napisał/a:
To niedobrze, on na pewno w Twoim silniku jest ;)

No i przypadkowo wystawiłem się na odstrzał.
Mój błąd. :lol:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-26, 12:38   

No dobra ale Almerę to przestano produkować 10 lat temu.
Co ma to wspólnego z silnikami 1.5 dCi A.D. 2016 ?
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-09-26, 12:48   

Po 1. Pytający ma samochód nie z 2016 tylko 2012.
Po 2. Chociażby w w/w artykule piszą, że problem nie został wyeliminowany do dziś (artykuł z września 2015).
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-26, 13:59   

No tak Auto-Świat jako wyrocznia w temacie awaryjności zwłaszcza francuskich samochodów .... a tak zupełnie poważnie nie słyszałem o żadnym przypadku obrócenia panewek w 1.5 dCi Dacii zarówno na tym forum jak i na dacianer.de czy http://www.forum-auto.com/
Nie twierdzę że się to wogóle nie zdarza ale prawdopodobieństwo jest pewnie takie samo jak opisywany tu przypadek zatarcia 1.6 MPI przez awarię pompy oleju .....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-09-26, 14:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-09-26, 19:09   

No tak na szybko w googlu znajduje się:
http://megane.com.pl/topi...iac-sprzedawac/
http://www.forum.tdi-tuni...8673eac2882f90a

Jak na wadę przedstawianą w AŚ jako coś, co jest wpisane w harmonogram napraw w książce przeglądów, to nie ma tego dużo ;-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7477
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-26, 20:04   

Tylko popatrzcie na posty. Z 2014r. Przy czym auta 4 letnie więc z 2010. Olej wymieniany jak podaje instrukcja co 20000km.

Stara dewiza "jak dbasz tak masz". Z tego co wiem/słyszałem to jeżeli coś się zaczyna dziać z panewkami to słychać to.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-09-26, 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-09-27, 21:50   

Marek1603 napisał/a:
Tylko popatrzcie na posty. Z 2014r. Przy czym auta 4 letnie więc z 2010

Trudno powiedzieć, Megane było sprowadzone (i nie wiadomo jak traktowane), a zresztą fazę II produkowali do 2009.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-09-28, 06:01   

Marmach napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Tylko popatrzcie na posty. Z 2014r. Przy czym auta 4 letnie więc z 2010

Trudno powiedzieć, Megane było sprowadzone (i nie wiadomo jak traktowane), a zresztą fazę II produkowali do 2009.


Nie było traktowane. Samochody we Francji są generalnie drogie. Egzemplarze które trafiają do Polski to tzw.okazję wiekszosci powypadkowe lub auta przebiegowe od 300 tys w gore. Ja osobiscie nie kupilbym auta francuskiego niewiadomego pochodzenia. Pisze z doswiadczenia.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-28, 07:05   

Kolega Shrek mówi prawdę, bo mieszka we Francji i widzi co się dzieje w tym kraju.
Kiedyś byłem w Paryżu i widziałem jak Francuzi traktują swoje auta, są poobcierane i wgniecione na parkingach, parkują na styk (zderzak w zderzak). ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-28, 08:38   

To to jeszcze pół biedy - taka kosmetyka. Diesla we Francji kupowano żeby nim po prostu jeździć do oporu - zwłaszcza czymś klasy Megane - a zwłaszcza na prowincji gdzie codziennie do roboty ma się kilkadziesiąt kilometrów minimum. Jako drugi samochód "dla żony" do jazdy wokół komina to ewentualnie coś w stylu Twingo czy Sandero z silnikiem benzynowym. Z kolei w Paryżu samochodu się praktycznie wogóle nie używa bo nie ma jak :) Ot ludzie często trzymają go na parkingu pod miastem żeby wyskoczyć gdzieś na weekend czy wakacje , albo wogóle go nie mają i korzystają z wypożyczalni co bywa tańsze.
 
lukaszbogacz 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 DCi
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-10, 20:26   

Marckok napisał/a:
218 000 km - wymieniona turbina (na regenerowaną)

awaria była nagła, po prostu turbina nagle stanęła (momentalny spadek mocy, na szczęście miałem blisko do serwisu)


Troszkę przerażające, że tak szybko wystąpiła awaria turbosprężarki. Jak myślisz, to Twoj sposob jazdy czy czysty przypadek, że tak szybko odmówiła posłuszeństwa?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne