Chyba na tym właśnie polegał problem - drzwi nie trzymały górnej linii, co źle wyglądało, ale nie przekładało się na nieszczelność (nie wiało, nie lała się woda).
Ostatnio zmieniony przez piku 2016-09-20, 10:58, w całości zmieniany 1 raz
Trochę zainteresowałem się Subaru Forester i niestety dwie rzeczy mi nie pasują. Pierwsza to cena przeglądów w ASO. Wychodzi średnio ponad 2.000 zł na rok. Więc w ciągu 5 lat leasingu się robi sumka ponad 10.000 zł
No i pooglądałem to auto. Wygląda za bardzo cukierkowo przy Dacii. Dacia ma plastiki, ale one są toporne, i wyglądają topornie. Forester ma plastiki, ale one są takie błyszczące i świecące - wygląda to zupełnie jak zabawka.
Wiem, że o gustach się nie dyskutuje, ale tylko wklejam swoje spostrzeżenia i nie muszę dyskusji ciągnąć - wybaczcie mi.
te ceny które ty oglądasz na stronie producenta są cenami maksymalnymi
polecam zapytać w ASO .
Przegląd po roku 500 zł robocizna plus własne materiały 200-250 zł czyli wychodzi 300 zł więcej niż w daci
na ich materiałach 1000 zł czyli 300 zł więcej niż w daci gdzie płaciłem 700
ja subaru kupiłem za to
dodatkowo na zakup auta dostałem 10 % zniżki na robociznę i 5 % na części
Możecie powiedzieć coś o wyciszeniu Dustera przy prędkościach autostradowych? Jest bardzo głośno?
z własnego doświadczenia - porównując astrę z 2015 roku oraz aurisa poprzedniej oraz obecnej generacji do dustera 1,6 sce to do prędkości 130 czy nawet 140 jakiś szokujących różnic nie zauważam, fakt że wymienione kompakty wzorem jakości wykonania ani wyciszenia wnętrza nie są. Więc jeśli nie jeździsz obecnie autem powszechnie uważanym za luksusowe to wielkiej różnicy przy "rozsądnych" prędkościach nie odczujesz.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-10-13, 12:20
vinci napisał/a:
Możecie powiedzieć coś o wyciszeniu Dustera przy prędkościach autostradowych? Jest bardzo głośno?
Owszem, jest dość głośno. Kupno Dustera ( i jakiegokolwiek SUV-a ) z myślą o jeździe po autostradach jest trochę bez sensu - w tańszych hałas i duże zużycie paliwa w droższych - na pewno duże zużycie paliwa ( wysokie CX, duży prześwit) jak z hałasem nie wiem bo nie jeździłem - ale myślę że samochód za 150 - 200tyś będzie już dobrze wygłuszony. Sąsiad pracował w Niemczech, szef kupił Audi Q5 i jak wrócił z przejażdżki autostradą to z duma pokazywał średnią 160/h, ale obok było wyświetlone średnie zużycie paliwa - 27,5 l/100.
Duster przy zwiększeniu prędkości ze 120 na 150 zwiększa średnie zużycie o ponad 1/3
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-10-13, 12:22
jeśli jako prędkość autostradową rozumieć 130-140 km/h, to w stosunku do ph1 w aktualnych modelach znacznie poprawiono wytłumienie kabiny i - co ważniejsze - kształt uszczelek drzwiowych i okiennych, bo to one w dużej mierze były odpowiedzialne za hałas. Spory szum generują relingi i lusterka. Wersje 2x4 będą nieco mniej hałaśliwe ( inne przełożenia skrzyni biegów) , wersja TCe będzie cichsza od Sce. Ogólnie nie jest bardzo źle - warto jednak sprawdzić to samemu, bo to co jednemu odpowiada, innemu nie - czego dowodem wywody niektórych użytkowników forum
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-10-13, 12:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-10-13, 12:28
Jan Dusigaz napisał/a:
vinci napisał/a:
Możecie powiedzieć coś o wyciszeniu Dustera przy prędkościach autostradowych? Jest bardzo głośno?
z własnego doświadczenia - porównując astrę z 2015 roku oraz aurisa poprzedniej oraz obecnej generacji do dustera 1,6 sce to do prędkości 130 czy nawet 140 jakiś szokujących różnic nie zauważam, fakt że wymienione kompakty wzorem jakości wykonania ani wyciszenia wnętrza nie są. Więc jeśli nie jeździsz obecnie autem powszechnie uważanym za luksusowe to wielkiej różnicy przy "rozsądnych" prędkościach nie odczujesz.
Ja jeździłem starymi samochodami klasy średniej wyższej ( Audi 100, Renault 25, BMW 5) i różnica była znaczna - podejrzewam że przy nowszych egzemplarzach byłaby porażająca.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sie 2013 Posty: 726 Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-13, 12:48
Kacper_Potocki napisał/a:
Trochę zainteresowałem się Subaru Forester i niestety dwie rzeczy mi nie pasują. Pierwsza to cena przeglądów w ASO. Wychodzi średnio ponad 2.000 zł na rok. Więc w ciągu 5 lat leasingu się robi sumka ponad 10.000 zł
No i pooglądałem to auto. Wygląda za bardzo cukierkowo przy Dacii. Dacia ma plastiki, ale one są toporne, i wyglądają topornie. Forester ma plastiki, ale one są takie błyszczące i świecące - wygląda to zupełnie jak zabawka.
Wiem, że o gustach się nie dyskutuje, ale tylko wklejam swoje spostrzeżenia i nie muszę dyskusji ciągnąć - wybaczcie mi.
forester ma plastiki jak duster, dramat w samochodzie za tyle kasy.
prowadzi sie jak prowadzi bo jest twardy stad dobre wyniki w testach. komfortu tam nie ma.
Do tego automat ma taki naped jak dacia/nissan itd. Stale 4x4 jest tylko w manualu
Wszystkie modele poliftowe są cichsze więc wypowiedzi się kolegów posiadających PHI jest zrozumiała.
Nie twierdzę też, że PHII jest cicha ale już nie jest źle.
Mówię, bo mam porównanie Dacia 1300 -> Logan PHI -> MCV PHI -> Lodgy -> Duster.
Potem trzeba by jednak samodzielnie dopasować jakieś zaślepki, bo nie ma takich oryginalnych - dustery bezrelingowe posiadają również dach bezotworowy.
To chyba prawda. Doszły tam jakieś wkładki wytłumiające profile zamknięte (prezentował to Laisar na jakichś schematach). Natomiast nadal warto wyciszyć dach, bagażnik i nadkola tylne (to największe źródła niemiłych odgłosów). Do tego drzwi - jeśli się chce mieć dobra muzykę (no i wymienić głośniki na lepsze).
W przeciwieństwie do instalacji w egzemplarza bez nich, demontaż to (pan) pikuś (; - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5375
Potem trzeba by jednak samodzielnie dopasować jakieś zaślepki, bo nie ma takich oryginalnych
Otóż po demontażu relingów zostają duże otwory i wystające z nich śruby. Zdaniem serwisu ASO nie można zdemontować relingów i jeździć bez nich. Można je zdjąć co najwyżej np. do pomalowania dachu. I tyle. Chciałem to zrobić wkrótce po zakupie i ... wciąż mi grają na wietrze (i żre to to paliwo).
po demontażu relingów zostają duże otwory i wystające z nich śruby
Nic, czego nie dałoby się schować pod gumowymi zaślepkami (;
Jasne, że wyglądałoby tak sobie - ale byłoby także cichsze i o mniejszym oporze. Jeżeli to dla kogoś naprawdę ważne, to da się to zrobić.
Albo nawet uciąć w cholerę i albo zaszplachować i zamalować, jeśli w ogóle nie są komuś potrzebne, albo przerobić na bolce wkręcane w dach, jak w MCV I:
forester ma plastiki jak duster, dramat w samochodzie za tyle kasy.
prowadzi sie jak prowadzi bo jest twardy stad dobre wyniki w testach. komfortu tam nie ma.
Do tego automat ma taki naped jak dacia/nissan itd. Stale 4x4 jest tylko w manualu
Nie znam sie więc się wypowiem
Zawieszenie w foresterze jest miękkie zestrojone porównywalne do dustera , test wygrywa ponieważ ma najniżej położy środek ciężkości oraz rozkład masy jest najlepszy
W skrzyniach CVT jest stałe 4x4 ale nie realizowane przez centralny dyferencjał w stosunku 50:50 , tylko przez sprzęgło wielopłytkowe 60:40 z płyną regulacją zależnie od potrzeb .
Ale jest to napęd niewątpliwie stały bez zwłoki przy ruszaniu jak w dusterze w trybie automatic.
Ja na szutrze nie zerwałem przyczepności mimo usilnych starań przy ruszaniu w CVT .
można sobie poczytać
http://www.awdwiki.com/en...gacy__2012_XV__
albo po polskiemu na forum
http://forum.subaru.pl/in...łączeniu-z-cvt/
Co ciekawe bliźniaczy model XV ma dużo twardziej zestrojone zawieszenie co testowałem jeżdżąc po lesie w łomiankach .
No właśnie: zaszpachlować, zamalować, uciąć - czyli już po gwarancji na dach. Każde auto można przerobić - nieraz tu prezentowane są takie - czasami interesujące, czasami dziwaczne - przeróbki; w Rumunii można spotkać sporo przedziwnych przeróbek starych Dacii. Chodzi jednak o to, żeby relingi były albo dokładane w opcji, albo można je było zdjąć, tak jak we wspomnianym przez Ciebie modelu i zaślepić otwory po śrubach odpowiednimi firmowymi zaślepkami. Moim zdaniem nie ujmowałoby to Dusterowi urody, a niwelowałoby część oporów powietrza i hałasu. Auto miałoby mniej agresywny charakter, ale byłoby cichsze (czyli bardziej komfortowe) i ekonomiczniejsze w użytkowaniu.
lusterka boczne też szumią więc trzeba je usunąć taki urok dustera z relingami. Nie bardzo rozumiem sens kupowania auta o aerodynamice hangaru a później narzekać że szumi przy wyższych prędkościach logan i sandero nie mają relingów, są niższe więc pewnie przy większych prędkościach jest ciszej.
Kacper_Potocki nie śledziłem dokładnie całego wątku, jednak zauwazyłem, że salonu szukałeś w okolicach Oświęcimia. Jak masz czas to wybierz się do Salonu Zięba w Katowicach, pytaj o Szymona. Facet zna sie na rzeczy, jest miły. Ale co najważniejszy podatny na negocjacje. Na Lodgy dostałem u niego świetny deal z masą gratisów.
Ostatnio zmieniony przez lukaszbogacz 2016-10-14, 16:02, w całości zmieniany 1 raz
Kacper_Potocki nie śledziłem dokładnie całego wątku, jednak zauwazyłem, że salonu szukałeś w okolicach Oświęcimia. Jak masz czas to wybierz się do Salonu Zięba w Katowicach, pytaj o Szymona. Facet zna sie na rzeczy, jest miły. Ale co najważniejszy podatny na negocjacje. Na Lodgy dostałem u niego świetny deal z masą gratisów.
Dziękuję :) Pisąłem do nich maila, ale przez maila nie dali żadnego rabatu, więc Katowice sobie olałem.
Wracając do relingów jeśli auto ma mieć rasową sylwetkę a relingi tego nadają niech potem nie narzeka, że jest głośne przy większych prędkościach. Zawsze jest czynnik ''coś za coś''.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum