Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wizyta w salonie Dacii zakup Duster Prestige 1.2Tce 4x4
Autor Wiadomość
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-09-20, 10:58   

Karenzo napisał/a:
można regulować na wysokość ale nie na docisk

Chyba na tym właśnie polegał problem - drzwi nie trzymały górnej linii, co źle wyglądało, ale nie przekładało się na nieszczelność (nie wiało, nie lała się woda).
Ostatnio zmieniony przez piku 2016-09-20, 10:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 413
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-09-30, 12:55   

Trochę zainteresowałem się Subaru Forester i niestety dwie rzeczy mi nie pasują. Pierwsza to cena przeglądów w ASO. Wychodzi średnio ponad 2.000 zł na rok. Więc w ciągu 5 lat leasingu się robi sumka ponad 10.000 zł

No i pooglądałem to auto. Wygląda za bardzo cukierkowo przy Dacii. Dacia ma plastiki, ale one są toporne, i wyglądają topornie. Forester ma plastiki, ale one są takie błyszczące i świecące - wygląda to zupełnie jak zabawka.

Wiem, że o gustach się nie dyskutuje, ale tylko wklejam swoje spostrzeżenia i nie muszę dyskusji ciągnąć - wybaczcie mi.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-30, 13:21   

te ceny które ty oglądasz na stronie producenta są cenami maksymalnymi
polecam zapytać w ASO .
Przegląd po roku 500 zł robocizna plus własne materiały 200-250 zł czyli wychodzi 300 zł więcej niż w daci
na ich materiałach 1000 zł czyli 300 zł więcej niż w daci gdzie płaciłem 700
ja subaru kupiłem za to
dodatkowo na zakup auta dostałem 10 % zniżki na robociznę i 5 % na części
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-30, 14:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 413
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-09-30, 14:34   

Dziękuję za ten filmik, biorę się do oglądania!

[EDIT] Po chwili ...

Widać, że Forester radzi sobie doskonale i na równym i w terenie.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2016-09-30, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
vinci 
Zielony listek


Marka: Ford
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 1
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-10-13, 11:43   

Możecie powiedzieć coś o wyciszeniu Dustera przy prędkościach autostradowych? Jest bardzo głośno?
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2016-10-13, 12:14   

vinci napisał/a:
Możecie powiedzieć coś o wyciszeniu Dustera przy prędkościach autostradowych? Jest bardzo głośno?
z własnego doświadczenia - porównując astrę z 2015 roku oraz aurisa poprzedniej oraz obecnej generacji do dustera 1,6 sce to do prędkości 130 czy nawet 140 jakiś szokujących różnic nie zauważam, fakt że wymienione kompakty wzorem jakości wykonania ani wyciszenia wnętrza nie są. Więc jeśli nie jeździsz obecnie autem powszechnie uważanym za luksusowe to wielkiej różnicy przy "rozsądnych" prędkościach nie odczujesz.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-10-13, 12:20   

vinci napisał/a:
Możecie powiedzieć coś o wyciszeniu Dustera przy prędkościach autostradowych? Jest bardzo głośno?

Owszem, jest dość głośno. Kupno Dustera ( i jakiegokolwiek SUV-a ) z myślą o jeździe po autostradach jest trochę bez sensu - w tańszych hałas i duże zużycie paliwa w droższych - na pewno duże zużycie paliwa ( wysokie CX, duży prześwit) jak z hałasem nie wiem bo nie jeździłem - ale myślę że samochód za 150 - 200tyś będzie już dobrze wygłuszony. Sąsiad pracował w Niemczech, szef kupił Audi Q5 i jak wrócił z przejażdżki autostradą to z duma pokazywał średnią 160/h, ale obok było wyświetlone średnie zużycie paliwa - 27,5 l/100.
Duster przy zwiększeniu prędkości ze 120 na 150 zwiększa średnie zużycie o ponad 1/3
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-10-13, 12:22   

jeśli jako prędkość autostradową rozumieć 130-140 km/h, to w stosunku do ph1 w aktualnych modelach znacznie poprawiono wytłumienie kabiny i - co ważniejsze - kształt uszczelek drzwiowych i okiennych, bo to one w dużej mierze były odpowiedzialne za hałas. Spory szum generują relingi i lusterka. Wersje 2x4 będą nieco mniej hałaśliwe ( inne przełożenia skrzyni biegów) , wersja TCe będzie cichsza od Sce. Ogólnie nie jest bardzo źle - warto jednak sprawdzić to samemu, bo to co jednemu odpowiada, innemu nie :-P - czego dowodem wywody niektórych użytkowników forum :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-10-13, 12:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-10-13, 12:28   

Jan Dusigaz napisał/a:
vinci napisał/a:
Możecie powiedzieć coś o wyciszeniu Dustera przy prędkościach autostradowych? Jest bardzo głośno?
z własnego doświadczenia - porównując astrę z 2015 roku oraz aurisa poprzedniej oraz obecnej generacji do dustera 1,6 sce to do prędkości 130 czy nawet 140 jakiś szokujących różnic nie zauważam, fakt że wymienione kompakty wzorem jakości wykonania ani wyciszenia wnętrza nie są. Więc jeśli nie jeździsz obecnie autem powszechnie uważanym za luksusowe to wielkiej różnicy przy "rozsądnych" prędkościach nie odczujesz.

Ja jeździłem starymi samochodami klasy średniej wyższej ( Audi 100, Renault 25, BMW 5) i różnica była znaczna - podejrzewam że przy nowszych egzemplarzach byłaby porażająca.
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-13, 12:48   

Kacper_Potocki napisał/a:
Trochę zainteresowałem się Subaru Forester i niestety dwie rzeczy mi nie pasują. Pierwsza to cena przeglądów w ASO. Wychodzi średnio ponad 2.000 zł na rok. Więc w ciągu 5 lat leasingu się robi sumka ponad 10.000 zł

No i pooglądałem to auto. Wygląda za bardzo cukierkowo przy Dacii. Dacia ma plastiki, ale one są toporne, i wyglądają topornie. Forester ma plastiki, ale one są takie błyszczące i świecące - wygląda to zupełnie jak zabawka.

Wiem, że o gustach się nie dyskutuje, ale tylko wklejam swoje spostrzeżenia i nie muszę dyskusji ciągnąć - wybaczcie mi.

forester ma plastiki jak duster, dramat w samochodzie za tyle kasy.
prowadzi sie jak prowadzi bo jest twardy stad dobre wyniki w testach. komfortu tam nie ma.
Do tego automat ma taki naped jak dacia/nissan itd. Stale 4x4 jest tylko w manualu
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-10-13, 14:12   

Wszystkie modele poliftowe są cichsze więc wypowiedzi się kolegów posiadających PHI jest zrozumiała.
Nie twierdzę też, że PHII jest cicha ale już nie jest źle.
Mówię, bo mam porównanie Dacia 1300 -> Logan PHI -> MCV PHI -> Lodgy -> Duster.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-10-13, 21:56   

Dar1962 napisał/a:
Spory szum generują relingi i lusterka


Zwł. relingi, których większość użytkowników Dusterów w ogóle nie używa. Niestety są tak skonstruowane, że nie da się ich zdjąć.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-13, 22:15   

piku napisał/a:
są tak skonstruowane, że nie da się ich zdjąć

W przeciwieństwie do instalacji w egzemplarza bez nich, demontaż to (pan) pikuś (; - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5375

Potem trzeba by jednak samodzielnie dopasować jakieś zaślepki, bo nie ma takich oryginalnych - dustery bezrelingowe posiadają również dach bezotworowy.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-10-13, 22:33   

Marek1603 napisał/a:
modele poliftowe są cichsze .

To chyba prawda. Doszły tam jakieś wkładki wytłumiające profile zamknięte (prezentował to Laisar na jakichś schematach). Natomiast nadal warto wyciszyć dach, bagażnik i nadkola tylne (to największe źródła niemiłych odgłosów). Do tego drzwi - jeśli się chce mieć dobra muzykę (no i wymienić głośniki na lepsze).
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-10-13, 22:43   

laisar napisał/a:
piku napisał/a:
są tak skonstruowane, że nie da się ich zdjąć

W przeciwieństwie do instalacji w egzemplarza bez nich, demontaż to (pan) pikuś (; - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5375
Potem trzeba by jednak samodzielnie dopasować jakieś zaślepki, bo nie ma takich oryginalnych


Otóż po demontażu relingów zostają duże otwory i wystające z nich śruby. Zdaniem serwisu ASO nie można zdemontować relingów i jeździć bez nich. Można je zdjąć co najwyżej np. do pomalowania dachu. I tyle. Chciałem to zrobić wkrótce po zakupie i ... wciąż mi grają na wietrze (i żre to to paliwo).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-14, 00:12   

piku napisał/a:
po demontażu relingów zostają duże otwory i wystające z nich śruby

Nic, czego nie dałoby się schować pod gumowymi zaślepkami (;



Jasne, że wyglądałoby tak sobie - ale byłoby także cichsze i o mniejszym oporze. Jeżeli to dla kogoś naprawdę ważne, to da się to zrobić.

Albo nawet uciąć w cholerę i albo zaszplachować i zamalować, jeśli w ogóle nie są komuś potrzebne, albo przerobić na bolce wkręcane w dach, jak w MCV I:

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-14, 01:25   

johnson napisał/a:

forester ma plastiki jak duster, dramat w samochodzie za tyle kasy.
prowadzi sie jak prowadzi bo jest twardy stad dobre wyniki w testach. komfortu tam nie ma.
Do tego automat ma taki naped jak dacia/nissan itd. Stale 4x4 jest tylko w manualu

Nie znam sie więc się wypowiem
Zawieszenie w foresterze jest miękkie zestrojone porównywalne do dustera , test wygrywa ponieważ ma najniżej położy środek ciężkości oraz rozkład masy jest najlepszy
W skrzyniach CVT jest stałe 4x4 ale nie realizowane przez centralny dyferencjał w stosunku 50:50 , tylko przez sprzęgło wielopłytkowe 60:40 z płyną regulacją zależnie od potrzeb .
Ale jest to napęd niewątpliwie stały bez zwłoki przy ruszaniu jak w dusterze w trybie automatic.
Ja na szutrze nie zerwałem przyczepności mimo usilnych starań przy ruszaniu w CVT .
można sobie poczytać
http://www.awdwiki.com/en...gacy__2012_XV__
albo po polskiemu na forum
http://forum.subaru.pl/in...łączeniu-z-cvt/

Co ciekawe bliźniaczy model XV ma dużo twardziej zestrojone zawieszenie co testowałem jeżdżąc po lesie w łomiankach .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-10-14, 01:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-10-14, 07:41   

laisar napisał/a:
uciąć w cholerę i albo zaszplachować i zamalować


No właśnie: zaszpachlować, zamalować, uciąć - czyli już po gwarancji na dach. Każde auto można przerobić - nieraz tu prezentowane są takie - czasami interesujące, czasami dziwaczne - przeróbki; w Rumunii można spotkać sporo przedziwnych przeróbek starych Dacii. Chodzi jednak o to, żeby relingi były albo dokładane w opcji, albo można je było zdjąć, tak jak we wspomnianym przez Ciebie modelu i zaślepić otwory po śrubach odpowiednimi firmowymi zaślepkami. Moim zdaniem nie ujmowałoby to Dusterowi urody, a niwelowałoby część oporów powietrza i hałasu. Auto miałoby mniej agresywny charakter, ale byłoby cichsze (czyli bardziej komfortowe) i ekonomiczniejsze w użytkowaniu.
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2016-10-14, 09:31   

lusterka boczne też szumią więc trzeba je usunąć :-) taki urok dustera z relingami. Nie bardzo rozumiem sens kupowania auta o aerodynamice hangaru a później narzekać że szumi przy wyższych prędkościach :mrgreen: logan i sandero nie mają relingów, są niższe więc pewnie przy większych prędkościach jest ciszej.
 
lukaszbogacz 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 DCi
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-14, 16:00   

Kacper_Potocki nie śledziłem dokładnie całego wątku, jednak zauwazyłem, że salonu szukałeś w okolicach Oświęcimia. Jak masz czas to wybierz się do Salonu Zięba w Katowicach, pytaj o Szymona. Facet zna sie na rzeczy, jest miły. Ale co najważniejszy podatny na negocjacje. Na Lodgy dostałem u niego świetny deal z masą gratisów.
Ostatnio zmieniony przez lukaszbogacz 2016-10-14, 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-14, 20:12   

słaby pomysł z wycinaniem relingów , szczególnie przy dachowaniu
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-14, 20:15   

Karenzo napisał/a:
szczególnie przy dachowaniu

To słaby plastik, nie pełni żadnej roli wzmacniającej konstrukcję.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-10-14, 21:49   

Karenzo napisał/a:
słaby pomysł z wycinaniem relingów

A ktoś zgłaszał taki pomysł?
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: D1b_4x2 D1b_4x4 D2a_4x2 D3a_4x4 B1a_4x4
Silnik: 1.6 1.2 1.0 1.2 1.2
Rocznik: 2017 2017 2020 2024 2025
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 413
Skąd: Kęty
Wysłany: 2016-10-15, 07:53   

lukaszbogacz napisał/a:
Kacper_Potocki nie śledziłem dokładnie całego wątku, jednak zauwazyłem, że salonu szukałeś w okolicach Oświęcimia. Jak masz czas to wybierz się do Salonu Zięba w Katowicach, pytaj o Szymona. Facet zna sie na rzeczy, jest miły. Ale co najważniejszy podatny na negocjacje. Na Lodgy dostałem u niego świetny deal z masą gratisów.


Dziękuję :) Pisąłem do nich maila, ale przez maila nie dali żadnego rabatu, więc Katowice sobie olałem.
_________________
Strzelnica Pneumatyczna: SMKS Kęty - LOK Nowa Wieś
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-10-15, 16:48   

Wracając do relingów jeśli auto ma mieć rasową sylwetkę a relingi tego nadają niech potem nie narzeka, że jest głośne przy większych prędkościach. Zawsze jest czynnik ''coś za coś''.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne