Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Stary 1.2 w Sandero - czy moga mi wcisnac nowy 3 cylindrowy?
Autor Wiadomość
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 639
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-05, 20:56   Stary 1.2 w Sandero - czy moga mi wcisnac nowy 3 cylindrowy?

Hej!

Zamówiłem sobie Dacie Sandero 1.2 - ponoć jeden z ostatnich egzemplarzy w związku ze zmianą silników. Odbiór 10.12. Czy myślicie, że dealer może mi wcisnąć 1.0 mówiąc, że stare silniki wyszły z użycia? Chyba jeszcze tylko Dacia Polska ma je w ofercie - sąsiedzi już pozmieniali. Nie chce 3cylindrowca...
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-10-05, 21:03   

To chyba jest tak, że teraz można zamawiać już tylko auta na rocznik 2017.
I to one powinny mieć nowe silniki.
Tegoroczny odbiór to raczej jeszcze ze "starą" technologią.
Tym bardziej, że samochód zostanie realnie wyprodukowany co najmniej miesiąc przed Twoim terminem.
Pozostały czas to fracht, odprawy celne, itp.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 639
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-05, 21:15   

Dealer mi mówił, że auto już zostało zamówione (tj. pod koniec września/na początku października) i kupuje niejako "z placu", choć jeszcze na nim nie stoi. Mam nadzieję, że ryzyka nie ma :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-05, 21:32   

pixa napisał/a:
Czy myślicie, że dealer może mi wcisnąć 1.0

Nie - skoro masz już zamówione auto, to, pomijając wypadki losowe, zostanie wyprodukowane zgodnie z zamówieniem.
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-06, 06:47   

Zamówienie nie jest chyba 100% zobowiązaniem Dacii do dostarczenia pojazdu w danej konfiguracji i w określonym czasie. Na forum były już posty, że coś pracownik dealera poplątał i musiał tak jakby zamawiać jeszcze raz a w tym przypadku może to oznaczać nowy silnik bo fizycznie producent go już nie będzie posiadał. Jak Ci tak bardzo zależy to podjedz do tego salonu, idź do kierownika działu sprzedaży i niech on sprawdził czy to na pewno poszło do realizacji bo "jak coś spier... to im te budę spalisz a innego silnika nie weźmiesz a ewentualne przeprosiny to będziesz miał w d..." :mrgreen: (znam trochę życie więc tak radze z dobrego serca).
A! i powiedz mu że czytałeś na forum Dacii o takich przypadkach to się może oprócz pożaru jeszcze rozgłosu w necie wystraszą.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-10-06, 06:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2016-10-06, 08:05   

Jak nie będą mieli fizycznie ze starym silnikiem to nic na to nie poradzą - zwykle nowy rok modelowy zaczynają produkować po letniej przerwie gdzieś we wrześniu. Oczywiście jak masz zamówiony 1,2 to możesz odstąpić od odebrania z innym silnikiem i tyle.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2016-10-06, 08:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-10-06, 08:22   

Nie wiem, czego się boicie tak tego 1.0.
_________________
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 639
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-06, 08:41   

Napisałem im e-mail. Gość podczas rozmowy zapewniał mnie, że będzie 1.2 bo już mają zamówiony (nie miałem możliwości wpływu np. na wyposażenie). Tak więc jestem dobrej myśli :-)

Dlaczego nie 1.0? Nie przemawia do mnie koncepcja silników 3 cylindrowych. Poza tym to nowa konstrukcja - a zawsze lepiej mieć sprawdzoną :-)
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-10-06, 08:51   

Spójrz też na to z drugiej strony. Jeżeli już by się zdarzyła taka sytuacja to w zamian dostajesz odświeżony wizualnie model jak i poprawiony technicznie - skrzypiące fotele, mało wydajna klima...
Czy jednak to tylko wizualne zmiany :?:
_________________
enjoy the silence
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-06, 09:09   

pixa napisał/a:
Nie przemawia do mnie koncepcja silników 3 cylindrowych. Poza tym to nowa konstrukcja - a zawsze lepiej mieć sprawdzoną :-)


Wg mnie masz rację bo te 1.0 to też jednostka wolnossąca czyli porównywalna z 1.2 a że dziś testy sprawnościowo-wytrzymałościowe przeprowadzają klienci to w razie czego Cię ta "przyjemność" ominie :mrgreen:

No i masz 1 cylinder w gratisie a to promocja lepsza jak w Biedronce :mrgreen: :mrgreen:
 
Fred 


Marka: -
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: małopolska
Wysłany: 2016-10-06, 09:16   Re: Stary 1.2 w Sandero - czy moga mi wcisnac nowy 3 cylindr

pixa napisał/a:
Hej!

Zamówiłem sobie Dacie Sandero 1.2 - ponoć jeden z ostatnich egzemplarzy w związku ze zmianą silników. Odbiór 10.12. Czy myślicie, że dealer może mi wcisnąć 1.0 mówiąc, że stare silniki wyszły z użycia? Chyba jeszcze tylko Dacia Polska ma je w ofercie - sąsiedzi już pozmieniali. Nie chce 3cylindrowca...


@pixa
1. Złożenie zamówienia jest aktem wiążącym sprzedającego i kupującego. Z tego faktu wynikają obowiązki dla każdej ze stron. Na marginesie - dobrze jest złożyć zamówienie na podstawie otrzymanej oficjalnej oferty (z informacją do kogo jest skierowana, z opisem przedmiotu sprzedaży, terminu dostawy, warunków płatności, gwarancji itd.).
2. Jeśli wpłaciłeś zadatek (nie zaliczkę!!!) a sprzedający odstąpił od umowy lub nie może wykonać zobowiązania, masz prawo domagać się zwrotu zadatku w podwójnej wysokości. I w drugą stronę - jeśli Ty byś nie wykonał zobowiązania (odstąpiłbyś od zakupu), to sprzedawca ma prawo zatrzymać zadatek. Ważne: nie ma znaczenia, czy sprzedawca chce Ci dostarczyć przedmiot zamówienia lepszy, czy gorszy, tańszy czy droższy. Jeśli tylko jest inny niż w zamówieniu masz prawo do otrzymania wpłaconego zadatku w podwójnej wysokości.
3. Przedmiot umowy musi być dostarczony dokładnie taki, jak jest określony (opisany) w zamówieniu. Dostarczenie przedmiotu innego niż opisany w zamówieniu może skutkować odstąpieniem od umowy z winy sprzedającego (patrz punkt 2.).
4. Możesz zaakceptować dostawę przedmiotu umowy innego (inaczej skonfigurowanego) niż opisany w zamówieniu. Możesz, ale nie musisz (patrz punkt 3.). Jeśli decydujesz się na zaakceptowanie, to przedstawiasz warunki. Na przykład żądasz dodatkowego upustu. Albo zgadzasz się na samochód w tej samej cenie, ale na przykład z silnikiem diesla. W takim przypadku warto swoje żądania przestawić na piśmie, by dać sprzedawcy alternatywę (nie stawiać go pod ścianą). Ważne w przypadku, gdyby Twoje żądania nie były zaakceptowane przez sprzedawcę, a ten nie chciał Ci zwrócić zadatku.
5. Jeśli sprzedawca nie może dostarczyć przedmiotu umowy w postaci i w terminie określonym w zamówieniu, to zażądaj tej informacji na piśmie.
6. Generalnie - wszystko oficjalnie na papierze. Gdyby doszło do jakiegokolwiek sporu, to masz dowody, że wina leży po stronie sprzedawcy.

Taka ciekawostka. Znajomy kupił lata temu w salonie (nie ma znaczenia, jakiej marki) auto, które powinno mieć jakąś tam opcję wyposażenia (pewien wspomagający układ elektroniczny). Auto odebrał, ale po kilku dniach stwierdził, że auto jest bez tej opcji. Pojechał do swojego mechanika żeby stwierdził, czy auto ten układ ma, czy nie. Mechanik stwierdził - na 100% nie ma, bo gdyby miał, to powinien mieć kontrolkę tego układu, a nie ma jej. Znajomy na drugi dzień zjawił się w salonie i zakomunikował, że zwraca auto. Po szybkim sprawdzeniu przez diagnostów przyznali znajomemu rację - auto jest bez opcji. Po kilku dniach znajomy dostał inny samochód. W innym kolorze, ale takim, na jaki się zgodził.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-06, 09:36   

mojo napisał/a:
Zamówienie nie jest chyba 100% zobowiązaniem

Jest - ale nigdy nie istnieje 100% pewności jego realizacji, czegokolwiek by dotyczyło w jakiejkolwiek firmie.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3750
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-06, 10:03   

Akurat 1.0 Sce jest już kilka lat na rynku i jakoś nie słychać żeby Twingo 3 czy Smarty z tym silnikiem były jakoś szczególnie awaryjne.Stare Smarty z 0.8 CDI dojeżdżały do 100 kkm a potem obowiązkowo silnik szedł do huty .....
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-10-06, 11:20   

Cylinder cylindrem, ale dodatkowe 20 niutonometrów to już niezły gratis.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3750
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-06, 12:56   

Zgoda tyle że te dodatkowe 16 Nm D4F (107 jest w katalogach) osiąga przy 4250 rpm , a w H4D maksymalny moment jest przy 2850 rpm. W miejskim toczydle to zdecydowanie wpływa na zużycie paliwa i komfort akustyczny w środku.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-10-06, 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-06, 12:59   

tyle że te 1.2 możesz zagazować i będzie jeździł dopóki koła nie odpadną a te 1.0 sce wątpię
_________________
Moje auto
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3750
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-06, 13:07   

Pewnie 1.0 Sce również bo to zwykły wolnossak z pośrednim wtryskiem. Z wodotrysków to chyba posiada zmienne fazy rozrządu i tyle tej nowoczesności.
Skoda sprzedaje Citygo z bardzo podobnym silnikiem z firmową instalacją LPG więc to tylko kwestia czasu i chęci żeby Renault taką zaoferowało.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-10-06, 13:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-06, 13:14   

Jak dla mnie do dacia celowo wprowadziła takie gówniany silnik aby ludzie przestali kupować najtańsze wersje sami wymieniacie samochody w których ten silnik występuje citygo twingo i smart same duże poważne auta .
_________________
Moje auto
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3750
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-06, 13:17   

Dacia wprowadza takie silniki żeby cały koncern zmieścił się w limitach emisji CO2 - ot cała tajemnica "spisku" .....
http://moto.onet.pl/aktua...amochodow/g8h55

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2016-10-10, 10:41 ]
C.d. o "spisku" - http://www.daciaklub.pl/f...1710047#1710047.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-10-06, 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
tykonek 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Corsa
Silnik: 1.7 dci
Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 6
Skąd: Obee
Wysłany: 2016-10-06, 18:37   

Czy te 3 cylindrowe sa tak samo wytrzymale co silnik 1.2?
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2016-10-06, 18:50   

75 koni z litra to żadne osiągnięcie. Jeżeli nie będzie wady materiałowej lub konstrukcyjnej, to silnik może być równie długowieczny.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne