Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-10, 21:15 Zimówki 2016
Ktoś zamierza w najbliższych tygodniach doktoryzować się z tego tematu?
Trochę głupia sprawa, bo w poprzednim autku jeździłem wielosezonowo i było całkiem OK żadnych problemów w zimie. Teraz mam fabryczne letnie z górnej półki - trochę nie ma sensu w takim układzie kupować wielosezonówek. Chyba kupię zimowy komplecik a jak się oba komplety zużyją to wtedy przesiądę się znów na wielosezonówki.
Pojawił się własnie nowy model dębic frigo o przyzwoitej cenie - DĘBICA Frigo HP2. 5 lat gwaracji, Wg etykietek EU Ekonomika B, Przyczepność C. (dla porównania za górną półkę, (Conti/michelin/goodyear) która też ma Ekonomikę B, ale przyczepność B lub A (lepszą) trzeba dać 500zł więcej.)
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-10, 21:20, w całości zmieniany 1 raz
Frigo hp2 debicy- kiepskie, juz je studiowalem rok temu. pomylka mimo ze to jakis tam koncern z goodyearem bodajze.
ja mam ostatecznie barum polaris 3 i naprawde fajnie sie zachowywaly rok temu, trzymanie, hamowanie itd , o wiele lepsze niz chinczyki ( albo jakies takie ) - nexen ktore mam teraz na tylnej osi a wczesniej na przedniej byly
Skoro wielosezonowe były dla ciebie OK. To nie ma sensu nic kupować. Pamiętaj tylko że to opona styką się z jezdnią a te 500zł różnicy w klasie przyczepności między C a A oznacza skrócenie drogi hamowania. Policz czy za różnicę w cenie dasz radę wyklepać auto? A wystarczy że braknie 20cm..........
A jak było w okolicach 0 i bez śniegu to letnie Michelin zachowywały się lepiej od zimowej Dębicy.....
Bardzo interesowałem się tematem, przeczytałem chyba wszystko co się dało i sam jeździłem i na tych tańszych (600zł komplet) i na tych droższych (4000zł komplet).
Powiem tak i zastanawiam się czy ktoś też ma podobne odczucia i mógłby potwierdzić.
Dębica Frigo jest na serio dobra w warunkach zimowych, kiedy jest śnieg, albo błoto posniegowe. Mówię o zwykłych, asfaltowych drogach, nie o drogach gruntowych, bo tam nie testowałem. Z tą opona jest problem tylko kiedy jedziemy po mokrym asfalcie - szybko traci przyczepność podczas hamowania. Natomiast na śniegu czy błocie idzie jak przecinak. Gdyby nie te zimy ostatnie, gdzie prawie wcale nie było śniegu, to by była opona godna polecenia dla każdego (no i te pieniądze).
Jeździłem też na Continentalach i osobiste zdanie mam takie, że nie ma lepszej opony zimowej opony. Ona nie tylko trzyma się na suchym (prawie jak letnia), ale nie robi na nią żadnego wrażenia woda na asfalcie, a w sniegu czy na błocie sprawuje się jeszcze lepiej niż Dębica. To jest opona, która daje radę w każdych warunkach. Kiedy jedziesz na Continentalach to czujesz się bardzo, bardzo pewnie nawet w alarmowych sytuacjach jesteś bezpieczny. Oczywiście - są drogie, ale moim zdaniem warto. Jest jedna wada tej opony - po 3 latach była już bardzo zużyta, czyli o rok czasu wytrzymała mniej niż np. Dębica.
Wiem, że to dwa skrajne przypadki, ale osobiście nie kupiłbym nić pośredniego. Na Dębicach bym jeździł ostrożniej na mokrym asfalcie i tyle. A jak miałbym się nie przejmować nigdy, to Conti laćki na felgi i problem z głowy.
PS. Wiem, że jest wiele testów gdzie opony conti wygrywają praktycznie w każdych warunkach. Testów branżowych jak i amatorskich.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-11, 08:07
kali napisał/a:
C a A oznacza skrócenie drogi hamowania
Tak, ale powiem przekornie cytując nalepkę: na mokrej nawierzhcni. A nie na śniegu albo lodzie ;) Jak sie zahcowują opony na śniegu i lodzie i tak z nalepki nie wiadomo.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-11, 08:09, w całości zmieniany 1 raz
Na lodzie to tylko łyżwy... i nic poza tym. Ważna jest umiejętność jazdy w każdych warunkach pogodowych. Jak robiłem prawo jazdy to zimówki były bardzo rzadkością, często jeździło na całorocznych. A jak się pojawiły zimówki na co dzień to kierowcy "przestali" uważać, bo twierdzą, że mają lepsze gumy... i nic się nie stanie to już totalna bzdura. Opony zimowe mają tylko poprawiać trakcję w takich samych warunkach co w całorocznych oponach i tyle.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Na lodzie tylko zakazana u nas opona z kolcami. Każda jedna się ślizga. Fizyki nie oszukasz. Na śniegu mierzy się siłę uciągu. A zrobienie toru porównawczego że śniegiem jest niestety nie możliwe. Więc taki test nie był by za bardzo miarodajny. Dlatego też nie podaje się drogi hamowania na śniegu. Ale na pewno nie będzie lepsza niż na mokrej nawierzchni. Więc przekornie spytam o co caman..
Marka: Dacia
Model: Duster II Techroad
Silnik: 1.6 4WD
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 402 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-10-11, 08:28
Sprawdzałem ostatnio jak w testach wypadają moje opony i zauważyłem, że w zależności od rozmiaru albo są w czołówce, albo obstawiają dalsze pozycje.
Opony w zależności od rozmiaru (szerokości) mogą zachowywać się trochę inaczej.
Jak pamiętam testy Dębica zawsze była bardzo dobra, jak nie najlepsza w warunkach zimowych, natomiast na mokrym i suchym niestety nie było już tak dobrze.
Ja w tym roku pierwszy raz w życiu poszedłem w stronę opon All Weather - na suchym nie zauważyłem żadnej różnicy, teraz czekam na śnieg.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-10-11, 08:29
Lza napisał/a:
corrado napisał/a:
juz je studiowalem rok temu
nie mogłeś ich testować rok temu, bo są sprzedawane dopiero od tego sezonu, produkowane od zaledwie 2 czy 3 miesięcy.
Mógł - oglądałeś "Powrót do przyszłości"? Dębica to nie są złe opony i do normalnej jazdy są naprawdę w porządku. A jak ktoś ma zimą zacięcie rajdowe to oponki z kolcami i łooogień.
_________________
rysiek223 [Usunięty]
Wysłany: 2016-10-11, 08:43
Kupiłem 4szt. Dębica Frigo 2 za 612zł z dostawą od lat jeżdżę na Dębicach zimowych i nie są złe może są i lepsze bo na pewno są ale do normalnej jazdy wystarczają na polskie warunki. Wcale te zachodnie opony nie odbiegają wiele od naszych Dębic a czasem są gorsze. Opona nawet za 1000zł szt nie zastąpi myślenia i techniki jazdy.
A co powiecie na Fulda KRISTALL MONTERO 3? Jeździłem na takich już chyba 3 sezony w picanto i były bardzo w porządku, ale też samochód o zupełnie innych gabarytach. Są niewiele droższe od Dębicy, a wszyscy wkoło mówią, że sporo lepsze, ale może to przesądy.
No i jeszcze trochę drożej Nokian WR D3, które są podobno sporo lepsze od powyższych (ale tak można w nieszkończoność i dojdę do 1000 zł za sztukę).
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-11, 09:14
Nokiany (teraz są WR D4, być może D3 to starszy model(?)) to też ciekawa opcja: mają jako jedne z nielicznych przyczepność A. (lepszą niż droższe continentale czy micheliny). Cena jest dokładnie pośrodku między czołówką a dębicami - komplet 205/60R16 około 1250zł.
Jeśli chodzi więc o najlepszy stosunek ceny do parametrów przyczepności z euroetykiet, to chyba są na pozycji 1. No i pochodzą z kraju gdzie sa zimy i jest śnieg, czego nie można powiedzieć o produktach z europy zachodniej i południowej.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-11, 09:16, w całości zmieniany 2 razy
A co powiecie na Fulda KRISTALL MONTERO 3?
No i jeszcze trochę drożej Nokian WR D3, które są podobno sporo lepsze od powyższych (ale tak można w nieszkończoność i dojdę do 1000 zł za sztukę).
W poprzedniej pracy mieliśmy je na służbowych autach i były całkiem ok dlatego w zeszłym tygodniu zakupiłem dla siebie
Zastanawiałem sie też nad nokianami ale mi w kilku sklepach odradzili że podobno często "ząbkują" i po roku, dwóch pojawiają sie problemy z wyważeniem itp a z uznawaniem gwarancji bywa wtedy różnie...
Wystarczy że są stare lub żużyte. Zobacz że parę samochodów jedzie z taką samą prędkością a mimo tego nie wszystkie wypadają. Więc nie zasłaniają tego prędkością.
Zależy jak sie korzysta z auta, jeśli większość przebiegu jest robiona w mieście to można myśleć o oponach całorocznych lub tanich dębicach czy kormoranach.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-12, 21:15 Re: Zimówki 2016
Lza napisał/a:
Ktoś zamierza w najbliższych tygodniach doktoryzować się z tego tematu?
Trochę głupia sprawa, bo w poprzednim autku jeździłem wielosezonowo i było całkiem OK żadnych problemów w zimie. Teraz mam fabryczne letnie z górnej półki - trochę nie ma sensu w takim układzie kupować wielosezonówek. Chyba kupię zimowy komplecik a jak się oba komplety zużyją to wtedy przesiądę się znów na wielosezonówki.
HAHA, zupełnie jakbym ja to napisał...
tak czy owak zamierzam zrobić dokładnie tak samo i z tych samych powodów.
Na zimówki kupiłem Uniroyal MS Plus 77 - opona zimowa o dobrych parametrach odprowadzania wody, błota pośniegowego. Niezła też na śnieg. Przyczepność na mokrym C. Wygląd niepodobny do typowej zimowej opony.
Jedna wada - ekonomika - E (nie wiem jak to się ma dokładnie w litrach do fabrycznych Continental EcoContact gdzie było B / B)
Jednak mi się wydaje że im bardziej opona się klei do asfaltu tym gorsza ekonomia / większe opory toczenia, więc wychodzi mi żę lepiej więcej spalać ale mieć lepszą przyczepność.
Zimą to jeżdżę 98% po mieście więc śnieg nie jest problemem bo go prawie nie ma, zwłaszcza w zachodniej Polsce.
Ostatnio zmieniony przez franius 2016-10-12, 21:17, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Duster
Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 32 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-12, 22:07
Również się zastanawiam nad zimówkami Dębica Frigo HP2. Zastanawia mnie na tej aukcji tekst "Opona nie posiada rantu ochronnego na felgę"
Czy jest to jakaś specjalna wersja tych opon czy wszystkie Frigo HP2 nie posiadają tego rantu? W czym może jego brak przeszkadzać? Może pytanie głupie ale pierwszy raz kupuję zimówki i nie za bardzo się orientuję w temacie
Mam Dębice Frigo 2 to nie są dobre opony. Na śniegu jest w miarę ok. Na suchym asfalcie tylko jak mocno na - bo w okolicach 0 i na + moje letnie są lepsze. Na mokrym asfalcie bardzo cienko. Opory toczenia to nie przyczepność. Rant służy głównie do ochrony alusów przed porysowaniem o krawężnik. Zwykłe felgi też oczywiście chroni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum