Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 248 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-19, 11:15
Nowa oferta Logana jest bardzo uboga. Cale szczęście że kupowałem parę miesięcy temu bo bym z oferty Dacia nie skorzystał w obecnej formie - brak sedna z automatem. Peugeot z modelem 301 zyska na takiej decyzji importera.
Chociaż jak zamawiałem auto to bylo w tym czasie jeszcze tylko trzech takich co mieli w systemie rezerwacyjnym Logana z Easy-R, więc po części rozumiem że jakiś założonych minimalnych ilości zamowien nie mogli dotrzymać
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-21, 09:43
Nanouser napisał/a:
jak wtrysk będzie pośredni i regulacja zaworów hydrauliczna, to silnik będzie chętnie kupowany, nawet pomimo trzech cylindrów
Wtrysk pośredni pewnie będzie, natomiast o hydraulicznym kasowaniu luzów zaworowych lepiej zapomnij , bo IMO najprawdopodobniej ostatnie Dacie z hydraulicznym kasowaniem luzów zaworowych zjechały z taśm produkcyjnych w 26. tygodniu 2015. roku .
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-09-21, 10:12
Jak dla mnie taki silnik w Logania/Sandero byłby w zupełności wystarczający. Po mieście nawet Cinquecento 700 mi wystarczało, na trasie do roboty nie przekraczam 90ki bo co prawda fotoradarów mniej, ale patroli więcej niż Biedronek na mieście :D a i spalanie mniejsze.. Wersja Open z klimą i metalikiem za 35-36 kzł i sam bym się zastanawiał za 1,5 roku - 2 lata nad kupnem.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2016-09-21, 12:37
Oni zmniejszyli ten silnik o 150cm3 i 1 cylider bo nie było sensu trzymać silnika 1149cm3, ten 1.0 12v będzie mniej palił w mieście i w korkach. Dostałem info od Renault Polska że na razie nic nie wiedza kiedy wejdzie ten silnik le zapewne w modelu po lifcie.
Skoro spływa coraz więcej danych, to wrzucę małe porównanie liczbowe obu silników.
Przy okazji dodam, że wciąż nie potrafią się zdecydować czy silniki mają po 73 konie czy po 75
Silnik 1.0:
- moc maksymalna przy 6300obr/min
- moment maksymalny 97Nm przy 3500obr/min
- przełożenie 5. biegu 29,83
Silnik 1.2:
- moc maksymalna przy 5500obr/min
- moment maksymalny 107Nm przy 4250obr/min
- przełożenie 5. biegu 31,77
Niższy moment przy niższych obrotach oznacza, że przy normalnym użytkowaniu silnik nie powinien mieć mniej wigoru.
Tym bardziej, że skrzynia została skrócona (na wszystkich biegach).
Niestety przy prędkościach autostradowych wzrosną obroty.
Przy 140km/h zamiast 4200obr/min będzie bliżej 4500obr/min.
Tym samym samochód będzie miał jeszcze mniej uniwersalny charakter.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum