Marka: Dacia
Model: Logan combi
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 10 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-10, 11:24 jak spuscic plyn z chlodnicy w Logan 1.6 rocznik 2008 ?
Witam,
Czy ktos moze doradzic jak spuscic plyn z chlodnicy w Logan 1.6 kombi rocznik 2008 (105 KM)
nr. VIN: UU1KSDAM538637694, bo nie widze zadnego zaworu - czy naprawde trzeba luzowac przewod na dole chlodnicy ?
Spotkać korek w chłodnicy we współczesnym samochodzie to prawie jak trafić 5 w totku.... Już 30 parę lat temu w VW grup korków nie było. Już Golf 2 nie miał korka. Dziś to normalka. Dacia wcale się z tego trendu nie wyłamuje.
Pytanko chciałem wymienić płyn w chłodnicy,układzie chłodzenia nie wiem kiedy był wymieniany i co w nim siedzi na K2 Kuler .Czy będzie to dobry płyn i czy jest tylko ten odpowietrznik układu jak na foto od Józefa czy jest jeszcze jakiś ??
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2019-08-31, 08:58
I jeszcze pytanka:
1) Jaka jest teoretyczna pojemnosc i ile praktycznie wchodzi plynu? Czy przejmowac sie roznica, ktora pewnie bedzie?
2) Czy plukac uklad najpierw woda destylowana? Jak to zrobic najlepiej? Czy jesli zostanie troche wody w ukladzie, czy przejmowac sie tym po dolaniu plynu? (Chodzi o to, ze jesli np. zostaloby 10% wody w jakis zakamarkach, to np. temperatura zamarzania takiej mieszanki bedzie inna, czy wtedy dolac np. troche wiecej koncentratu?)
Sam robiłem układ chłodniczy.
Spuszczanie płynu nie należy do łatwych, bo nie ma żadnego korka spustowego.
Zrobiłem to na chama, przyciąłem dolny wąż, założyłem trójnik na obejmy a przy wylocie dałem zawór spustowy.
Po spuszczeniu układu wlewałem wodę destylowaną z środkiem do płukania układu chłodniczego.
A co zostaje trochę wody to nie zaszkodzi, można więcej za to dać koncentratu i będzie git.
Gorąco polecam środek BIO DEGREASER do czyszczenia chłodnicy z oleju. Można kupić je na allegro:
https://allegro.pl/oferta/bio-degreaser-do-czyszczenia-chlodnicy-z-oleju-7534870432
Ma bardzo przyjemny zapach i dokładnie czyści układ. To robiłem zaledwie parę dni temu.
Pojemność układu to w zależności czy jest klima czy nie ma i tak z klimą to ok. 6,5 l a bez klimy to ok. 5,5 l (dane dla silnika K7M - 1,6 8V 84 KM).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
corrado, bo dostęp do obejmy dolnej rury chłodnicy jest trudny, chyba że jak się wyjmie wentylator z chłodnicy to już jest łatwej.
I tak musiałem rozebrać cały układ chłodzenia wraz z chłodnicą, bo olej dostawał się tam (natomiast płyn chłodniczy nie przedostawał się do oleju - nie widać budyniu czy masła na korku wlewu oleju i poziom oleju nie wzrastał). Cienkie węże musiałem wymienić na nowe nieoryginalne, bo już były nasączone olejem i przy okazji zrobiłem małą modyfikację, mianowicie poprzez dodanie zaworu spustowego. Chłodnicę przemyłem wodą ze środkiem i przepłukałem nagrzewnicę.
Głowica była robiona i nadal dostawał się olej. Dopiero ktoś powiedział, że może to w miejscu, gdzie jest styk głowicy z termostatem, przedostaje tam się olej.
Po wymianie obudowy na nowy i przez silikon wysokotemperaturowy uszczelniłem to miejsce.
Na razie nie widzę już pojawiania się budyniu czy majonezu w zbiorniczku wyrównawczym.
Na razie jeżdżę na wodzie destylowanej i jak będzie OK to jeszcze raz robię ostatnią płukankę i wlewam właściwy płyn chłodniczy.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum