Wysłany: 2016-10-16, 16:38 Odłączenie jednego czujnika cofania
Witam Kolegów.
Mam następujący temat do rozważań, niestety serwis pomóc mi nie chce..... planuję założyć hak holowniczy do Lodgy 2016 stepway z oryginalnymi czujnikami cofania. Jak sądzę, po założeniu środkowy czujnik będzie szalał. Czy jeżeli ordynarnie wypnę z niego wtyczkę to system będzie chodził na dwóch czujnikach czy cały się wyłączy i zgłosi awarię? Jakie polecacie rozwiązanie tej sprawy?
Rozumiem, że jest to tak głupi system, że przy wyjęciu wtyczki wyłączy wszystko? To pewnie dokupię sam czujnik, wwiercę go z boku i podłączę do niego przewód, a środkowy pozostanie atrapą.
Montujesz gniazdo przyczepy z dodatkowym stykiem które całkowicie rozłącza centralkę czujników cofania. A dokładnie nie poda napięcia po wrzuceniu wstecznego.
No......... wkładasz wtyczkę do gniazda i rozłączasz czujniki ;). Wyciągasz czujniki działają. Są gotowce głównie rozłączają przeciwmgielne ale są i taki do czujników.
Dokłądnie jak Kolega napisał. Czujniki są już w aucie, hak będzie na stałe założony i nie ma mowy o chowaniu kuli, a czujniki chciałbym aby działały. A gdyby tak programem zmienić czasy (zasięg) dla tego środkowego czujnika? Jest taka możliwość? Wiecie jaki tam dokładnie siedzi model centrali i czy ma jakieś możliwości programowania?
Tak ci powiem że pierwszy raz widzę 3 czujniki. Hak można dać blisko zderzaka i nisko. Poniżej działania czujnika.
To już ci powinni dobrać. Haki z demontowalną kulą są. Ten środkowy sensor da się przełożyć na hak. Mało eleganckie ale skuteczne. Dziurę w zderzaku zaślepisz.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-10-16, 21:41
kali napisał/a:
Hak można dać blisko zderzaka i nisko. Poniżej działania czujnika.
Raczej wątpię - są przepisy, które określają odległość kuli haka od podłoża i od zderzaka. Z resztą jak jest dedykowany hak do konkretnego modelu to jak można dać inaczej niż tak jak ma być?
Hak można dać blisko zderzaka i nisko. Poniżej działania czujnika.
Raczej wątpię - są przepisy, które określają odległość kuli haka od podłoża i od zderzaka. Z resztą jak jest dedykowany hak do konkretnego modelu to jak można dać inaczej niż tak jak ma być?
Dacie są dość wysoko zawieszone. Haki masz dedykowane i uniwersalne. Dlatego napisałem " coś ci dobiorą" mając auto fizycznie do dyspozycji da się coś zrobić. Możliwości podałem.
Nie mam u siebie fabrycznego, ale myślę, że działa tak samo. A u mnie jak się wypnie kabelek od jednej czujki, to pozostałe dalej działają. System po prostu "ślepnie" w strefie działanie wypiętej czujki.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2016-10-18, 06:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum