Wysłany: 2016-10-16, 18:21 Wjeżdzanie pod górę na halę garażową..
Witam!
Mam dośc nietypowe pytanie. Mam nadzieje, że mnie nie wyśmiejecie ale zmieniłem samochód z peugeot 206 na Dacia sandero 1,4 mpi.
Posiadam miejsce na hali garażowej na 3 piętrze. Przed pierwszym wjazdem na I piętro jest szlaban. Podjeżdzam do szlabanu wciskam pilot, wrzucam 1 bieg i wjeżdzam. Wydaje się banalne, a jednak. W połowie drogi słyszę jak samochód wyje ( wiadomo że wjazd chcę zrobić energicznie) więc z przyzwyczajenia (tak jak w peugeot 206 który był lżejszy) wrzucam w połowie drogi 2 bieg i na pół sprzęgle dodaje gazu. Powiedzcie mi czy taki sposób jeżdzenia po hali na pół sprzęgle na 2 biegu nie katuje skrzyni albo sprzęgła? Nie przekraczam 2000 obrotów. Jak próbuje wjechać tylko na jedynce to wyje a poruszanie się po hali jest wtedy bardzo powolne. Muszę zrobić 2.5 okrążenia zanim dojade na stanowisko a po drodze są wtedy 3 podjazdy.
Wiem, że temat banalny ale nie daje mi spokoju więc piszę, żeby nie popsuć. Jechanie dokoła na jedynce jest trochę męczące a zrzucanie z dwójki na jedynkę przed każdym podjazdem to trochę żonglowanie biegami.
Czy mam podjeżdżać za każdym razem na 1 biegu ? Sama dwójka bez pół sprzęgła jest za szybka. No i trzeba wcisnąć sprzęgło i hamulec przy skręcie (na hali naturalnie objeżdzamy ją do okoła do następnego wjazdu)
Na dwójce słyszę terkotanie z silnika przy dużym obciążeniu ale to raczej wydaje się że jest z wydechu który dostaje wibracji od przeciążenia od podjazdu (w peugeocie było podobnie)
No raczej jeździć na pół sprzęgle się nie powinno. Zużywa się okładzina na sprzęgle. W skrajnym przypadku jak się przypali okładzinę będzie się ciągle ślizgać.
jak puszcze sprzęgło to będę mieć za szybką prędkośc bo zaraz za podjazdem mam skręt w prawo, dosłownie długośc samochodu. Czyli zostaje wersja na 1 ??
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-10-16, 20:42
Bez podglądu na sytuację/podjazd to można gadać w nieskończoność. W związku z wykonywaną pracą często korzystam z parkingów piętrowych/podziemnych na galeriach handlowych i na półsprzęgle nie jeżdżę, choć faktycznie są różne szerokości i stopnie nachylenia podjazdów, więc różne prędkości można bezpiecznie rozwijać.
P.S. Masz proste konstrukcyjnie auto, nawet jak sprzęgło za jakiś czas padnie to nie zbankrutujesz na tym...
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-16, 22:06
jeśli nie daje rady na dwójce to jedyneczka, alleluja i do przodu. Żadnych pół-sprzęgieł. obroty w okolicach 3000 to nie jest dla silnika żadne katowanie. Na autostradzie też takie są. Silnik wtedy pewnie też wyje, tylko szum opon i powietrza sprawia, że tego nie słyszysz.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-10-17, 07:31
Kubuch napisał/a:
Przeczytałem posta i 3 razy sprawdzałem czy autorem nie jest wlodarek
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-17, 09:32 Re: Wjeżdzanie pod górę na halę garażową..
drake87 napisał/a:
Czy mam podjeżdżać za każdym razem na 1 biegu ?
Dokładnie tak, na 1 biegu jeżeli 2-gi jest "za szybki". 1-ka nie służy tylko do ruszania ale także do bardzo wolnej jazdy (po to z resztą jest skrzynia biegów).
Jak nie przekraczasz 2000 obr to ten silnik, który masz ma bardzo lichy moment przy tych obrotach i nie da się podjechać wolno pod większe wzniesienie na innym biegu niż 1.
Tak jak jeździsz to i sprzęgło zniszczysz i przeciążasz strasznie układ korbowy silnika. Dla silnika "zdrowsze" są chwilowe obroty za wysokie niż za niskie.
Taki sinik jak masz lubi właśnie obroty ok 3 tys bo z jednej strony daleko mu do maksymalnych a z drugiej strony nie jest przeciążany.
Na 2-ce to raczej tak żeby nie szarpało
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-10-17, 09:54, w całości zmieniany 2 razy
Dzięki wszystkim za odpowiedź, mmiałem jakiś moment zwątpienia z tym podjazdem. Naturalnie pierwsze wniesienie na jedynce, później dwójka bez piłowania i kolejne podjazdy na dwójce bez trzymania sprzęgła, tylko manewrowanie gazem, wszystko wykonalne jak koledzy wyzej pisali. Liczy sie energiczne przyspieszenie gazem i tyle :)
Testowałem dwukrotnie, fakt że jest większe obciążenie na podjeździe ale się wspina na 2500 obrotów na 2 biegu przy zasadzie 'sprzęgło parzy'
_________________ Dura lex sed lex
Ostatnio zmieniony przez drake87 2016-10-18, 09:41, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum