Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nowe auto
Autor Wiadomość
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-21, 16:11   

damiaszek napisał/a:
Cav napisał/a:
Na pewno szybszymi od Dustera, od 19 lat nie miałem nic wolniejszego.

Wyjedź gdzieś poza Polskę to zobaczysz, jak często musisz dawać w palnik gdy chcesz jechać szybciej niż TIR-y....
Oczywiście o ile zwracasz uwagę, żeby nie blokować tych, co za Tobą na lewym pasie....
W Niemczech zresztą może to całkiem sporo kosztować, to nie Polska - królestwo lewego pasa i wszechobecnych kapeluszników na nim.


To jakieś krótkie te autostrady miałeś skoro przy szybszych niż Duster autach brakuje Ci autostrady do rozpędzenia.


Ale to Ty sobie wymyśliłeś że mi czegoś brakuje.

W każdym razie na pewno mi nie brakuje nadprogramowego hałasu generowanego przez kretyńską skrzynię w momencie, kiedy jest on całkowicie zbędny.

Już wystarczy mi ten który robi bez potrzeby za krótka skrzynia w Dusterze 4x4.
A jak tylko pomyślę, że w zamian za dowolne mocniejsze wciśnięcie pedału gazu, miałbym dostać hałas generowany przy 5000 obr/min tam gdzie wystarczą 2000 obr/min (albo odpowiednio więcej w benzyniaku), to naprawdę z góry dziękuję za tego typu atrakcje.

Próżna więc ta dyskusja - nawet w hybrydach dwusprzęgłówka spisuje się dużo przyjemniej niż kretyński pomysł w rodzaju cvt, więc naprawdę nie ma żadnego powodu, żeby w ogóle się zastanawiać nad gorszym rozwiązaniem.
Szkoda czasu.
I to się nie zmieni od tego, że ktoś napisze iż czarne jest białe, więc możecie sobie od razu darować podobne pomysły.
EOD
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 16:37   

przełożenia skrzyni są dostosowane do wydatku energetycznego , każdy producent wolał by robić jak najniższe przełożenia .
Problemem nie jest skrzynia ale za słaby silnik .
_________________
Moje auto
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-21, 17:00   

Karenzo napisał/a:
przełożenia skrzyni są dostosowane do wydatku energetycznego , każdy producent wolał by robić jak najniższe przełożenia .
Problemem nie jest skrzynia ale za słaby silnik .

i tu jest clou sprawy. Wiekszosc CVT rozpadnie sie z dieslem dlatego jest laczone z badziewnym 2.0 NA w outlanderze. Dopiero diesle maja normalna skrzynie. Chyba tylko subaru udalo sie cvt zapiac do w miare normalnych silnikow.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 19:11   

250 konny 2.0 DIT już jest troche na rynku i jeszcze nikt z nim problemów nie miał
150 konny 2.0 klekot ze skrzyniami też problemu nie ma ale panewki się obracają :mrgreen:
_________________
Moje auto
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-22, 09:29   

Cav napisał/a:


W każdym razie na pewno mi nie brakuje nadprogramowego hałasu generowanego przez kretyńską skrzynię w momencie, kiedy jest on całkowicie zbędny.

Już wystarczy mi ten który robi bez potrzeby za krótka skrzynia w Dusterze 4x4.
A jak tylko pomyślę, że w zamian za dowolne mocniejsze wciśnięcie pedału gazu, miałbym dostać hałas generowany przy 5000 obr/min tam gdzie wystarczą 2000 obr/min (albo odpowiednio więcej w benzyniaku), to naprawdę z góry dziękuję za tego typu atrakcje.

Próżna więc ta dyskusja - nawet w hybrydach dwusprzęgłówka spisuje się dużo przyjemniej niż kretyński pomysł w rodzaju cvt, więc naprawdę nie ma żadnego powodu, żeby w ogóle się zastanawiać nad gorszym rozwiązaniem.
Szkoda czasu.
I to się nie zmieni od tego, że ktoś napisze iż czarne jest białe, więc możecie sobie od razu darować podobne pomysły.
EOD


CVT nie jest gorsze czy lepsze jest po prostu inne i Tobie ono nie odpowiada. A co do krótkiej skrzyni w Dusterze 4X4 zmień auto lub jeździj wolniej - przecież wiedziałeś co kupujesz (przynajmniej mam taką nadzieję).
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-10-22, 09:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-22, 18:21   

damiaszek napisał/a:

CVT nie jest gorsze czy lepsze


Nie zgadzam się, nie widzę żadnych plusów, a widzę minusy, co oznacza, że jest gorsze (od praktycznie dowolnego innego automatu, może poza ekstremalnie spierdzielonymi).
Oczywiście wolno Ci mieć inne zdanie.

damiaszek napisał/a:

A co do krótkiej skrzyni w Dusterze 4X4 zmień auto lub jeździj wolniej - przecież wiedziałeś


Odd tego jak ja jeżdżę też racz się odstosunkować - nie masz o tym pojęcia, nie jest to Twoja sprawa i nie ma tu zupełnie nic do rzeczy.
Skrzynia w Dusterze RÓWNIEŻ jest bez sensu spierdzielona i ile byś nóżką nie tupał i tak tego nie zmienisz.
HINT : wystarczyło skrócić TYLKo pierwsze biegi, długość biegu 5 czy 6 w terenie jest całkowicie nieistotna, takoż nie było powodu psuć zupełnie dobrze jeżdżącej na asfalcie zwykłej skrzyni, podnosząc hałas i zużycie paliwa całkowicie bez uzasadnienia.

P.S.
Widzę, że ciągnie Cię do popyskowania sobie w moim kierunku, w totalnym oderwaniu od meritum, a tego całkowicie nie trawię.
Więc taki apel - zaprzestań tego niecnego procederu.
PLONK WARNING !!!!
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-10-22, 18:27, w całości zmieniany 4 razy  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-10-22, 22:13   

Cav może ma rację z wyższymi biegami, ale to też wina przełożenia głownego jak się nie mylę. Ale po jego wypowiedziach, można zauważyć że źle wybrał samochód.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-22, 22:55   

arnold napisał/a:
może ma rację z wyższymi biegami

Nie ma. Skrócenie tylko niektórych przełożeń powoduje, że między nimi a pozostałą "standardową" resztą powstaje "dziura" - czyli wrażenie jest takie, jakby brakowało któregoś biegu.

Oczywiście, da się z tym żyć - np http://www.daciaklub.pl/f...1653008#1653008 (: - ale to na pewno nie jest wygodne rozwiązanie dla każdego.

Jakoś bardzo wątpię w powszechne okrzyki zachwytu, gdyby duster 4x4 miał biegi (względem normalnych) "0,5-1-2-4-6"...
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-23, 07:30   

laisar napisał/a:
arnold napisał/a:
może ma rację z wyższymi biegami

Nie ma. Skrócenie tylko niektórych przełożeń powoduje, że między nimi a pozostałą "standardową" resztą powstaje "dziura" - czyli wrażenie jest takie, jakby brakowało któregoś biegu.


Jasna sprawam nikt nie mówił o skróceniu niektórych przełożeń i pozostawieniu reszty bez żadnych zmian.
Dlatego, jeśli chce się coś takiego robić, to trzeba zupełnie inaczej rozłożyć pozostałe biegi.
Czyli skracając jedynkę, a pozostawiając bez zmian 6-tkę, trzeba pozostałe biegi rozłożyć równomiernie miedzy nimi.

To co zrobiono, też sprawia, że brakuje któregoś biegu.
Czyli szóstego w tym przypadku.
Ta skrzynia w efekcie jest pięciobiegowa (i to kiepska, bo szóstka spełniająca faktycznie rolę piątki, jest o wiele za krótka), z jednym dodatkowym biegiem terenowym, którego nawet instrukcja na płaskim nie każe w ogóle używać (mowa o jedynce w 4x4).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-23, 09:42   

Cav napisał/a:
nikt nie mówił o skróceniu niektórych przełożeń i pozostawieniu reszty bez żadnych zmian

Cav napisał/a:
wystarczyło skrócić TYLKo pierwsze biegi
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-10-23, 09:58   

Laisar, prosisz się o plonka. Witaj w klubie :!: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-23, 10:08   

eplus napisał/a:
prosisz się o plonka

Jako mod nie mogę dostać, więc staram się ograniczać dyskusję z marudami - ale trudno nie sprostować ewidentnie fałszywej informacji.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-10-23, 10:14   

Nieładnie się zasłaniać immunitetem :!: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :-D
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-23, 12:07   

laisar napisał/a:
Cav napisał/a:
nikt nie mówił o skróceniu niektórych przełożeń i pozostawieniu reszty bez żadnych zmian

Cav napisał/a:
wystarczyło skrócić TYLKo pierwsze biegi


I?
Biegi 1-5 nadal wyczerpują ten temat, jak już chcesz być taki czepialski, bo nadal są pierwsze.
Można też po prostu dołożyć kolejny bieg w miejsce Twojej wyimaginoweanje dziury, bez różnicy.
Celem powinno być nie ruszanie biegu, którego używa się na trasie, czyli biegu 6-tego.
Sposób dojścia do tego celu jest mi dokładnie obojętny.


Tyle że Tobie nie chodzi o zwykłe czepialstowo, co teraz próbujesz sugerować, a raczej chodzi Ci (jak zwykle) o zaprzeczenie, że Dacia mogła coś zrobić źle.
Tak typowo dla daciobałwochwalców, czyli grona masowo występującego na tym forum.

Ale nie da się - to że ten temat został spieprzony jest tak ewidentny, że aż zęby bolą.
I nikt kto na codzień nie jeździ autem z tą skrzynią, po prostu nie ma moralnego prawa do zaprzeczania.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-10-23, 12:11, w całości zmieniany 4 razy  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-10-23, 12:17   

Cav napisał/a:
laisar napisał/a:
Cav napisał/a:
nikt nie mówił o skróceniu niektórych przełożeń i pozostawieniu reszty bez żadnych zmian

Cav napisał/a:
wystarczyło skrócić TYLKo pierwsze biegi


I?
Biegi 1-5 nadal wyczerpują ten temat, jak już chcesz być taki czepialski, bo nadal są pierwsze.
Celem powinno być nie ruszanie biegu, który używa się na trasie, czyli biegu 6-tego.
Sposób dojścia do tego celu jest mi dokładnie obojętny.

Tyle że Tobie nie chodzi o zwykłe czepialstowo, co teraz próbujesz sugerować, a raczej chodzi Ci (jak zwykle) o zaprzeczenie, że Dacia mogła coś zrobić źle.
Tak typowo dla daciobałchwochwalców, czyli grona masowo występującego na tym forum.

Ale nie da się - to że ten temat został spieprzony jest tak ewidentny, że aż zęby bolą.
I nikt kto na codzień nie jeździ autem z tą skrzynią, po prostu nie ma moralnego prawa do zaprzeczania.

Akurat z tym sie zgadzam. Jest tu taki maly klubik dacio-klakierow :)
Widac taka tendencje do szarosci, tylko pare osob ma konkretne zdanie na pewne tematy i prezentuje jakies stanowisko, ktore warto poczytac.
Sa tez uzytkownicy ktorzy wmowia Ci wszystko aby tylko cos zostalo szare.
Proponuje wyhodowac jajka (i nie koledze Cav) i po prostu powiedziec ze cos jest do du**.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-23, 12:24   

johnson napisał/a:
Cav napisał/a:

Tyle że Tobie nie chodzi o zwykłe czepialstowo, co teraz próbujesz sugerować, a raczej chodzi Ci (jak zwykle) o zaprzeczenie, że Dacia mogła coś zrobić źle.
Tak typowo dla daciobałchwochwalców, czyli grona masowo występującego na tym forum.

Ale nie da się - to że ten temat został spieprzony jest tak ewidentny, że aż zęby bolą.
I nikt kto na codzień nie jeździ autem z tą skrzynią, po prostu nie ma moralnego prawa do zaprzeczania.

Akurat z tym sie zgadzam. Jest tu taki maly klubik dacio-klakierow :)
Widac taka tendencje do szarosci, tylko pare osob ma konkretne zdanie na pewne tematy i prezentuje jakies stanowisko, ktore warto poczytac.
Sa tez uzytkownicy ktorzy wmowia Ci wszystko aby tylko cos zostalo szare.
Proponuje wyhodowac jajka (i nie koledze Cav) i po prostu powiedziec ze cos jest do du**.



Zaraz poleci jakaś standardowa formułka tego grona, w stylu że mogłeś sprawdzić przed zakupem że jest jakie jest, a skoro teraz nie zrobiłeś to teraz nie masz prawa o tym pisać.
Bo psujesz opinie wspaniałej i nieomylnej grupie Renault.....
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-23, 12:43   

johnson napisał/a:
po prostu powiedziec ze cos jest do du**

Proszę bardzo: narzekanie jest do dupy.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-23, 13:40   

laisar napisał/a:
johnson napisał/a:
po prostu powiedziec ze cos jest do du**

Proszę bardzo: narzekanie jest do dupy.


Na Dacię do d..., ale Twoje narzekanie na współforumiczów już jest ok?
Znowu Ci się kompleks dacio-klakiera odezwał.
Już lepiej nic nie pisz, jak masz zamiar w ten sposób się produkować.
A jak się nie możesz pogodzić z faktem, że ktoś śmie krytykować Dacię, za ewidentne wpadki, to również nie czytaj tego forum, będziesz zdrowszy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-24, 02:19   

https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Krugera-Dunninga

http://autokult.pl/24003,...e-nie-wystarczy

http://autowiedza.republika.pl/zasdy_dob_bieg.html


Dacia ma wystarczająco dużo realnych wad, by nie trzeba było jej wmawiać nieistniejących - zwłaszcza, jeśli te zmyślenia są oparte po prostu na niewiedzy...

I dzięki za troskę o moje zdrowie, ale też jest bezpodstawna - nie ma się co przejmować wdepnięciem w zwykłe guano.

EOT.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-24, 05:11   

johnson napisał/a:
...
Akurat z tym sie zgadzam. Jest tu taki maly klubik dacio-klakierow :)
...


nie byles, widac, na forum golfa :mrgreen:

laisar napisał/a:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Krugera-Dunninga

EOT.


jak oni zmierzyli jakosc poczucia humoru w percentylach???? WTF :?:
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-24, 10:06   

Cav napisał/a:
damiaszek napisał/a:

CVT nie jest gorsze czy lepsze


Nie zgadzam się, nie widzę żadnych plusów, a widzę minusy, co oznacza, że jest gorsze (od praktycznie dowolnego innego automatu, może poza ekstremalnie spierdzielonymi).
Oczywiście wolno Ci mieć inne zdanie.


To że Ty nie widzisz plusów to nie dowód że ich nie ma. Plusem jest np. optymalne dobranie obrotów (mocy i momentu) do aktualnego i przewidywanego zapotrzebowania na tą moc,

Cav napisał/a:
Odd tego jak ja jeżdżę też racz się odstosunkować - nie masz o tym pojęcia, nie jest to Twoja sprawa i nie ma tu zupełnie nic do rzeczy.
Skrzynia w Dusterze RÓWNIEŻ jest bez sensu spierdzielona i ile byś nóżką nie tupał i tak tego nie zmienisz.
HINT : wystarczyło skrócić TYLKo pierwsze biegi, długość biegu 5 czy 6 w terenie jest całkowicie nieistotna, takoż nie było powodu psuć zupełnie dobrze jeżdżącej na asfalcie zwykłej skrzyni, podnosząc hałas i zużycie paliwa całkowicie bez uzasadnienia.


Masz rację nic mi do tego jak jeżdzisz. Ale nie zgadzam się z tym że skrzynia w Dusterze jest "bez sensu spierdzielona". Nie masz redukora tylko krótką jedynkę. Coś za coś. A 6 bieg przynajmniej w wersji benzynowej o ile mogł by być nieco dłuższy przy 80-100 km/h, to powyżej 120km/h był by już zupełnie nieużywalny. Powyże 140km/h nie da się już sensownie przyspieszać a i z utrzymaniem prędkości czasem są problemy (ratuje 5 i wysokie obroty :-P ).
To wszystko jest kompromisem pomiędzy tym co mamy, chcemy mieć, możemy mieć, a ceną.
Wyobraź sobie  że masz Dustera nie 110KM tylko 130KM i z przeprojektowaną skrzynią ( to też kosztuje) tyle że trzeba było zapłacić za niego o 15 tyś zł więcej - kupił byś?

Może idealną skrzynią dla Ciebie była by CVT z samodzielnie ustawionymi biegami w trybie symulacji normalnej skrzyni :lol: . Do wyboru do koloru 5, 6 a nawet 7. Krótka 1, długa 6 czy 7 i pomiędzy nimi tak jak chcesz.

Cav napisał/a:
P.S.
Widzę, że ciągnie Cię do popyskowania sobie w moim kierunku, w totalnym oderwaniu od meritum, a tego całkowicie nie trawię.
Więc taki apel - zaprzestań tego niecnego procederu.
PLONK WARNING !!!!


A gdzie pyskowanie widziałeś -to tylko inne niż Twoje zdanie. I nie ma tu oderwania od meritum. Temat to "Nowe auto" i rozważane są różne cechy nowego auto, co mam mieć czego nie,ma, co jest fajne co jest beznadziejne, i tak jak Ty masz prawo wyrazić swoją opinie, tak i ja ma. Możesz mie wrzucić do KF, tylko co to zmienie jak ja nie zrobię tego wzajemnie.

johnson napisał/a:
Akurat z tym sie zgadzam. Jest tu taki maly klubik dacio-klakierow :)

Nie zgadzam się z tym. Na żadnym innym forum, nie tylko samochodowym, nie widziałem tylu opini użytkowników owego "sprzętu" jakim to badziewiem jest ów użytkowany przez nich sprzęt :mrgreen:
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-10-24, 10:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-10-24, 10:09   

laisar napisał/a:
johnson napisał/a:
po prostu powiedziec ze cos jest do du**

Proszę bardzo: narzekanie jest do dupy.


O!!! Wreszcie dyskusja o czymś interesującym ;-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-24, 16:46   

damiaszek napisał/a:
Cav napisał/a:
damiaszek napisał/a:

CVT nie jest gorsze czy lepsze


Nie zgadzam się, nie widzę żadnych plusów, a widzę minusy, co oznacza, że jest gorsze (od praktycznie dowolnego innego automatu, może poza ekstremalnie spierdzielonymi).
Oczywiście wolno Ci mieć inne zdanie.


To że Ty nie widzisz plusów to nie dowód że ich nie ma.


Dla mnie własne empiryczne doświadczenia to dowód najlepszy z możliwych.
Czyjeś bajania są na zupełnie innej skali wartości, takie malutkie, że aż nie widoczne.

damiaszek napisał/a:

Plusem jest np. optymalne dobranie obrotów (mocy i momentu) do aktualnego i przewidywanego zapotrzebowania na tą moc,


Szkoda, że nie bierze toto pod uwagę optymalnego komfortu akustycznego kierowcy.
Tym sposobem możliwy plus okazuje się minusem, potrzeby silnika mnie mnie interesują niż moje własne.


damiaszek napisał/a:

nie zgadzam się z tym że skrzynia w Dusterze jest "bez sensu spierdzielona".


Nie dziwota - bo w tym momencie włącza Ci się tryb dacia-klakier i już żaden sensowny argument przez taką blokadę się nie przedostanie.

damiaszek napisał/a:

Nie masz redukora tylko krótką jedynkę. Coś za coś. A 6 bieg przynajmniej w wersji benzynowej o ile mogł by być nieco dłuższy przy 80-100 km/h, to powyżej 120km/h był by już zupełnie nieużywalny.


Ciekawe, w wersji 4x2 jest używalny, ale w wersji 4x4 automagicznie by nie był....
No i ja mówię o dieslu, którego dławi ilość obrotów, a nie brak mocy czy momentu.


damiaszek napisał/a:

Powyże 140km/h nie da się już sensownie przyspieszać a i z utrzymaniem prędkości czasem są problemy (ratuje 5 i wysokie obroty :-P ).
To wszystko jest kompromisem pomiędzy tym co mamy, chcemy mieć, możemy mieć, a ceną.
Wyobraź sobie  że masz Dustera nie 110KM tylko 130KM i z przeprojektowaną skrzynią ( to też kosztuje) tyle że trzeba było zapłacić za niego o 15 tyś zł więcej - kupił byś?


15 tys to nie kosztuje cała skrzynia, a co dopiero WYMIANA kilku zębatek na inne.
Za dodatkowe 20 KM zapłaciłbym z dużą chęcią.

damiaszek napisał/a:

Może idealną skrzynią dla Ciebie była by CVT z samodzielnie ustawionymi biegami w trybie symulacji normalnej skrzyni :lol: . Do wyboru do koloru 5, 6 a nawet 7. Krótka 1, długa 6 czy 7 i pomiędzy nimi tak jak chcesz.


Jeśli na każdym biegu, obroty by rosły zamiast stać w miejscu, nie maiłbym nic przeciwko.

damiaszek napisał/a:

A gdzie pyskowanie widziałeś


Tam gdzie skończyłeś (z braku argumentów) dyskusję o skrzyni, a zacząłeś o mojej osobie, sposobie jazdy i innych tego typu zakazanych tematach.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-10-24, 16:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-10-24, 19:13   

Damiaszek, masz wreszcie tego plonka, czy nie :?: Kol. Laisar też się doprasza, choć to nie dla niego :!: :lol: :lol: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-10-24, 20:32   

Cav napisał/a:
eśli na każdym biegu, obroty by rosły zamiast stać w miejscu, nie maiłbym nic przeciwko.

a jaki sens miałoby montowanie CVT w takim przypadku?

Nikt nie poruszył przypadku używania CVT do "wożenia się po pańsku", zakładając spokojną jazdę, kultura pracy skrzyni bezstopniowej będzie zbliżona do samochodów elektrycznych.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne